Contoh Soalan Psikometrik Pegawai Pemulihan Perubatan U41


Contoh Soalan Psikometrik Pegawai Pemulihan Perubatan U41(Anggota). Dipanggil peperiksaan SPA untuk Ujian Psikometrik Pegawai Pemulihan Perubatan U41(Anggota) bulan ini? Tahniah kepada anda yang berjaya dipanggil ujian ini. Anda adalah calon yang bertuah kerana berpeluang membuktikan keupayaan anda menjawab soalan-soalan berbentuk psikometrik psikologi dan psikometrik matematik. Disini kami akan kongsikan contoh-contoh soalan ujian psikometrik bagi ujian psikometrik Pegawai Pemulihan Perubatan U41(Anggota).

Ujian psikometrik ini adalah salah satu seksyen dalam penilaian pihak Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA). Seksyen ini adalah berkaitan dengan ujian psikometrik yang perlu dijawab dalam masa yang pantas. Kebiasaannya diberikan masa 60 minit hingga 1 jam 30 minit untuk menyelesaikan sebanyak hampir 196 soalan.
Nampak seperti banyak soalan dan terma yang menggerunkan, tetapi percayalah seksyen ini pasti menjadi seksyen yang paling mudah bagi anda. Pihak SPA berkemungkinan akan mengubah soalan dan tempoh masa menjawab soalan ujian psikometrik. Walaubagaimanapun, itu tak penting..
Apa yang penting adalah anda tahu bagaimana penilaiannya dan bagaimana cara menjawabnya!


Format Soalan Ujian Psikometrik SPAKekangan masa adalah MASALAH utama ketika menjawab soalan ujian psikometrik ini.
Ini kerana dengan jumlah soalan yang banyak dengan masa yang diberikan sangat kritikal, boleh dikatakan hanya 90 minit untuk 196 soalan? So, 1 soalan cuma ada 45 saat untuk memikirkan jawapan untuk 1 soalan.
Untuk mengatasi masalah ini, anda perlu faham dan buat latih tubi menjawab soalan berbentuk psikologi ini. 
Format soalan dan jawapan pilihan juga tidak tetap. Ianya ditetapkan ‘Aneka Pilihan Jawapan’. Ada berkemungkinan hanya diberi 2 atau 3 pilihan jawapan (Ya atau Tidak), (Betul atau Salah), (Ya atau Betul atau Tidak Pasti) ataupun 4-5 jawapan yang menguji keyakinan anda (Sangat Setuju, Setuju, Tidak Pasti, Tidak Bersetuju, Sangat Tidak Bersetuju) sebagai refleksi keyakinan anda dalam membuat pilihan.
Jika dirangkumkan, ianya adalah refleksi siapa diri anda dan bagaimana anda menjalani hidup seharian. Sikap anda, cara berfikir, tindakan anda terhadap anda sendiri dan persekitaran. Seharusnya aura positif yang menguasai anda dan bukan sebaliknya. Atas sebab itu nilaian positif harus ada pada diri anda sendiri seperti sedia menerima kritikan dan pandangan orang lain, tidak merasa diri sendiri sahaja yang betul.
Dalam ujian psikometrik, calon dikehendaki menjawab item-item psikologi yang merangkumi perkara berikut :

PersonalitiMotivasiKejujuranIntegritiKebolehan SosialKestabilan Emosi; danDisiplin

Teknik Menjawab Soalan Ujian Psikometrik SPA Dalam ujian psikometrik ini, anda tidak seharusnya menjadi hipokrit, anda hanya perlu sembunyikan keburukan anda. Pilih untuk mengeluarkan kualiti yang baik anda dan jawab sepenuh hati tanpa sebarang penipuan yang bakal memakan diri anda.
Untuk pengetahuan anda, soalan ujian ini direka oleh pakar psikologi yang bakal menentukan kebenaran jawapan anda. Tip terpenting ialah, pastikan jawapan anda sentiasa konsisten. Terdapat sejumlah soalan yang hampir sama bertujuan untuk memerangkap calon-calon yang berpendirian seperti lalang!
Cuba perhatikan soalan dibawah..contoh soalan yang bakal memerangkap anda berdasarkan ciri positif ‘menerima kritikan dan pandangan orang lain’;

Saya rasakan tidak perlu mendengar pandangan orang lain.Saya tdak suka pandangan saya ditolak.Hasil mesyuarat kurang berkualiti daripada cerakin data sendiri.
Semua pernyataan diatas mewakili nilai “aura negatif” dalam diri dan ianya bertentangan sama sekali dengan ciri positif ‘menerima kritikan dan pandangan orang lain’.
Jawapan anda untuk semua 3 pernyataan diatas sepatutnya sama. Memang agak mengelirukan tetapi inilah bentuk soalan yang akan menguji pendirian anda, pastikan anda menjawab secara konsisten.


Contoh Soalan Ujian Psikometrik Pegawai Pemulihan Perubatan U41(Anggota)Bagi memudahkan anda memahami bentuk soalan dan jawapan Ujian Psikometrik ini, dibawah kami berikan anda 15 contoh soalan psikometrik yang berkemungkinan akan ditanya;
1. Apabila peluang ada, kita tidak perlu lagi berusaha
A. Ya
B. Tidak
C. Tidak Pasti


2. Saya selalu didenda di zaman persekolahan dahulu
A. Setuju
B. Tidak Setuju
C. Tidak Pasti


3. Saya suka memberi penerangan awal kepada pekerja bawahan saya sebelum mereka melakukan kerja seharian
A. Setuju
B. Tidak Setuju


4. Saya suka menegur pekerja bawahan saya di khalayak ramai
A. Setuju
B. Tidak Setuju


5. Saya lebih mementingkan hasil kerja daripada cara melakukan kerja
A. Ya
B. Tidak


6. Mencari pengalaman baru membuatkan saya sangat aktif
A. Ya
B. Tidak


7. Saya lebih suka menjadi ketua daripada menjadi pengikut
A. Ya
B. Tidak


8. Saya tidak mengharapkan balasan apabila saya memberi
A. Ya
B. Tidak


9. Saya masih akan menolong rakan saya walaupun dia tidak membalas budi saya
A. Setuju
B. Tidak Setuju


10. Saya hanya akan berdoa jika saya ditimpa musibah
A. Setuju
B. Tidak Setuju


Contoh Soalan Matematik Psikometrik Pegawai Pemulihan Perubatan U41(Anggota)1. Sisi satu segi empat sama ialah (2meter persegi + 9) cm. Cari perimeter segi empat sama tersebut, jika nilai m lebih dari 3 dan kurang dari 5 ?
A. 141
B. 164
C. 154
D. 192
2. Berapakah nilai hasil tambah bagi nilai digit 6 dan nilai digit 4 dalam 65489 dan 6% daripada hasil tambah itu.
A. 2340
B. 3730
C. 2700
D. 3624
3. Berapakah nilai jika hasil darab 502 X 87 dibundarkan kepada ribu yang terdekat dan dibahagikan kepada 220.
A. 200
B. 305
C. 450
D. 556
4. Setelah dinaikkan sebanyak 10%, gaji cikgu Hafiz menjadi RM 4400, gaji isterinya hanya 4/5 daripada gaji asal cikgu Hafiz. Hitungkan jumlah gaji mereka sebelum kenaikan.
A. RM 7550.00
B. RM 6500.00
C. RM 7200.00
D. RM 8104.00
5. Luas sebuah segi empat tepat adalah 64 CM padu. Jika panjang segi empat itu adalah 16 cm, cari lebar segi empat tepat tersebut.
A. 4 CM
B. 5 CM
C. 6 CM
D. 9 CM


Dapatkan Rujukan Contoh Soalan Psikometrik Pegawai Pemulihan Perubatan U41(Anggota)Kami mengesyorkan anda untuk mendapatkan rujukan serta contoh soalan ujian psikometrik untuk anda buat latih-tubi menjawab soalan-soalan psikometrik seperti soalan sebenar.
Kami cadangkan anda memiliki Ebook Ujian Psikometrik Pegawai Pemulihan Perubatan U41(Anggota) dibawah ini untuk persediaan;
>> KLIK SINI UNTUK TEMPAHAN << 
Kami berharap artikel Contoh Soalan Ujian Psikometrik Pegawai Pemulihan Perubatan U41(Anggota) ini membantu anda nanti! Dapatkan eBook ini kerana anda perlukan LATIH TUBI untuk LULUS ujian ini. Percayalah, anda perlukan contoh-contoh soalan psikometrik ini.
Semoga berjaya!


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.kerjayasafety.com/2020/10/contoh-soalan-psikometrik-pegawai_6.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Contoh Soalan Psikometrik Pemandu Kenderaan H11

Contoh Soalan Psikometrik Pemandu Kenderaan H11

papar berkaitan - pada 6/10/2020 - jumlah : 584 hits
Contoh Soalan Psikometrik Pemandu Kenderaan H11 Dipanggil peperiksaan SPA untuk Ujian Psikometrik Pemandu Kenderaan H11 bulan ini Tahniah kepada anda yang berjaya dipanggil ujian ini Anda adalah calon yang bertuah kerana berpeluang membukti...
Contoh Soalan Ukkm Mrsm

Contoh Soalan Ukkm Mrsm

papar berkaitan - pada 13/10/2020 - jumlah : 9185 hits
CONTOH SOALAN UKKM MRSM Anda dah buat kepada yang buat permohonan kemasukan ke MRSM tahun 2021 untuk tingkatan 1 dan 4 APA ITU UKKM Ujian Kecenderungan Kemasukan MRSM bagi kemasukan MRSM Tingkatan 1 dan Tingkatan 4 Untuk pengambilan pelajar...
Contoh Soalan Jawapan Pksk

Contoh Soalan Jawapan Pksk

papar berkaitan - pada 11/10/2020 - jumlah : 3054 hits
CONTOH SOALAN JAWAPAN PKSK Kepada pelajar atau guru tengah cari CONTOH SOALAN JAWAPAN PKSK 2020 kami kongsikan dalam artikel ini Apakah PKSK PKSK adalah Pentaksiran Kemasukan Sekolah Khusus PKSK diperkenalkan pada tahun 2020 sebagai satu ca...
Bangunan Jheat Ditutup Pegawai Dikesan Kontak Rapat Dr Zulkifli

Bangunan Jheat Ditutup Pegawai Dikesan Kontak Rapat Dr Zulkifli

papar berkaitan - pada 6/10/2020 - jumlah : 196 hits
Bangunan Jabatan Hal Ehwal Agama Terengganu Pejabat Agama Daerah Kuala Terengganu dan Pejabat Agama Daerah Kuala Nerus yang berada dalam satu blok di Kompleks Seri Iman ditutup hari ini bagi proses sanitasi Gambar kecil Mat Azmi ArshadKUALA...
Bekas Pegawai Tinggi Kementerian Ditahan Dalam Siasatan Rasuah Rm118 Juta

Bekas Pegawai Tinggi Kementerian Ditahan Dalam Siasatan Rasuah Rm118 Juta

papar berkaitan - pada 6/10/2020 - jumlah : 260 hits
Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia menahan seorang bekas ketua penolong setiausaha utama salah sebuah kementerian selepas disyaki menerima rasuah Suspek yang kini menjawat jawatan pengarah di sebuah pusat latihan didakwa menerima rasuah...
Guru Rugi Rm1 13 Juta Ditipu Pegawai Polis Sindiket Macau Scam

Guru Rugi Rm1 13 Juta Ditipu Pegawai Polis Sindiket Macau Scam

papar berkaitan - pada 6/10/2020 - jumlah : 397 hits
Malang tidak berbau Seorang wanita yang berkhidmat sebagai guru menjadi mangsa penipuan pegawai polis sindiket Macau Scam dan mengalami kerugian lebih RM1 13 juta Ketua Polis Daerah Kajang Asisten Komisioner Mohd Zaid Hassan berkata mangsa ...
Jawatan Kosong Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Institut Pendidikan Guru Kolej Matrikulasi

Jawatan Kosong Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Institut Pendidikan Guru Kolej Matrikulasi

papar berkaitan - pada 1/10/2020 - jumlah : 495 hits
Jawatan Kosong Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Institut Pendidikan Guru Kolej Matrikulasi Berikut merupakan makluman jawatan kosong yang dibuka untuk mereka yang berkelayakan sebagai Pegawai Perkhidmatan Pendidikan di Institut Pendidikan Gu...
Bekas Pegawai Bank Pula Didapati Bersalah Berhubung Skandal 1mdb

Bekas Pegawai Bank Pula Didapati Bersalah Berhubung Skandal 1mdb

papar berkaitan - pada 29/9/2020 - jumlah : 203 hits
SEORANG bekas pegawai Bank Coutts Co didapati bersalah atas kegagalannya untuk melaporkan aktiviti pengubahan wang haram berjumlah US 700 juta yang dipindahkan ke dalam sebuah akaun dikawal oleh penjenayah dalam buruan Low Taek Jho lapor Bl...
Jawatan Kosong 2020 Kerja Lhdn Pegawai Eksekutif Gred 41 Tetap

Jawatan Kosong 2020 Kerja Lhdn Pegawai Eksekutif Gred 41 Tetap

papar berkaitan - pada 6/10/2020 - jumlah : 661 hits
Jawatan Kosong 2020 Kerja LHDN Pegawai Eksekutif Gred 41 TETAP Assalamaualaikum dan selamat sejahtera semua Pada awal bulan Oktober 2020 ni syarikat Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia telah membuka tawaran jawatan kosong Pegawai Eksekutif ...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

The Evolution Of Adult Entertainment

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Mentafsir Pilihan Raya Kecil Kkb

Sarapan Apom Manis Bubur Campur Di Padang Speedy Teluk Intan

Apakah Berhijab Harus Dari Hati

Cerita Hari Jumaat

Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms

Kedah Akan Cipta Rekod Dengan Penutupan Mbi Kedah Melalui Saman