Day Trip Ke Dimsum Chabura Kysorn Dan Kedai Kacang


Tak habis lagi ke story cuti-cuti ke Hatyai ni. Belum lagi uolls..haha..K.fiezz mencari mood nak menulis pasal cuti-cuti ni..So ni mood baru nak mai, sis sambung lagi story percutian kitaorang sekeluarga ke Hatyai, Thailand ni bulan Julai yang lepas. Nak baca entry sebelum, boleh klik kat label vacation. 
Masa trip ke Hatyai ni, hari ke-2 kitaorang ambil day trip. Pi ke mana dalam day trip ni? Jomsss check it out...
DAY TRIP HATYAI - DIMSUM CHABURA , KYSORN & KEDAI KACANGPagi hari ke-2, kitaorang ke DIMSUM CHABURA yang glamour dalam kalangan pelancong dari Malaysia & viral di Tik Tok. Jadi driver bawa kitaorang ke sini untuk sarapan pagi. 
Dimsum Chabura ni ada 2 buah kedai, kalau tak silap. Kitaorang masuk kedai yang ke-2 sebab hat pertama dah penuh..
Masuk je kat sini, mak aih kiri kanan depan belakang orang Malaysia. Dah rasa macam kat Malaysia, bukan Thailand ni.hehe.
Untuk peminat makanan cina macam dimsum, ada pilihan samaada pilih sendiri aneka dimsum kat bahagian depan yang tersusun elok & macam-macam jenis. 
Kitaorang pilih yang dalam buku menu. Malas nak bangun..hehe..

Pelbagai jenis dimsum. Hat ni jenis kukus rasanya..K.fiezz tak pernah try jenis cam ni plus tak tahu flavour mana yang sedap. Risau pula nak pilih, takut tersalah pilih hat tak sedap..

Ni pilihan k.fiezz & mr hubby..Gyoza Cheese.
K.fiezz suka sebab ada cheese. Adik ipar k.fiezz tak suka, dia cakap muak. Jadi ikut lah selera masing-masing..



Air teh ais..hehe..Nampak  pekat tapi macam ada something kurang rasa dia..


Lepas tu mr hubby order Nasi Kerabu pula weiii..Adeh..Ingatkan nak share ber2, sekali mr hubby suruh  k.fiezz yang makan semua. Portion dia nampak sikit tapi agak jenuh juga yea sis yang jenis makan lambat ni nak perabiskan. Dah lah tak ada sambal lagi lah slow sis nak perabiskan.. 
Mr hubby rasa sikit je sebab risau sakit perut..Mr hubby habit dia lepas makan mesti nak  membuang. Dia risau nak makan banyak-banyak..Lepas dari Dimsum Chabura ni, banyak lagi tempat kitaorang nak singgah..


Wefie kejap..Dengan orang ramainya..Agak serabut makan kat sini sebab crowded sangat orang..Tempat viral kan..Memang jadi tumpuan lah terutama orang kita dari Malaysia..
2nd pit stop - Kaysorn
Bila sebut macam Kaison. Tapi ni kaysorn souvenir di Hatyai. Tempat apa ni?Tempat beli belah cenderahati. Macam-macam ada kat sini. Harga?Tak pasti lah, lebih kurang je rasanya. Tapi kalau masa ke sini tak pasti nak beli apa, boleh lah cuci mata. Nanti cari kat tempat lain macam Asean Night Market. Situ pun ada jual cenderahati juga. Barang-barang yang dijual pun lebih kurang je..
Dalam kaysorn ni agak panas. Tak berapa nak rasa aircond dia. Fuhh mencabar juga nak membeli belah kat sini dengan panas, orang pun ramai. Serabut..haha..Mr hubby dah berpeluh-peluh. Mr hubby ni jenis tak boleh nak berpeluh, jap gi mula lah dia nak marah..haha..K.fiezz pun rungsing sebab shopping dengan keadaan geram..
Sis ni pun jenis tak suka pi tempat  yang ramai sangat orang. Rasa semak nak shopping sebab orang ramai...Tapi nama pun kaysorn souvenir, mana ada tempat jual cenderahati yang tak ramai orang..Jadi hadap je lah..
Ater tak beli apa-apa ke kat sini?Harus lah beli juga tapi main ambil-ambil je. Pilih t-shirt pun pilih gitu-gitu je. Tak ada lah menelek beria pula design/material. Tengok cantik, cari saiz. Terus masuk dalam bakul. 

Dari arah depan..Cantik..Sebelah tu ada port untuk bergambar tapi masa ni k.fiezz & mr hubby paling last keluar dari sini. So sambil lalu tu, wefie kejap..


Barisan pelbagai jenis t-shirt..


Pakaian perempuan..Seluar/Skirt..Rambang juga lah mata sis ni..Ambil juga dress untuk pakai kat rumah..Main sauk je..haha..


Pelbagai jenis beg..Geram beg bulat tu tapi k.fiezz pernah beli online beg ni..Cantik tapi purse panjang tak muat...Tak pasti beg bulat ni harga dia berapa. Lalu je..


Beg lagi..Geram..Macam-macam ada dalam ni..


Wefie sesambil lalu nak keluar sebab member group lain semua dah keluar & tunggu dalam van. Kitaorang yang tak reti-reti nak keluar dari sini..haha..Dalam panas-panas pun, lama juga kat sini..

3rd pit stop -  Kedai Kacang-kacang
Kat sini, k.fiezz & adik ipar je yang turun masuk dalam kedai jual kacang ni. Yang lain semua tak mau, tunggu dalam van je. Kat sini, mak aih orang berderet weiii..Tambah lagi serabut..Tapi sis & adik ipar masuk juga lah nak cari kacang. Mr hubby suruh beli kacang. Tapi adik ipar tengok harga, dia cakap mahal. Sambil tengok kacang, kitaorang convert ke RM. Bila tengok harga macam mahal je, letak balik. haha. Lagi satu adik ipar k.fiezz cakap dia ada tengok kat website Thailand, ada lagi tempat lain yang jual lagi murah. Jadi kitaorang cuci mata je lah kat sini...Tapi kalau korang jenis malas nak pi tempat lain, beli je kat sini.


Dari arah depan kedai...Ermmm..


Aneka keropok, kacang kat sini..


Tu diaaa orang..Awat ramai sangat nih.

So macamni lah bila pi ke tempat-tempat yang viral & jadi tumpuan pelancong. Pening kepala.. hehe. Tapi bukannya  hari-hari ke sini, yea tak. Layan je lah keadaan yang serabut dengan orang ramai macam ni sesekali.

Lepas ni ke mana lagi pit stop kitaorang..Stay tune..



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.fiezasani.xyz/2023/10/Day-Trip-Ke-Dimsum-Chabura-Kysorn-dan-Kedai-Kacang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Resepi Cara Buat Sup Thai Rasa Sebijik Macam Kat Kedai Siam

Resepi Cara Buat Sup Thai Rasa Sebijik Macam Kat Kedai Siam

papar berkaitan - pada 1/10/2023 - jumlah : 175 hits
Bahan bahan Bawang besarDaun limau purutSeraiBawang putihHaliaSup bunjutSos ikanSayur pilihanJus limau nipisDaun ketumbarGaram dan gula secukupnyaCara penyediaan 1 Panaskan minyak dan tumis bawang putih dan halia yang sudah ditumbuk 2 Kemud...
Kedai Kopi Dulu Dulu Ipoh

Kedai Kopi Dulu Dulu Ipoh

papar berkaitan - pada 1/10/2023 - jumlah : 301 hits
Kedai Kopi Dulu Dulu sebuah lagi kedai makan yang sempat saya dan Encik Suami cuba sewaktu ke Ipoh Kedai Kopi Dulu Dulu beroperasi seawal pukul 7 pagi memang sesuai masanya sebab kami perlu bersarapan awal pagi sebelum Encik Suami pergi ker...
Rahsia Kejayaan Kedai Mamak

Rahsia Kejayaan Kedai Mamak

papar berkaitan - pada 30/9/2023 - jumlah : 140 hits
Data daripada persatuan peniaga restoran makanan mamak menunjukkan peratusan kegagalan yang cukup rendah Peratusan kedai mamak yang gagal hanyalah serendah 5 sahaja Daripada 100 kedai mamak yang dibuka hanya 5 restoran sahaja yang akan gulu...
Wanita Kena Tikam Dalam Kedai Dobi Di Seberang Takir

Wanita Kena Tikam Dalam Kedai Dobi Di Seberang Takir

papar berkaitan - pada 1/10/2023 - jumlah : 298 hits
Tangkap layar rakaman CCTV seorang wanita ditikam di dalam sebuah dobi layan diri di Kampung Seberang Takir Kuala Nerus hari ini KUALA NERUS Seorang wanita cedera akibat ditikam senjata tajam dipercayai gunting oleh seorang lelaki tidak dik...
Perompak Kedai Barangan Elektrik Buang Hajat Dalam Kereta Polis

Perompak Kedai Barangan Elektrik Buang Hajat Dalam Kereta Polis

papar berkaitan - pada 2/10/2023 - jumlah : 129 hits
Seorang pemuda yang disyaki mencuri barangan elektronik membuang air besar di dalam seluarnya ketika menaiki sebuah kereta polis Dilaporkan dalam kejadian di Kotamobagu wilayah Sulawesi lapor portal berita Prohaba semalam Sebelum pemuda itu...
Pengusaha Kedai Kopi Harap Belanjawan 2024 Sedia Insentif Tangani Isu Harga Barang

Pengusaha Kedai Kopi Harap Belanjawan 2024 Sedia Insentif Tangani Isu Harga Barang

papar berkaitan - pada 4/10/2023 - jumlah : 205 hits
Pengusaha kedai kopi harap Belanjawan 2024 sedia insentif tangani isu harga barang Dikemas kini 53 minit yang lalu Diterbitka
Jimat Berbaloi Kunjungi 5 Kedai Barangan Vintage Ini Ketika Melancong Ke Korea

Jimat Berbaloi Kunjungi 5 Kedai Barangan Vintage Ini Ketika Melancong Ke Korea

papar berkaitan - pada 2/10/2023 - jumlah : 111 hits
Selain daripada kaya dengan makanan yang sedap dan unik Seoul juga merupakan sebuah bandar yang popular dengan masyarakat yang suka berfesyen ARTIKEL BERKAITAN Kali ini KimchiDaily nak kongsikan 5 kedai pakaian yang boleh korang lawati keti...
Kedai Bakery Ala Paris Halal Tapi Dekat Kajang Je

Kedai Bakery Ala Paris Halal Tapi Dekat Kajang Je

papar berkaitan - pada 27/9/2023 - jumlah : 182 hits
Kedai bakery ni benda common dah la kan Selalu dah kita jumpa Tapi yang biasa jual tu cam roti sosej roti gula gitu gitu laa Tapi bakery yang aku nak share this time special semacam sikit Sebab dekat sini jual pelbagai jenis roti and pastri...
Bukan Beratur Naik Kedai Amp Beli Kieda Crepe Syukur Dapat Kongsi Rezeki

Bukan Beratur Naik Kedai Amp Beli Kieda Crepe Syukur Dapat Kongsi Rezeki

papar berkaitan - pada 24/9/2023 - jumlah : 283 hits
Baru baru ini pengusaha pencuci mulut Kieda Crepe berkongsi rezeki barangan keperluan asas kepada orang ramai Jenama Kieda Crepe sentiasa menjadi topik hangat dalam kalangan pengguna media sosial sehingga terpalit dengan beberapa isu panas ...
Is Dap Mis Painted Or Deserving Of Its Image

Kaitan Al Arqam Rufaqa Dan Gisbh Dengan Pas

Sarawak Now Affin Bank S Largest Shareholder Promises No Interference

Sang Saka Penipu

Syarikat Berkaitan Gisbh Berisiko Di Batalkan

Obesiti Atau Kegemukan Di Malaysia

Nasi Ayam Penyet Waroeng Penyet Memenuhi Piawaian

Topson Umumkan Persaraan Dari Dota 2 Selepas Ti 13


echo '';
Muzikal Lawak Superstar 2024 Keputusan Markah Mingguan Peserta Musim 4 Kemaskini Setiap Minggu Selepas Live

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Salju Rindu Di Bumi Auckland Tonton

5 Kelebihan Utama Bergelar Penjawat Awam di Malaysia

8 Fakta Biodata Anna Jobling Pelakon Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Bintang Filem Lembayung Dan Juri Muzikal Lawak Superstar 2024

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kelas Tahanan Cikgu Hiragi Adaptasi Siri Mr Hiiragi s Homeroom Slot DramaVaganza Astro Ria


Rahsia Kembali Cantik Selepas Bersalin Misi Mak Mak Supermodel

Membagikan Konten Dakwah Apakah Tetap Mendapat Pahala Meski Tidak Ada Yang Membaca Atau Menontonnya

Bn Cruises To Thumping Win In Mahkota

Warga Emas Skim Pelaburan Emas Palsu Elak Jadi Mangsa

Exclusive Scr2u Casino Features You Should Know About Before Signing Up

Lubnan Mengesahkan Sayyed Hassan Nasrallah Terbunuh