Dakwa Penswastaan Pasukan Bolasepak Hanya Pura Pura Jamal Kurang Setuju Dengan Tmj


 


KUALA LUMPUR - Bekas pemain kebangsaan, Datuk Jamal Nasir Ismail menjelaskan tidak salah untuk kelab bola sepak menerima suntikan dana daripada kerajaan negeri ketika masih dalam proses awal peralihan kepada penswastaan.
Justeru, beliau kurang bersetuju dengan kenyataan pemilik Kelab Bolasepak Johor Darul Ta'zim (JDT), Tunku Ismail Sultan Ibrahim yang mendakwa bahawa penswastaan pasukan yang akan bermula musim depan hanya berpura-pura.
Sebaliknya, Jamal berkata semua pasukan perlu diberi ruang dan peluang untuk berdiri di atas kaki sendiri dan tidak lagi bergantung kepada dana kerajaan dalam tempoh satu atau dua tahun lagi.
Katanya, bukan mudah untuk kelab di negara ini berubah kepada penswastaan secara mendadak kerana ia memerlukan masa bagi meneruskan kesinambungan liga tempatan.
"Bagi permulaan atau tempoh peralihan ini, saya rasa tak salah (terima dana kerajaan) terutama dengan keadaan COVID-19 dan ekonomi meruncing. Tidak banyak orang nak taja, tambahan pula sekarang ini penyokong tak boleh masuk stadium, pasukan tak dapat pendapatan.
"Sekarang pun mereka (kelab) sudah bergerak dari persatuan kepada kelab, ia sudah satu langkah yang baik dan selepas ini tentu ada perkara lebih positif supaya dana pasukan datang dari sumber lain, bukan dari kerajaan negeri.
"Kita tak boleh samakan semua pasukan macam JDT, pendapatan mereka lain. Kalau nak teruskan liga Malaysia ini, kita kena bertegas dan bertolak ansur," katanya semalam.
Semalam, Tunku Ismail yang juga Tunku Mahkota Johor (TMJ) menganggap penswastaan bola sepak Malaysia hanyalah perubahan di atas kertas, namun amalan lama masih diteruskan dan pasukan tetap mengharapkan dana kerajaan.
Selain itu, Jamal turut menjelaskan penswastaan pasukan perlu dilihat daripada perspektif lain dan kelab lain tidak boleh dibandingkan dengan JDT.
"Setiap kelab ada cara mereka dan kita bagi masa untuk kelab ini menunjukkan bahawa mereka boleh jadi lebih baik daripada JDT. Tak ada pasukan yang nak jadi yang tidak terbaik.
"Mereka mahu tunjukkan mereka ada kemampuan, tapi berilah ruang. Contohnya, nak ada padang latihan atau stadium sendiri memerlukan masa dan belanja yang besar kerana untuk menguruskan pasukan saja perlukan RM20 juta setahun," katanya. #sumber
http://www.pahangdaily.blogspot.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://pahangdaily.blogspot.com/2020/11/isu-penswastaan-pasukan-bolasepak-jamal.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2FLWFdy+%28Pahang+Daily+Online%29

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tun Mahathir Dakwa Tiada Justifikasi Darurat Pasaran Saham Jatuh Hanya Untungkan Pm

Tun Mahathir Dakwa Tiada Justifikasi Darurat Pasaran Saham Jatuh Hanya Untungkan Pm

papar berkaitan - pada 24/10/2020 - jumlah : 210 hits
nbsp KUALA LUMPUR Perdana Menteri paling lama berkhidmat di negara ini Tun Dr Mahathir Mohamad mengingatkan berhubung isu darurat dengan berkata tiada justifikasi untuk itu dan menyifatkan ia hanya mengakibatkan pasaran saham jatuh Dalam sa...
Shahidan Bela Mp Bintulu Dakwa Hanya Sampaikan Suara Pihak Lain

Shahidan Bela Mp Bintulu Dakwa Hanya Sampaikan Suara Pihak Lain

papar berkaitan - pada 11/11/2020 - jumlah : 196 hits
110 total views 110 views today Kenyataan Ahli Parlimen Bintulu Tiong King Sing mengenai Ketua Pengarah Kesihatan Dr Noor Hisham Abdullah ketika perbahasan di Dewan Rakyat hari ini bukanlah kenyataan peribadinya Sebaliknya Pengerusi Majlis ...
Parlimen Tidak Tergantung Hanya Dengan Proklamasi Darurat

Parlimen Tidak Tergantung Hanya Dengan Proklamasi Darurat

papar berkaitan - pada 24/10/2020 - jumlah : 244 hits
PARLIMEN tidak boleh digantung dengan hanya proklamasi darurat Ini kerana Perkara 150 membenarkan Parlimen bersidang dalam tempoh darurat Contoh yang lebih mudah ialah pengalaman semasa proklamasi darurat 1969 Dalam tahun itu Parlimen dibub...
Persamaan Itu Hanya Kebetulan Dolla Nafi Cuba Tiru Blackpink

Persamaan Itu Hanya Kebetulan Dolla Nafi Cuba Tiru Blackpink

papar berkaitan - pada 24/10/2020 - jumlah : 407 hits
Sejak kebelakangan ini industri muzik tanah air telah disertai oleh sekumpulan wanita yang menggelarkan diri mereka sebagai DOLLA Disebabkan kumpulan tersebut dianggotai oleh 4 orang wanita selain menonjolkan konsep persembahan ala ala K Po...
Hiburan I M Back Hanya Hadapi Masalah Teknikal Scha Alyahya Sudah Kembali Ke Instagram

Hiburan I M Back Hanya Hadapi Masalah Teknikal Scha Alyahya Sudah Kembali Ke Instagram

papar berkaitan - pada 24/10/2020 - jumlah : 374 hits
Selepas akaun Instagram yang lenyap secara tiba tiba ramai peminat ternyata risau dengan keadaan pelakon Scha Alyahya Malah rata rata netizen membuat spekulasi bahawa wanita yang sedang hamil anak kedua itu mahu berehat buat sementara waktu...
Hanya 1 Kes Positif Dikesan Di Sempadan Malaysia Singapura

Hanya 1 Kes Positif Dikesan Di Sempadan Malaysia Singapura

papar berkaitan - pada 24/10/2020 - jumlah : 206 hits
HANYA 1 KES POSITIF DIKESAN DI SEMPADAN MALAYSIA SINGAPURA JOHOR BAHRU 081020 Hanya satu kes positif COVID 19 dikesan hingga kini di sempadan Malaysia Singapura sejak dibuka pada 17 Ogos lalu Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan dan Alam Sekita...
Kkb Polls Go Out To Vote With Peace Of Mind As Safety Assured Says Selangor Police

Bnm Fines Habib Jewels Rm96 250 For Anti Money Laundering Breach

Business Community Heaves Sigh Of Relief At Stable Opr

Are Malaysian Consumers Missing The Target In Anti Israel Boycotts Of Western Brands

Pharmaniaga Komited Pulih Kewangan Keluar Status Pn17

Siri Iqoo Z9 Yang Dikuasakan Oleh Snapdragon 7 Gen 3 Kini Dilancarkan Di Malaysia

Uitm Ijn Gave Assurance On Surgery Course S Diversity Say Foreign Advisers

Hantar Anak Ke Sekolah Tidak Pakai Topi Keledar



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Jangan Salah Ambil Vitamin C Ini Yang Terjadi Nanti

888 888 Pg 27 July 24 Slot888 Top 73 By Laurence 888 Gaojing888 Vip

4 Jul 2024 100 Top 20 By Adam Funny18 Win

Minat Sejak Sekolah Namun Tak Berpeluang Ke Konsert Memori Berkasih Siti Nordiana

Aktiviti Majlis Sambutan Hari Raya Pptmn Ppim 11 05 2024

Hari Ibu 2024 Contoh Ucapan Hari Ibu Hadis Berkenaan Ibu