Dap Sudah Berubahlaa Hanya Nur Jazlan Yang Tak Sedar



Mahathir kata tahun 2020 lalu.. “Tengok DAP, apabila mula-mulanya ditubuhkan pada 1965, ia merupakan cawangan PAP Singapura.
“Mereka ‘sangat Cina’, tetapi DAP sedar bahawa mereka tidak boleh seperti PAP di Singapura kerana pada masa itu 75 peratus penduduk Singapura adalah orang Cina sementara 60 peratus penduduk sini adalah Melayu. Oleh itu, DAP telah banyak berubah,”

“(Dulu) DAP memanggil saya diktator, rasuah, menyeleweng kuasa dan macam-macam lagi.
‘Kenapa ini terjadi? Kerana semasa anda sedang bertarung, kamu akan memanggil lawan sebagai syaitan walaupun dia ini orang yang baik,”
“Mereka kata DAP mampu memusnahkan Melayu. Ini mengarut kerana orang seperti Najib dan Muhyiddin yang dapat memusnahkan Melayu. Ini kerana mereka menipu, rasuah dan sebagainya,” kata Mahathir laaa..
Hari ini pula, Ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) UMNO, Datuk Seri Saarani Mohamad, dilaporkan berkata DAP sudah berubah dan berjanji tidak lagi mengungkit Islam sebagai agama Persekutuan, hak orang Melayu dan Bumiputera selain akur dengan Perlembagaan Persekutuan.
Berikut adalah laporannya..
JOHOR BAHRU: DAP sudah berubah dan berjanji tidak lagi mengungkit Islam sebagai agama Persekutuan, hak orang Melayu dan Bumiputera selain akur dengan Perlembagaan Persekutuan.
Ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) UMNO, Datuk Seri Saarani Mohamad, berkata perkara itu sudah dibincangkan dan mendapat persetujuan DAP sebelum pembentukan Kerajaan Perpaduan.
Katanya, hal itu diakui secara terbuka oleh Setiausaha Agung DAP, Anthony Loke dan Setiausaha Organisasi Kebangsaan DAP, Steven Sim dalam beberapa ucapan Pilihan Raya Negeri (PRN) lalu.
"Selama ini yang menghantui hubungan UMNO dengan DAP ialah dahulunya parti itu dikatakan tidak berapa mesra dengan perjuangan orang Melayu. Dikatakan dahulu DAP menentang hak istimewa orang Melayu, DAP tidak bersetuju dengan agama Islam sebagai agama rasmi Persekutuan, namun itu dahulu.
"Sebelum pembentukan kerajaan Perpaduan memang telah ada perbincangan dan persetujuan dengan DAP telah lebih dahulu menyatakan persetujuan mereka tidak akan lagi mengungkit perkara yang berkaitan Fasal 153 Perlembagaan berkaitan hak istimewa orang Melayu, tidak akan ungkit lagi berkaitan dengan Islam sebagai agama Persekutuan dan akur dengan Perlembagaan Persekutuan.
"Itu sudah cukup untuk menunjukkan DAP kini sudah pun berubah dan bersama-sama dengan haluan UMNO yang selama ini mendukung Perlembagaan Persekutuan. Maknanya, kini tak ada masalah lagi (untuk orang Melayu terima DAP).
"Cuma sudah tentu ada fitnah atau hasutan yang dibuat oleh pihak lawan untuk memecahbelahkan perpaduan di antara UMNO dan DAP yang menganggotai Pakatan Harapan (PH)," katanya.
Beliau berkata demikian pada sidang media selepas merasmikan program Soal Jawab Penerangan Isu Semasa UMNO Johor, di sini, malam tadi.
Hadir sama, Setiausaha UMNO Johor, Datuk Abdul Halim Suleiman dan Ketua Penerangan UMNO Johor, Datuk Jais Sarday.
Sebelum ini, Ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) UMNO, Datuk Nur Jazlan Mohamed, dilaporkan menyarankan supaya DAP menggugurkan agenda Negara Sekular dan slogan Malaysian Malaysia dalam perlembagaan parti berkenaan.
Beliau dilaporkan berkata, semua pihak dalam gabungan Kerajaan Perpaduan terutama DAP, mesti berubah menjadi parti yang lebih sederhana, jika mahu diterima orang Melayu negara ini.
Katanya, tiada cara lain untuk meyakinkan orang Melayu DAP hari ini sudah berbeza dari sebelumnya, selain daripada parti itu meminda perlembagaan parti berkenaan sekali gus menggugurkan dua elemen berkenaan.
Dalam pada itu, Saarani yang juga Menteri Besar Perak berkata, beliau yakin calon Pakatan Harapan (PH) bagi Parlimen Pulai, Suhaizan Kayat akan memenangi kerusi itu dalam Pilihan Raya Kecil (PRK), 9 September nanti.
"Saya cukup yakin melihatkan kepada angka sokongan selain kerja kuat jentera PH dan Barisan Nasional (BN).
"Insya-Allah, PH-BN akan dapat memenangi semula hati pengundi untuk kembali memberi undi kepada calon PH.
"Kemenangan calon daripada PH penting kerana bermakna kemenangan ini kemenangan gabungan PH dan BN di Johor," katanya - BH
.. Jadi.. kesimpulannya DAP sudah berubah, hanya Nur Jazlan yang tak sedar, kerana dia tak sedar itulah di nasihatkan DAP supaya berubah.. tengok kat SINI



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.anaksungaiderhaka.com/2023/09/dap-sudah-berubah-hanya-nur-jazlan-yang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Gesa Dap Gugur Slogan Malaysian Malaysia Hanya Pandangan Peribadi Nur Jazlan Kata Zahid

Gesa Dap Gugur Slogan Malaysian Malaysia Hanya Pandangan Peribadi Nur Jazlan Kata Zahid

papar berkaitan - pada 3/9/2023 - jumlah : 128 hits
freemalaysiatoday com02 Sep 2023 3 30pmPresiden Umno itu berkata sekalipun timbul permintaan seperti itu ia perlu mengikut saluran yang betul atas dasar hormat pada rakan gabungan kerajaan perpaduan Presiden Umno Zahid Hamidi berkata pihakn...
Nur Jazlan Not Just Umno But Dap Too Has To Change By Amending Its Constitution To Court Malay Voters

Nur Jazlan Not Just Umno But Dap Too Has To Change By Amending Its Constitution To Court Malay Voters

papar berkaitan - pada 30/8/2023 - jumlah : 216 hits
There s no other way to convince the Malays that the current DAP is different from what it was previously than to drop the agenda of secular state and the slogan of Malaysian Malaysia from its party constitution Because those two agendas ar...
Dap Perlu Gugurkan Agenda Negara Sekular Slogan Malaysian Malaysia Nur Jazlan

Dap Perlu Gugurkan Agenda Negara Sekular Slogan Malaysian Malaysia Nur Jazlan

papar berkaitan - pada 30/8/2023 - jumlah : 336 hits
bharian com myOleh Ogos 30 2023 2 03pmMenteri Besar Johor Datuk Onn Hafiz Ghazi Ketua UMNO Bahagian Pulai Datuk Nur Jazlan Mohamed dan Calon Pakatan Harapan Parlimen Pulai Suhaizan Kayat ketika melawat PDM Sungai Danga di Balairaya Kampung ...
Nur Jazlan Nasihat Dap

Nur Jazlan Nasihat Dap

papar berkaitan - pada 31/8/2023 - jumlah : 138 hits
DAP mencatatkan kemenangan 98 dengan memenangi 46 dari 47 kerusi DUN Parti tersebut telah memenangi kesemua kerusi yang ditandingi di Selangor Negeri Sembilan dan Pulau Pinang Di Selangor DAP bertanding 15 kerusi 11 di Negeri Sembilan dan 1...
Forget Reformasi Time To Bring Actual Changes Says Nur Jazlan

Forget Reformasi Time To Bring Actual Changes Says Nur Jazlan

papar berkaitan - pada 27/8/2023 - jumlah : 212 hits
Umno Supreme Council member Nur Jazlan Mohamed says he will make full use of the campaign period to convince Umno members to support the PH candidate PETALING JAYA The time for reformasi is over it s time to put actual reforms and positive ...
Johor Will Regress With Pas S Version Of Islam Says Nur Jazlan

Johor Will Regress With Pas S Version Of Islam Says Nur Jazlan

papar berkaitan - pada 1/9/2023 - jumlah : 235 hits
Nur Jazlan Mohamed likened PAS s version of Islam to that of the Iranian government and the Taliban PETALING JAYA Umno Supreme Council member Nur Jazlan Mohamed warns that Johor risks falling behind in all aspects if it were to adopt PAS s ...
Titik Berat Agama Bukan Buang Dunia Pas Bidas Nur Jazlan

Titik Berat Agama Bukan Buang Dunia Pas Bidas Nur Jazlan

papar berkaitan - pada 1/9/2023 - jumlah : 171 hits
Pesuruhjaya PAS Johor Abdullah Hussain berkata Ketua Umno Pulai Nur Jazlan Mohamed sering membuat kenyataan provokatif terhadap parti itu PETALING JAYA Rakyat Johor tidak harus termakan tuduhan konon PAS membawa kemunduran dalam pentadbiran...
Nur Jazlan Sepanduk Tolak Calon Ph Taktik Kotor Pembangkang

Nur Jazlan Sepanduk Tolak Calon Ph Taktik Kotor Pembangkang

papar berkaitan - pada 26/8/2023 - jumlah : 107 hits
Alyaa AlhadjriPRK PULAI Ketua Umno Pulai Nur Jazlan Mohamed menolak dakwaan kononnya berlaku penolakan daripada cawangan Umno di bawah bahagiannya terhadap calon BN PH Pulai Suhaizan Kayat Ini selepas tersebar gambar sepanduk yang didakwa m...
Sanusi Won T Sway Johor Folk Says Nur Jazlan

Sanusi Won T Sway Johor Folk Says Nur Jazlan

papar berkaitan - pada 25/8/2023 - jumlah : 123 hits
Pulai Umno chief Nur Jazlan Mohamed said in Johor individuals like Kedah menteri besar Sanusi Nor are not popular because the people are not extremists PETALING JAYA Pulai Umno chief Nur Jazlan Mohamed says Kedah menteri besar Sanusi Nor s ...
Isu Isteri Cikgu Buang Hadiah Rm2 Pemberian Murid

Syafiq Kyle Transisi Dari Ustaz Adam Ke Meth Killer

Apa Jadi Serangan Balai Polis Johor S Pura Ini Komen Pas

Drama Mihrab Cinta Zulaikha Lakonan Elisya Sandha Azrel Ismail

Lawrence Wong Mengangkat Sumpah Sebagai Perdana Menteri Keempat Singapura

Tahniah Izzat Upkk

Apa Itu Kwsp Akaun 3

15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Skandal Kawan Sekerja

Student Black Shirt Campaign Not Protest Shows Uitm Identity Vc

Menyamar Polis Samun Warga Asing Penjawat Awam Antara 4 Ditahan

Iranian President Raisi Feared Dead As Helicopter Wreckage Found

Man City Lakar Sejarah Raih Gelaran Epl Keempat Berturut Turut

Jalan Jalan Tengok Rumah Contoh Dekat Durian Tunggal 2024