Dah Cuba Sosej Keju Korea Viral Chun Di Ioicity Mall Putrajaya


Dah Cuba Sosej Keju Korea Viral - Chun di iOiCity Mall Putrajaya? | Cerita hari Selasa lepas sebenarnya. Aku ke Putrajaya lepas settle main ATV dan bermalam di Kemensah (ini nanti lepas ni aku cerita apa yang best ATV Kemensah tu okeh!) untuk mesyuarat. Settle mesyuarat baru dapat borak-borak sekejap dengan Linda, kawan masa aku sama-sama kerja di Sabah.
Padahal petang tu aku plan nak menyinggah FamilyMart yang baru buka kat rumah aku Semenyih. Tapi sebab lama tak jumpa kawan, dah sedap borak, terkeluarlah idea nak bersuka ria kat Putrajaya, kahkah. Tak tahulah fikir apa, sebab Putrajaya ada ke tempat yang sesuai nak bersuka ria selain shopping mall? Kebetulan Astaka Morocco yang aku nak sangat pergi tutup hari Selasa.  So plan kensel. Makanya tinggal plan..... Jalan-jalan cari makan je lah.
Ingatkan masuk iOi weekdays clear. Rupanya tak! Ramai juga manusia. Mula-mula nak makan 4fingers. Yes, aku memang lambat nak try benda-benda viral ni. Haha. Tengah mencari 4fingers nampak orang beratur ramai. Biasalah kan makcik bawang, nampak orang beratur itulah tarikan utama nak singgah. Amendelah yang best sangat ni sampai penuh orang kan?
Makanya termasuklah ke dalam outlet CHUN!
Gambar kredit iOiCity Mall
Menu utama dalam Chun adalah C.O.R.N.D.O.G! Basically corndog ni adalah sosej yang diseliputi batter dan deep fried. Originated from United States dan biasanya memang ada dalam menu American.
Tapi Chun yang kat iOiCity Mall ni pulak datangnya dari Chang Chun Korea dengan tagline Crispy Chewy Sensation. Soooooo, sedap ke idok ni hah yang ramai orang beratur ni kenapa kan?
Menu kredit blog kasihaleeya
Orang ramai tau! Tapi sebab nak juga rasa, jadi sanggup tunggu. Tak memasal je kan haha. Aku ambik Cheddar - Mozza topup Popo Fluff (salut kentang). Combination Cheese Cheddar dan Mozarella kekdahnya. Tapi kalau taknak combine boleh je pilih asing. Macam kawan aku order Mozza Combo topup Curly Crunch (balut mee). Bila dah goreng sebijik mamee monstar.


Mozza Combo dengan air. Cheddar-Mozza ala carte. Sos ada beberapa pilihan, antaranya ketchup, mayo, bbq, thousand island dan ada lagi aku lupa. Silakan letak berapa banyak yang ikut suka. Nasihat aku, silakan letak sos  pada semua bahagian sosej, baru bahagia makan, hehe.



Ramai yang order Mozza. Sebab apa?Hah sebab ini okeh! Cheese / keju yang boleh ditarik-tarik memanjang gitchuw! Benda deep fried lagi best bila letak sos banyak. Chun ni kan sausage batter yang dalam dia ada cheese kan? Jadinya harus makan semasa panas! Baru asyik haha.



Mozarella cheese yang best makan dikala masih panas.
Aku tak sanggup ambik risiko makan sosej Korea Chun ni sambil berjalan. Sambil nak makan, sambil nak tarik cheese lagi, nak mengunyah lagi. Adeh memang hilang kesopanan kaedahnya. Makanya orang ramai beratur + aircond tak sejuk pun kami tak kisah! Yang penting dapat makan dengan tenang.


Rasa Chun - Sosej Korea Yang Viral di Malaysia ni?Pada aku, rasa Chun ni oklah. Street food yang nampak wow sebab appearance dan saiz dia. Batter yang salut sausage + cheese tu memang tebal. Kenyang betul rasanya bila dah habis makan tu. Dan diantara combine Cheddar - Mozza dan Mozza sahaja, rasanya yang versi Mozza lagi best sebab laaaagi banyak Mozarella Cheese, hehe.

Coating luar, antara Popo Fluff (kentang) dan Curly Crunch (mee), aku lagi suka kentang. Sebab bila dah goreng, kentang dia jadi ala-ala fries yang berperisa. 
Nak repeat makan Chun lagi?Dalam masa terdekat mungkin belum lagi tergerak hati nak repeat. Sebab ada part yang kurang menepati citarasa aku. Tapi ramai yang suka sebab dari cara aku dengar customer sebelah dan depan aku bercakap seolah mereka ni regular customer. Dah tahu yang mana lagi sedap, yang mana cheese yang boleh tarik. 

Yang nak try boleh ke outlet Chun di iOiCity Mall Putrajaya Level LG berdekatan dengan outlet Kyochon.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.nurulshahira.com/2019/11/dah-cuba-sosej-keju-korea-viral-chun-di-ioicity-mall-putrajaya.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Viral Pernikahan Irit Plus Bisa Bulan Madu Ke Korea Serunya Persiapan Mereka Sebulan Doang

Viral Pernikahan Irit Plus Bisa Bulan Madu Ke Korea Serunya Persiapan Mereka Sebulan Doang

papar berkaitan - pada 18/11/2019 - jumlah : 228 hits
Sebelum kamu sibuk membanding bandingkan dengan pernikahan murah lainnya cek dulu sini perhitungan angka realistisnya Sama honeymoon ke luar negeri lo ini
Viral Kopi Sachet Mudah Terbakar Ini Penjelasan Bpom

Viral Kopi Sachet Mudah Terbakar Ini Penjelasan Bpom

papar berkaitan - pada 7/11/2019 - jumlah : 169 hits
Kepala Badan Pengawas Obat dan Makanan Penny K Lukito mengatakan video di jagad maya yang menunjukkan kopi sachet mudah terbakar bukan berarti bahannya berbahaya tetapi karena materialnya reaktif terhadap api
Curhat Sedih Ibu 5 Anak Ditinggal Suami Diambil Pelakor Ini Isi Kisah Viral Layanganputus

Curhat Sedih Ibu 5 Anak Ditinggal Suami Diambil Pelakor Ini Isi Kisah Viral Layanganputus

papar berkaitan - pada 7/11/2019 - jumlah : 264 hits
Jagat media sosial Facebook dan Instagram dihebohkan dengan tagar layanganputus Ratusan netizen membagikan kisah mengenai perselingkuhan tersebut Kisah tersebut ditulis oleh akun Mommi Asf Namun saat ini tulisan tersebut sudah dihapus namun...
Isu Tengah Viral Calon Mca Wee Jeck Seng Terpalit Rasuah

Isu Tengah Viral Calon Mca Wee Jeck Seng Terpalit Rasuah

papar berkaitan - pada 6/11/2019 - jumlah : 464 hits
edisi kantoiCALON MCA WEE JECK SENG TERPALIT RASUAH Kontrak RC VEP RM150 Juta Peralatan Bernilai RM4 07 Juta Tidak Dipasang Oleh Syarikat TCSens Sdn Bhd Satu laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Pontian telah dibuat ke atas calon MCA W...
Hatinya Sangat Mulia Kisah Penuh Iktibar Uncle Selalu Susun Kasut Jemaah Solat Jumaat Jadi Viral

Hatinya Sangat Mulia Kisah Penuh Iktibar Uncle Selalu Susun Kasut Jemaah Solat Jumaat Jadi Viral

papar berkaitan - pada 6/11/2019 - jumlah : 301 hits
Masuk sahaja waktu solat Jumaat di Masjid Al Mawaddah kehadiran seorang lelaki Cina berkaki ayam yang sedang bermandi peluh menyusun selipar pasti akan ada Dengan niat yang baik iaitu mahu memperkemaskan perkarangan masjid tersebut buat par...
Saya Harap Perkara Ini Tidak Dipanjangkan Lagi Owner Butik Pengantin Rayu Gambar Viral Dipadamkan

Saya Harap Perkara Ini Tidak Dipanjangkan Lagi Owner Butik Pengantin Rayu Gambar Viral Dipadamkan

papar berkaitan - pada 7/11/2019 - jumlah : 703 hits
Tidak tahan dikecam netizen kerana mengadakan sesi fotografi sekumpulan model wanita di tanah perkuburan Kristian pemilik butik pengantin Nur Amirah Mohd Amiruddin 26 membuat sesi permohonan maaf secara langsung di Facebook semalam Dalam si...
Khairul Hakimin Muhammad Resepi Viral Ebook Personal Coaching

Khairul Hakimin Muhammad Resepi Viral Ebook Personal Coaching

papar berkaitan - pada 7/11/2019 - jumlah : 399 hits
Khairul Hakimin Muhammad berasal dari Mentakab Pahang merupakan seorang Content Developer yang berpusat di Bandar Baru Bangi Sangat dikenali sebagai seorang yang rajin berkongsi cerita sehingga kerap kali viral di facebook beliau dan juga s...
Orchid Viral

Orchid Viral

papar berkaitan - pada 7/11/2019 - jumlah : 481 hits
FREE COD BANDAR BARU BANGI FREE COD BANDAR BARU BANGI FREE COD BANDAR BARU BANGI ORCHID VIRALORCHID VIRALORCHID VIRAL Harga ada pada gambar Ready to deliver Call WhatsApp0197821012
Viral Polisi Taruh Narkoba Ke Pemuda Lagi Nongkrong Ini Kata Polsek Cengkareng

Viral Polisi Taruh Narkoba Ke Pemuda Lagi Nongkrong Ini Kata Polsek Cengkareng

papar berkaitan - pada 7/11/2019 - jumlah : 158 hits
Usut punya usut pria yang juga menodongkan senjata api laras panjang tersebut merupakan anggota Polsek Cengkareng
Tahap Empat Babitkan Keseluruhan Kulit Otot Dan Tulang Ini Gambaran Lecur Mengikut Tahap

Kenyataan Cukai Jalan Oleh Bjak

Kecewa Makanan Potluck Sekolah Anak Tak Disentuh Ikutlah Apa Budak Suka Makan Bukan Kita

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

Pertumbuhan Berterusan Wall Street Hijau Untuk Hari Ketiga Berturut Turut

218 Fibonaci

Don T Let Renovations Ruin Your Home And Your Budget Or Some Tips For Choosing A Contractor

Faisal Halim Kini Di Icu Tangan Kiri Tiada Tindak Balas



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Resepi Makaroni Bakar

Tiga Simbol Terpapar Di Dashboard Kereta

Apakah Surat Asy Syu Ara Disebut Juga Surat Pemusik

Terapkan Budaya Kemas Dan Susun Di Mana Saja Anda Berada

Selepas Bersara Setiap Ringgit Berguna

Laundry Day Woes Say Goodbye To Lost Socks With Inchbug