De Pauh Garden Tempat Makan Sedap Di Seberang Perai


De Pauh Garden - Tempat Makan Sedap Di Seberang Perai | Hari tu Fadzi ada pergi ke Pulau Pinang belah Seberang Perai. Ada kenduri kahwin saudara sebelah Zul. Kitaorang datang sehari sebelum majlis jadi duduk lah dekat Hotel Ixora.
Kalau dah datang tempat orang kan, mesti lah nak cari tempat makan yang best dekat Permatang Pauh ni kan. Bila google, keluar Restoran De Pauh Garden. Kitaorang pun lepas je solat Maghrib, terus gerak pergi sana.

De Pauh Garden - Tempat Makan Sedap Di Seberang PeraiDari Ixora Hotel ke De Pauh Garden ni tak jauh mana pun. Dalam 10 minit macam tu. Kedai makan ni pun dekat dengan UiTM Pulau Pinang dan Politeknik Seberang Perai.
Masuk masuk je kawasan De Pauh Garden tu, rupanya diaorang ada buat tapak parking jugak. Lebih kurang macam Klebang Coconut Shake tu.

Walaupun parking diaorang banyak tapi tak lah sebesar Klebang Coconut Shake. Tapi De Puah Garden lengkap dengan surau dan toilet. So kalau datang sini, senang lah nak solat ape semua.
Restoran diaorang ni ada dua jenis tau. Satu dalam bangunan ber'air cond' yang dipanggil cafe. Satu lagi bangunan open air. Kitaorang masuk dalam restoran yang open air tu je. Sebab masa kitaorang pergi tu nampak macam ada event dekat dalam cafe.
Cafe dia tak besar sangat. Tapi restoran open air dieorang luas. Ada yang bawah bumbung bangunan. Dan ada yang dia letak kanopi macam orang kahwin belah luar. Cantik.
Menu pulak dekat sini, macam macam jenis menu yang ada. Makanan Melayu ada, Western ada dan makanan Thai pun ada. Harga menu pula macam harga standard kot. Korang boleh tenogk menu dan harga dekat sini.
Malam tu kitaorang order makanan Melayu saja. Lapar kan. Nak senang. Order je lah nasi putih, ayam paprik, sayur, cendawan celup tepung dan telur mata kerbau. Untuk Aneeq order set budak-budak. Anas makan nasi putih dengan telur mata.

Menu Aqeel's Meal (RM8.90). Dalam menu ni ada chicken nugget, spageti sikit, air vitagen dan puding mangga. Aneeq tak makan puding mangga tu. Dia sejenis yang tak suka benda benda lembik hahaha.
Bagi Fadzi menu ni macam tak begitu berbaloi. Kalau anak jenis makan sikit, mungkin okay. Tapi kalau jenis anak makan banyak, better order nasi putih dan lauk pauk biasa saja.
Menu lauk yang kitaorang order hari tu. Telur mata kerbau untuk Anas. Nasi putih. Mula-mula order 2 pinggan je nasi. Kononnya kongsi nasi dengan Anas lah. Sekali Fadzi lapar lagi. Tambah lagi satu pinggan nasi huhu.


Lauk pulak kitaorang order Ayam Paprik, Kailan Goreng Ikan Masin dan Cendawan Goreng Celup Tepung. Overall makan sedap, portion cukup cukup untuk 2 orang makan. Puas hati lah.
Nasi putih diaorang pulak siap bagi sekali dengan sambal belacan. Lagi lah Fadzi suka. 

Air pulak kitaorang order air Sirap Limau Ais dan Limau Ais. Okay saja lah. Air standard kedai kan. 
Nah, total harga kitaorang makan hari tu RM35.60. Okay ke tidak eh? Dah lama sebenarnya tak makan dekat luar ni huhuh.
Servis dekat sini Fadzi suka. Staff diaorang mesra dan senang nak minta tolong. Masuk masuk je staff diaorang nampak kitaorang pegang baby terus offer nak ambilkan baby chair.
Bila dah jumpa kedai makan yang sedap di Permatang Pauh ni, tambah lagi servis okay dan kemudahan yang selesa, Fadzi suggest korang yang datang ke Pulau Pinang datang makan dekat sini. Tak gigih lah duduk sebelah Perai ni gigih nak pergi pulau pulak kan. 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.fadzirazak.com/2020/01/de-pauh-garden-tempat-makan-sedap-di.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tempat Makan Tengahari Sedap Berlauk Ikan Cencaru Sumbat Ikan Jaket Pj Di Petaling Jaya

Tempat Makan Tengahari Sedap Berlauk Ikan Cencaru Sumbat Ikan Jaket Pj Di Petaling Jaya

papar berkaitan - pada 3/1/2020 - jumlah : 1552 hits
Ikan Cencaru Sumbat Ikan Jaket PJ Selera mama ni macam macam sekejap teringin makan itu sekejap teringin makan ini Orang kat kuat nafsu gitu oppsss tapi hanya nafsu makan ya hehehe Kali ini mama teringin nak makan ikan cencaru sumbat goreng...
Hari 1 Makan Malam Dengan Pulut Mangga Paling Sedap

Hari 1 Makan Malam Dengan Pulut Mangga Paling Sedap

papar berkaitan - pada 31/12/2019 - jumlah : 280 hits
Sekarang kita akan sambung catatan perjalanan Bangkok di Selepas check ini di bilik 1812 kami bersiap siap untuk keluar makan malam Makan malam kami di Zayn Hotel Bangkok yang merupakan restoran halal yang terkenal dengan keenakan pulut man...
Makan Satay Sedap Di Satay Pak Wan Bandar Tasik Puteri

Makan Satay Sedap Di Satay Pak Wan Bandar Tasik Puteri

papar berkaitan - pada 2/1/2020 - jumlah : 1242 hits
Sejak balik study week dua minggu lepas lagi Adik Ika duk bagitau dia teringin nak makan satay Ayahnya kata tunggu lah ayah masuk gaji kita pii makan satay Satay sekarang pun paling murah pun 80 sen secucuk kan Itu harga satay di sebelah ke...
Cekodok Ubi Ungu Untuk Makan Petang Sedap

Cekodok Ubi Ungu Untuk Makan Petang Sedap

papar berkaitan - pada 16/1/2020 - jumlah : 751 hits
Cekodok atau Jemput jemput Ubi UnguCekodok ubi ungu sedap rasanya Pertama kali ubi ungu ini Mai buat cekodok Warna isi cekodok nampak cantik pula dengan warna ungu Memang menarik perhatian Laju saja cekodok ini dihabiskan heeeKebiasaannya u...
Makan Sedap Di The Fairway Restaurant By Putrade Allsuites Rpgc

Makan Sedap Di The Fairway Restaurant By Putrade Allsuites Rpgc

papar berkaitan - pada 7/1/2020 - jumlah : 408 hits
Makan Sedap Di Restoran Fairway Putrade Allsuites RPGC Orang kata kalau nak pikat hati suami kenalah jaga perut dia dengan makna kena pastikan dia nikmati makanan yang sedap ehh haha Apa pulak relatednya tah tapi kalau dah menginap di hotel...
Kompaun Rm250 Merokok Di Tempat Makan Berkuat Kuasa Rabu Ini

Kompaun Rm250 Merokok Di Tempat Makan Berkuat Kuasa Rabu Ini

papar berkaitan - pada 30/12/2019 - jumlah : 279 hits
KUALA LUMPUR 30 Dis Bermula Rabu ini individu yang merokok di kawasan larangan termasuk semua tempat makan akan dikenakan kompaun sebanyak RM250 Ketua Pengarah Kesihatan Datuk Dr Noor Hisham Abdullah berkata bagaimanapun bagi mereka yang me...
Aku Rasa Orang Seberang Jaya Pun Tak Lama Dah Nak Tendang Hang Ni

Aku Rasa Orang Seberang Jaya Pun Tak Lama Dah Nak Tendang Hang Ni

papar berkaitan - pada 7/1/2020 - jumlah : 298 hits
Nizam AkaKalau kamu rasa tak perlu ambil tahu tak perlu perduli atau atau perlu sibuk ttg peralihan kuasa maka tak perlulah kamu terus berada dlm parti Keadilan krana semua parti inginkan presiden parti masing2 diangkat sbgai PM Maaflah itu...
Kesan Pengunaan Gajet Pada Kanak Kanak Semasa Waktu Makan

Kesan Pengunaan Gajet Pada Kanak Kanak Semasa Waktu Makan

papar berkaitan - pada 3/1/2020 - jumlah : 269 hits
Oleh Nur Amalina Binti Samad Fakulti Sains Kesihatan UKM Gajet dan Kanak Kanak Pengunaan gajet di kalangan kanak kanak adalah fenomena biasa pada masa kini Bahkan ada ibu bapa yang memperkenalkan gajet seperti telefon pintar dan tab pada an...
Tangguh Subsidi Petrol Ph Gopoh Akhirnya Makan Diri Siti Zailah

Tangguh Subsidi Petrol Ph Gopoh Akhirnya Makan Diri Siti Zailah

papar berkaitan - pada 3/1/2020 - jumlah : 209 hits
MALAYSIAKINI Penangguhan Program Subsidi Petrol menunjukkan bagaimana kegopohan kerajaan PH akhirnya memakan diri kata Pengerusi Lajnah Pekerja dan Pengguna PAS Pusat Siti Zailah Mohd Yusoff Menurutnya penangguhan yang diumumkan semalam itu...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Coretan Dari Tingkat 2 Wad 29 Katil 18 Hprz 2

Sambutan Birthday Ke 9 Nur Wardina Soffea

Puding Jagung Yang Sedap

Play88 Online Slots The Evolution Of Graphics And Sound Effects

Iltizam Anak Selangor Aka Anas Yawas Pengganti Tawas

Perkhidmatan Senarai Kiosk Kwsp