Dalam Bisnes Jangan Ada Tangan Ketiga Viral Rumah Terbiar Dengan Kereta Mewah Jiran Kongsi Kisah Disebaliknya



Selasa lalu. pengendali Twitter Geng Travel memuat naik tiga gambar rumah terbiar yang ditinggalkan dengan dua buah kereta yang telah dimamah alam, menimbulka pelbagai reaksi netizen yang ingin tahu cerita di sebalik rumah itu. 
Pelbagai spekulasi yang dibuat sehingga ada yang mengaitkan rumah itu dengan benda-benda mistik. Tampil seorang lelaki yang juga merupakan penduduk kampung di situ menceritakan kisah di sebalik rumah jirannya itu. 
LOKASI rumah ini di Ketereh, Kota Bharu, Kelantan. Aku tengok sendiri proses pembinaan rumah ini. Memang cantik dan high class pada tahun itu. Lima orang stay dalam rumah ini. Diorang memang keluarga yang bahagia. 
Si suami ada beberapa bisnes yang best pada masa itu, macam hardware. Pastu jual pasir yang sedut dari sungai, pastu sewa jentera berat seperti lori dan jengkau tu ha. 
2/3 tahun bisnes diorang sangat maju dan masa si suami dan isterinya sangat baik. Diorang suka tolong orang kampung. Bagi sedekahlah, apalah. Memang baik gais. Sangat-sangat baik dan rezeki diorang bertambah. Dari lori ada 3/4 ketul sampailah ke puluhan ketul lori. 
Pastu si suami baru beli kereta BMW yang korang besar seperti ditunjukkan dalam gambar itu. Then ke setahun seterusnya, dah boleh nampak bisnes diorang ada masalah. Lori dah mula tersadai, ada pekerja ang mogok dan macam-macam lagi hal. Sampailah si suami itu berjumpa dengan ayah aku. Ayah aku ni orang penting di kampung ini ha. 
So dia cerita masalah yang dia hadapi. Masa ini aku cuba untuk korek apa benda. Tetapi tak dapat point sebab ayah aku tak bagi aku masuk campur. Tapi ayah cakap, dalam bisnes jangan ada tangan ketiga dan kena percaya rezeki itu dari Allah. So aku terdiam dengar nasihat dari ayah. 
Hari ke hari memang nampak yang diorang ada masalah dalam bisnes. Lori dh mula tersadai, kereta mewah pun dah mula rehatkan diri. So benda ini jadi curious pada orang kampung. Tapi diorang masih lagi buat baik dengan orang kampung, sedekah dan bagai. 
Sehinggalah diorang pindah tanpa mengucapkan selamat tinggal. So itulah yang menjadi persoalan kepada kami sebagai jiran diorang. Aku difahamkan diorang hanya bawa diri dan pakaian sahaja. Perabot itu masih ada di dalam rumah itu. Gais, perabot diorang adalah perabot ukiran kayu jati dna kayu-kayu mahal. 



So inilah kisah yang aku boleh ceritakan di sebalik rumah misteri ni. Bagi aku, diorang pindah sebab diorang menghadapi masalah kewangan dan masalah dalam bisnes diorang. Kena bomoh ke apa ke, itu biarlah rahsia dan kekal di situ. Korang jangan sebar benda macam-macam pula. 
Rumah itu masih selamat untuk didiami, tapi korang kena buat renovation sikit, tukar apa yang patut. Dan setakat ini rumah itu selamat dari unsur-unsur seram walaupun nampak seram. 

Itu sajalah cerita yang aku mampu nak cerita. Tak boleh cerita lebih-lebih. Aib keluarga itu kena jaga. Jangan pula geng cari cari hantau bagai datang ke kampung aku ni. Kang ada pula yang kena hempuk berjemaah dengan orang kampung. 
Sumber: Amad Qudin

source https://www.thereporter.my/2020/01/dalam-bisnes-jangan-ada-tangan-ketiga.html

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kongsibro.blogspot.com/2020/01/dalam-bisnes-jangan-ada-tangan-ketiga.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rumah Selangorku Lebih 200 Pembeli Menangis Dakwa Kerajaan Negeri Lepas Tangan

Rumah Selangorku Lebih 200 Pembeli Menangis Dakwa Kerajaan Negeri Lepas Tangan

papar berkaitan - pada 20/1/2020 - jumlah : 240 hits
Bersandarkan kepercayaan Skim Rumah Selangorku di bawah kerajaan negeri itu selamat rata rata pembeli terutama kakitangan kerajaan serta golongan muda teruja membeli rumah pertama mereka Bagaimanapun harapan lebih 221 pembeli rumah itu di R...
Viral Aksi Art Celup Tangan Anak Majikan Ke Air Mendidih Terekam Cctv Nasib Apes Malah Timpa Ortu

Viral Aksi Art Celup Tangan Anak Majikan Ke Air Mendidih Terekam Cctv Nasib Apes Malah Timpa Ortu

papar berkaitan - pada 25/1/2020 - jumlah : 184 hits
Aksi kejam ART siksa anak majikan viral Tingkah ART itu terekam kamera CCTV Asisten Rumah Tangga itu terekam berulang kali mencelupkan tangan anak majikannya yang berusia 1 tahun ke dalam air mendidih Saat melaporkan ART nya ke polisi majik...
Tinggal Di Hunian Mewah Bagai Istana Ini Kebiasaan Nia Ramadhani Saat Di Rumah

Tinggal Di Hunian Mewah Bagai Istana Ini Kebiasaan Nia Ramadhani Saat Di Rumah

papar berkaitan - pada 27/1/2020 - jumlah : 670 hits
Nia Ramadhani artis cantik yang tinggal di hunian super mewah bagaikan istana itu selalu sukses mencuri perhatian publik Bukan hanya soal kariernya kehidupan pribadi Nia juga selalu menjadi sorotan
5g Sampai Kereta Boleh Terbang Jangan Nak Mengarut La

5g Sampai Kereta Boleh Terbang Jangan Nak Mengarut La

papar berkaitan - pada 23/1/2020 - jumlah : 368 hits
Berikutan kes Huawei baru baru ni muncul la pelbagai tanggapan kenapa ini boleh berlaku Ada yang salahkan Apple yang perlukan pertolongan kerajaan US untuk menyekat kemaraan Huawei dari segi jualan ada juga yang katanya disebabkan 5G race d...
Mewah Banget Ini Potret Rumah Mantan Penyanyi Cilik Chicha Koeswoyo

Mewah Banget Ini Potret Rumah Mantan Penyanyi Cilik Chicha Koeswoyo

papar berkaitan - pada 27/1/2020 - jumlah : 276 hits
Mantan penyanyi cilik Chicha Koeswoyo memiliki hunian yang mewah banget Rumah yang sekilas mirip dengan vila yang ada di Bali itu amat luas dan dilengkapi dengan kolam renang
Rumah Mewah Di Atas Langit Di New York

Rumah Mewah Di Atas Langit Di New York

papar berkaitan - pada 28/1/2020 - jumlah : 342 hits
Pernah korang impikan mempunyai rumah yang harganya sampai jutaan rm Rumah itu benar benar ada Bentuknya bukan istana dengan taman luas namun hanya berupa pangsapuri Tapi jangan salah anggap walaupun pangsapuri ini ada di dalam bangunan ked...
Jokowi Minta Menteri Pupr Bangun Rumah Sehat Jangan Hanya Urus Jalan Dan Tol

Jokowi Minta Menteri Pupr Bangun Rumah Sehat Jangan Hanya Urus Jalan Dan Tol

papar berkaitan - pada 30/1/2020 - jumlah : 255 hits
Presiden Joko Widodo mengingatkan Menteri Pekerjaan Umum dan Perumahan Rakyat Basuki Hadimuljono tak hanya mengurus infrastruktur seperti jalan tol Dia meminta Basuki juga melaksanakan program pembangunan rumah rumah sehat
Jangan Pandang Remeh Ini 5 Kepakaran Suri Rumah Yang Ramai Tak Perasan

Jangan Pandang Remeh Ini 5 Kepakaran Suri Rumah Yang Ramai Tak Perasan

papar berkaitan - pada 30/1/2020 - jumlah : 256 hits
Bagi sesetengah orang beranggapan suri rumah ini tidak perlu memikirkan hal kerja Tak perlu perah otak di tempat kerja atau kena marah dengan majikan Hanya berada di rumah untuk berkemas dan memasak sahaja Padahal tidak semudah yang kita sa...
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Persatuan Hotel Bajet Sarankan Penggunaan Pekerja Asing Untuk Industri Perhotelan

Effective Market Research On A Budget



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Menangkan Jackpot Di Game Jekpot88 Di Berbagai Permainan

Tukar Lesen Memandu Malaysia Ke Lesen Nsw Australia

Wordpress Block Patterns Give You Superpowers