Dapat Suami Rendah Rezeki Isteri Jadi Murah Romantik Pula Tu


Kebanyakan wanita menginginkan suami yang lebih tinggi daripada mereka. Barulah nampak seperti mampu melindungi seorang isteri. Apa salahnya suami rendah berbanding isteri, sebenarnya mereka ni penyayang ya!

 
Pernah ada kajian antarabangsa yang dibuat menujukkan lebih daripada 50 peratus wanita mahukan pasangan yang tinggi dari mereka. Pernahkah anda mendengar kata orang-orang tua, suami rendah tu maknanya murah rezeki. Mempunyai pasangan yang rendah sebenarnya ada kelebihan. Usah menilai kebaikan seorang lelaki itu berdasarkan rupa fizikal, tetapi peribadinya.
Artikel Menarik: [Dengar Air Gula Pun Boleh Terasa Loya, Nak Elak Muntah, Tarik Nafas & Minum Sekali Teguk]
#1 Tak Suka Sembunyi Perasaan
Suami begini lebih tegas dan tidak mahu kelihatan kurang berkeyakinan daripada si isteri. Biasanya mereka bersikap terbuka dan cenderung untuk menonjolkan kelebihan yang dia ada. Dalam hal berkomunikasi, suami yang rendah lebih dominan tetapi tidaklah sampai mengabaikan perasaan si isteri.
#2 Rajin Bantu Isteri
Tahukah anda, suami rendah rajin buat kerja rumah? Dia suka membantu isteri dan tidak kekok membuat kerja-kerja orang perempuan. Dia tidak suka menyusahkan pasangannya, jadi suami begini lebih berdikari dan gemar buat semuanya sendiri.

#3 Yakin Diri
Suami yang mempunyai ketinggian yang kurang daripada isterinya mempunyai keyakinan diri yang tip top! Dia tidak pernah peduli dengan kata-kata orang sekeliling. Dia juga tidak kisah jika isterinya lebih menonjol kerana dia sering merasakan dirinya sepadan dengan isterinya. Suami yang rendah juga akan memberi sokongan sepenuhnya untuk si isteri. Saat isteri down, dia akan menenangkannya. Lebih baik lagi, dia penyokong yang kuat dan selalu mendorong si isteri untuk meneruskan apa yang diminatinya.
#4 Kredibiliti Yang Boleh Dipuji
Suami begini mudah mengawal perasaan marahnya Tidak mudah melenting dan sangat prihatin dengan kesukaran si isteri. Dia tidak suka menyusahkan isteri dengan hal-hal yang membuatkan isteri susah hati.

#5 Hormatkan Isteri
Inilah yang paling isteri harapkan dari si suami. Suami yang mempunyai ketinggian rendah biasanya selalu menghormati perasaan dan keputusan yang dibuat isteri. Bukan penakut atau kena queen control ya, tapi mereka biasanya selesa berbincang tentang segala hal dengan isteri.
Sebagai seorang isteri, ada masanya kita juga ingin meluahkan apa yang terbuku dalam hati. Tanpa kita sedari, mungkin membuatkan suami terasa hati kerana pendekatan kita mungkin agak ‘kasar’ pada mereka. Untuk menjadi seorang isteri yang baik dan disayangi suami, kita boleh:
#1 Menghormati penilaian dan kemampuannya membuat keputusan
Tidak semestinya kita terima bulat-bulat, tetapi dengarkan dulu apa yang mahu dia katakan. Kemudian, sama-sama berbincang untuk mencapai kata putus yang lebih baik. Ada masanya, buah fikiran dua orang lebih baik dari seorang kan?

#2 Jangan hina soal kewangan
Paling pantang! Suami mempunyai tahap ego dan maruah yang tinggi. Jika isteri sering mencabar suami dengan mengungkit soal kewangan, ia boleh membuatkan mereka sakit hati dan tercabar.
Artikel Menarik: [Kita Tak Sempurna, Tapi Didiklah Anak Ikut Cara Islam. Sejuk Perut Ibu Mengandung!]
#3 Sokong dan beri pujian
Suami juga sama seperti isteri yang mahukan perhatian. Sebagai isteri yang baik, sudah tentu ada tahu waktu bila suami paling memerlukan sokongan anda. Jika hal itu tidak keterlaluan untuk anda berikan sokongan kepadanya, tidak salah untuk buat begitu. Biasanya setiap apa yang mahu dia lakukan adalah demi kebaikan keluarga.

 
#4 Hormat dia depan orang ramai
Apabila anda sikap hormat pada suami di hadapan orang ramai, ia membuatkan dia terasa dihargai dan bangga. Bangga mempunyai isteri yang menghormati dan menyayanginya.
Kesimpulannya, baik isteri mahupun suami kedua-duanya haruslah mempunyai rasa hormat dan sayangkan antara satu sama lai. Jika kita boleh bertoleransi sesama sendiri, sudah tentu rumah tangga bahagia dan rasa cinta semakin kuat.
 
 
The post Dapat Suami Rendah, Rezeki Isteri Jadi ‘Murah’. Romantik Pula Tu! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/dapat-suami-rendah-rezeki-isteri-jadi-murah-romantik-pula-tu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sebab Itu Rezeki Kita Tak Pernah Cukup Suami Curang Isteri Nekad Tuntut Cerai Orang Ketiga Pula Minta Settle Baik

Sebab Itu Rezeki Kita Tak Pernah Cukup Suami Curang Isteri Nekad Tuntut Cerai Orang Ketiga Pula Minta Settle Baik

papar berkaitan - pada 14/1/2020 - jumlah : 2473 hits
Apa sahaja kemahuannya si isteri telah cuba menunaikan Tetapi lelaki ini bagaikan tidak mengenang budi dan lebih rela mengkhianati isterinya sehingga menyebabkan rumah tangga mereka retak Bukan itu saja malah dia tergamak mengatakan isterin...
Isteri Kuat Melawan Suami Pula Pemalas Tak Sangka Tandas Rumah Jadi Punca

Isteri Kuat Melawan Suami Pula Pemalas Tak Sangka Tandas Rumah Jadi Punca

papar berkaitan - pada 5/1/2020 - jumlah : 464 hits
Kebersihan bilik air selalu dipandang ringan maklumlah jarang sekali kalau ada yang berkunjung ke rumah mahu menumpang guna tandas Biasanya orang lebih mementingkan kebersihan ruang tamu dan dapur tetapi sebenarnya tandas adalah ruang yang ...
Suami Yang Suka Menipu Isteri Rezeki Susah Masuk

Suami Yang Suka Menipu Isteri Rezeki Susah Masuk

papar berkaitan - pada 6/1/2020 - jumlah : 314 hits
Gambar HiasanHubungan suami isteri adakala nya sifat hati dan fitrahnya berbolak balik selepas beberapa tahun bersama Mungkin dahulu kita dilayan secara lemah lembut tetapi sekarang pertanyaan kita dijawab secara acuh tidak acuh sahaja Terl...
Punca Rezeki Suami Berkurang Dan Selalu Tak Cukup Kerana Berhutang Nafkah Dengan Isteri

Punca Rezeki Suami Berkurang Dan Selalu Tak Cukup Kerana Berhutang Nafkah Dengan Isteri

papar berkaitan - pada 7/1/2020 - jumlah : 421 hits
Menjadi tanggungjawab suami isteri dalam menguruskan hal rumahtangga dan tidak meletakkan sesuatu beban itu kepada sebelah pihak sahaja kerana ini juga adalah salah satu punca rezeki tersekat Punca rezeki tersekat itu boleh terjadi apabila ...
Isteri Jangan Kedekut Doakan Suami Itulah Sumber Utama Rezeki Meriah Hidup Bahagia

Isteri Jangan Kedekut Doakan Suami Itulah Sumber Utama Rezeki Meriah Hidup Bahagia

papar berkaitan - pada 26/12/2019 - jumlah : 399 hits
Sesungguhnya rezeki itu milik Allah SWT Kita sebagai manusia boleh berusaha berdoa dan tawakal agar dipermudahkan rezeki Sokongan isteri sangat penting bagi memberi semangat buat si suami untuk mencari rezeki untuk keluarga Jika tidak dapat...
Suami Nak Rezeki Lebat Tak Pernah Habis Kena Selalu Berkepit Dengan Isteri

Suami Nak Rezeki Lebat Tak Pernah Habis Kena Selalu Berkepit Dengan Isteri

papar berkaitan - pada 11/1/2020 - jumlah : 417 hits
Biar selama mana pun sesebuah perkahwinan itu perlulah sentiasa ada usaha dari kedua dua suami isteri untuk menyemarakkan rasa cinta antara mereka Tidak bolehlah kalau berkahwin sudah lama kononnya dah tiada apa lagi untuk dimanjakan atau n...
Punca Rezeki Datang Mencurah Curah Bila Isteri Makan Dari Tangan Suami

Punca Rezeki Datang Mencurah Curah Bila Isteri Makan Dari Tangan Suami

papar berkaitan - pada 30/12/2019 - jumlah : 515 hits
Gambar Sekadar HiasanBila masuk bab suap menyuap ni rasa kita kali terakhir makan suap menyuap adalah sewaktu makan beradab Selepas itu tiada lagi adegan suap isteri ataupun suami ketika makan dengan alasan malu Malu orang nampak malu anak ...
Tak Sangka Itu Kali Terakhir Sambut Anniversary Isteri Kongsi Memori Kehilangan Suami Tercinta

Tak Sangka Itu Kali Terakhir Sambut Anniversary Isteri Kongsi Memori Kehilangan Suami Tercinta

papar berkaitan - pada 29/12/2019 - jumlah : 315 hits
Tahun 2019 bakal melabuhkan tirai dalam beberapa hari sahaja lagi Terdapat memori pahit dan manis yang seseorang itu alami sepanjang tahun Ada juga yang diuji dengan kehilangan orang yang tersayang Begitulah seperti kisah yang dikongsikan o...
Jangan Balik Kalau Tak Ada Hasil Isteri Marah Suami Oku Kerana Gagal Mengemis

Jangan Balik Kalau Tak Ada Hasil Isteri Marah Suami Oku Kerana Gagal Mengemis

papar berkaitan - pada 30/12/2019 - jumlah : 534 hits
The ReporterMalang nasib seorang lelaki orang kurang upaya bukan sahaja dipaksa menjadi pengemis malah dimarahi isterinya apabila dia tidak berjaya memperoleh sebarang hasil Menurut sumber yang memuat naik video dan gambar kejadian pada 23 ...
Towards More Comprehensive Pension Reform

3 Sebab Kenapa Kashmir Menjadi Pilihan Traveler Malaysia

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Sungai Muda Sempadan Pulau Pinang Kedah

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Tak Sekolah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3


Drama Racun Rihanna Lakonan Intan Najuwa Rita Rudaini

Bunga Paling Seram Di Dunia

Logo Autentik Untuk Produk Asli Madu

Ucapan Hari Jadi Ucapan Lawak Untuk Kawan Islamik

Hadiah Hari Guru 40 Idea Hadiah Yang Menarik

Gara Gara Al Bani Menuduh Iamam Bukhari Kafir Karena Takwil