Cukai Arak Buat Bayar Gaji Menteri


Cetusan rasa Datuk Abdul Kadir Jasin tentang isu "kilang arak dibenarkan beroperasi". Selain daripada pandangan politiknya yang ketara dan kemahiran lenggang lengok bahasanya, Datuk Jasin juga memaparkan rasa humor penuh lucu dan ceria dalam tulisannya...
Salam Dari Burung Punai...
Parti-parti Cina DAP, parti liberal PKR dan parti Islam liberal Amanah telah pun rasa menjadi kerajaan selama 22 bulan. Mereka sudah tahu dan kenal pahit maung jadi kerajaan. Ternyata jadi kerajaan lebih sukar dan tak semudah jadi kerajaan.

Macam bola sepaklah, jadi penonton lebih selesa dan bijak daripada jadi pemain.

Setiap hari mereka dikecam dan dikritik. Pantang tersalah mulut sikit mereka dibelasah macam nak rak. Tidak ada perasaan maaf langsung. Para cyberjihad pembangkang sangat aktif dan mereka kerja siang dan malam, mencari dan mencungkil kesilapan kerajaan (PH). Hilang kewarasan.

Nah, hari ini giliran parti agama (Pas) pula berhadapan situasi begitu. Sudah lebih 60 tahun Pas menjadi pengkritik yang tidak pernah tidur. Hari ini apabila mereka jadi kerajaan, baru mereka tahu susah dan senang jadi kerajaan. 

Apa dirasai oleh PKR, Amanah dan DAP selama 22 bulan, kini mengalur ke dalam diri mereka. Ada kalanyata terpaksa telan kahak belendir yang diluar dahulu.

Ini dan itulah dunia ini, kata orang tua-tua hidup ini macam roda pedati sekali ke atas sekali ke bawah. Makanya sewaktu kita berada di atas jangan lupa orang dibawah, sewaktu merenung bintang dilangit jangan lupa rumput di bumi. Sewaktu mengilas palikat jangan sampai terlalu singkat, bahaya.

Kalau orang serang dan hentam kita sabar sahaja. Serangan dan kritikan berfakta kena diterima dengan baik. Jangan pula kerana degil, sombong dan angkuh kita juga akan menerima nasib salam seperti orang yang kita serang dan kritik dahulu, hanya jadi kerajaan 22 bulan sahaja. Kita tidak pasti apa ada di hadapan kita paling hampir syurga atau neraka. - mso
Lepas kena balun 24 jam baru tarik balik kelulusan operasi kilang arak masa PKP. Maksudnya betul la ada kelulusan....

Selepas 3 Minggu tempoh PKP berlalu.. Setelah Kantoi Surat semalam..Kata Annuar Musa, kita akan bertindak keras.. Tak payah berlakon lah..atau salahkan Penjawat awam.. nak batalkan apa,tempoh PKP dah tinggal Seminggu jer lagi bermula Esok.. Minggu lepas depa bebas beroperasi..dah cukup dah Stok arak depa untuk sebulan lagi dihasilkan.. 
Sebenarnya tak perlu pun bila dah kantoi surat baru bertindak.. MKN dengan Polis dan tentera sentiasa membuat rondaan..kalau Bengkel Motor yang kecik tu pun Polis boleh jumpa dan buat tindakan, takkan Kilang Arak beroperasi depa tak tahu.. Tambah melibatkan Kilang Arak..takkan pula menteri tak maklum.. takkan Jahil KSU kementerian Pak haji Hasnol tu nak bagi kelulusan tanpa merujuk menteri..Akhirnya jadi salah dan dikambing hitamkan Kakitangan Kerajaan sepertimana kes sebelum ini..Tak payahlah nak salahkan KSU.. Apa salahnya kita pakat sama2 salahkan DAP.. Itu lebih mudah.. Tak gitu tuan Mufti,macai2 dan walaun2..?  
Yang teruk Penjaja Pasar Malam.. Peniaga Pasar tani, peniaga Food Truck atau Penjaja dijalanan.. Depa terpaksa tutup perniagaan, Hilang pendapatan sepanjang sebulan ini... lagi teruk ada yang didakwa semata mata keluar nak cari rezeki.. - Ipohmali

Masa mula kita dedah kilang arak dibenar beroperasi oleh PN, walaun mati akal nak jawab. Pusing punya pusing, terpaksa laa cakap ia surat PALSU
Bila kita bagi link MK yg Heineken sendiri sahkan, walaun mati akal lagi. Terpaksa cakap MK lidah DAP.
Sekali kerajaan PN main wayang, tarik balik kebenaran kt Heineken, walaun terus telan semua tahi yg diberakkannya sejak semalam. Surat palsu jadi benar, MK lidah DAP jadi pedoman. Haaaa baru ada akai serangan rakyat terhadap PN.
Kenapa walaun tak bersama2 kami yg majoriti ni menggesa penutupan operasi kilang arak? Kenapa pertahankan kebatilan? Kami dulu kalau PH buat tak betul pun kami kritik semacam. Walaun pulak dok jilat tak kira apa asalkan ianya dari PAS. Walaun tau dak tahi Hadi Awang tu sama mcm tahi LGE, LKS, Donald Trump? Sama aje. 
Pak Maun blkg rumah suruh tanya, pembatalan kebenaran operasi kilang arak tu utk tempoh PKP sahaja ker utk selamanya? Sebab dia kata sekrg PAS dh jdi kerajaan, takkan la nak tgk saja kilang arak tu kan?  - f/bk
Bila orang  kampung takut Covid-19 memasuki juboq depa....
Orang kampung sibuk tanya tok, bagaimana caranya untuk menentukan agar dubur kita tak dimasuki oleh makhluk bernama COVID-19? Tok kata, pakailah "Mask" pada dubur seperti kita pakai pada mulut.

Mereka tanya lagi, "Mask" sukar diperolehi di kedai2, bagaimana mahu halang dubur kita dari dimasuki makhluk COVID-19 ini? Tok kata, pergilah bertemu seorg dukun yang juga ahli parti lebai juga, dia pandai menangkap makhluk COVID-19 ini dan mengurungnya. Mereka bertanya, adakah kita perlu menonggeng depan dukun tersebut untuk dia mencari makhluk COVID-19?. Tok kata, semestinya begitu.

Mereka seolah2 bimbang. Mungkin mereka takut diliwat oleh dukun berkenaan. "Tiadakah cara paling mudah untuk kita elakkan dari dubur kita dicerobohi oleh makhluk COVID-19 ini, tok?". Tok tersenyum dan berkata, " Ada....keraplah kamu terkentut kerana makhluk ini tidak suka kepada bau-bauan seperti bangkai". Mereka tersenyum dan kelihatan amat lega.
Sementara itu Guru tok ajak tok pegi timur tengah. Dia dah jadi ejen atau duta kat sana. Macam ejen astro la.

"Bertarap menteri ambe, mu tau dak?". Kata guru tok sambil ke hulu ke hilir belajar berjalan sebagai seorang menteri.

" Apa tugas duta negara timur tengah ni, wahai tuan guru Almarangi?". Tanya tok.

"Oleh kerana di sana takde parti Islang, tugas utama ambe adalah mengislangkan semua masyarakat di timur tengah". Jawab guru tok. - Tok Usin

Sah!surat adu domba dan fitnah tulisan Hadi...
Antara fitnah dan pembohongan yang terkandung di dalam surat tersebut:

1. Beliau mendakwa bahawa DSAI mahu menggulingkan Tun M dengan sokongan Keadilan, Amanah dan DAP serta mendapat bantuan pihak lain seperti Amerika, Eropah, Singapura, Zionis, dan gerakan Freemason.
2. Beliau mendakwa Parti Amanah adalah parti Islam, Liberal dan Sekular yang opportunis dan tergesa-gesa ditubuhkan oleh DSAI dan DAP untuk menyaingi populariti PAS.
3. Beliau mendakwa Pakatan Harapan adalah dikuasai oleh anasir-anasir luar.
4. Beliau mendakwa DAP adakah sebuah parti yang dianggotai oleh kebanyakannya orang beragama Kristian.
5. Beliau mendakwa tidak wujud perjanjian peralihan jawatan PM di dalam Pakatan Harapan seperti yang didakwa oleh DSAI.

Ada banyak lagi ... tetapi setakat yang ada ini sudah jelas menunjukkan bahawa manusia ini tidak teragak-agak berbohong, memfitnah, dan memaksakan pandangan diri dan pihaknya sahaja sebagai 'the absolute truth'. - Jamzuri Ardani

Btw, PAS vice president Mohd Amar Nik Abdullah confirmed today (April 6) that Hadi was indeed the author of the Arabic letter, stating it was addressed to Muslim leaders across the world. Mohd Amar also stated the letter was written in Hadi’s personal capacity. Story di sini..


Hadi Wrote A Letter To Scam The Muslim World – Here’s Why The Arab Leaders Would Probably Laugh At Him...
The simple fact that Muhyiddin Yassin refused to promote Hadi Awang as either the deputy prime minister or a religious affairs minister shows the deep distrust the prime minister has on the PAS president, whose Islamic extremism and radicalization would do more damage than good to the fragile backdoor Perikatan Nasional government.

In reality, there aren’t many ministries that PAS president Hadi is qualified to lead. The Religious Affairs Ministry unexpectedly went to Zulkifli Mohamad Al-Bakri, a non politician but a Federal Territories mufti (religious scholar) who is popularly known for his moderate approaches and positive interfaith attitude. That was indeed a huge slap in the face of Hadi Awang.

Disappointed, the PAS supremo went into hiding for almost a month – sulking. To prevent the backdoor government from a sudden collapse during the current Coronavirus pandemic, the prime minister had reluctantly appointed him as Special Envoy to the Middle East to pacify his followers and to allow him to regain some dignity, even though it will be months before he can travel to the region.

The position as special envoy itself smells fishy. The scope of his coverage – Middle East – might sound very powerful to the simpleton Hadi, but it could also mean a generic term because the prime minister had no idea where to assign him. It was like giving him a powerful title, but in reality, a general office clerk responsible for unimportant administrative tasks.

Muhyiddin has been sending warlords whom he considers as threats to as far as possible. He sent Hishammuddin Hussein to take care of foreign affairs. And he appointed Khairy Jamaluddin as Minister of Science, Technology and Innovation, clearly an irrelevant and useless ministry. And now he sends terrorist Hadi Awang to the Middle East to be grilled.

Yes, as far as Saudi Arabia and his buddies (United Arab Emirates, Bahrain and Egypt) are concerned, Hadi Awang is still regarded as a terrorist by virtue of him as one of the four vice-presidents of Qatar-based International Union of Muslim Scholars (IUMS), an organization which Saudi, the de-facto leader of the Middle East, has banned and categorised as a “terrorist organization”.

Therefore, in order to justify his new position as special envoy to the region, the PAS president had written a letter in Arabic to all Muslim leaders worldwide. So far, the Islamist party has neither denied the existence nor the authentication of the contents of the letter, lending credence that the letter signed by Hadi Awang himself was indeed genuine.

The letter was designed to scam Saudi – de-facto leader of the Organization of Islamic Cooperation (OIC) – as well as to legitimize the backdoor government of Muhyiddin. In a nutshell, the letter tried to impress upon the leaders of the Middle East that Muhyiddin’s Perikatan Nasional government is more Islamic than the previous Mahathir’s Pakatan Harapan government.

In the letter, Hadi claimed that his Islamist party had met, discussed and chosen to cooperate with then-PM Mahathir Mohamad because the 94-year-old man was a bigger champion of Islam. In the same breath, Hadi rejected PM-in-waiting Anwar Ibrahim due to his questionable personal character as well as his dangerous political pragmatism.

How did Hadi conclude that Mahathir was a better defender of Islam than Anwar? Was it due to Mahathir’s harbouring of Indian Muslim hate preacher Zakir Naik? Or was it because Mahathir had generously gifted RM400 million to the PAS-ruled state of Kelantan, which brought cheer to PAS top leaders who then happily rewarded themselves with a fleet of 14 Mercedes Benz and RM50,000 bonus each?

During Mahathir’s 22 years iron-fist rule (from 1981 to 2003), and even during his retirement period, he had consistently warned his (former) party UMNO of the grave repercussions of supporting PAS’ agenda to implement hudud punishments in Kelantan. Heck, he had even warned that “Hudud Law” proposed by PAS was unjust and against Islamic principles.

Hence, either PAS has been a fake and unjust Islamist party or Mahathir was not such a pro-Islam leader – take your pick. Amusingly, neither Hadi nor Mahathir talked about introducing hudud law nationwide at all during the so-called meetings or discussions from May 2018 to March 2020, when the Pakatan Harapan government eventually collapsed due to Muhyiddin’s coup.

Mr. Hadi’s questioning of Anwar’s personal character is presumably linked to the latter’s sodomy conviction, leading to his jail sentence. But Anwar had officially been pardoned by former Agong (King), Sultan Muhammad V of Kelantan. Is Hadi trying to mock, belittle and insult the intelligence of the Malay Ruler and the Monarch Institution with his hateful letter to the Muslim leaders worldwide?

More importantly, the “munafiq” (hypocrite) Hadi conveniently hides the fact in the letter that the Muhyiddin’s backdoor government of which his party is part of has willingly worked with Azmin Ali, the traitor who did not only betray his own PKR party, but was also caught with his pants down engaging in “gay sex” at Four Points Sheraton Hotel in Sandakan, Sabah.

The extremist Hadi also wrote that Pakatan Harapan’s stunning victory in the May 2018 General Election had benefited or sided with the non-Muslims, obviously referring to multi-racial but Chinese-dominated DAP party. He falsely claimed that Mahathir had been used as a stepping stone to achieve power, largely due to Mahathir’s old age as well as treachery committed.

In truth, before the Pakatan Harapan government collapsed due to treachery committed by Muhyiddin Yassin and Azmin Ali, the coalition consisted of PKR, Amanah, Bersatu and DAP. Only DAP was dominated by Chinese or non-Muslim. How was the Pakatan Harapan different from the now-defunct Pakatan Rakyat, which comprised PKR, DAP and PAS?

Yes, the same Hadi Awang was previously part of the opposition Pakatan Rakyat coalition who had tried – and failed – to topple the previous Barisan Nasional government in the 2008 and 2013 General Elections. Had the Pakatan Rakyat succeeded in unseating Barisan Nasional, would not DAP be part of a new government too? Would Hadi still spew racial and religious hatred?

According to Hadi’s twisted logic, the Pakatan Harapan (PKR, Amanah, Bersatu and DAP) had diluted the power and influence of Muslims, but the Pakatan Rakyat (PKR, PAS and DAP) would not dilute the power and influence of Muslims. In other words, as long as PAS is part of the government, even if DAP tagged along, the Muslims will be fine and will not lose power.

If indeed it was true that the old and senile Mahathir had been used, then it’s also true that the non-Muslim DAP had committed treachery in sponsoring the KL Summit 2019, the platform which Hadi used to express his strong support and opened his toxic mouth, slamming Saudi for its failure to protect Muslims worldwide in its capacity as leader of OIC.

Without fail, the letter composed by Hadi condemned Amanah, the splinter party of PAS, as secular liberals whose support was derived from Western countries for strategies, media and finances. He profusely defended the formation of backdoor government Perikatan Nasional as being democratic and constitutional. Is that true?

Sure, Muhyiddin’s government might be constitutional, but it was definitely not formed through the ballot box, hence it’s known as a backdoor government created through a coup and treachery – not democratically. Otherwise, how does Hadi explain that with the exception of Singapore and Indonesia, not a single foreign country has endorsed or recognised the new regime?

Embarrassingly, not a single Arab country in the Middle East has sent a congratulatory note to newly crowned Prime Minister Muhyiddin Yassin. Thus, it begs the same question – will Special Envoy Hadi Awang be recognised by the Middle East governments? Does Hadi really think the Middle East gives a damn whether Perikatan Nasional is constitutional and democratic?

Saudi and its friends are more concerned about Hadi’s credential as a terrorist who had openly admitted that he would choose Qatar, Turkey and Iran over other Arab powers in the Middle East. Hadi Awang, like Anwar Ibrahim, is a strong supporter of the Muslim Brotherhood, a Sunni Islamist organization that gave birth to “Arab Spring”. Threatened, Saudi government then declared Brotherhood as a terrorist organization.

To make matters worse, the snatching of power – a coup – demonstrated by Muhyiddin Yassin (Bersatu), Zahid Hamidi (UMNO) and Hadi Awang (PAS) in the infamous “Sheraton move” has not gone down well with the Arab world. The coup is seen as a threat to the Saudi Arabia, United Arab Emirates, Bahrain and other Gulf states that practises authoritarian rule.

It was quite funny that Hadi has proudly – but foolishly – aligned himself with Mahathir Mohamad in his half-baked letter. Did he realise that under Mahathir administration, Malaysia had pulled out its troops from Saudi Arabia, which was deployed to the kingdom in 2015 by scandal-plagued PM Najib Razak – illegally – without approval from the Cabinet, let alone Parliament?

Mahathir had also condemned the brutal assassination of journalist Jamal Khashoggi, describing it as an act of “extreme cruelty” and unacceptable. The CIA has concluded that the Saudi Crown Prince Mohammed bin Salman had given the order for the killing, where the Saudi Arabian dissident was butchered and his body was dismembered and disposed of.

Hadi Awang, whose favourite pastime is playing religious bigotry and racial extremism thought he was smart when he wrote that Muhyiddin government had defeated opposing movement who had help from Western Ambassadors and Freemason and Zionist advisors. He was trying to fan the flames of racial hatred against the Americans and Israeli.

Jared Kushner, an observant Jew and a top adviser to his father-in-law, President Donald Trump, is close friends with the Saudi Crown Prince. Trump is throwing its weight behind Israeli Prime Minister Netanyahu. Egypt and Jordan already host Israeli embassies and maintain open security and political ties. Even Saudi Crown Prince had secretly paid a visit to Israel.

In August 2018, the UAE paid the secretive Israeli NSO Group to spy on dissidents. Two months later, Netanyahu visited Oman. The Warsaw Summit saw smiles and handshakes exchanged between foreign ministers of the UAE, Bahrain and other Arab states with Netanyahu. Even Qatar has working arrangements with Israel for years already.

Images of the Israeli Prime Minister, Benjamin Netanyahu, smiling and joking with Arab leaders at the international conference on the Middle East were possible because the Arab world and Israel has a common enemy – Iran. Yes, while the relationship between the Gulf states and Israel is increasingly getting closer, the dumb Hadi Awang tried to badmouth the Israel in front of the Arabs.

The best part was Hadi Awang, a supporter of the Muslim Brotherhood and Iranian regime, didn’t realise that the Sunni Arabs in the Middle East hate Iran more than Israel or America. The reason Hadi wrote a lengthy letter to the Muslim world is to trick them into believing that Muhyiddin did not launch a coup or revolution hence the backdoor government deserves recognition from the Middle East.

Like it or not, the letter to mislead the Muslim world will not only backfire but would most probably be laughed at. Perhaps Hadi Awang, with his “IQ of a carrot”, is still clueless as to the damage he has inflicted with his letter. The letter begging the Middle East to believe that Muhyiddin government is legitimate is itself an admission that the backdoor government is illegitimate. - FT

"Bila EMCO, baru semua sedar ini perkara serius" - Dr. Musa.
Perunding Pediatrik dan Perubatan Hospital Pakar KPJ Damansara Datuk Dr. Musa Nordin menggariskan beberapa perkara dalam usaha memutuskan rantaian jangkitan Covid-19. 
Video ni dah kena gam kat Awani dan  delete kat Youtube ...

Din! Tengok ni rakyat beratur panjang, ATM pula takdak duit, saja susahkan rakyat cmni kan? Penerima BPN berkumpul di depan Bank tanpa rasa takut dgn covid19 dan tiada “social distancing” antara satu sama lain.Our effort for the last 3 weeks down the drain...
Rosmah Mansor pon dpt RM800 woi!...
cheers.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://alditta.blogspot.com/2020/04/cukai-arak-buat-bayar-gaji-menteri.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
30 000 Majikan Dapat Pengecualian Bayar Levi 6 Bulan Kata Menteri

30 000 Majikan Dapat Pengecualian Bayar Levi 6 Bulan Kata Menteri

papar berkaitan - pada 1/4/2020 - jumlah : 48 hits
30 000 majikan dapat pengecualian bayar levi 6 bulan kata menteri Dikemas kini 1 jam yang lalu Diterbitkan pada 31 Mar 2020
Perdana Menteri Menteri Timbalan Menteri Potong Gaji Dua Bulan Untuk Tabung Covid 19

Perdana Menteri Menteri Timbalan Menteri Potong Gaji Dua Bulan Untuk Tabung Covid 19

papar berkaitan - pada 26/3/2020 - jumlah : 47 hits
Perdana menteri menteri dan timbalan menteri akan menyumbangkan dua bulan gaji mereka kepada Tabung Covid 19 Perkara itu diputuskan dalam mesyuarat kabinet semalam menurut Pejabat Perdana Menteri dalam kenyataannya Langkah ini membuktikan k...
Jemaah Menteri Potong Gaji 2 Bulan

Jemaah Menteri Potong Gaji 2 Bulan

papar berkaitan - pada 26/3/2020 - jumlah : 22 hits
Hayati Ibrahimam hmetro com myJEMAAH menteri FOTO BernamaGAJI Perdana Menteri Menteri dan Timbalan Menteri akan dipotong selama dua bulan yang kemudiannya akan disalurkan ke Tabung Covid 19 Pejabat Perdana Menteri dari satu kenyataan berkat...
Putrajaya Akan Batal Pengecualian Pkp Bagi Kilang Arak Kerana Menteri Tak Dimaklumkan

Putrajaya Akan Batal Pengecualian Pkp Bagi Kilang Arak Kerana Menteri Tak Dimaklumkan

papar berkaitan - pada 6/4/2020 - jumlah : 16 hits
April 6 2020 11 28 AMHeineken berkata 10 daripada jumlah tenaga kerjanya ialah kakitangan penting dan akan terbabit dalam operasi ketika PKP PETALING JAYA Putrajaya akan membatalkan kelulusan kontroversi yang diberikan kepada kilang arak He...
Covid 19 Menteri Derma 2 Bulan Gaji

Covid 19 Menteri Derma 2 Bulan Gaji

papar berkaitan - pada 26/3/2020 - jumlah : 83 hits
Mesyuarat Kabinet pada 25 Mac 2020 telah memutuskan agar 2 bulan gaji YAB Perdana menteri menteri dan Timbalan Menteri dipotong dan disalurkan ke tabung Covid 19 PMO COVID 19 Menteri derma 2 bulan gaji terkumpul termasuk geran kerajaan seba...
Kebenaran Kilang Arak Beroperasi Semasa Pkp Dibatalkan Menteri Wilayah

Kebenaran Kilang Arak Beroperasi Semasa Pkp Dibatalkan Menteri Wilayah

papar berkaitan - pada 6/4/2020 - jumlah : 33 hits
KUALA LUMPUR Kebenaran beroperasi dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan yang diberikan kepada sebuah kilang minuman keras sudah pun dibatalkan Menteri Wilayah Persekutuan Tan Sri Annuar Musa memaklumkan perkara itu menerusi laman Twitter...
Dendam Projek Rm200 Juta Mantan Ksu Kpdnhep Luluskan Operasi Kilang Arak Untuk Sabotaj Menteri

Dendam Projek Rm200 Juta Mantan Ksu Kpdnhep Luluskan Operasi Kilang Arak Untuk Sabotaj Menteri

papar berkaitan - pada 10/4/2020 - jumlah : 54 hits
Ketika rakyat dan Kerajaan Malaysia berhempas pulas menangani wabak Covid 19 tiba tiba kita dikejutkan dengan 2 keping surat kelulusan dari Kementerian Perdagangan Dalam Negeri Dan Hal Ehwal Pengguna yang dikata membenarkan kilang arak Hein...
Covid 19 Salman Khan Bantu Bayar Gaji 25 Ribu Pekerja

Covid 19 Salman Khan Bantu Bayar Gaji 25 Ribu Pekerja

papar berkaitan - pada 3/4/2020 - jumlah : 120 hits
Berikutan kerajaan India melaksanakan Perintah Berkurung akibat pandemik COVID 19 bintang filem Salman Khan membantu para pekerja industri filem dengan menyalurkan wang tunai menerusi akaun simpanan mereka Menurut laporan dari India com Sal...
Kenyataan Tun M Dalam Kes Riza Kelirukan Umum Shamsher

Longgokan Emas Ditemukan Bila Sungai Dikeringkan Di China

Bangkit Lagi Isu Bon Samurai Siasat Melalui Sprm Atau Rci

Hans Isaac Kena Buang Dari Finas

2020 Sudah Kenapa Rakyat Kelantan Kelu Dalam Isu Air

5 Anggota Keluarga Meninggal Karena Corona Wanita Ini Curhat Suasana Idul Fitri Di Rumah

Tanyalah Pada Lelaki Paling Gagah Pun Mereka Tak Mampu Menanggung Rasa Penatnya Mengandung

Duit Raya Anak Hak Anak Jika Terguna Ibu Ayah Wajib Bayar Semula



Info Dan Sinopsis Drama Nasi Kerabu Untuk Che Abe Slot Akasia

Info Dan Sinopsis Drama Alergi Mamat Romantik TV Okey

Apa Yang Sedang Berlaku di Hong Kong Ketika Ini

7 Jenis Coronavirus Daripada Haiwan Yang Mampu Menjangkiti Manusia

Kisah Bagaimana Permulaan Tarikh 1 Januari Tahun Pertama Ditentukan


Kisah Pilu Kakek Cari Makanan Di Tumpukan Sampah Untuk Buka Puasa

Perawat Belum Terima Insentif Covid 19 Yang Dijanjikan Pemerintah

Adik Wan Kuzain Wan Kuzri Tak Sabar Sarung Jersi Harimau Muda

Apakah Muhyiddin Akan Berlembut Dengan Kes Rasuah Sekarang Dan Sebelumnya

Makhluk Sosial

Vatikan Tolak Rencana Israel Caplok Wilayah Palestina