Cuci Pungkok Dengan Air Suci Di Bali Pelancong Biadap M Sia



Peiancong Rusia Dikecam Kerana Gurauan Cuci Punggung Dengan ‘Air Suci’ Di Bali

SEBELUM ini tular di media sosial, sebuah video aksi pasangan warga Rusia mencuci punggung menggunakan air suci di Bali minggu lalu. Video aksi tersebut dimuat naik sendiri oleh Sabina Dolezalova menerusi Instagram story.
Melalui video tersebut, kelihatan Sabina Dolezalova seperti sedang ‘bergurau’ bersama pasangannya iaitu Zdenek Slouka dengan menggunakan air yang mengalir dari kuil untuk membersihkan bahagian punggungnya.


Malah, aksi mereka dikatakan telah mencemar kesucian kuil tersebut dan mengundang kemarahan penduduk setempat. Bagi anda yang tidak tahu, bagi masyarakat di sana, kawasan tersebut merupakan kawasan suci dan kelakuan mereka ini biadab dan tidak menghormati budaya di sana.Menurut seorang senator dari Bali, Dr. Arya Wedakarna mengatakan bahawa tindakan pasangan itu telah mencemarkan kawasan peninggalan kuil yang dianggap suci di Ubud.Malah Dr. Arya menggesa pasangan tersebut untuk tampil memohon maaf kepada masyarakat setempat.
Berikutan itu, ada beberapa penduduk yang dikatakan telah meminta Agensi Imigresen Bali untuk menghalang mereka dari meninggalkan Bali dan bertanggungjawab atas aksi mereka. Lantaran itu, pasangan tersebut telah tampil memohon maaf melalui Instagram Story mereka dan mengakui kesilapan mereka.




Tetapi, ramai merasakan bahawa permohonan maaf mereka tidak ikhlas dan ada yang mengatakan terlalu mudah hanya dengan minta maaf segalanya telah selesai. Malah ada yang berasa patut ada denda atau tindakan sewajarnya.

Begitu juga dengan pelancong ini..
Lihat Orang Australia Ini ‘Flying Kick’ Penunggang Skuter Di Bali.

Baru-baru ini tular video aksi warga Australia yang menendang penunggang skuter dan menyerang sebuah kereta di Bali. Aksi tersebut dirakam oleh pengguna Instagram @denpasar_info dan kejadian itu berlaku di Sunset Road di Kuta.

Nicholas Carr dipercayai melakukan perkara tersebut berikutan mabuk dan perbuatan Carr telah mengakibatkan penunggang sekuter cedera. Selepas dia menyerang kereta dan menendang penunggang sekuter, dia bertindak memecahkan kaca di kedai serbaneka Circle-K dan Restoran Wahana.


Kemudian, Carr didapati menyerang seorang warga emas dan mengakibatkan kecederaan pada tangan dan kaki. Setelah itu, dia telah mengurung diri di rumah mangsa dan menyelusup keluar melalui tingkap yang terbuka.
Pihak komuniti setempat, polis dan pengawal berjaya menangkap dia di luar Hotel Villa Catalina. Nicholas Carr juga telah mengalami luka, lebam dan perlu dijahit pada lengan kanannya.Perbuatan tidak terkawal Carr mendatangkan kecederaan pada diri dan orang sekitar kerana mabuk. Polis mengatakan bahawa Carr tidak mengambil dadah, hanya mabuk. Justeru itu, dia akan didakwa kerana memusnahkan harta benda dan keganasan. Kedua-dua pertuduhan masing-masing membawa hukuman maksimum dua tahun dan lapan bulan penjara. 


Komen Weblog Ibnu Hasyim: Pendatang atau pelancong datang ke negara kita, mesti ikut peraturan dan menghormati rakyat atau budaya penghuni asal negara ini.. Apa lagi bagi mereka yang menagih ihsan mohon 'kerakyatan' dari negara ini... Lebih besar biadapnya lagi, kalau tidak hormati rakyat negara ini..

Lebih biadap dari pasangan warga Rusia yang mencuci punggung atau pungkok menggunakan 'air suci' di Bali itu. Lebih teruk dari orang Australia yang ‘Flying Kick’ penunggang skuter itu.

Lihat lagi..

E-Buku IH-8 Catatan Perjalanan.'Medan-Tanjung Balai'
Bab I

Wanita Muda KehausanBab II
Ingatan Pada Wakil Rakyat.. Dari Sumut.Politik Mie AcehTanjung Balai, Kota Mafia Menuju Kamatian..Merentasi Selat Melaka Tanpa Pengenalan Diri..Asahan Turut Lahirkan Ulama Islam..Kisah Debat Dengan Ajaran Ahmadiyah..Kupu-kupu Malam.. Ella Memuji Pelacur?Rakyat Indonesia Sudah Beri Peluang Islam Memerint...Pengajaran Dari Pulau SimardanPKS: Bolehkah Perintah Indon?Bab III
Bercakap Loghat Perlis M'sia, Di Pulau Perlis, In...Tok Guru! Jenguklah Kami.. Anak Turunan Kelantan d...Kota Medan Siapa Punya?Ikutilah sambungannya dalam catatan perjalanan yang lain.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2019/09/cuci-pungkok-dengan-air-suci-di-bali.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Biadap Penyokong Malaysia Dimandikan Air Kencing Di Stadium Bung Karno

Biadap Penyokong Malaysia Dimandikan Air Kencing Di Stadium Bung Karno

papar berkaitan - pada 6/9/2019 - jumlah : 481 hits
Seperti medan perang Itu definisi yang boleh diungkapkan situasi di Stadium Bung Karno Jakarta malam semalam Kekecohan yang tercetus semasa perlawanan bola sepak antara pasukan Malaysia dan Indonesia berentap dalam kelayakkan Piala Dunia 20...
Kereta Bawa 10 Kilogram Daun Ketum Terbabas Dalam Tali Air

Kereta Bawa 10 Kilogram Daun Ketum Terbabas Dalam Tali Air

papar berkaitan - pada 1/9/2019 - jumlah : 269 hits
Kepala Batas Sebuah kereta dinaiki sepasang kekasih yang dipercayai membawa 10 kilogram daun ketum terbabas ke dalam tali air ketika mereka cuba melarikan diri daripada ditahan polis di Jalan Pinang Tunggal di sini hari ini Dalam kejadian k...
Hairan Macam Mana Boleh Ada Air Dalam Kelapa Ini Sebabnya

Hairan Macam Mana Boleh Ada Air Dalam Kelapa Ini Sebabnya

papar berkaitan - pada 1/9/2019 - jumlah : 391 hits
Slurrpp slurrp sedapnya air kelapa muda Ditambah pula dengan hirisan isi kelapa yang lembut dan memikat selera Siapa yang tak suka air kelapa muda kan Dikenali sebagai tumbuhan 1000 guna pokok kelapa mempunyai pelbagai manfaat yang boleh di...
30 Desa Di Pati Kekeringan Warga Cari Sumber Air Ke Sawah

30 Desa Di Pati Kekeringan Warga Cari Sumber Air Ke Sawah

papar berkaitan - pada 31/8/2019 - jumlah : 212 hits
Ada juga warga menggunakan air waduk untuk masak dan mandi kata Kepala Badan Penanggulangan Bencana Daerah Pati Sanusi
Batuk Tak Henti Henti Berkahak Dan Sakit Tekak Doktor Sarankan Anak Kumur Air Garam

Batuk Tak Henti Henti Berkahak Dan Sakit Tekak Doktor Sarankan Anak Kumur Air Garam

papar berkaitan - pada 31/8/2019 - jumlah : 368 hits
Anak selesema akan disusuli dengan sakit tekak dan batuk batuk dengan kerap Sebenarnya tak perlukan ubat pun nak pulihkan sakit tekak anak Sebagai salah satu usaha adalah dengan perkongsian doktor kita ini Cuba dulu dan lihat hasilnya dokto...
3 Resipi Mudah Masakan Asli Terengganu Air Tangan Nor Haini Mamat

3 Resipi Mudah Masakan Asli Terengganu Air Tangan Nor Haini Mamat

papar berkaitan - pada 1/9/2019 - jumlah : 802 hits
Sajian masakan Terengganu asli bukan semua yang handal membuatnya Air tangan orang yang memasaknya turut menyumbang pada kelazatan Di Kafe Masakan Terengganu Asli di perkarangan Masjid Bandar Kinrara ia cukup terkenal dengan menu nasi dagan...
Kemenristekdikti Kecam Ospek Minum Air Ludah Di Universitas Khairun

Kemenristekdikti Kecam Ospek Minum Air Ludah Di Universitas Khairun

papar berkaitan - pada 1/9/2019 - jumlah : 239 hits
Ditjen Belmawa Kemenristekdikti mengecam orientasi studi dan pengenalan kampus di Universitas Khairun Ternate Maluku Utara Pasalnya dalam kegiatan tersebut sejumlah mahasiswa baru dipaksa berjalan jongkok
Dari Rugi Rp203 Miliar Air Asia Kini Untung Rp11 Miliar

Dari Rugi Rp203 Miliar Air Asia Kini Untung Rp11 Miliar

papar berkaitan - pada 2/9/2019 - jumlah : 231 hits
Direktur Utama PT AirAsia Indonesia Tbk Dendy Kurniawan menyebutkan pendapatan Perseroan pada kuartal II 2019 naik 67 persen menjadi Rp 1 66 triliun dari Rp 993 miliar pada periode yang sama tahun 2018 Pendapatan dari hasil penjualan tiket ...
Antara Bisnes Air Balang Vs Bisnes Home Tuition

Antara Bisnes Air Balang Vs Bisnes Home Tuition

papar berkaitan - pada 1/9/2019 - jumlah : 475 hits
Alhamdulillah setelah Allah permudahkan saya nikah pada 22 Jun 2019 lepas Sekarang saya sedang berfikir bisnes untuk tambah pendapatan Semasa mencari idea hendak memulakan bisnes saya terfikir bisnes jual air tepi jalan sebab selalu tengok ...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Senarai Cerita Filem Terbaru 2024 Di Pawagam

Habiskan Duit Bayar Kepada Pakar Yang Pandai Beri Penjelasan Cara Dia Hilangkan Masalah

Restoran Rebung 2 Di Putrajaya

Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024