Cosmoderm Vitamin C Glow C Range


VITAMIN C sangat diperlukan untuk tubuh badan kita . Bahkan ia mampu membuatkan kulit anda kelihatan  cantik dan awet muda . Umum mengetahui bahawa Ia boleh didapati dalam buah-buahan dan sayur-sayuran , kedua-duanya adalah sumber terbaik vitamin C .
Fungsi kulit teramat penting bagi tubuh badan . Ini adalah kerana kulit berfungsi untukmengatur suhu dan keseimbangan cairan di dalam tubuh badan serta merasa keadaan seperti sentuhan , suhu panas dan  sejuk . Kulit juga melindungi dari kecederaan , jangkitan dan sinar radiasi seperti sinar Ultraviolet ( UV ) .
Imej kredit kepada S. Hermann & F. Richter dari Pixabay Antara Kebaikan Pengambilan Vitamin C : 1) Menghasilkan kulit yang Cerah dan berseri
Vitamin C dikatakan dapat membantu memutihkan kulit dan menghasilkan kulit yang cantik dan berseri. Ia menjadi idaman buat ramai wanita pada masa kini.
2) Penghasilan Kolagen
Vitamin C merupakan bahan utama dalam pembentukan dan penghasilan kolagen bagi mencapai kecantikan kulit yang berseri. Justeru itu, anda dinasihatkan untuk mengambil vitamin C dalam bentuk suplemen supaya kesan penghasilan kolagen dapat dinikmati secara berterusan.
3) Membantu mengatasi kekurangan vitamin C dalam badan
Ramai mengalami kekurangan vitamin C dalam badan lantaran kurang pengambilan buah-buahan dan sayur-sayuran. Bagi menangani masalah ini, anda disarankan mengambil vitamin C dalam bentuk suplemen untuk menikmati kesan dengan lebih cepat.
4) Membantu menghindari jangkitan kuman
Vitamin C amat penting untuk membina sistem imunisasi yang kuat lagi kebal . Vitamin C yang mencukupi dapat memastikan anda tidak mudah diserang jangkitan kuman.
5) Mengurangkan Penampakan Garisan Halus dan Kedutan
Seiring dengan peningkatan usia , tidak kira lelaki atau wanita , akan terlihat penampakan garis halus dan kedutan di bahagian muka terutamanya . Ini akan merungsingkan dan mengurangkan keyakinan diri seseorang . jadi dengan pengambilan Vitamin C akan mengurangkan garis halus dan kedutan di bahagian muka .
6) Menjadikan kulit lebih hidrat dan bersinar
Seperti tubuh badan yang perlukan air dan  , kulit juga memerlukan air secukupnya untuk kekal hidrat dan kelihatan bersinar .
7) Menghindari radikal bebas
Radikal bebas adalah molekul oksigen reaktif kecil yang dapat menyebabkan kerosakan pada kulit kita . Menurut pakar… radikal bebas dapat merosakkan sel kulit , DNA dan penghasilan kolagen .  Ia juga seperti terdedah kepada sinar UV dan pencemaran udara .
8) Mengelakkan Kerosakkan Pengoksidaan
Banyak produk kecantikkan dan perawatan kulit mengandung antioksidaan seperti vitamin A, C, dan E. Ia memang disarankan untuk dijadikan sebagai  rutin penjagaan kulit harian dalam menghindari radikal bebas. Terbukti Vitamin C, yang dianggap sebagai salah satu antioksidaan paling efektif untuk melindingi dari sinar cahaya matahari.
Cosmoderm Vitamin C Glow C Range Kelmarin dapat la satu kotak pacel , jadi teruja jga nak tahu apa yang terdapat di dalam kotak parcel tersebut . Sekali sudah siap bukak..Wahhh…set Cosmoderm Glow-C ( Vitamin C ) rupanya
Apa Itu Glow C ?
Cosmoderm Glow-C ( Vitamin C ) adalah rangkaian penjagaan kulit BARU yang kaya dengan antioksidan di mana ia membantu melindungi sel-sel kulit daripada kerosakkan radikal bebas yang disebabkan oleh pendedahan UV.
Vitamin C juga memberikan pelbagai kelebihan sebagai anti-penuaan seperti meningkatkan pengeluaran kolagen serta mengekalkan kulit yang lebih sihat  dan anjal .
Ia juga menghalang pengeluaran melanin pada kulit serta membantu untuk menghalang pigmentasi dan bintik-bintik coklat , tona kulit yang tidak sekata dan menjadkan kulit kelihatan lebih beseri-seri .
Dengan dos vitamin C yang lebih tinggi , ia semakin berkesan.
Hasil Penggunaan : Mencerahkan dan kulit yang lebih anjal  serta kelihatan lebih bersinar dan sihat .
Sedikit Penerangan Mengenai Produk Glow C Bebas Paraben
Paraben adalah pengawet yang digunakan dalam kosmetik bagi memelihara kosmetik tersebut dari mudah rosak dan tercemar. Paraben digunakan dalam kosmetik seperti shampoo , ubat gigi, alat solek , moisturizers atau pelembab muka, depdoran , shaving cream atau krim pencukur, produk bibir/lipstick dan juga dalam makanan serta produk pharmaceuticals. Paraben boleh ditemui sebagai methylparaben, ethylparaben , propylparaben, butylparaben, isopropylparaben dan isobutylparaben yang terdapat dalam banyak alat solek atau kosmetik . Paraben bertindak dengan menyerupai hormon estrogen yang memainkan peranan penting dalam pembentukan sel kanser payudara.
Jadi produk ini terbukti bebas paraben dan selamat digunakan .
Bebas pewangi
Tiada bahan sintetik untuk menjadikan ia wangi
Bebas SLS dan SLES
SLS adalah bagi singkatan Sodium Laureth Sulfate manakala SLES ialah Sodium Lauryl Sulfate .
SLS adalah surfaktan yang dicampur ke dalam produk untuk bertindak sebagai agen pembasah, emulsifier, agen pembuihan agen pencairan. Ia dicampur dalam produk pencuci seperti pencuci muka ( facial cleanser ), syampu rambut dan badan, pencuci baju, detergen pinggan, sabun untuk menghasilkan buih , mengeluarkan kotoran dan gris. Ia juga boleh mengeringkan kulit.
Kedua SLS dan SLES adalah terdiri daripada ester asid sulfurik (sulphated). Keduanya mempunyai saiz molekul yang kecil dan boleh meresap ke dalam kulit dan bertindak sebagai perengsa/irritant kulit.
GLOW C Super Boosting Serum Antara kelebihan dan fungsi GLOW C Super Boosting Serum ialah :-
Menyegarkan kembali kulit yang suram dan kusam
Merangsang pengeluaran kolagen dan meningkatkan keanjalan kulit
Mengandungi 500 mg vitamin C
Mencerahkan Hiperpigmentasi dan juga bitnik-bintik hitam dengan berkesan
Mencegah penampilan garis halus dan kedutan di permukaan kulit
Di sini saya sertakan gambar produk dan sedikit keterangan untuk rujukan pembaca :-
Glow C Detox Cleansing Gel Glow C Detox Cleansing Gel ini didatangkan di dalam pack 120 ml dan harganya pula RM 25.90
Glow C Radiance Toning Essence Glow C Radiance Toning Essence ini didatangkan di dalam pack 100 ml dan harganya RM 29.90
Glow C Super Boosting Serum GLOW C Super Boosting Serum ini didatangkan di dalam pack 30 ml dan harganya RM 45.90
Glow C Brightening Moisture solution Glow C Brightening Moisture solution ini didatangkan di dalam pack 50 ml dan harganya RM 39.90
The post Cosmoderm Vitamin C Glow C Range appeared first on wanzawawi[dot]net.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wanzawawi.net/2022/02/cosmoderm-vitamin-c-glow-c-range/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cosmoderm Glow C Set Mencerahkan Dan Menganjal Kulit

Cosmoderm Glow C Set Mencerahkan Dan Menganjal Kulit

papar berkaitan - pada 18/2/2022 - jumlah : 193 hits
Cosmoderm Glow C Set Mencerahkan Dan Menganjal Kulit Hai korangggg nak tak kulit cerah berseri dan anjal Ni haaa sis nak share dengan korang produk terbaru dari Cosmoderm Cosmoderm kalau keluarkan produk baru memang best best semuanya rasa ...
Vitamin Chewies Immunolicious Gummy Bantu Tingkatkan Imunisasi Anak

Vitamin Chewies Immunolicious Gummy Bantu Tingkatkan Imunisasi Anak

papar berkaitan - pada 6/2/2022 - jumlah : 209 hits
Vitamin Chewies Immunolicious Gummy Bantu Tingkatkan Imunisasi Anak Wabak pandemik masih belum berakhir Malah timbul pulak varian baru sejak dua menjak ni Jadi kita sebagai ibu bapa ni semestinya bimbang akan kesihatan anak anak ditambah pu...
Adakah Kita Perlu Mengambil Vitamin

Adakah Kita Perlu Mengambil Vitamin

papar berkaitan - pada 19/2/2022 - jumlah : 112 hits
Adakah kita perlu mengambil vitamin Oleh DR ISKANDAR MIRZA AMRAN SEJAK kebelakangan ini kita sering menerima maklumat terutamanya di media sosial yang menyarankan pengambilan multivitamin dalam kehidupan seharian Pelbagai manfaat multivitam...
Apakah Kurma Mengandung Vitamin C Vitamin Apa Saja Yang Dikandung Kurma

Apakah Kurma Mengandung Vitamin C Vitamin Apa Saja Yang Dikandung Kurma

papar berkaitan - pada 17/2/2022 - jumlah : 150 hits
Adakah kurma mengandungi vitamin C Apakah Vitamin yang Mengandungi Kurma Kurma merupakan buah yang merupakan sumber makanan yang baik untuk tubuh Banyak khasiat kurma antaranya mampu melambatkan penuaan memperbanyakkan susu ibu masalah peng...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Karakteristik Generasi Z Memahami Cara Mereka Mendapatkan Informasi

Pertama Kali Guna Servis Cuci Karpet

Kmum Dakwa Insiden Syarahan Pro Israel Disengajakan

Kronologi Serangan Israel Terhadap Iran

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City