Dah Pernah Cuba Buat Pupur Timun Meh Baca Perkongsian Ni


DAH PERNAH CUBA PUPUR TIMUN? MEH BACA PERKONGSIAN NI. Rasanya semuanya tahu timun kan? Kalau korang nak, timun ni sayur keempat paling banyak orang tanam around the world.  Timun ni jugak banyak khasiat terutama untuk kesihatan dan kecantikan. apa yang bagus, timun yang sangat-sangat kurang disembur bahan kimia termasuklah yang ditanam secara organik is the best. 

Dah pernah cuba buat pupur timun? Meh baca perkongsian ni. Gambar diubahsuai dari carian Google.

Apa kebaikan timun ni? Well, timun kaya dengan sumber mineral termasuklah vitamin B dan vitamin C. Dia ni jugak penuh dengan air dan menjadikan badan lebih fresh di samping membantu membuang toksin, merawat kulit rengsa dan menggalakkan pertumbuhan rambut. Selain itu, timun jugak boleh membantu mengurangkan lingkaran hitam pada mata atau panda eyes, menghilangkan bau mulut yang achemm serta membantu menurunkan berat badan secara selamat. Wow, power kan timun ni?
Dan, apa yang best timun paling banyak digunakan sebagai pupur. Pupur ni pulak fungsi dia menyegarkan dan menegangkan kulit muka, sekaligus membuatkan kulit lebih mulus dan anjal. Toingg toingg gitu. 
So, korang mesti teruja nak tau kan macam mana nak buat pupur dengan mudah dan murah? Jom try ni. 


Pupur timun dan yogurt.
Pupur ini elok untuk kurangkan kesan selaran matahari pada kulit atau sunburn. Kalau korang nak tau, asid laktik yang ada dalam yogurt dikatakan boleh bantu licin dan lembap kulit, termasuklah ia merawat jerawat dan warna kulit tak sekata.
Cara nak buat, ambil setengah biji timun dan satu sudu besar yogurt. Then, jadikan isi timun tu macam puri sebelum korang campurkan dengan yogurt. Lepas tu, sapukan pada kulit dan biarkan selama 15 minit sebelum dicuci dengan air sejuk.
Pupur timun dengan madu.
Pupur ini bagus untuk bantu menganjalkan kulit selain singkirkan sel kulit mati sebab ia menggalakkan pertumbuhan tisu baru yang bantu kulit nampak lebih muda.
Cara, ambil setengah biji timun dan dua sudu besar madu. Pastu, jadikan isi timun ni sebagai puri sebelum dicampur dengan madu dan biarkan sekejap sebelum disapu pada muka.
Pupur timun bersama susu.
Pupur ini dikatakan dapat membantu singkirkan sel kulit mati dan segarkan wajah.
Campurkan setengah biji timun, 1/4 cawan susu, satu sudu besar madu dan satu sudu besar gula perang. Pastu lenyekkan isi timun bersama bahan-bahan tadi then sapukan semuanya pada kulit dan biarkan kira-kira 20 minit.



Dah pernah cuba buat pupur timun? Meh baca perkongsian ni. Gambar kredit Google.

Pupur timun dan aloevera atau lidah buaya. 
Fungsi pupur ini adalah untuk melembap dan menegangkan kulit nak-nak pulak lepas korang  seharian memakai makeup. Timun dengan aloevera kan sejuk, so kedua duanya akan menjadikan kulit wajah lebih fresh, sekaligus hilangkan masalah seperti kemerahan dan sunburn.
Cara yang mudah adalah, ambil timun kemudian kupas dan potong kecil timun dan campurkan dengan aloevera. Pastu, blend dan sapu pada kulit. Biarkan selama 30 minit sebelum dicuci dengan air sejuk.
Pupur timun bersama pisang, madu dan lemon.
Korang yang mempunyai kulit jenis kering memang sesuai cuba pupur ni. Kehadiran pisang yang bersifat melembap bersama-sama madu dapat pastikan wajah tampak muda. Lemon pulak berfungsi sebagai penyingkir sel kulit mati sekaligus buat kulit jadi lebih fresh, penuh nutrisi dan kekal lembap.
Cara dia, panaskan satu sudu besar madu sampai jadi suam dengan cara memasukan madu tersebut dalam botol kecil yang direndam dalam air panas. Then, masukkan setengah biji ketulan pisang, empat sudu besar jus lemon dan setengah biji timun, sebelum ia dikisar bersama. Sapukan pada muka dan elak bahagian mata. Biarkan selama 30 minit sebelum dicuci dengan air suam.


Selamat mencuba. 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ciklapunyabelog.blogspot.com/2021/01/dah-pernah-cuba-buat-pupur-timun-meh.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nak Tau Petua Mudah Dan Berguna Ketika Di Dapur Meh Baca Ni

Nak Tau Petua Mudah Dan Berguna Ketika Di Dapur Meh Baca Ni

papar berkaitan - pada 14/1/2021 - jumlah : 225 hits
NAK TAU PETUA MUDAH DAN BERGUNA KETIKA DI DAPUR MEH BACA NI Kita ni golongan mak mak kalau kat dapur kalau boleh nak pratikkanlah petua yang katanya boleh bantu mudahkan kerja atau settle kan masalah kan Contoh buka buka je balang gula fuhh...
Rudeen Feat B Heart Cuba Kamu Chord

Rudeen Feat B Heart Cuba Kamu Chord

papar berkaitan - pada 5/1/2021 - jumlah : 262 hits
Cm Gm Fm GCm D G G Cm G GCmCuba kau jawab FmBila aku bertanya Apa punca kita tak lagi bersama CCuba kau dengar GApa yang kamu ucap GTernyata kamu bukan lagi CYang pernah ku damba CCuba KamuCuba KamuFmCuba Kamu CmCuba KamuCCuba KamuCuba Kamu...
Lelaki Cuba Terjun Tingkat 16 Kondominium

Lelaki Cuba Terjun Tingkat 16 Kondominium

papar berkaitan - pada 5/1/2021 - jumlah : 155 hits
Lelaki Cuba Terjun Tingkat 16 Kondominium Kuala Lumpur Tindakan pantas anggota bomba dan polis berjaya menyelamatkan nyawa seorang lelaki yang cuba membunuh diri di tingkat 16 sebuah kondominium di Seksyen 2 Wangsa Maju di sini hari ini Jur...
Lima Remaja Perempuan Cuba Merompak Untuk Bayar Sewa Kereta

Lima Remaja Perempuan Cuba Merompak Untuk Bayar Sewa Kereta

papar berkaitan - pada 6/1/2021 - jumlah : 370 hits
Lima remaja perempuan cuba pecah masuk stesen minyak ditahan orang ramai LIma remaja perempuan ditahan ketika cuba memecah masuk sebuah stesen minyak di Rantau Panjang Tikam Batu di sini semalam Remaja perempuan tersebut yang berumur antara...
Resepi Udang Masak Tiga Rasa Sekali Cuba Pasti Nak Lagi

Resepi Udang Masak Tiga Rasa Sekali Cuba Pasti Nak Lagi

papar berkaitan - pada 6/1/2021 - jumlah : 337 hits
RESEPI UDANG MASAK TIGA RASA SEKALI CUBA PASTI NAK LAGISaya ni jenis kalau dalam seminggu tak makan udang memang tak sah
Dah Tak Mau Kena Pijak Wani Comel Cuba Nasib Ujibakat Jadi Pelakon Pula

Dah Tak Mau Kena Pijak Wani Comel Cuba Nasib Ujibakat Jadi Pelakon Pula

papar berkaitan - pada 7/1/2021 - jumlah : 307 hits
Nama Wani Comel atau Nurul Airawani 24 mulai disebut sebut susulan daripada isu kontroversinya bersama usahawan kosmetik terkenal Datuk Seri Alif Syukri beberapa bulan yang lalu Sejak dari itu nama Wani sering menjadi bualan netizen lebih l...
Penunggang Motosikal Maut Digilis Treler Ketika Cuba Menyelit

Penunggang Motosikal Maut Digilis Treler Ketika Cuba Menyelit

papar berkaitan - pada 5/1/2021 - jumlah : 281 hits
Penunggang motosikal maut digilis treler ketika cuba menyelitSeorang penunggang motosikal berusia 22 tahun maut digilis treler malam semalam selepas tindakannya menyelit di antara dua buah kenderaan mengundang padah Dalam kejadian yang berl...
Hiburan Cuba Cuba Jadi Penghantar Makanan Waris Nak Ingatkan Diri Agar Sentiasa Bersyukur

Hiburan Cuba Cuba Jadi Penghantar Makanan Waris Nak Ingatkan Diri Agar Sentiasa Bersyukur

papar berkaitan - pada 4/1/2021 - jumlah : 260 hits
Penyanyi rap yang berasal dari Negeri Sembilan Waris telah mencuri tumpuan peminat dan pengikutnya di Instagram apabila dia ada memuat naik foto memaparkan dia kini menjadi penghantar makanan ataupun lebih dikenali sebagai rider Sumber Inst...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


M U S M

Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools