Dalam Bisnes Jangan Ada Tangan Ketiga Viral Rumah Terbiar Dengan Kereta Mewah Jiran Kongsi Kisah Disebaliknya



Selasa lalu. pengendali Twitter Geng Travel memuat naik tiga gambar rumah terbiar yang ditinggalkan dengan dua buah kereta yang telah dimamah alam, menimbulka pelbagai reaksi netizen yang ingin tahu cerita di sebalik rumah itu. 
Pelbagai spekulasi yang dibuat sehingga ada yang mengaitkan rumah itu dengan benda-benda mistik. Tampil seorang lelaki yang juga merupakan penduduk kampung di situ menceritakan kisah di sebalik rumah jirannya itu. 
LOKASI rumah ini di Ketereh, Kota Bharu, Kelantan. Aku tengok sendiri proses pembinaan rumah ini. Memang cantik dan high class pada tahun itu. Lima orang stay dalam rumah ini. Diorang memang keluarga yang bahagia. 
Si suami ada beberapa bisnes yang best pada masa itu, macam hardware. Pastu jual pasir yang sedut dari sungai, pastu sewa jentera berat seperti lori dan jengkau tu ha. 
2/3 tahun bisnes diorang sangat maju dan masa si suami dan isterinya sangat baik. Diorang suka tolong orang kampung. Bagi sedekahlah, apalah. Memang baik gais. Sangat-sangat baik dan rezeki diorang bertambah. Dari lori ada 3/4 ketul sampailah ke puluhan ketul lori. 
Pastu si suami baru beli kereta BMW yang korang besar seperti ditunjukkan dalam gambar itu. Then ke setahun seterusnya, dah boleh nampak bisnes diorang ada masalah. Lori dah mula tersadai, ada pekerja ang mogok dan macam-macam lagi hal. Sampailah si suami itu berjumpa dengan ayah aku. Ayah aku ni orang penting di kampung ini ha. 
So dia cerita masalah yang dia hadapi. Masa ini aku cuba untuk korek apa benda. Tetapi tak dapat point sebab ayah aku tak bagi aku masuk campur. Tapi ayah cakap, dalam bisnes jangan ada tangan ketiga dan kena percaya rezeki itu dari Allah. So aku terdiam dengar nasihat dari ayah. 
Hari ke hari memang nampak yang diorang ada masalah dalam bisnes. Lori dh mula tersadai, kereta mewah pun dah mula rehatkan diri. So benda ini jadi curious pada orang kampung. Tapi diorang masih lagi buat baik dengan orang kampung, sedekah dan bagai. 
Sehinggalah diorang pindah tanpa mengucapkan selamat tinggal. So itulah yang menjadi persoalan kepada kami sebagai jiran diorang. Aku difahamkan diorang hanya bawa diri dan pakaian sahaja. Perabot itu masih ada di dalam rumah itu. Gais, perabot diorang adalah perabot ukiran kayu jati dna kayu-kayu mahal. 



So inilah kisah yang aku boleh ceritakan di sebalik rumah misteri ni. Bagi aku, diorang pindah sebab diorang menghadapi masalah kewangan dan masalah dalam bisnes diorang. Kena bomoh ke apa ke, itu biarlah rahsia dan kekal di situ. Korang jangan sebar benda macam-macam pula. 
Rumah itu masih selamat untuk didiami, tapi korang kena buat renovation sikit, tukar apa yang patut. Dan setakat ini rumah itu selamat dari unsur-unsur seram walaupun nampak seram. 

Itu sajalah cerita yang aku mampu nak cerita. Tak boleh cerita lebih-lebih. Aib keluarga itu kena jaga. Jangan pula geng cari cari hantau bagai datang ke kampung aku ni. Kang ada pula yang kena hempuk berjemaah dengan orang kampung. 
Sumber: Amad Qudin

source https://www.thereporter.my/2020/01/dalam-bisnes-jangan-ada-tangan-ketiga.html

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kongsibro.blogspot.com/2020/01/dalam-bisnes-jangan-ada-tangan-ketiga.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rumah Selangorku Lebih 200 Pembeli Menangis Dakwa Kerajaan Negeri Lepas Tangan

Rumah Selangorku Lebih 200 Pembeli Menangis Dakwa Kerajaan Negeri Lepas Tangan

papar berkaitan - pada 20/1/2020 - jumlah : 111 hits
Bersandarkan kepercayaan Skim Rumah Selangorku di bawah kerajaan negeri itu selamat rata rata pembeli terutama kakitangan kerajaan serta golongan muda teruja membeli rumah pertama mereka Bagaimanapun harapan lebih 221 pembeli rumah itu di R...
Viral Aksi Art Celup Tangan Anak Majikan Ke Air Mendidih Terekam Cctv Nasib Apes Malah Timpa Ortu

Viral Aksi Art Celup Tangan Anak Majikan Ke Air Mendidih Terekam Cctv Nasib Apes Malah Timpa Ortu

papar berkaitan - pada 25/1/2020 - jumlah : 63 hits
Aksi kejam ART siksa anak majikan viral Tingkah ART itu terekam kamera CCTV Asisten Rumah Tangga itu terekam berulang kali mencelupkan tangan anak majikannya yang berusia 1 tahun ke dalam air mendidih Saat melaporkan ART nya ke polisi majik...
Tinggal Di Hunian Mewah Bagai Istana Ini Kebiasaan Nia Ramadhani Saat Di Rumah

Tinggal Di Hunian Mewah Bagai Istana Ini Kebiasaan Nia Ramadhani Saat Di Rumah

papar berkaitan - pada 27/1/2020 - jumlah : 225 hits
Nia Ramadhani artis cantik yang tinggal di hunian super mewah bagaikan istana itu selalu sukses mencuri perhatian publik Bukan hanya soal kariernya kehidupan pribadi Nia juga selalu menjadi sorotan
5g Sampai Kereta Boleh Terbang Jangan Nak Mengarut La

5g Sampai Kereta Boleh Terbang Jangan Nak Mengarut La

papar berkaitan - pada 23/1/2020 - jumlah : 157 hits
Berikutan kes Huawei baru baru ni muncul la pelbagai tanggapan kenapa ini boleh berlaku Ada yang salahkan Apple yang perlukan pertolongan kerajaan US untuk menyekat kemaraan Huawei dari segi jualan ada juga yang katanya disebabkan 5G race d...
Mewah Banget Ini Potret Rumah Mantan Penyanyi Cilik Chicha Koeswoyo

Mewah Banget Ini Potret Rumah Mantan Penyanyi Cilik Chicha Koeswoyo

papar berkaitan - pada 27/1/2020 - jumlah : 97 hits
Mantan penyanyi cilik Chicha Koeswoyo memiliki hunian yang mewah banget Rumah yang sekilas mirip dengan vila yang ada di Bali itu amat luas dan dilengkapi dengan kolam renang
Rumah Mewah Di Atas Langit Di New York

Rumah Mewah Di Atas Langit Di New York

papar berkaitan - pada 28/1/2020 - jumlah : 193 hits
Pernah korang impikan mempunyai rumah yang harganya sampai jutaan rm Rumah itu benar benar ada Bentuknya bukan istana dengan taman luas namun hanya berupa pangsapuri Tapi jangan salah anggap walaupun pangsapuri ini ada di dalam bangunan ked...
Jangan Pandang Remeh Ini 5 Kepakaran Suri Rumah Yang Ramai Tak Perasan

Jangan Pandang Remeh Ini 5 Kepakaran Suri Rumah Yang Ramai Tak Perasan

papar berkaitan - pada 30/1/2020 - jumlah : 157 hits
Bagi sesetengah orang beranggapan suri rumah ini tidak perlu memikirkan hal kerja Tak perlu perah otak di tempat kerja atau kena marah dengan majikan Hanya berada di rumah untuk berkemas dan memasak sahaja Padahal tidak semudah yang kita sa...
Tinggal Di Rumah Super Mewah Ini Potret Kamar Bergaya Minimalis Sandra Dewi

Tinggal Di Rumah Super Mewah Ini Potret Kamar Bergaya Minimalis Sandra Dewi

papar berkaitan - pada 21/1/2020 - jumlah : 120 hits
Dikenal tajir melintir dan tinggal di sebuah rumah super mewah kamar Sandra Dewi dan sang suami Harvey Moeis justru terlihat bergaya minimalis
Syekh Ali Jaber Pernah Beri Pesan Begini Jika Menemui Malam Jumat Dan Hari Jumat

Senarai Bantuan Kerajaan 2021 Untuk B40 M40 Pelajar Ipt Warga Emas Lain Lain

Pesan Terakhir Syekh Ali Jaber Diungkap Hati Hancur Menyesal Baru Buka Voice Notenya

6 Jenis Kifarah Penghapus Dosa Kita

Saya Poligami Dan Bagaimana Prosedur Ketika Berada Di Dalam Situasi Ini

Semua Mata Menangis Lihat Video Detik Detik Jenazah Syekh Ali Jaber Saat Mau Dikubur

Adakah Darurat Politik Muhyiddin Boleh Di Cabar Di Mahkamah

Berikut Sepuluh Tanda Tanda Kiamat Yang Besar Sudahkah Kita Bersedia



8 Cara Dahsyat Apple Lindungi Produk Yang Belum Dikeluarkan

Berapa Berat Segumpal Awan

Kajian Terbaru Menunjukkan Kopi Decaf Tidaklah Sebagus Yang Disangka

Resepi Pulut Dakap Paling Terbaik

Kisah PM India Haramkan 86 Wang Kertas India Secara Mengejut


157 Kali Gagal Ujian Kali Ke 158 Baru Berjaya Dapat Lesen Memandu

Lunch Ayam Bakar Di Musim Pkp

Hiburan Bakal Menikah Dengan Wanita Pilihan Ayie Floor 88 Harap Peminat Tak Lari

Pembetulan Indikator Head Shoulders Pasangan Nzd Usd

Pergerakan Untuk Mencapai Tahap Tinggi As 2000 Bukan Had Untuk Emas

5 Characters From Your Favourite Shows That Would Form The Ultimate Heist Crew