Darurat Untuk Beli Mp



KEADILAN mengecam permainan politik melampau kerajaan Perikatan Nasional yang bertindak ‘membeli pengaruh’ melalui perisytiharan darurat.
Menurut Setiausaha Agung KEADILAN, Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail, hanya tindakan melompat dua Ahli Parlimen KEADILAN itu sahaja yang menjadi langkah besar dibuat pentadbiran Perdana Menteri Muhyiddin sepanjang tempoh darurat yang kononnya untuk mengekang Covid 19.
“Apa yang jelas, pada ketika wabak Covid-19 masih merebak dan ekonomi negara terus suram, darurat digunakan sebagai alasan mengekalkan kuasa kerajaan yang telah hilang sokongan majoriti, iaitu dengan memberi masa untuk mendapatkan sokongan Ahli-ahli Parlimen melalui ugutan mahupun tawaran jawatan dan habuan.
“Walaupun dengan pengkhianatan 2 Ahli Parlimen hari ini (semalam), Tan Sri Muhyiddin perlu sedar bahawa majoriti Ahli-ahli Parlimen sudah tidak lagi bersama beliau. Beliau sepatutnya tidak lagi berusaha untuk mengekalkan kerajaan yang lemah ini tetapi meletakkan jawatan secara terhormat berdasarkan Perlembagaan Persekutuan,” katanya.
Bagaimanapun, kata Saifuddin, KEADILAN memikul tanggungawab di atas pengkhianatan yang berlaku dan kemarahan pengundi di Parlimen Julau serta Tebrau. Oleh itu Majlis Pimpinan Pusat (MPP) kata beliau, telah membuat keputusan memecat keanggotaan kedua-dua Ahli Parlimen terbabit.
“KEADILAN memohon maaf kepada para pengundi di Julau dan Tebrau di atas sikap 2 Ahli Parlimen yang telah membuat tindakan keluar parti. Majlis Pimpinan Pusat juga telah membuat keputusan memecat Larry Sng, Ketua Cabang Julau, dan Steven Choong, Ketua Cabang Tebrau, sebagai anggota KEADILAN dengan serta-merta,” katanya.
Sehubungan itu, Saifuddin mengarahkan jentera KEADILAN di kedua-dua Cabang berkenaan melipatgandakan usaha bagi merebut kembali kawasan tersebut pada pilihan raya umum ke 15 yang mungkin diadakan beberapa bulan dari sekarang.
“Jentera KEADILAN di kedua-dua cabang tersebut diminta melipat gandakan usaha mendampingi rakyat, menyelesaikan isu dan masalah, serta bersiap sedia mengambil semula kerusi-kerusi ini pada Pilihan Raya Umum ke-15 kelak.
“Majlis Pimpinan Pusat juga telah membincangkan tindakan mahkamah yang telah dan akan diambil terhadap mereka yang bertanding di atas tiket KEADILAN tetapi mengkhianati mandat rakyat dan keluar parti,” katanya lagi.
Semalam, Ahli Parlimen Julau, Larry Sng mengumumkan sokongan beliau ke atas PM Muhyiddin. Begitu juga Ahli Parlimen Tebrau Steven Choong. Kedua-duanya didapati bergambar bersama Muhyiddin, Azmin Ali dan Zuraida Kamarudin.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suarapakatandaily.com/archives/31622

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ezydurian Beli Durian Online Tanpa Kulit Lebih Murah

Ezydurian Beli Durian Online Tanpa Kulit Lebih Murah

papar berkaitan - pada 26/2/2021 - jumlah : 330 hits
Musim durian dah datang kan Selalu aku beli kat Sg Chua je sebab durian kat sana memang berkualiti Tak pernah lagi aku beli durian dapat isi yang tak helok Tapi sekarang kalau aku malas nak ke Sg Chua aku dah ada tempat lain yang lagi best ...
Exco Beli Tanah Wakafkan Kepada Asnaf Bina Rumah

Exco Beli Tanah Wakafkan Kepada Asnaf Bina Rumah

papar berkaitan - pada 26/2/2021 - jumlah : 205 hits
Oleh WAT KAMAL ABAS RAZMAN Zakaria meninjau tanah yang dibelinya untuk diberikan kepada asnaf untuk membina rumah di Kampung Alor Singa Bagan Serai hari ini UTUSAN WAT KAMAL ABASBAGAN SERAI Beli tanah dan mewakafkannya kepada golongan asnaf...
Skrin Tv Pecah Sebab Anak Melasak Rugi Beribu Ringgit Ibu Ini Kongsi Cara Beli Screen Protector Tv

Skrin Tv Pecah Sebab Anak Melasak Rugi Beribu Ringgit Ibu Ini Kongsi Cara Beli Screen Protector Tv

papar berkaitan - pada 26/2/2021 - jumlah : 242 hits
Adat anak kecil yang tengah membesar aktif dia memang lain macam Kalau tak dipantau silap silap banyak barang dalam rumah yang dipecahkan Perbuatan mereka bukanya sengaja kadang kadang sifat aktifnya dan suka membaling barang ketika bermain...
Berkorban Apa Saja Lelaki Ini Sanggup Redah Banjir Beli Ps5 Untuk Anak

Berkorban Apa Saja Lelaki Ini Sanggup Redah Banjir Beli Ps5 Untuk Anak

papar berkaitan - pada 26/2/2021 - jumlah : 173 hits
Seorang YouTuber di Ciledug Tangerang Jawa Indonesia sanggup meredah banjir demi memiliki permainan video Playstation 5 untuk dihadiahkan kepada anak perempuannya Seorang Youtuber yang dikenali sebagai Wasa mendapat perhatian warga maya apa...
Beli Nombor Ekor Minum Arak Dalam Premis Boleh Hadir Parlimen Je Tak Boleh Sebab Bahaya Covid

Beli Nombor Ekor Minum Arak Dalam Premis Boleh Hadir Parlimen Je Tak Boleh Sebab Bahaya Covid

papar berkaitan - pada 21/2/2021 - jumlah : 149 hits
February 21 2021 Bekas perdana menteri Najib Razak menempelak peraturan sekatan pergerakan Covid 19 kerajaan Perikatan Nasional yang disifatkannya lain daripada yang lain Dalam catatan di Facebook Najib mengulas penjelasan polis Kuala Lumpu...
Modal Hanya Rm20 Beli Perfume Dapat Duit

Modal Hanya Rm20 Beli Perfume Dapat Duit

papar berkaitan - pada 21/2/2021 - jumlah : 317 hits
Assalamualaikum SalamSejahteradaftar dulu WhatsApp group
Berita Kanak Kanak Tak Dibenar Masuk Pusat Beli Belah Palsu

Berita Kanak Kanak Tak Dibenar Masuk Pusat Beli Belah Palsu

papar berkaitan - pada 23/2/2021 - jumlah : 121 hits
Kanak kanak 12 tahun ke bawah masih boleh masuk cuma tak digalakkan KUALA LUMPUR Berita mengenai kanak kanak berumur bawah 12 tahun tidak dibenarkan memasuki pusat beli belah atau kedai makan di pusat beli belah seperti yang tular di media ...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris

Akmal Sokong Mb Johor Tularkan Isu Kesesakan Tambak Johor

Tanding Solo Pilihan Akhir Jika Umno Mahu Kembali Tadbir Sabah Kata Penganalisis

Netizen Sebak Tengok Anak Lap Air Mata Bella Astillah Ayden Macam Dah Biasa Mesti Mak Dia Selalu Nangis