Damien Lim Puas Pamer Aksi Terbaik Bertemu Jdt


Penjaga gol Sabah FC, Damien Lim
klik 👉 Follow Telegram Obsesbola untuk berita bolasepak terkini (large-bt)


Penjaga gol Sabah FC, Damien Lim, mengakui lega dapat mempamerkan persembahan terbaik meskipun beraksi dalam keadaan yang belum cergas sepenuhnya akibat daripada kecederaan yang dialami ketika aksi suku akhir berdepan Kuching City FC.

Damien yang dinobat sebagai pemain terbaik perlawanan turut memberikan kredit kepada rakan sepasukan yang bekerja keras sepanjang tempoh 90 minit permainan.


Ketangkasan penjaga gol kelahiran Kuala Lumpur itu menyaksikan dia berjaya menafikan sepakan penalti penyerang berbisa Harimau Selatan, Bergson da Silva pada minit ke-59 permainan pada perlawanan pertama.

"Pujian diberikan kepada semua rakan sepasukan. Kami telah bermain dengan baik dan berharap kami mampu menghadirkan permainan yang lebih baik," kata Damien.

'10 layangan kad kuning, 1 kad merah', situasi itu sudah cukup untuk menceritakan betapa panasnya aksi separuh akhir pertama yang berlangsung di Stadium Likas.


Slot final TM Piala Malaysia 2022 menjadi milik Johor Darul Ta’zim (JDT) apabila berjaya menundukkan Sabah dengan agregat 4-1 selepas melakar kemenangan 3-1 pada aksi separuh akhir kedua, sebentar tadi di Stadium Sultan Ibrahim.

Ia bakal menjadikan pentas final ketiga berturut-turut buat JDT dalam saingan Piala Malaysia selepas mereka turut layak pada musim 2019 dan 2021.

Berdepan lawan yang tempang susulan kecederaan ramai pemain utama, tuan rumah jelas mendominasi permainan sebaik aksi dimulakan pengadil bertugas, Nazmi Nasaruddin.

Ia jelas dibuktikan apabila jentera serangan JDT yang diketuai Bergson da Silva memberikan ancaman berbahaya ke arah pintu gol Sabah.

Namun penjaga gol lawan, Damien Chien Khai Lim beraksi dengan baik bagi menggagalkan percubaan dimiliki JDT pada 30 minit awal permainan dengan hampir empat serangan berbahaya diselamatkannya.

Memasuki minit ke-35, kecemerlangan penjaga gol tersebut terhenti apabila beliau gagal menafikan tandukan Bergson untuk meletakkan JDT dihadapan.

Kredit Foto: JOHOR Southern Tigers
Gawang Sabah dibolosi lagi berselang enam minit kemudian apabila hantaran jauh berkualiti tinggi dilakukan Afiq Fazail terus mencari Arif Aiman Mohd Hanapi yang berada dalam kawasan penalti.

Melihatkan Fernando Forestieri memiliki peluang lebih baik untuk mendapatkan jaringan, Aiman memberikan ruang kepada pemain import tersebut bagi melakukan percubaan voli dalam kawasan penalti sekali gus memberikan kelebihan dua gol buat skuad Harimau Selatan.


Arif Aiman hampir mendapat peluang untuk menambah jaringan ketiga tetapi percubaannya dari jarak dekat diselamatkan oleh Damien Lim menggunakan kakinya pada masa kecederaan babak pertama.

Taiki Kagayama memberikan sedikit harapan buat skuad kendalian Datuk Ong Kim Swee untuk bangkit apabila beliau berjaya melakukan tolakan susulan pada minit ke-47 bagi merapatkan defisit jaringan.

Safawi Rasid terlepas peluang untuk menambah jaringan pada masa kecederaan apabila sepakan penalti yang diambil sekadar tinggi melewati palang gol.

Kekecewaan Safawi itu ditebus seorang lagi pemain gantian, Syafiq Ahmad yang mudah menolak masuk bola susulan hantaran lintang Syahmi Safari untuk memastikan kemenangan 3-1.

SOURCE: Vocket FC

Kongsikan artikel ini:

Ikuti kami di Facebook, Twitter, dan Telegram untuk berita bolasepak terkini setiap hari.
klik 👉 https://t.me/Obsesbola




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://obsesbola.blogspot.com/2022/11/damien-lim-puas-pamer-aksi-terbaik.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Piala Malaysia Ketiadaan Pemain Utama Punca Sabah Gagal Pamer Aksi Terbaik

Piala Malaysia Ketiadaan Pemain Utama Punca Sabah Gagal Pamer Aksi Terbaik

papar berkaitan - pada 13/11/2022 - jumlah : 160 hits
Foto Sabah Football Club Ketua jurulatih Sabah FC Datuk Ong Kim Swee berkata Kehilangan beberapa tonggak dalam aksi suku akhir kedua Piala Malaysia semalam menjadi punca pasukannya gagal beraksi dengan baik Menurutnya ketiadaan beberapa pem...
Tikus Pamer Aksi Kung Fu Untuk Elak Jadi Makanan Burung Gagak

Tikus Pamer Aksi Kung Fu Untuk Elak Jadi Makanan Burung Gagak

papar berkaitan - pada 9/11/2022 - jumlah : 90 hits
Seekor tikus melakukan gerakan mempertahankan diri seperti kung fu untuk mengelak dirinya menjadi santapan seekor burung gagak berjaya dirakam Terdahulu tikus itu bertindak melarikan diri sebaik saja terserempak dengan jurugambar berkenaan ...
Saya Lebih Puas Hati Kim Raewon Pilih Mahu Lakonkan Aksi Stunt Sendiri Dalam Decibel

Saya Lebih Puas Hati Kim Raewon Pilih Mahu Lakonkan Aksi Stunt Sendiri Dalam Decibel

papar berkaitan - pada 8/11/2022 - jumlah : 186 hits
Korang dah sedia ke nak tengok filem Decibel nanti ARTIKEL BERKAITAN Terbaru satu sesi sidang media bagi filem Decibel diadakan di CGV Yongsan I Park Mall di Hangangro dong Seoul pada 7 November lalu Turut hadir bersama adalah pengarah Hwan...
Rawatan Best Snek Pantang Sedap Suraya Mother Care Beauty Tawarkan Servis Terbaik

Rawatan Best Snek Pantang Sedap Suraya Mother Care Beauty Tawarkan Servis Terbaik

papar berkaitan - pada 15/11/2022 - jumlah : 158 hits
Sudah menjadi lumrah buat setiap wanita pasti mahu sentiasa tampil cantik dan menarik Ibu selepas bersalin khususnya mahu kembali langsing dan segar selepas tempoh berpantang Selain jaga pemakanan salah satu cara untuk sentiasa kekal berser...
Terbaik Di Antara Negara G20 Pertumbuhan Ekonomi Indonesia Tumbuh 5 72 Persen

Terbaik Di Antara Negara G20 Pertumbuhan Ekonomi Indonesia Tumbuh 5 72 Persen

papar berkaitan - pada 16/11/2022 - jumlah : 174 hits
Terbaik di Antara Negara G20 Pertumbuhan Ekonomi Indonesia Tumbuh 5 72 Persen Menteri Investasi Kepala Badan Koordinasi Penanaman Modal Bahlil Lahadalia mengatakan pertumbuhan ekonomi Indonesia menjadi salah satu yang terbaik di antara nega...
Kode Script Anti Adblock Terbaik Dan Cara Pasangnya

Kode Script Anti Adblock Terbaik Dan Cara Pasangnya

papar berkaitan - pada 14/11/2022 - jumlah : 167 hits
Kode adalah kode untuk memberikan notifikasi kepada pengunjung blog atau website yang memasang ekstensi AdBlocker untuk blokir iklan di web Berikut ini Kode Script Anti AdBlock Terbaik dan Cara PasangnyaSesama blogger pastinya paham dan mem...
Nucleus Token Altcoin Terbaik Untuk Dibeli Sekarang

Nucleus Token Altcoin Terbaik Untuk Dibeli Sekarang

papar berkaitan - pada 12/11/2022 - jumlah : 148 hits
Nucleus Token adalah token yang dilahirkan di Malaysia pada 28 September 2022 oleh 11 anak muda yang begitu komited untuk mengembangkan komuniti pemegang aset digital kripto Nucleus Token ini ke seluruh dunia Nucleus Token adalah Token Mala...
Mechamato Berada Di Ranking Ke 11 Daripada 100 Karya Anime Terbaik

Mechamato Berada Di Ranking Ke 11 Daripada 100 Karya Anime Terbaik

papar berkaitan - pada 9/11/2022 - jumlah : 172 hits
Animasi tempatan terus menempa kejayaan di peringkat antarabangsa Siri animasi 3D terbitan studio animasi tempatan Monsta Mechamato berada di kedudukan ke 11 dalam kalangan 100 karya anime terbaik untuk Festival Anugerah Anime Tokyo 2023 la...
Suami Nakkan Yang Terbaik Bukan Dayus Suami Berkorban Lebih Dari Mampu Untuk Persiapan Isteri Bersalin

Suami Nakkan Yang Terbaik Bukan Dayus Suami Berkorban Lebih Dari Mampu Untuk Persiapan Isteri Bersalin

papar berkaitan - pada 9/11/2022 - jumlah : 92 hits
Perdebatan mengenai suami yang dikatakan dayus jika membiarkan isteri bersalin dengan seorang doktor lelaki yang hangat diperkatakan kini membuka pelbagai reaksi orang ramai Namun rata rata ramai yang menolak mentah mentah apa yang diperjel...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Tiga Lelaki Bakar Anak Kucing Diburu Polis

Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Sempena Mother S Day Enfagrow A Mindpro Menjemput Semua Ibu Ibu Untuk Hasilkan Lagu

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Power Of Storytelling In Marketing

Lirik Lagu Berharap Kau Kembali Fabio Asher

Bisikan Setan

Buah Berangan Snek Sihat Keluarga Manfaat Pada Kesihatan