Dari Klang Selangor Malaysia Ke Kota London 9473




Intan Scha Nana27 Disember 2019 jam 6:36 PTG · SAYS SEISMIK · Macam best jee. Tapi tak mampu lagi nak g sejauh ni. Modal pun keras tu. Kita set naik vietnam china dulu hahaha.Step by step😉Bagi ontot stabil 🤣😂🤣😂Pasangan Ini Naik "Moto Kapcai" Dari Klang Ke London Sejauh 27,000KM Merentas 25 Negara.Eksplorasi memakan masa selama 5 bulan! By Farouq JohariNamun, di mana ada kemahuan, di situ ada jalan. Pasangan tempatan, Mohd Alfishahrin dan Diana Ann telah membuktikan tagline 'Impossible is Nothing' daripada Adidas itu adalah benar.

Pasangan ini telah merentas 25 negara dan berjalan sejauh 27,000 kilometer menggunakan sebuah "moto kapcai" sahaja. Perjalanan mereka bermula dari Klang dan berakhir di kota paling popular di dunia iaitu London, United Kingdom.
Pasangan Diana Ann dan Mohd Alfishahrin merentas 25 negara dengan hanya menaiki sebuah. Image via Mohd Alfishahrin
Motosikal yang digunakan hanyalah Honda RS150R Repsol Edition 
Image via Mohd AlfishahrinPada mulanya, hajat mereka hanya satu iaitu meraikan Hari Kebangsaan Malaysia di kota London. Akhirnya mereka berjaya tiba di pejabat Pesuruhjaya Tinggi Malaysia di sana tepat pada tarikh 31 Ogos 2017 untuk meraikan hari bersejarah tersebut.Image via Mohd AlfishahrinPerjalanan mereka merentas 25 negara bermula di Klang, Selangor pada 8 April lalu dan berakhir pada 15 September 2017 di London.
Berdasarkan post Alfishahrin di Facebook, dia memberitahu bahawa dia nekad berhenti kerja demi menyahut cabaran misi ini yang dianggap "gila" dan belum tentu mampu dicapai. Image via Mohd Alfishahrin"8 APRIL 2017"Gambar pada hari pertama misi Ride To London.Depan rumahku bersama ayah, emak dan kakakku.Mampukah aku selesaikan misi ini?Mampukah aku harungi segala dugaan dan cabaran yang bakal dihadapi?Mampukah aku hadapi dunia luar yang pelbagai ragam?Macam-macam bermain di kotak fikiranku.Idea gila dari seorang Mat Rempit macam aku ni.Kalau tak cuba mana nak tahu kan?
"Aku nekad berhenti kerja.Rezeki kerja insya-Allah ada, tapi peluang macam ni belum tentu boleh dapat lagi.Tanpa fikir panjang, aku sahut cabaran misi ini.Misi yang datang dari idea gila sendiri," tulisnya.Image via Mohd Alfishahrin"Alhamdulillah, selepas 146 hari berkelana di bumi Tuhan,berjumpa bermacam-macam jenis orang,melalui pelbagai jenis muka bumi,merasai bermacam jenis suhu dan jenis cuaca,menghadapi pelbagai jenis cabaran,aku dan isteriku berjaya berpijak di bumi United Kingdom.
"Terima kasih kepada semua yang mendoakan kesejahteraan dan keselamatan kami. Hanya Tuhan yang mampu membalas jasa kalian semua," sambungnya lagi.Image via Mohd Alfishahrin
Mereka yang mendapat sokongan daripada beberapa syarikat permotoran antarabangsa seperti GIVI Malaysia, STT SPROCKET dan MYBIKERZ, membelanjakan hampir RM40,000 untuk mencapai misi itu. Image via Mohd Alfishahrin
Alfishahrin dan Diana menjelajah 25 negara melalui program inspirasi Anak Muda Bebas Dadah Persatuan Mencegah Dadah Malaysia Selangor.
Pada 2015, Alfishahrin menunggang secara solo ke 1,000 Corner di Chiang Mai, Thailand dan ini diikuti dengan misi solo ke tujuh sempadan negara iaitu Thailand, Myanmar, Laos, China, Vietnam, Kemboja dan Singapura pada 2016.
Buat masa ini, misi #RideToLondon merupakan pencapaian terbesar dalam hidup Alfishahrin yang kini berusia 31 tahun dan juga Diana, 30.
Tak perlu tulis panjang lebar, sekarang jom layan gambar-gambar mereka di 11 negara yang semuanya sangat menakjubkan!
1. IndiaImage via Mohd AlfishahrinImage via Mohd AlfishahrinImage via Mohd AlfishahrinImage via Mohd AlfishahrinImage via Mohd AlfishahrinImage via Mohd Alfishahrin2. PakistanImage via Mohd AlfishahrinImage via Mohd AlfishahrinImage via Mohd AlfishahrinImage via Mohd AlfishahrinImage via Mohd AlfishahrinImage via Mohd Alfishahrin3. IranImage via Mohd AlfishahrinImage via Mohd AlfishahrinImage via Mohd Alfishahrin4. ArmeniaImage via Mohd AlfishahrinImage via Mohd AlfishahrinImage via Mohd Alfishahri5. TurkiImage via Mohd AlfishahrinImage via Mohd AlfishahrinImage via Mohd AlfishahrinImage via Mohd AlfishahrinImage via Mohd AlfishahrinImage via Mohd Alfishahrin6. GreeceImage via Mohd AlfishahrinImage via Mohd Alfishahrinimage via Mohd AlfishahrinImage via Mohd AlfishahrinImage via Mohd AlfishahrinImage via Mohd Alfishahrin7. Bosnia and HerzegovinaImage via Mohd AlfishahrinImage via Mohd AlfishahrinImage via Mohd Alfishahrin8. CroatiaImage via Mohd AlfishahrinImage via Mohd AlfishahrinImage via Mohd Alfishahrin9. ItaliImage via Mohd AlfishahrinImage via Mohd AlfishahrinImage via Mohd Alfishahrin10. SwitzerlandImage via Mohd AlfishahrinImage via Mohd AlfishahrinImage via Mohd AlfishahrinImage via Mohd AlfishahrinImage via Mohd AlfishahrinImage via Mohd Alfishahrin
11. PerancisImage via Mohd AlfishahrinImage via Mohd AlfishahrinImage via Mohd Alfishahrin
Tahniah pasangan Alfishahrin dan Diana! Semoga terus sukses. #RideToLondon #KapcaipackersImage via Mohd Alfishahrin

LIKE Facebook dan follow Twitter SAYS SEISMIK dan temui segala cerita mesti kongsi sekarang!
Kredit: 
https://says.com/my/seismik/pasangan-ini-naik-moto-kapcai-sejauh-27-000km-dari-klang-ke-london-rentasi-25-negara?
https://www.facebook.com/mohd.alfishahrin.1
https://www.facebook.com/mohd.alfishahrin.1/posts/10222028741454570
Mohd Alfishahrin sedang bersama Diana Latief.10 jam · 
2014 KLANG - KRABI (125)2015 SOLO RIDE 1000 CORNER (125)2016 SOLO RIDE 7 BORDERS (125)2017 SELANGOR LONDON( HONDA RS150R)2018 SELANGOR RUSIA (HONDA RS150R)2019 EUROPE2020 ?
Perjalanan hidupku dalam dunia Touring masih baru, banyak lagi perlu ku pelajariMasih tak layak lagi untuk bergelar otai atau sifu.Banyak ilmu yang ku pelajari dari otai2 overlander yang lebih berpengalaman.
2014
Bermula pada tahun 2014,belajar2 masuk thailand buat pertama kalinya
Lepak2 borak santai semasa menonton world cup 2014, trjadi idea gila dengan sahabat2 ku Gebeng Firdaus Azizul Ejoy Shahrul Haslam Amidi Zaki untuk ride ke Krabi
Study route sikit2,info sikit, kasi jalan terus 😊
2015
Gian syok ride jauh smpai Krabi, plan utk pergi lebih jauh
Plannya nak ke Phuket, tapi terjumpa pulak mengenai ride 1000 corner, disebabkan macam menarik, kami plan la utk pergi.
Plan asal ada 10 org nak join, penghujungnya aku sorang je ON 🤣
2016
Dah semakin suka ride jauh, plan lagi utk pergi lagi jauh.Terbaca pulak cerita 4nation ride, terus plan tapi nak buat banyak lagi nationnya 😁Maka terjadi la Solo 7 borders Ride
2017
Syok sangat touring, plan lagi utk lebih jauh 😁tahun kemerdekaan Malaysia cantik pulak nombornya,ke 60 tahun, maka terpikir la pasal dlu nak dapatkan kemerdekaan perbincangan sehingga ke London, ditambah pulak Europe boleh pergi melalui jalan darat, maka tercetusnya idea Ride to London
2018
Dah cakap, jangan start touribg, nnt gian 🤣Kesinambungan permulaan idea ride jauh dari sembang2 kosong semasa menonton world cup 2014, 2018 world cup di Rusia.Untuk sampai ke Rusia boleh melalui 100% jalan darat, (masa gi London dulu orang dok pertikai mana ada jalan darat 😅) , maka terjadi la WORLD CUP RIDE 2018Belajar dari pengalaman ke London, better parking je motor di Europe, nnt ad rezki sambung ride balik pulak, tu sebab motor parking kat Prague 😁
2019
Dari Europe pulang ke Malaysia 😊itulah plan asalnya, tapi ni dah masuk tahun 2020 😅Insyallah ada rezki sampai la Ke Malaysia, bila tu? xpasti lagi 😅Semuanya ku buat sebab minatSebab impian dan cita-cita sendiriBukan sebab untuk mencari namaBukan sebab nak kejar title idolaBukan sebab untuk mendapatkan pangkatBukan sebab nak jadi master@sifuBukan sebab nak jadi orang terhebat atau berlumba-lumba menunjuk siapa lagi power dengan orang lainBanyak aku belajar dengan guru touring ku abang Rosli Sulaiman, seorang yang humble dan penuh ilmu didada, tak pernah lokek dengan ilmu dan pengalaman.Nampak biasa2 tapi pengalaman beliau luar biasa dan lebih hebat dari akuBerpegang pada prinsip " Seorang guru lebih gembira apabila melihat anak didiknya membuat lebih baik dari dirinya"Segala ilmu yang beliau curahkan xpernah mengharap balasan atau pun meminta 1 sen pun,bahkan lebih banyak belanja aku dan support aku.Disebabkan itu, ak rajin share info tanpa mengharapkan balasan atau bayaran sebab guru yang mengajarku pun tak pernah meminta apa2 dariku.Ramai lagi overlander2 hebat dan berpengalaman ak pergi berjumpa sendiri, cari mereka untuk dapatkan ilmu dan info.Ada juga yang ku mesej bertanyakan info sekiranya mereka jauh, Alhamdulillah ada yang respon dan share ilmu kepada ku, ada juga yang malas layan sebab "mat rempit" yang bertanya 😅Fasa susahnya nak cari info dan ilmu touring dah ku rasa, tak seperti sekarang info mudah diperolehi, cuma kena rajin je mencari. Ada yang simpan semua info itu utk buat duit, terpulang kepada hak masing2 😊kita cuba usaha ,insyallah niat baik akan ada yang membantuSemoga tahun 2020 ini lebih baik daripada tahun sebelum nya , amin 😊Kredit:
https://www.facebook.com/mohd.alfishahrin.1/posts/10222028741454570
https://www.facebook.com/rosli.sulaiman.37




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://peceq.blogspot.com/2020/01/dari-klang-selangor-malaysia-ke-kota.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Vape Kafein Pertama Di Dunia Kini Di Malaysia Oleh Snowplus

Vape Kafein Pertama Di Dunia Kini Di Malaysia Oleh Snowplus

papar berkaitan - pada 23/12/2019 - jumlah : 745 hits
Salam sejahtera kepada semua pembaca yang saya kasihi sekalian Semoga anda semua berada dalam keadaan sihat sejahtera hendaknya Baiklah untuk entri kali ini saya ingin berkongsi dengan anda semua mengenai kemunculan vape kafein pertama di d...
Angkasa Pura Ii Target Kelola Bandara Di Malaysia Thailand Dan Afrika Tahun Depan

Angkasa Pura Ii Target Kelola Bandara Di Malaysia Thailand Dan Afrika Tahun Depan

papar berkaitan - pada 23/12/2019 - jumlah : 273 hits
PT Angkasa Pura II berencana akan melakukan ekspansi menjadi operator penerbangan di negara Asia di 2020 mendatang Adapun dua negara yang akan dibidik perusahaan pelat merah diantaranya adalah Malaysia dan Thailand pihaknya juga tengah memb...
Restoran Halal Malaysia Boleh Yang Berada Di Jepun

Restoran Halal Malaysia Boleh Yang Berada Di Jepun

papar berkaitan - pada 23/12/2019 - jumlah : 300 hits
Terdapat sebuah restoran yang menghidangkan menu masakan orang Malaysia di Osaka ini Restoran yang dikenali sebagai Malaysia Boleh mengetengahkan pelbagai menu yang terdapat di Malaysia Bagi yang tidak dapat berjauhan dengan masakan Malaysi...
Mingguan Amanz Vivo V17 Malaysia Huawei Mediapad M6 Langkawi 5g

Mingguan Amanz Vivo V17 Malaysia Huawei Mediapad M6 Langkawi 5g

papar berkaitan - pada 23/12/2019 - jumlah : 353 hits
Minggu ini menyaksikan kerajaan dan pelbagai syarikat telekomunikasi berkongsi dan mempertontonkan projek demonstrasi mereka menggunakan rangkaian 5G di Pulau Langkawi Selain itu beberapa peranti baru telah diumumkan untuk pasaran tempatan ...
Gerombolan Chauvinist Yang Tidak Menghargai Negara Malaysia

Gerombolan Chauvinist Yang Tidak Menghargai Negara Malaysia

papar berkaitan - pada 22/12/2019 - jumlah : 336 hits
Dosa dosa Dong Zong Jiao ZongANTARA dosa dosa Dong Zong dan Jiao Zong kepada negara termasuk Menentang Penyata Barnes 1951 Menentang Ordinan Pelajaran 1952 Menentang Kertas Putih Pelajaran 1954 Menentang Penyata Razak 1956 Menentang Ordinan...
India Protes Kenyataan Tun M Duta Malaysia Dipanggil

India Protes Kenyataan Tun M Duta Malaysia Dipanggil

papar berkaitan - pada 22/12/2019 - jumlah : 335 hits
KERAJAAN India dilapor telah memanggil duta Malaysia untuk memprotes kenyataan terbaru Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad tentang Pindaan Akta Kerakyatan yang baru diluluskan oleh negara itu Times of India sebuah sumber berita yang ber...
Demand Kekayaan Anak Mahkamah Putus Ibu Tak Layak Terima Harta Mendiang Goo Hara

Gsk Sokong Kepentingan Imunisasi Dewasa Dalam Kalangan Rakyat Malaysia

Pm Anwar Meets With Indonesia S Finance Minister For Discussions In Riyadh

Syok Sendiri Demi Kepuasan

Nga Kor Ming S Influence In Dap On The Rise

Gear Up For Standard 1 Registration

Senarai Cawangan Atm Bank Islam Di Seluruh Negeri Kelantan

Irma Hasmie Enggan Komen Status Perkahwinan Apa Yang Penting Allah Jaga Hati Fikiran Kami



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Racun Rihanna Slot Samarinda TV3

5 Adaptasi Permainan Video ke TV dan Filem Paling Berjaya Setakat Ini

10 Fakta Biodata Erysha Emyra Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Cinta Untuk Sekali Lagi Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia


Lunch Merangkap Dinner Di Nefa Station Ipoh Perak

Dapatkan Ganjaran Besar Apabila Anda Prapesanan Samsung Ai Tv 2024 Hari Ini

Sprm Tahan Menteri Besar Perlis

Powering Progress How Ev Charging Stations Are Shaping The Transportation Landscape

M A Due Diligence Don T Settle For Smoke And Mirrors Get A Quality Of Earnings Assessment

Tiada Petanda Salah Tinggalkan Anfield