Dap Lagi Cengkam Dbkl Amaran


 


Isu pelesenan arak: Apakah DAP mencengkam DBKL?
KAMI membaca serangan pada 2 Disember 2023 yang dilakukan oleh ahli Lembaga Pelesenan Eksais Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur kepada Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan (DPPWP) susulan kenyataan media DPPWP yang lalu berkenaan ‘Kerajaan Madani:  Pembebasan Penjualan Arak.’
Serangan yang dilakukan oleh ahli Lembaga Pelesenan Eksais tersebut yang secara semberono menyatakan Pemuda PAS sebagai jahil hanya kerana memfokuskan pada isu arak tetapi melupakan perkara seperti membasmi kemiskinan dan sebagainya.
Serangan yang dilakukan oleh ahli Lembaga Pelesenan Eksais itu juga menggambarkan pihak DBKL telah dicengkam oleh parti DAP khususnya di dalam hal kelulusan lesen penjualan arak secara tanpa kawalan di kedai serbaneka dan ubat Cina.
Menariknya, serangan balas itu hanya dibuat oleh seorang ahli lembaga sahaja yang turut datang dari anggota parti DAP iaitu Kasthuri Patto. Beliau juga adalah mantan Ahli Parlimen Batu Kawan Pulau Pinang.
Perkara yang paling janggal adalah ketika pemimpin DAP ini membuat serangan balas kepada DPPWP, pihak DBKL pada 5 Disember 2023 telah mengeluarkan kenyataan media iaitu larangan penjualan arak ini tidak pernah dibatalkan.
Justeru, persoalan yang layak kita lontarkan adalah adakah DAP sedang mencengkam DBKL dengan melakukan ‘override’ terhadap larangan tersebut? Ataupun sebenarnya DBKL sekadar ingin mendiamkan masyarakat terhadap isu ini dan terus tetap memberi kelulusan seperti yang dilaporkan akhbar?
Akhirnya, kami ingin mengingatkan pihak DAP dan mereka yang bersama-sama dalam usaha mengangkat larangan ini supaya menghentikan kerja buat anda tersebut. DPPWP boleh melakukan lebih dari sekadar kenyataan media dan kami tidak teragak-agak menggerakkan umat Islam di dalam isu ini.
ABDUL RAZAK RAMLIKetua Penerangan Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan – HARAKAHDAILY 7/12/2023
Komen Weblog Ibnu Hasyim: DAP lagi, cengkam DBKL? Amaran!
Lihat komen ini..
(i) "..harmonikan dua undang-undang yang ada dalam negara kita." -Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz 
Kaji undang-undang sivil yang bertentangan syariah.
Di KL, Senator Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz menyifatkan usaha kerajaan menubuhkan jawatankuasa khas ke arah memperkasa dan memperluaskan bidang kuasa mahkamah syariah akan mengambil jalan yang panjang kerana sifat hukum Islam adalah sempurna dan menyeluruh.
Ini berikutan dalam perbahasan di Dewan Negara, semalam, beliau menegaskan terdapat konflik antara mahkamah sivil dan mahkamah syariah di peringkat negeri.
(Selanjutnya sila rujuk 'Kaji undang-undang sivil yang bertentangan syariah'– HARAKAHDAILY 7/12/2023)
(ii) Ini, 2 komen pembaca diangkat dari blog ini..
Unknown commented on "Ada kapal terkait Israel, serang! Ranapkan.."18 hours agoVictor Yong yg sokong hubungan diplomatic dng Isreal ditahan polis

Percaya lah minggu depan dia akan bebas lepas ... Kau orang Jangan buat buat takajut pulak...!!

DAP akan bantah dan Bantu Victor Yong abis abisan...

Anak papa hamba abdi Barua DAP boleh buat haper...elekkk!!

Korang tunggu jer ...Unknown commented on "Tel Aiv diserang HAMAS, Iran, Yaman & +++"2 days agoDr Abd al-Fattah telah beberapa kali mengutuskan surat terbuka kepada Perdana Menteri Malaysia, Dato’ Seri Anwar Ibrahim dan menzahirkan kekecewaannya kepada pemimpin tersebut.

“Dalam surat terakhir saya kepada anda, saya telah menyatakan bahawa ‘pendirian rasmi Kerajaan Malaysia adalah sangat lemah dan tidak berguna’.

“Walau bagaimanapun, saya berasa marah apabila mengetahui bahawa anda telah mengambil tindakan, tetapi ke arah yang salah dengan menyokong dan bekerja dalam agenda Zionis. Berhenti Jadi barua...sudah sudah lah Jadi barua..

link bawah nin haah barua sklian..!!

https://vt.tiktok.com/ZSNuujVY1/
https://vt.tiktok.com/ZSNuua6cp/

“Bolehkah apa yang berlaku di Gaza selama 44 hari membebaskan minda umat Islam daripada penjajahan Barat dan perhambaan anak anak anal papa yang zero intelektualnya?

Bila Anak papa berkuasa akhirnya Malaysia bukan saja Jadi barua DAP@LeeKwanYew little Isreal
Akhirnya, di M'sia, hanya tinggal pemimpin-pemimpin ekstrem mentadbir negara seperti DAP-madani yang masih bodoh sombong, degil tak mahu mengikut perkembangan keadilan dan kemanusiaan sejagat.
Sekian.





Kesimpulan:
Terima kasih tuan-tuan pengundi. Tuan telah menggunakan tugas tuan sebaik-sebaiknya, bila menyokong perjuangan parti Islam/PN dan rakan-rakan. Umat Islam wajib mempertahankan agamaNya dengan menentang kezaliman pemerintah puak anti Islam.
Namun, hak orang bukan Islam di negara ini pun wajib dilindungi oleh kerajaan Islam yang memerintah. Sila lihat peraturan dan hukum 'Hak orang bukan Islam dalam negara Islam' yang sebenar. Lihat negeri Kelantan sebagai contoh awalnya. 
Terima kasih juga kepada kawan-kawan kita yang bukan dan belum Islam.
Sekian. Wassalam. 
Maaf zahir batin, dari rakan Islammu Ibnu Hasyim.

Ikutilah siri keganasan Israel di Palestin, tanda hayatnya sudah dekat..1.Ada kapal terkait Israel, serang! Ranapkan..2.Tel Aiv diserang HAMAS, Iran, Yaman & +++3. Israel kalah perang di Gaza. & kesan di M'sia..4. AS Tiba-Tiba 'Bela' Hamas, mengapa?5. Gencatan senjata, Israel/HAMAS awal kemenangan Is...6. Rahsia kekuatan HAMAS. & Misteri wanitanya..7. Ini, Mossad Israel, buru HAMAS hingga ke M'sia, ki...8. Ini, Abu Ubaidah jadi hujung tombak Al-Qassam HAMAS.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2023/12/dap-lagi-cengkam-dbkl-amaran.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dbkl Liquor Sales Ban At Grocery Chinese Medicine Stores Not Lifted

Dbkl Liquor Sales Ban At Grocery Chinese Medicine Stores Not Lifted

papar berkaitan - pada 5/12/2023 - jumlah : 109 hits
The Kuala Lumpur City Hall has issued a statement denying that the ban on liquor sales at grocery and convenience stores as well as Chinese medicine halls in the city was revoked It said on Facebook that its excise licensing board met on No...
Unease In Dap Over Strained Ties Between Chow Guan Eng

Unease In Dap Over Strained Ties Between Chow Guan Eng

papar berkaitan - pada 1/12/2023 - jumlah : 162 hits
Penang chief minister Chow Kon Yeow and his predecessor Lim Guan Eng who appear to have been at odds recently PETALING JAYA Unease is said to be swirling in DAP over strained ties between Penang chief minister Chow Kon Yeow and his predeces...
Prk Parlimen Kemaman Dan Umno Jilat Dap

Prk Parlimen Kemaman Dan Umno Jilat Dap

papar berkaitan - pada 2/12/2023 - jumlah : 139 hits
PRK Parlimen Kemaman dan Umno jilat DAP https youtu be FmMtVaX7ivw
Barua Dap Fuad Terasa Ke Ni

Barua Dap Fuad Terasa Ke Ni

papar berkaitan - pada 5/12/2023 - jumlah : 141 hits
PETALING JAYA Ahli Majlis Kerja Tertinggi Puad Zarkashi menjelaskan Umno bersama dalam kerajaan perpaduan atas dasar tanggungjawab selepas dititahkan Yang di Pertuan Agong Adun Rengit itu menegaskan Umno masih berjuang bersama parti kompone...
Pmx Angkuh Tapi Lebih Angkuh Lagi Dap

Pmx Angkuh Tapi Lebih Angkuh Lagi Dap

papar berkaitan - pada 2/12/2023 - jumlah : 149 hits
PMX angkuh ke mana hilang akal budi PERDANA Menteri ke 10 kata PAS sombong dan angkuh Di pentas yang sama PMX dengan angkuhnya memaklumkan bahawa beliau sebagai Perdana Menteri tidak akan memberi peruntukan serta projek kepada wakil rakyat ...
Tiada Pemansuhan Pembekuan Pengeluaran Lesen Arak Dbkl

Tiada Pemansuhan Pembekuan Pengeluaran Lesen Arak Dbkl

papar berkaitan - pada 5/12/2023 - jumlah : 184 hits
malaysiakini comDiterbitkan Dec 5 2023 8 56 AMDewan Bandaraya Kuala Lumpur memaklumkan tiada pemansuhan kepada pembekuan pengeluaran lesen baharu bagi penjualan minuman keras di kedai runcit serbaneka dan kedai ubat Cina DBKL dalam kenyataa...
Not True Kl Liquor Sale Ban Lifted Says Dbkl

Not True Kl Liquor Sale Ban Lifted Says Dbkl

papar berkaitan - pada 5/12/2023 - jumlah : 104 hits
Under the ban which took effect in November 2021 the sale of hard liquor or distilled spirits is barred at grocery and convenience stores as well as Chinese medicine shops in Kuala Lumpur PETALING JAYA Kuala Lumpur City Hall has denied that...
Pet Expo Midvalley 2024

15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern

All Cheers For 1q 2024 Gdp Growth Of 4 2 But Sustaining That Pace Is Tricky And Highly Challenging

Speed Read Rsd S Nitrous Fueled Bmw R18 Drag Bike And More

Tajuk Utama Minggu Ini Ytl Power Euforia Gabungan Axiata Inflasi Rendah Gdp 1q Wajib

Cara Buat Kad Guru Malaysia Online Dan Cara Dapatkan Sijil Guru Malaysia

Isu Uitm Kerajaan Kena Berani

Kenapa Bini Aku Tak Cantik



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia


Bolehkah Berbuka Puasa Karena Merasa Pusing

Flexibility In Business Operations

Aktiviti Kunjungan Hormat Grt Dan Ppim Ke Atas Tun M Ppim 20 05 2024

Biodata Shalin Zulkifli Ratu Boling Tenpin Negara

Bacaan Rukuk Cara Rukuk Yang Afdhal

Nyoman Paul Mundur Perlahan Chord