Daddy Tau Anak Daddy Kuat Menangis Nak Balik Rumah Jumpa Daddy Fizo Omar Mohon Doakan Maryam


Siapapun tidak menduga, namun inilah yang terpaksa dilalui bila mana berdepan dengan jangkitan wabak yang satu ini. Teramat bimbangkan keadaan Maryam yang kini berada di hospital, pelakon Fizo Omar memohon doa daripada semua agar Maryam dalam keadaan baik dan lekas segera pulih dari jangkitan Covid-19 itu.
Tanggal 5 Januari lalu, Fizo turut memaklumkan bekas isterinya, Mawar Karim dan anak tunggalnya, Wan Maryam terkena serangan wabak berbahaya itu menerusi instagram.
Bapa mana yang sanggup melihat anaknya yang sakit. Kata Fizo menerusi instagramnya, keadaan Maryam dalam keadaan baik dan masih lagi aktif. Pun begitu katanya, anak kesayangannya itu menangis, meronta-ronta mahu keluar hospital untuk berjumpa daddynya. Hati ayah mana yang tidak kuat bila anak menangis sebegitu.

“Daddy tau anak daddy kuat!
“Hari ni, 8 jan 2021 hari yang ke-5 Maryam admitted disebabkan jangkitan virus covid-19. Alhamdulilah sekarang ni keadaan Maryam ok dan aktif seperti biasa. Hopefully antibody dia kuat dan tak mengalami symptoms covid yang saya tahu melalui research dan pengalaman mereka yang dah lalui memang sakit dan sangat perit sehingga boleh meragut nyawa.
“As a father, inilah satu-satunya anak yang saya ada dan macam-macam usaha dilakukan selama 4 tahun sabar menanti kelahiran anak yang hebat ni.

“Susah saya nak gambarkan perasaan seorang ayah yang menanti setiap detik keadaan anak di hospital yang sedang bertarung dengan covid.
“Ayah sanggup buat apa sahaja demi anak, tapi disebabkan covid, apa pun tak boleh buat, nak pergi tengok, nak jumpa, nak bagi semangat…semuanya tak boleh dan hanya mampu berdoa dan berharap semoga Maryam kuat dan Allah sembuhkannya dan kembali ke pangkuan daddy,” tulis Fizo lagi menerusi instagramnya.

Malah kata Fizo, dia dan Maryam hanya berhubung melalui video call bagi mengetahui perkembangan terkini Maryam. Bukan satu perkara yang mudah namun inilah yang terpaksa dilakukan.
“Hanya video call sahaja dapat melepaskan rindu dan kerisauan, tapi disebaliknya timbul satu perasaan sedih bila Maryam yang masih kecil belum tahu erti bahayanya covid, menangis, meronta ronta untuk nak keluar dari hospital, nak balik rumah, nak jumpa daddy, nak g holiday, nak g playground, nak main dengan daddy dan macam-macam lagi,” tulisnya lagi.

Mohon jaga SOP
Dalam pada itu, Fizo juga turut berpesan kepada semua di luar sana agar sentiasa menjaga SOP agar tidak mengalami nasib yang sama sepertinya kini yang terpaksa berpisah dengan anaknya.
“Mungkin korang tak rasa apa yang saya rasa. So kita dah dewasa ni dan boleh berfikir, sampai bila kita nak hidup dengan keadaan macam ni, kes makin hari makin meningkat, SOP entah ke mana, keluar sana sini macam dah tak ada apa dah. Tak perlu lah sampai kena pada diri sendiri atau keluarga barulah semua nak berjaga-jaga dan ambil berat pasal covid ni.
“Dont be selfish! Frontliners kerja siang malam tanpa rehat dah hampir setahun, ambil risiko yang sangat tinggi, kes makin naik, hospital penuh, ambulan sampai tak cukup, wang ringgit tak payah cakap lah berapa dah habis, tapi masih ada lagi yang jenis dont care, dont bother, sebab apa, sebab tak kena kat batang hidung sendiri,” kongsinya lagi.
Fizo juga turut memohon doa dari semua agar anaknya lekas segera sembuh daripada wabak itu. Semoga Maryam terus kuat melawan virus berbahaya itu.
 
 
View this post on Instagram  
A post shared by fizoomar (@fizoomar)

“Semoga doa yang ikhlas dari semua ni Allah makbulkan dan hapuskanlah musibah yang melanda kita semua dan selamatkanlah Wan maryam dan semua pesakit yang sedang bertarung dengan Covid19 ni ya Allah,” tulisnya lagi.
Artikel berkaitan: Doakan Kami Kuat, Mawar & Anak Dijemput Pihak Hospital, Guna #covidfighters
Nak relaks, jom cuci mata di SINI.
Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti atau event yang dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
Kredit: @fizoomar
The post “Daddy Tau Anak Daddy Kuat” Menangis Nak Balik Rumah Jumpa Daddy, Fizo Omar Mohon Doakan Maryam! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/daddy-tau-anak-daddy-kuat-menangis-nak-balik-rumah-jumpa-daddy-fizo-omar-mohon-doakan-maryam/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sebagai Ibu Bukan Nak Bertanding Anak Siapa Pandai Rumah Siapa Kemas Buat Semampunya

Sebagai Ibu Bukan Nak Bertanding Anak Siapa Pandai Rumah Siapa Kemas Buat Semampunya

papar berkaitan - pada 12/1/2021 - jumlah : 249 hits
Mommy mama ibu bonda ummi emak amma Ingat hidup kita dalam menjadi ibu bukanlah suatu pertandingan Bukan pertandingan anak siapa paling ramai rumah siapa paling kemas anak siapa paling senang makan anak siapa paling cerdik anak siapa paling...
Hiburan Duduk Rumah Pun Nak Pakai Emas Mawar Rashid Kongsi Pengalaman Hamil Anak Perempuan

Hiburan Duduk Rumah Pun Nak Pakai Emas Mawar Rashid Kongsi Pengalaman Hamil Anak Perempuan

papar berkaitan - pada 28/12/2020 - jumlah : 558 hits
Bakal melahirkan cahaya mata perempuan tidak lama lagi pelakon Mawar Rashid mendedahkan bahawa dia kini sedang obses dengan perhiasan berunsurkan emas dan sentiasa ingin memakai batu bernilai itu meskipun hanya duduk di rumah Mawar Rashid a...
Doakan Kami Kuat Mawar Anak Dijemput Pihak Hospital Guna Covidfighters

Doakan Kami Kuat Mawar Anak Dijemput Pihak Hospital Guna Covidfighters

papar berkaitan - pada 6/1/2021 - jumlah : 213 hits
Moga kami terus kuat Itu yang ditulis oleh Mawar Karim dalam satu perkongsiannya di instagram Bekas isteri kepada Fizo Omar itu memberi gambaran dia dan anaknya Wan Maryam telah dijangkiti virus Covid 19 Usahawan itu tidak menjelaskan statu...
Pergi Kerja Rasa Bersalah Tinggal Anak Balik Rumah Di Marah Sebab Penat Dilema Ibu Bekerjaya

Pergi Kerja Rasa Bersalah Tinggal Anak Balik Rumah Di Marah Sebab Penat Dilema Ibu Bekerjaya

papar berkaitan - pada 4/1/2021 - jumlah : 247 hits
Di tempat kerja asyik ingatkan anak anak dan tak dapat beri yang terbaik Sedangkan macam mana rezeki nak jadi halal jika buat kerja tak fokus dan low standard Makan gaji buta dan makan diri namanya tu Nak pergi kerja tapi rasa bersalah nak ...
Saya Dah Buntu Tak Tahu Nak Minta Tolong Siapa Terpaksa Berpindah Randah Dengan Anak Kecil Demi Sesuap Nasi

Saya Dah Buntu Tak Tahu Nak Minta Tolong Siapa Terpaksa Berpindah Randah Dengan Anak Kecil Demi Sesuap Nasi

papar berkaitan - pada 13/1/2021 - jumlah : 217 hits
Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul Bukan mereka tidak usaha cuma nasib tidak menyebelahi mereka Keadaan menjadi lebih teruk terjadi pada pasangan suami isteri ini apabila sekali lagi diujisuami kehilangan kerja ketika tempoh ...
Anak Frontliners Maut Di Rumah Pengasuh Keluarga Pasrah Harap Tidak Ada Tokok Tambah Cerita

Anak Frontliners Maut Di Rumah Pengasuh Keluarga Pasrah Harap Tidak Ada Tokok Tambah Cerita

papar berkaitan - pada 11/1/2021 - jumlah : 511 hits
Beberapa hari lepas media melaporkan mengenai seorang bayi lelaki disahkan meninggal dunia di rumah pengasuhnya di Presint 9 Putrajaya Selain itu laporan media mengatakan bayi yang berusia empat bulan itu dihantar ke rumah pengasuh dalam ke...
Harimau Menangis Ibu Neelofa Tarik Balik Permohonan

Harimau Menangis Ibu Neelofa Tarik Balik Permohonan

papar berkaitan - pada 14/1/2021 - jumlah : 288 hits
101 total views 101 views today Ibu pengacara dan pelakon popular Neelofa Datin Noor Kartini nekad menarik balik permohonan penjenaman Harimau Menangis daripada Perbadanan Harta Intelek Malaysia Noor Kartini berkata dia memohon maaf dan sed...
Anak Umur 2 Tahun Tak Pandai Nak Berkawan Tapi Suka Main Tolak Tolak Tegurlah Dengan Baik

Anak Umur 2 Tahun Tak Pandai Nak Berkawan Tapi Suka Main Tolak Tolak Tegurlah Dengan Baik

papar berkaitan - pada 31/12/2020 - jumlah : 317 hits
Di usia anak dua tahun anak kecil kita sudah menampakkan cara untuk bergaul dan berkawan dengan rakan sebaya Pun begitu ada waktunya anak kecil kita masih tidak pandai cara berkawan Bermain sambil tolak menolak itu biasa tetapi jangan dibia...
Sumbangan Rm100 000 Daripada Rmhc Malaysia Ceriakan 50 Rumah Anak Yatim Seluruh Malaysia

Sumbangan Rm100 000 Daripada Rmhc Malaysia Ceriakan 50 Rumah Anak Yatim Seluruh Malaysia

papar berkaitan - pada 13/1/2021 - jumlah : 273 hits
Ada sinar keceriaan yang dapat dirasai oleh anak anak yatim daripada 50 buah rumah anak yatim seluruh Malaysia apabila menerima sumbangan bernilai RM100 000 daripada Persatuan Kebajikan Ronald McDonald Malaysia pada awal tahun ini Setelah n...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Terkahwin Adik Beradik Sendiri Tanpa Sengaja Apa Status Anak Sumbang Mahram

6 Ciri Harimau Jadian

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Ukraine Approaching Total Collapse

Police Probe Chaos Incident Outside Mosque In Penang

Budaya Pot Luck Jimat Kos Makanan Lebih Banyak Pilihan