Dap Pkr Tolak Cadangan Naib Presiden Bersatu


KUALA LUMPUR: Pemimpin parti komponen Pakatan Harapan (PH) menolak keras cadangan Naib Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU), Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman, yang mahu projek kerajaan diberikan kepada ketua Bahagian dan Cawangan parti itu.
Timbalan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Hannah Yeoh, menegaskan beliau dan majoriti pemimpin PH tidak menyokong cadangan yang diutarakan ketika Perhimpunan Agung Tahunan (PAT) BERSATU, hujung bulan lalu.
Ahli Parlimen Segambut dari DAP itu berkata, rakyat Malaysia memilih PH untuk menggantikan Barisan Nasional (BN) sebagai kerajaan kerana mahukan perubahan serta menolak amalan kronisme itu.
“Saya tak sokong. Saya percaya banyak Ahli Parlimen PH juga tidak sokong cadangan ini. Kita dipilih oleh rakyat Malaysia untuk melaksanakan satu pentadbiran yang bersih dan baharu.
“Cara pentadbiran kita mesti berbeza daripada yang lepas. Kita sokong pelaksanaan tender terbuka dan kita sokong hanya golongan yang layak, cekap dan boleh buat kerja diberikan kontrak, tanpa mengira parti apa sekali pun,” katanya ketika ditemui selepas melawat Anjung Singgah Kuala Lumpur di sini, hari ini.
Beliau diminta mengulas mengenai cadangan Abdul Rashid ketika bekas Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) itu menyampaikan ucapan penggulungan pada PAT BERSATU bulan lalu, yang mendapat sorakan serta sokongan majoriti perwakilan.
Turut hadir, Ahli Parlimen Cheras, Tan Kok Wai; Ahli Parlimen Kepong, Lim Lip Eng; Ahli Parlimen Lembah Pantai, Fahmi Fadzil; Ahli Parlimen Setiawangsa, Nik Nazmi Nik Ahmad dan Ahli Parlimen Batu, P Prabakaran.
Menteri Pembangunan Luar Bandar yang juga Ahli Parlimen Titiwangsa, Datuk Seri Rina Harun, tidak hadir walaupun lawatan itu diadakan di kawasannya, namun difahamkan beliau menghantar wakilnya.
Mengulas lanjut, Hannah berkata, PH juga perlu meneliti semula kaedah pemberian kontrak kepada kontraktor sedia ada kerana beberapa masalah yang timbul.
“Banyak isu yang kita hadapi sekarang adalah kadar projek yang melambung tinggi (oleh kontraktor sedia ada). Kita tidak sokong.
“Kita nak kontraktor tahu ini adalah kerajaan baharu. Kami mahu kos yang berbaloi dengan nilai projek,” katanya.
Mengulas perkara sama, Fahmi yang juga Pengarah Komunikasi PKR, senada dengan Hannah dan menegaskan pemimpin parti yang memperjuangkan agenda reformasi itu menolak cadangan Abdul Rashid yang membelakangkan janji PH kepada rakyat.
“Rakyat, khususnya warga Kuala Lumpur mengharapkan pembaharuan dan penambahbaikan pada kualiti perkhidmatan serta pelaksanaan projek, antaranya projek jalan raya.
“Kami harap kita dapat menunaikan janji PH untuk melaksanakan proses tender terbuka. Itu janji yang perlu kami tepati,” katanya.
Terdahulu, Hannah bersama beberapa Ahli Parlimen Kuala Lumpur melawat Anjung Singgah di Jalan Hang Lekiu, Pusat Khidmat Gelandangan di Jalan Medan Tuanku, Pusat Transit Gelandangan Kuala Lumpur (PTGKL) di Jalan Pahang serta Food Bank Kechara Soup Kitchen di Jalan Barat.
Lawatan itu bertujuan mendedahkan perkhidmatan disediakan di situ kepada Ahli Parlimen yang hadir, supaya maklumat itu dapat disampaikan kepada masyarakat di kawasan masing-masing.
Mengulas mengenai lawatan itu, Hannah berkata kementeriannya berharap jumlah gelandangan tidak bertambah menerusi perkhidmatan pencarian pekerjaan serta pemerkasaan kemahiran kepada golongan itu, yang disediakan di Anjung Singgah.
The post DAP, PKR Tolak Cadangan Naib Presiden BERSATU appeared first on MySuara.Net.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.mysuara.net/berita/dap-pkr-tolak-cadangan-naib-presiden-bersatu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Naib Presiden Bersatu Didesak Letak Jawatan

Naib Presiden Bersatu Didesak Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 1/1/2019 - jumlah : 261 hits
SHAH ALAM Selepas dibidas pelbagai pihak kini Naib Presiden Bersatu Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman didesak agar melepaskan jawatannya pula Desakan itu dibuat oleh Ahli Parlimen Petaling Jaya Maria Chin Abdullah berikutan tindakan Abdul R...
Naib Presiden Bersatu Bodoh Kalau Tidak Guna Sumber Kerajaan

Naib Presiden Bersatu Bodoh Kalau Tidak Guna Sumber Kerajaan

papar berkaitan - pada 30/12/2018 - jumlah : 320 hits
AGM BERSATU Pandangan bodoh kata Naib Presiden Bersatu Ab Rashid Ab Rahman terhadap pihak yang membantah gesaan perwakilan agar kerajaan memberikan jawatan dan kontrak agar parti itu dapat mengekalkan kuasa Rashid berkata demikian ketika se...
Tewas Keada Azmin Ali Anwar Lantik Rafizi Naib Presiden Pkr

Tewas Keada Azmin Ali Anwar Lantik Rafizi Naib Presiden Pkr

papar berkaitan - pada 29/12/2018 - jumlah : 421 hits
PETALING JAYA Rafizi Ramli yang tewas dalam pemilihan PKR yang sengit November lepas dilantik sebagai Naib Presiden parti Pelantikannya diputuskan dalam mesyuarat Majlis Pimpinan Pusat PKR hari ini kata Presiden Datuk Seri Anwar Ibrahim Bek...
Perhimpunan Agung Bersatu Perlu Buat Ketetapan Tolak Dahulu Kemasukan Ahli2 Parlimen Umno

Perhimpunan Agung Bersatu Perlu Buat Ketetapan Tolak Dahulu Kemasukan Ahli2 Parlimen Umno

papar berkaitan - pada 29/12/2018 - jumlah : 310 hits
Salah satu isu yang menimbulkan kegelisahan di kalangan ahli ahli Bersatu malah mula menampakkan keretakan dalam Pakatan Harapan ialah berkenaan lompat parti yang melibatkan Ahli Parlimen dan bekas pemimpin pemimpin UMNO Kecenderungan itu y...
Perlantikan Rafizi Sebagai Naib Presiden Adalah Wajar

Perlantikan Rafizi Sebagai Naib Presiden Adalah Wajar

papar berkaitan - pada 1/1/2019 - jumlah : 305 hits
ALOR SETAR Pelantikan Rafizi Ramli sebagai Naib Presiden PKR disifatkan wajar sebagai menghargai sumbangan bekas Ahli Parlimen Pandan itu kepada parti dan Pakatan Harapan Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri PKR Kedah Datuk Johari Abdul berkata...
Tolak Kontrak Jadi Asas Pimpinan Bersatu Syed Saddiq

Tolak Kontrak Jadi Asas Pimpinan Bersatu Syed Saddiq

papar berkaitan - pada 3/1/2019 - jumlah : 270 hits
KUALA LUMPUR Ketua Angkatan Bersatu Anak Muda Syed Saddiq Syed Abdul Rahman tetap dengan pendiriannya menolak pemberian kontrak kerajaan dan jawatan kepada golongan tertentu dalam Parti Pribumi Bersatu Malaysia Loading fu
Bersatu Akan Rangka Agenda Bumiputera Baru Presiden

Bersatu Akan Rangka Agenda Bumiputera Baru Presiden

papar berkaitan - pada 29/12/2018 - jumlah : 346 hits
AGM BERSATU Presiden Bersatu Muhyiddin Yassin berikrar parti itu akan merangka satu dasar agenda Bumiputera baru yang benar benar akan menambah baik kedudukan golongan itu di negara ini Dalam ucapan sempena pelancaran Mesyuarat Agung Tahuna...
Presiden Bersatu Rasmi Perhimpunan Serentak Srikandi Dan Armada

Presiden Bersatu Rasmi Perhimpunan Serentak Srikandi Dan Armada

papar berkaitan - pada 29/12/2018 - jumlah : 333 hits
Perasmian Perhimpunan Agung Tahunan Srikandi dan Armada Parti Pribumi Bersatu Malaysia bertempat di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya Perasmian ini dilakukan oleh YB Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia Tan Sri Muhyiddin Yasin
3 Pemain Import Selamat Tiba Di Kedah Naib Presiden 1 Kfa

3 Pemain Import Selamat Tiba Di Kedah Naib Presiden 1 Kfa

papar berkaitan - pada 28/12/2018 - jumlah : 296 hits
KENYATAAN NAIB PRESIDEN 1 KFA EN ANAS HAFIZ MUSTAFFA 1 Selaku Ketua Unit Pasukan Liga Super Kedah saya melafazkan rasa syukur ke hadrat Ilahi kerana pada malam ini 3 pemain import telah selamat tiba ke bumi Jelapang Padi sebagai pemain Keda...
5 Sekawan Dipenjara 36 Tahun 12 Sebatan Kerana Bunuh

Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Asal Usul Coca Cola

Lumira Eka Heights Epitome Of Contemporary Living

The Houston Hemp Flower Community Connecting With Like Minded Users

Sanggup Bawa Asid Dari Johor Ke Kelantan Simbah Rakan

Berhenti Menjaja Serangan Bola Sepak

Tips Hadapi Anak Anak Tantrum



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Lirik Lagu Mati Matian Mahalini

Pb House By D Compose Architect In Chiang Thailand

Elevate Your Home S Aesthetic With These Outdoor Renovations

Police Arrest 5 Men Seize 32kg Of Drugs Worth About Rm800k

Pharmaniaga Komited Pulih Kewangan Keluar Status Pn17

Kkb Polls Go Out To Vote With Peace Of Mind As Safety Assured Says Selangor Police