Day Trip Ke Chesire Oaks Outlet Dan Manchester Hari 13

Hari ke 13, kami bertolak dari London ke Manchester. Boleh klik di SINI untuk entri sebelum ini. Seperti yang saya tulis sebelum ini, kami tidak merancang untuk ke Manchester dengan menaiki kereta. Kalau ikut perancangan asal, kami hanya ke Manchester dengan train. Tak sampai hati melihat Juita balik Manchester dengan beg yang berat.
Kami membawa banyak barang makanan sebagai persediaan untuk Juita berpuasa dan untuk dimasak pada pagi hari Raya. Tapi setelah dikira kira, kos menaiki train lagi mahal dan lagi terbatas untuk bergerak ke sana sini. Jadi keputusannya, kami ke Manchester dengan kereta kerana kami mahu sekali singgah di Chesire Oaks outlet.

Tapi malang tak berbau. Setelah ditarik pintu, baru tergerak bertanya pasal kunci. Rupanya kunci tertinggal kunci dalam bilik. Bertabah lah. Kena tunggu pejabat dibuka, baru boleh call untuk mengambil kunci spare.
Perjalanan dari London ke Chesire Oak memakan  masa 3 jam. Bertolak pukul 7 pagi dengan tidak bersarapan pun sebab mahu cepat sampai di Chesire Oak. Sampai di Chesire Oak pukul 10.30 pagi. Terus mencari sarapan.

Juita mendapat banyak order untuk jam Fossil dan bag Cath Kidston sehingga saya tidak dapat ke mana mana kerana perlu menemani Juita dan menjaga barang barang yang telah dipilih.

Sebelum balik saya singgah di Gap untuk membeli baju cucu dan cucu yang belum lahir ketika itu. Memang kemaruk melihat baju kanak kanak terutama kanak kanak perempuan. Tapi semua perlu dilakukan dengan pantas sebab kami perlu ke Manchester pula.

Hubby berulang kali mengingatkan bahawa pukul 4.30 kami perlu berangkat ke Manchester. Tak boleh lambat kerana kunci perlu diambil sebelum pukul 11 malam. Kami terus ke rumah sewa Juita untuk hantar barang barang makanan yang memang berat.

Kemudian kami ke At Taiba untuk makan nasi Arab. Hubby sekali lagi mengingatkan supaya makan dengan cepat kerana perlu bertolak balik ke London sebelum pukul 6.30 untuk mengambil kunci apartment sebelum pukul 11. Makan pun dalam keadaan tergesa gesa sehingga perlu di bungkus. Nasi Arabnya sangat sedap dan portion yang besar. Harga pun tak mahal iaitu £7.50 sepinggan untuk lamb dan £5.95 untuk ayam dengan air percuma diberi kepada rakyat Malaysia.

Dari sini, kami terus bertolak ke London. Banyak kerja kerja pembinaan di sepanjang jalan melambatkan perjalanan kami. Kami sampai di London pukul 10 malam dan terus ke pejabat untuk mengambil kunci spare apartment. Kemudian terus ke apartment. Sesampai di bilik, Hubby dan anak anak mula mengemas barang selepas ada 2 bag kosong.

Sibu To Kuala Lumpur Trip First Day In Kl

papar berkaitan - pada 31/7/2019 - jumlah : 621 hits
aku ada cerita pengalaman pertama kali naik kapal terbang kat sini ini adalah kali pertama aku travel excited terlebih sebab first time keluar daripada sarawak dan pergi tempat yang agak jauh lol so for this first one aku cuma ikut orang ke...
Hari Harimau Sedunia International Tiger Day 2019

papar berkaitan - pada 29/7/2019 - jumlah : 269 hits
Selamat Hari Harimau Sedunia International Tiger Day 2019 Seriuslah kalau Ummi tak dengar berita dalam radio ni sampai sudah Ummi tak tahu hari ni adalah International Tiger Day 2019 aka Selamat Hari Harimau Sedunia Seumur 38 tahun memang t...
Day Trip Ke Hatyai Thailand

papar berkaitan - pada 28/7/2019 - jumlah : 269 hits
Dah lama sangat tak menulis sampai nak tulis apa pun tak tau Actually aku ke Hatyai ni dah lama tapi tak publish2 sampai sekarang Asyik kat draf je duduknya hahhahah Nak cerita dari mana pun dah tak tau Aku ke Hatyai dengan family dan adik ...
Trip Bajet Ke Guangzhou Hong Kong 6 Hari 5 Malam Part 1

papar berkaitan - pada 2/8/2019 - jumlah : 211 hits
Tempat borong paling murah didunia adalah di negara China Paling menjadi tumpuan destinasi Guangzhou adalah bandar yang menawarkan pelbagai produk murah untuk reseller serata dunia Ini adalah perkongsian saya Trip Bajet Ke Guangzhou Hong Ko...
The Dutch Countryside A Worthwhile Day Trip From Amsterdam

papar berkaitan - pada 6/8/2019 - jumlah : 218 hits
Besides being the capital of The Netherlands Amsterdam is also one of the top tourist destinations in Europe It is a city with a vast history and a great culture There are a lot of The post appeared first on
Kenangan Day Trip Snorkeling Di Pulau Redang Dengan Alur Galley Suites

papar berkaitan - pada 1/8/2019 - jumlah : 543 hits
Kenangan Best Day Trip Snorkeling Di Pulau Redang Bersama Alur Galley Suites Assalamualaikum hi korang Hari ni daku nak ceritakan semula kenangan best sewaktu bercuti secara day trip dengan aktiviti snorkeling di Pulau Redang Manalah tahu k...
Hari Kebangsaan 2019 Logo Dan Tema

papar berkaitan - pada 2/8/2019 - jumlah : 557 hits
Hari Kebangsaan 2019 Logo dan tema Sayangi Malaysiaku Malaysia Bersih ditetapkan sebagai tema Hari Kebangsaan 2019 dimana ianya menekankan kepentingan perpaduan dan semangat cintakan negara bagi memastikan kesejahteraan dan kemakmuran negar...
Hampir Rampung Stadion Manahan Siap Diresmikan Saat Hari Olahraga Nasional

papar berkaitan - pada 4/8/2019 - jumlah : 150 hits
Wali Kota Solo F X Hadi Rudyatmo yang berkesempatan meninjau proyek yang dibiayai APBN senilai Rp 301 miliar itu mengatakan Stadion Manahan sudah siap diresmikan saat peringatan Hari Olahraga Nasional 9 September mendatang
Terkini Antara Hari Terburuk Dalam Sejarah 20 Orang Terkorban Dalam Serangan Tembakan Di Pasaraya

papar berkaitan - pada 4/8/2019 - jumlah : 234 hits
Dua puluh orang telah terbunuh dan 26 lagi cedera dalam penembakan besar besaran di bandar El Paso Texas Gabenor Texas Greg Abbott menggambarkan tragedi berkenaan sebagai salah satu hari yang paling buruk dalam sejarah Texas Kejadian terseb...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl