Cosmo Air Purifier Pembersih Udara 5 Dalam 1 Paling Canggih Dengan Harga Yang Berpatutan


Salam, pejam celik pejam celik.. 2 tahun sudah COVID-19 melanda dunia. Serik! Penat! Sakit! Itulah perkataan yang boleh diungkap sepanjang menghadapi pandemik ini. Nova adalah salah seorang bekas pesakit COVID-19. Seminggu berkurung di dalam bilik, siang malam pun dah tak tahu, dengan demam, batuk, sakit tekak & sesak nafas. Ya Allah, syukur sangat dipanjangkan lagi usia ini. Sememangnya menguji ketahanan mental dan kekuatan dalaman. Walaupun tak sampai ke hospital, tapi disebabkan aku ni ada asma, aku sangat-sangat berjaga-jaga supaya keadaan tak menjadi lebih teruk. Selepas 7 hari, Alhamdulillah keadaan beransur pulih. Namun it takes some time untuk pulih seperti sedia kala. Keadaan post COVID juga agak berat bagi aku. Oleh itu, selepas ada yang terjadi.... aku pastikan aku ambil langkah berjaga-jaga. Aku pilih yang terbaik!

Bukan sahaja menapis zarah berbahaya tetapi juga Menapis 99.97% zarah bawaan udara.


Kalau nak tahu Cosmo ini sangatlah canggih tau sebab ia dilengkapi dengan revolusi Penapis HEPA 5-dalam-1, adalah sistem penapisan berprestasi tertinggi yang terbukti dapat menapis bahan pencemar udara seperti debunga, habuk, bakteria, asap tembakau dan juga Covid-19. Serius ok! Apa yang 5 dalam 1 tu?
Penapis 5-dalam-1
✅ Penapis HEPA Gred Perubatan H13+
✅ Penapis Karbon Aktif (meneutralkan bau, menyerap formaldehyde)
✅ Cosmo Anti-Bac Shield (menghalang pertumbuhan bakteria)
✅ Penapis Photocatalyst (membunuh bahan berbahaya melalui tenaga cahaya)
✅ Pra-penapis (menapis zarah besar)


Sis berkenan sangat dengan reka bentuk Cosmo ni, sangat aerodinamik! Simple, elegen, putih pula tu dan paling penting Canggih ya. Reka bentuk Cosmo yang aerodinamik ini membolehkan pembersihan udara 360° walaupun di kawasan yang mempunyai pengudaraan atau aliran udara yang lemah. Struktur luarnya yang kukuh juga menjadikan penapis udara ini tahan lebih lama terhadap sebarang potensi kerosakan secara fizikal. Nampak pun kukuh kan.



Dimensi : Tinggi: 58 cm, Lebar: 29 cm
Berat: 6.9kg
Kuasa: 60W


Cosmo Pro® Air Purifier  ini mengandungi kebaikan 5-in-1 dengan teknologi HEPA filter yang paling canggih sekali. Kalau korang tengok gambar kat bawah ni kan, boleh nampak 5 filter yang dipasang di dalam Cosmo. Bukan 1, bukan 2 tapi 5 ya tuan puan.. 5 ok. Canggih naw naw


Cara nak buka dia mudah sangat. Cuma tarik sikit je

Kemudian boleh nampak kecanggihan filter yang dibina. Yang buat  ni jurutera k bukan biashe biashe. 
Yang dalam tu boleh nampak penggunaan Penapis Karbon Aktif
Semua ni, ada 5 layer/lapisan
Ini kalau takda filter
Meh sis terangkan satu persatu fungsi setiap 5 lapisan tu.
1. Pra-Penapis
Pra-penapis direka untuk menapis zarah terbesar terlebih dahulu termasuk rambut, habuk, serabut dan bulu. Direka menggunakan fabrik penapis unik Cosmo yang dipatenkan, ia menghalang ia menjadi haus dan lusuh supaya dapat mengekalkan saiz liang. Ini menjadikan kecekapan penapisan yang lebih baik untuk tempoh masa yang panjang.


2. Cosmo Anti-Bac Shield
Penapis Cosmo Anti-Bac Shield ini secara khusus menyekat pertumbuhan bakteria dengan menggunakan teknologi anti-bakteria dengan memberikan hasil penapisan udara yang paling berkesan. Oleh itu, ia akan mengurangkan jangkitan dan tindak balas alahan.


3. Penapis HEPA Gred Perubatan H13+
Kejuruteraan khusus untuk menyingkirkan zarah mikron dan menyekat bakteria, debunga, bulu haiwan peliharaan, hama habuk dan zarah yang sangat halus. Penapis HEPA mampu memerangkap hampir semua saiz bahan pencemar udara.


4. Penapis Karbon Aktif
Penapis udara ini diperbuat daripada kepingan kecil arang - biasanya dalam bentuk blok berbutir atau serbuk - yang sangat berliang. Liang-liang dalam blok karbon ini boleh menyerap sejumlah besar bahan cemar. Lapisan karbon teraktif yang direka khas oleh Cosmo meneutralkan bau di udara, dan menyerap formaldehid yang biasa ditemui di rumah - dalam dapur gas, produk kayu, malah dinding & lantai anda.


5. Penapis Photocatalyst
Direka secara inovatif menggunakan tenaga ringan untuk memulakan proses yang menukar semua jenis bahan pencemar udara yang tidak baik kepada bahan yang tidak berbahaya. Kuman, virus dan bakteria dipecahkan oleh kesan elektrostatik dan pengoksidaan elektron yang dihasilkan daripada Penapis Photocatalyst, memastikan rumah anda sihat dan selamat.





Cerita pasal HEPA ni korang tahu ke apa? Kalau nak tahu, Apakah penapis HEPA ni? HEPA pada asasnya bermaksud "high-efficiency particulate air atau udara zarah bersaiz kecil". Apa yang Cosmo buat adalah ia menapis sehingga 99.97% bahan pencemar udara di udara, sehingga 0.3 mikron ok. Kecil sangat sangatlah kecil. Sangat bagus dan efektif dalam membersihkan udara di rumah anda.  

Menapis sehingga 99.97% zarah bawaan udara


Yang paling penting dalam dunia, kejuruteraan dalaman Penapis HEPA Cosmo mempunyai liang sehingga 20 kali lebih halus daripada penapis HEPA biasa. 20 kali lebih halus ok! ya 20 kali! Semestinya ia memerangkap bahan pencemar yang paling halus di sekitar rumah anda. Bukan itu sahaja ya. Yang lagi terpaling canggih adalah ia ada teknologi AI. 
Kalau screen macam ni dia tengah kira berapa indeks pencemaran dlm rumah

Teknologi Pintar AI 
Nikmati ketenangan fikiran dengan mengetahui kualiti udara secara tepat di rumah anda. Menggunakan laser AI unik yang dibangunkan oleh pasukan R&D Cosmo, Sensor PM2.5 dapat mengesan zarah halus pada ketepatan sehingga 99.9%. Apabila disambungkan ke WiFi, sistem boleh merujuk data luar untuk menyediakan analisis kualiti udara yang lebih komprehensif. Nampak tak? Kualiti udara di rumah Nova, ni kira tinggi juga, kurang baik. Kalau ok selalunya bawah 10. Memang baru je lepas kemas habuk2 di rumah.

Ada lagi canggih, Cosmo juga ada Pembasmian Kuman UVC. Lampu UVC pada ruang binaan dalam, berkuasa membunuh mikrob, membasmi kuman hanya dalam beberapa minit dan membersihkan udara yang beredar secara berterusan. Sinaran UVC merosakkan DNA bahan berbahaya termasuk Covid-19. Lampu itu sendiri mempunyai perisai supaya korang dilindungi 100% selamat. Mantap kan!


Bunyi dan Kuasa 
Ada sesetengah penapis udara, bunyinya sangatlah kuatkan. Tapi Cosmo ni memang smooth, takda bising. Bunyi Cosmo ni kira boleh diterima di saat kita santai-santai di rumah walaupun penapis udara Cosmo ini dibina dengan motor yang begitu berkuasa. Dia punya power tu boleh bersihkan setiap sudut rumah korang sehingga 100m², pada kadar CADR 600m³/j. Tidak kira di mana korang letak Cosmo, udara di rumah korang akan kekal bersih dan dilindungi.


Bil Elektrik
Kalau korang tanya macam mana dengan bil elektrik, sepanjang sebulan Nova pakai, tiada kenaikan yang ketara, penapis udara ni dikatakan menggunakan tenaga yang minimum, kerana AI-powered PM2.5 Sensor yang digunakan. Huyoo kan 🙀

Panel Sentuh Tekanan Sifar
Mudah sangat nak tekan. Tak perlu usaha yang keras, dengan usaha yang sedikit sahaja untuk tekan tetapannya. Skrin LED Cosmo sangat responsif.

3 Kawalan Kelajuan Kipas
Korang boleh pilih 3 kelajuan kipas, atau mod tidur dengan tahap hingar 20dB sajor


Fungsi Kunci Kanak-kanak
Risau anak main tekan-tekan? Sebab mudah sangat kan.. Jangan risau. Anak kecil anda selamat dan ada setting yang boleh kunci tetapan. 

Set On Off dari Telefon Bimbit
Ini satu lagi yang Nova suka, dekat telefon kita install sahaja Aplikasi Tuya Smart, Rasa-rasa nak sampai rumah, tekan On. Secara remote jarak jauh boleh On Cosmo ni ya. Canggih kan. hehe Yang penting Cosmo anda kena plug pada power la ya. 😜


Pilihan saya Cosmo Air Purifier 5 dalam 1

Cosmo ini saya yang punya

So.. apa lagi? Risau penghantaran? Ya.. Penghantaran PERCUMA ke depan pintu anda dalam masa 6 – 8 hari bekerja. Kalau di Sabah & Sarawak, penghantaran PERCUMA juga, cuma akan ambil masa lebih sikit ja. Selain itu, ada 20 hari Cubaan dan Waranti Selama 5 tahun. Ah satu lagi ianya rekaan dari German ya. Memang terbaiklah setakat ni. So, kesimpulannya, bagus pakai Penapis udara Cosmo ni, secara langsung dia akan membantu kita menyedut udara yang segar, mudah tidur dan lebih lena. Bukan itu sahaja, kulit wajah pun akan lebih baik sebab dia singkirkan zarah-zarah di udara yang tak baik pada kulit kita. Kan nak cantik kan kan. hehe Kalau korang nak tahu dengan lebih lanjut Cosmo Air Purifier Pembersih Udara 5 dalam 1, korang boleh ke pautan yang Nova letak di bawah ni ya.


Website : https://airpurifier.com.my/
Facebook : https://www.facebook.com/cosmotech.my
Instagram : https://www.instagram.com/cosmotech.my/


Thank you guys. Sekian. Love yall.


http://feeds.feedburner.com/NovaLeezaMyDiary

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://novaleeza.blogspot.com/2022/06/cosmo-air-purifier-pembersih-udara-5.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Meet Cosmo Pro The Most Advanced Air Purifier In Malaysia

Meet Cosmo Pro The Most Advanced Air Purifier In Malaysia

papar berkaitan - pada 11/6/2022 - jumlah : 317 hits
Clean air is not only important but it is critical for all of us Some may argue that clean air is now impossible due to the constant degradation and pollution of the environment In reality we can still perceive the room s environment with c...
Mengapa Bunyi Bergerak Lebih Cepat Di Dalam Air Daripada Di Udara

Mengapa Bunyi Bergerak Lebih Cepat Di Dalam Air Daripada Di Udara

papar berkaitan - pada 20/6/2022 - jumlah : 147 hits
Kita tahu bahawa bunyi tidak bergerak di angkasa lepas kerana persekitaran vakum tidak mempunyai zarah untuk membawa gelombang bunyi Ini kerana bunyi bergerak melalui zarah yang bertembung antara satu sama lain semasa ia bergetar Oleh itu b...
Tarif Elektrik Kekal Harga Ayam Tidak Akan Diapungkan Pm

Tarif Elektrik Kekal Harga Ayam Tidak Akan Diapungkan Pm

papar berkaitan - pada 25/6/2022 - jumlah : 219 hits
TERKINI 24 Jun 2022 Kerajaan memutuskan untuk tidak menaikkan kadar tarif elektrik dan air di Semenanjung Dalam sebuah kenyataan Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata dengan keputusan itu kerajaan terus komited menampung su...
Kerajaan Batal Keputusan Hapus Harga Siling Ayam

Kerajaan Batal Keputusan Hapus Harga Siling Ayam

papar berkaitan - pada 25/6/2022 - jumlah : 148 hits
malaysiakini comDiterbitkan Jun 24 2022 6 07 PMPutrajaya telah membatalkan keputusannya untuk menghapuskan harga siling ayam berkuat kuasa bulan depan Dalam satu kenyataan hari ini Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob berkata harga siling ba...
Senarai Harga Durian Terkini Tahun 2022

Senarai Harga Durian Terkini Tahun 2022

papar berkaitan - pada 24/6/2022 - jumlah : 286 hits
Di Malaysia mungkin tiada keadaan 4 musim tetapi kita masih lagi istimewa apabila kita ada musim buah buahan yang mungkin tiada di negara lain dan antara yang paling terkenal dan ditunggu tunggu adalah musim durian Dalam tempoh inilah kita ...
Harga Makanan Kantin Ibu Bapa Risau Terpaksa Ikhtiar Demi Anak Kenyang

Harga Makanan Kantin Ibu Bapa Risau Terpaksa Ikhtiar Demi Anak Kenyang

papar berkaitan - pada 25/6/2022 - jumlah : 129 hits
Rata rata ibu bapa yang ditemui FMT berkata mereka bimbang sekiranya harga makanan di kantin sekolah meningkat susulan kenaikan harga barang mentah PETALING JAYA Susulan keluhan pengusaha kantin berikutan penyelarasan harga makanan yang ter...
Perarakan Rakyat Marah Dengan Kerajaan Cap Ayam Harga Barang Naik

Perarakan Rakyat Marah Dengan Kerajaan Cap Ayam Harga Barang Naik

papar berkaitan - pada 26/6/2022 - jumlah : 154 hits
Jun 26 2022 RAKYAT SEMAKIN TERTEKAN DENGAN KEGAGAKAN KERAJAAN MENGAWAL HARGA BARANG YANG SEMAKIN MEMBIMBANGKAN
Konon Kerajaan Nak Import Ayam Harga Pun Melambung

Konon Kerajaan Nak Import Ayam Harga Pun Melambung

papar berkaitan - pada 26/6/2022 - jumlah : 142 hits
Konon kerajaan nak import ayam harga pun melambungPosted By on June 26 2022Harga ayam meningkat dan kekurangan bekalan terjadi akibat lemahnya strategi pentadbiran Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob dalam mengumumkan pemansuhan ...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Rm232mil Road Project Awarded To Nepturis Witness Tells Wan Saiful Trial

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Continuous Learning

Maksud Gaji Bersih Gaji Kasar Gaji Pokok Perbezaannya

Pengumuman Gaji Penjawat Awam Naik 15 Peratus Dan Cara Kira Kenaikan Gaji Baharu Penjawat Awam

Hati Bersih Hidup Bahagia

Ai Team Talent Sementara Batch 3

Glamping With The Stars