Crowdstrike Menawarkan Kad Hadiah Maaf Bernilai 10 Atas Gangguan Perkhidmatan




CrowdStrike, syarikat keselamatan siber yang merosakkan berjuta-juta komputer dengan kemas kini yang terkandas di seluruh dunia minggu lalu, menawarkan kad hadiah Uber Eats bernilai $10 kepada rakan kongsi mereka sebagai permintaan maaf, menurut beberapa individu yang mengatakan mereka menerima kad hadiah tersebut, serta sumber yang juga menerima satu.
Pada hari Selasa, sumber memberitahu TechCrunch bahawa mereka menerima e-mel dari CrowdStrike yang menawarkan mereka kad hadiah tersebut kerana syarikat mengakui “kerja tambahan yang disebabkan oleh insiden 19 Julai.” 
“Dan atas itu, kami mengucapkan terima kasih yang ikhlas dan meminta maaf atas kesulitan,” bacaan e-mel itu, menurut tangkapan skrin yang dikongsi oleh sumber. E-mel yang sama juga diletakkan di X oleh seseorang yang lain. “Untuk mengucapkan rasa terima kasih kami, secawan kopi atau snek malam anda seterusnya ditanggung oleh kami!”
Tangkapan skrin e-mel yang dihantar kepada rakan kongsi oleh CrowdStrike selepas insiden 19 Julai (Gambar: TechCrunch) E-mel itu dihantar atas nama Daniel Bernard, pegawai perniagaan utama syarikat, menurut tangkapan skrin e-mel yang dilihat oleh TechCrunch Mengikut satu pos di X, di United Kingdom, baucar itu bernilai £7.75, atau kira-kira $10 mengikut kadar pertukaran hari ini.
Pada hari Rabu, beberapa individu yang memuat naik tentang kad hadiah tersebut berkata bahawa apabila mereka cuba menebus tawaran itu, mereka menerima mesej ralat yang mengatakan kad itu telah dibatalkan. Apabila TechCrunch menyemak kad tersebut, laman Uber Eats memberikan mesej ralat yang mengatakan kad hadiah “telah dibatalkan oleh pihak yang mengeluarkan dan tidak lagi sah.”
CrowdStrike tidak segera memberi respons kepada permintaan berita. 
Pada hari Jumaat, CrowdStrike mengeluarkan kemas kini yang cacat yang menyebabkan kira-kira 8.5 juta peranti Windows tidak dapat digunakan, menurut Microsoft. Kemas kini ini menyebabkan komputer-komputer yang terkena terperangkap di skrin “blue screen of death” yang terkenal, atau BSOD, skrin ralat biru terang dengan mesej yang dipaparkan apabila Windows crash atau tidak boleh dimuat kerana kegagalan perisian penting.
Berlakunya gangguan ini menyebabkan kelewatan di lapangan terbang di Amsterdam, Berlin, Dubai, dan London, dan seluruh Amerika Syarikat. Ini juga menyebabkan beberapa hospital menghentikan pembedahan, dan melumpuhkan banyak perniagaan di seluruh dunia. 
Hubungi Kami Adakah anda mempunyai maklumat tambahan mengenai gangguan CrowdStrike? Dari peranti yang bukan kerja, anda boleh menghubungi Lorenzo Franceschi-Bicchierai dengan selamat di Signal di +1 917 257 1382, atau melalui Telegram dan Keybase @lorenzofb, atau e-mel. Anda juga boleh menghubungi TechCrunch melalui SecureDrop.
Sejak gangguan itu bermula pada hari Jumaat, CrowdStrike secara berkala menerbitkan kemas kini tentang usahanya untuk mencari tahu apa yang menyebabkan gangguan massal tersebut. Dalam kemas kini pada hari Rabu, syarikat tersebut mengatakan bahawa disebabkan oleh kecacatan semasa proses untuk memeriksa bahawa kemas kini siap untuk dikeluarkan ke peranti pelanggan, kod yang terbukti “lulus pengesahan walaupun mengandungi data kandungan yang bermasalah.”
Syarikat ini juga menerbitkan permintaan maaf dari CEO mereka, George Kurtz, serta pegawai keselamatan utama mereka, Shawn Henry. 
“Kesemua individu CrowdStrike memahami keadaan yang serius dan kesan insiden ini,” kata Kurtz dalam mesej yang diterbitkan di laman web syarikat. “Tiada apa-apa yang lebih penting bagi saya daripada kepercayaan dan keyakinan yang diberikan oleh pelanggan dan rakan kongsi kepada CrowdStrike. Apabila kami menyelesaikan insiden ini, anda memiliki komitmen saya untuk memberikan kejelasan penuh tentang bagaimana perkara ini berlaku dan langkah-langkah yang kami ambil untuk mengelakkan sesuatu seperti ini daripada berlaku lagi.”
Henry menulis di Linkedin bahawa “kami gagal pada anda, dan kerana itu saya sangat minta maaf.”
“Saya telah berada dalam hidup profesional saya selama hampir 40 tahun, dan bintang utara saya sentiasa ‘melindungi orang baik dari perkara buruk,'” tulis Henry. “Dua hari yang lalu adalah 48 jam yang paling mencabar bagi saya dalam lebih daripada 12 tahun. Kepercayaan yang kami bina secara perlahan-lahan selama bertahun-tahun hilang dalam satu dua jam, dan ia adalah pukulan yang kuat.”


Source link
The post CrowdStrike menawarkan kad hadiah maaf bernilai $10 atas gangguan perkhidmatan appeared first on Edisi Viral Plus.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://plus.edisiviral.com/crowdstrike-menawarkan-kad-hadiah-maaf-bernilai-10-atas-gangguan-perkhidmatan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mycert Keluar Pemakluman Kepada Pengguna Terjejas Akibat Gangguan Crowdstrike

Mycert Keluar Pemakluman Kepada Pengguna Terjejas Akibat Gangguan Crowdstrike

papar berkaitan - pada 20/7/2024 - jumlah : 109 hits
Pasukan Tindak Balas Kecemasan Komputer Malaysia hari ini mengeluarkan pemakluman kepada pengguna yang terjejas akibat gangguan IT global supaya sentiasa mengikuti pengumuman terkini berhubung isu berkenaan Menurut MyCERT pihaknya menerima ...
Anugerah Honor Talents Global Design 2024 Tawar Hadiah Bernilai Lebih Rm621 000

Anugerah Honor Talents Global Design 2024 Tawar Hadiah Bernilai Lebih Rm621 000

papar berkaitan - pada 20/7/2024 - jumlah : 196 hits
KUALA LUMPUR 16 Julai 2024 Anugerah HONOR Talents Global Design 2024 baru saja membuka tirainya bagi menggalakkan bakat bakat muda yang kreatif untuk menerokai potensi gabungan teknologi dan seni yang tiada tandingan Bertemakan Inspire the ...
Gangguan It Global Hanya Libatkan Pc Windows Hos Mac Dan Linux Tidak Terjejas Crowdstrike

Gangguan It Global Hanya Libatkan Pc Windows Hos Mac Dan Linux Tidak Terjejas Crowdstrike

papar berkaitan - pada 20/7/2024 - jumlah : 120 hits
Susulan gangguan IT global yang memberi kesan kepada hampir seluruh dunia ketika ini firma keselamatan siber CrowdStrike telah mengeluarkan kenyataan rasmi CrowdStrike 8211 yang menyediakan perlindungan keselamatan untuk perisian awan terma...
Buntut Pria Bercadar Hadiri Pengajian Wanda Harra Dilaporkan Ke Bareskrim Polri Atas Tuduhan Penistaan Agama

Buntut Pria Bercadar Hadiri Pengajian Wanda Harra Dilaporkan Ke Bareskrim Polri Atas Tuduhan Penistaan Agama

papar berkaitan - pada 25/7/2024 - jumlah : 116 hits
Pelapor berharap langkahnya membawa masalah ini ke polisi sebagai pengingat bagi masyarakat lain untuk tidak melakukan hal serupa
Perhatian Kepada Mereka Yang Berusia 60 Tahun Ke Atas

Perhatian Kepada Mereka Yang Berusia 60 Tahun Ke Atas

papar berkaitan - pada 26/7/2024 - jumlah : 154 hits
UNTUK YANG BERUMUR 60 TAHUN KE ATAS SILA BACA INI Ini adalah untuk anda Saya sangat suka apa yang diperkatakan di sini dan saya akan cuba yang terbaik untuk mengikutinya Terima kasih kepada orang yang menulis ini Semoga Allah merahmati kita...
Anggota Polis Didakwa Atas Tuduhan Membunuh Nur Farah Kartini

Anggota Polis Didakwa Atas Tuduhan Membunuh Nur Farah Kartini

papar berkaitan - pada 26/7/2024 - jumlah : 102 hits
HULU SELANGOR 26 Julai Seorang anggota polis didakwa di Mahkamah Majistret Kuala Kubu Bharu di sini hari ini atas pertuduhan membunuh Nur Farah Kartini Abdullah yang mayatnya ditemukan di sebuah ladang kelapa sawit Anggota polis berumur 26 ...
Hukuman Gantung Sampai Mati Ke Atas Enam Bekas Penuntut Upnm Setimpal

Hukuman Gantung Sampai Mati Ke Atas Enam Bekas Penuntut Upnm Setimpal

papar berkaitan - pada 27/7/2024 - jumlah : 89 hits
PUTRAJAYA Yayasan Pencegahan Jenayah Malaysia tidak bersetuju dengan bantahan dibuat Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia berhubung hukuman gantung sampai mati yang dijatuhkan ke atas enam bekas penuntut Universiti Pertahanan Nasional Mal...
Atas Dunia Dah Kena Azab Kubur Tular Video Dakwa Tanah Perkuburan Tentera Israel Berasap

Atas Dunia Dah Kena Azab Kubur Tular Video Dakwa Tanah Perkuburan Tentera Israel Berasap

papar berkaitan - pada 24/7/2024 - jumlah : 76 hits
Baru baru ini media sosial heboh mengenai kejadian luar biasa di kawasan kubur yang didakwa sebagai tanah perkuburan tentera Israel yang secara tiba tiba mengeluarkan asap tebal Berdasarkan video berdurasi 15 saat yang tular di media sosial...
Ringgit Closes Higher Ahead Of Tonight S Fed Announcement

Mengajar Kaedah Asas Memasak Untuk Anak

Kedah Ceroi

Soalan Lazim Sspa Elaun Cuti Waktu Bekerja Perkhidmatan

Manfaat Susu Ikan Keajaiban Dari Laut Yang Mulai Dikenal

First Look The 2025 Triumph Speed Twin 1200 And Speed Twin 1200 Rs

Purnawirawan Jenderal Israel Kita Kalah Perang

Pas Bantah Tanah Melayu Jadi Milik Bukan Melayu Ibrah Nasib Palestin


echo '';
Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral

Senarai Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna


Sentiasa Mencari Petunjuk Allah

Belajar Jahit Smocking Definisi

Jahit Sendiri Seluar Santai Anak Anak

Pernah Gagal Dalam Beberapa Program Realiti Farhan Mustapha Kini The Grand Champion Gimme The Mic Malaysia

Darul Hana Bridge Waterfront Kuching

Dimensity 9400 Mengatasi Apple A18 Pro Dalam Ujian Geekbench Multi Teras