Dap Tak Akan Sertai Anwar Ahli Parlimen Umno Menjauhkan Diri



Pemimpin DAP dikatakan berang dengan tindakan terbaru Presiden PKR Anwar Ibrahim yang ingin merampas kuasa melalui pembelotan ahli Parlimen, dilihat sebagai keretakan terbaru dalam Pakatan Harapan (PH) sejak kehilangan kuasa awal tahun ini.
(Malaysia Now) – Ini kerana Anwar dikatakan disokong bekas penyokong kuatnya, Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi, dan juga beberapa ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) yang berdepan dengan pertuduhan rasuah di mahkamah.
MalaysiaNow difahamkan pemimpin DAP “menyatakan dengan jelas” kepada Anwar 42 ahli Parlimen parti itu tidak akan menyertai mana-mana gabungan bersama ahli Parlimen Umno “terutama mereka yang terpalit dengan kes rasuah”.
“Ini sebabnya mengapa Anwar terus membuat temu janji untuk mengadap Yang Dipertuan Agong, dengan harapan bakal mendapat lebih banyak sokongaan daripada ahli Parlimen Umno,” kata seorang pembantu kepada ahli politik PKR.
Zahid kini berdepan dengan 47 pertuduhan membabitkan rasuah, pecah amanah dan pengubahan wang haram, merupakan yang tertinggi dalam kalangan bekas pemimpin kerajaan Barisan Nasional (BN) sejak tumbang pada tahun 2018.
Semalam, Anwar berkata Sultan Abdullah Ahmad Shah berkenan untuk beliau mengadap pada hari selasa, 13 Oktober, di mana beliau akan mempersembahkan perincian dakwaan memiliki sokongan “kukuh dan meyakinkan” daripada anggota Dewan Rakyat untuk membentuk kerajaan baru.
Kenyataan ini dikeluarkan tiga minggu selepas Anwar mengisytiharkan kerajaan pimpinan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin tumbang dan beliau bakal membentuk sebuah kerajaan “majoriti Melayu”.
Tetapi, seorang sumber berkata, walaupun tanpa jumlah itu, Anwar dikatakan sudah berpuas hati kerana dapat mengadap Agong.
“Antara hari ini hingga Selasa depan, terdapat pelbagai kemungkinan taikun-taikun perniagaan yang tidak biasa dengan permainan angka ini akan berdiri di belakang Anwar, semuanya kerana perkenan Agong,” kata sumber itu tanpa menjelaskan secara terperinci. MalaysiaNow difahamkan terdapat beberapa ahli Parlimen Umno sudah menjauhkan diri daripada Anwar selepas mengetahui nama mereka tersenarai dalam senarai yang akan dipersembahkan ke istana.
Sekurang-kurangnya seorang daripada mereka, Ahli Parlimen Jerantut Ahmad Nazlan Idris bertindak membuat laporan polis semalam yang mendakwa beliau tidak pernah memberikan sebarang persetujuan agar namanya disenaraikan Anwar.
Dua lagi nama yang turut tampil menafikan mereka menyokong Anwar ialah Ahli Parlimen Padang Terap Mahdzir Khalid dan Ahli Parlimen Jempol Salim Shariff.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysia-today.net/2020/10/09/dap-tak-akan-sertai-anwar-ahli-parlimen-umno-menjauhkan-diri/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bahaya Besar Menanti Dap Amanah Sekiranya Ahli Parlimen Umno Sokong Anwar Kata Penganalisis

Bahaya Besar Menanti Dap Amanah Sekiranya Ahli Parlimen Umno Sokong Anwar Kata Penganalisis

papar berkaitan - pada 2/10/2020 - jumlah : 369 hits
Robin Augustin Mohd Izani Mohd Zain and Kamarul Zaman Yusoff PETALING JAYA Amanah dan DAP akan terkesan teruk sekiranya Presiden PKR Anwar Ibrahim membentuk kerajaan dengan sokongan ahli Parlimen Umno menurut penganalisis Mohd Izani Mohd Za...
Di Mana Senarai Nama 30 Ahli Parlimen Umno Yang Menyokong Dato Seri Anwar Ibrahim

Di Mana Senarai Nama 30 Ahli Parlimen Umno Yang Menyokong Dato Seri Anwar Ibrahim

papar berkaitan - pada 16/10/2020 - jumlah : 421 hits
oleh Dr KamarulSudah bertebaran rata dakwaan Pengarah Komunikasi AMANAH Khalid Samad bahawa Presiden UMNO Dato Seri Zahid Hamidi kononnya menjanjikan sokongan 30 Ahli Parlimen UMNO kepada Dato Seri Anwar Ibrahim Antara lainnya berita ini te...
23 Ahli Parlimen Umno Tak Sokong Anwar Kata Nazri

23 Ahli Parlimen Umno Tak Sokong Anwar Kata Nazri

papar berkaitan - pada 12/10/2020 - jumlah : 319 hits
PETALING JAYA Ahli Parlimen Umno Nazri Aziz berkata tiada seorang pun daripada 23 ahli Parlimen parti itu yang menyokong rancangan ketua pembangkang Anwar Ibrahim membentuk kerajaan baru Ahli Parlimen Padang Rengas itu menolak laporan FMT s...
Sokongan Ahli Parlimen Umno Kepada Anwar Perlu Dirai Kata Pemimpin Pemuda Pkr

Sokongan Ahli Parlimen Umno Kepada Anwar Perlu Dirai Kata Pemimpin Pemuda Pkr

papar berkaitan - pada 10/10/2020 - jumlah : 340 hits
October 10 2020 8 24 AMPETALING JAYA Sokongan wakil rakyat Umno kepada Anwar Ibrahim untuk membentuk kerajaan baharu perlu dirai kata seorang pemimpin Pemuda PKR mengulas khabar angin mengatakan semakin ramai wakil rakyat parti itu menyokon...
Annuar Musa Minta Anwar Dedahkan Nama Nama Ahli Parlimen Umno Kemaruk Kuasa

Annuar Musa Minta Anwar Dedahkan Nama Nama Ahli Parlimen Umno Kemaruk Kuasa

papar berkaitan - pada 11/10/2020 - jumlah : 319 hits
KUALA LUMPUR Barisan Nasional menyifatkan mana mana Ahli Parlimen UMNO yang memberi sokongan untuk bersama Datuk Seri Anwar Ibrahim menjatuhkan kerajaan Perikatan Nasional sebagai kemaruk kuasa Setiausaha Agungnya Tan Sri Annuar Musa berkat...
Macam Raja Bersiong Shabery Ulas Dakwaan Kerjasama Dap Ahli Parlimen Umno

Macam Raja Bersiong Shabery Ulas Dakwaan Kerjasama Dap Ahli Parlimen Umno

papar berkaitan - pada 11/10/2020 - jumlah : 232 hits
Shabery Cheek PETALING JAYA Seorang pemimpin Umno berkata tidak mustahil DAP akan sanggup bekerjasama dengan ahli Parlimen partinya dalam rancangan Anwar Ibrahim untuk bentuk kerajaan baharu kerana DAP pernah bekerjasama dengan parti atau o...
Dua Ahli Parlimen Umno Sabah Tolak Senarai Palsu Sokong Anwar

Dua Ahli Parlimen Umno Sabah Tolak Senarai Palsu Sokong Anwar

papar berkaitan - pada 5/10/2020 - jumlah : 400 hits
KOTA KINABALU 4 Okt Ahli Parlimen Kinabatangan Datuk Seri Bung Moktar Radin menafikan dia antara Ahli Parlimen dari Sabah menyokong gerakan penubuhan kerajaan baharu diketuai Presiden PKR Datuk Sri Anwar Ibrahim Penafian itu dibuat selepas ...
Gempar Senarai 121 Ahli Parlimen Sokong Anwar Kini Tular

Gempar Senarai 121 Ahli Parlimen Sokong Anwar Kini Tular

papar berkaitan - pada 5/10/2020 - jumlah : 610 hits
mhdaily netDatuk Seri Anwar Ibrahim dilaporkan sudah menyerahkan senarai nama wakil rakyat yang menyokong beliau untuk diangkat sebagai Perdana Menteri kepada Yang di Pertuan Agong Pengarah Komunikasi PKR Ahmad Fahmi Mohamed Fadzil berkata ...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Fahmi Fadzil Perlu Beri Penjelasan Bukan Beri Alasan

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Prof As Dakwa Tak Selamat Kunjungi Malaysia Selepas Sebar Propaganda Sokong Zionis



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Brauninhas House By Pablo Lanza Arquitetura In Itu Brazil

Banteras Isu 3r Manivanan Cadang 10 Langkah Percepat Siasatan Polis

Analysis Harapan S Uphill Battle To Defend Kuala Kubu Baharu

Kkb By Election Will Be A Confidence Vote For The Anwar Administration

Azmin Pledges To Tell All On May 11