Clare Rewcastle Brown Sorang Saja Yang Masih Bercakap Tentang Rm90 Juta



PAS telah serah semua dokumen termasuk buku kira-kira dan penyata bank kepada SPRM dan tidak ada bukti yang PAS atau pemimpin parti terima RM90 juta. Husam berkata ada sekeping cek bernilai RM90 juta. Ini bermakna senang saja untuk dikesan sekiranya sekeping cek bernilai RM90 juta itu wujud. Tetapi tidak ada pun. NO HOLDS BARRED
Raja Petra Kamarudin
(FMT) – Sarawak Report editor Clare Rewcastle-Brown has dismissed a PAS leader’s remark that she should stop bringing up the “RM90 million case” following her out-of-court settlement with party president Abdul Hadi Awang.
Speaking to FMT, Rewcastle-Brown said the consent order as part of the settlement only specified that the claimant, Hadi, discontinue his claim, and that she withdrew her counterclaim, with no order as to costs.
“It does not say anything about my right to exercise freedom of speech,” she said in response to the remarks by PAS vice-president Mohd Amar Nik Abdullah.
“He (Amar) may not like me talking about the case, but PAS has also been talking about the case,” she added.

*************************************************************************************
Clare Rewcastle-Brown berkata dia berhak bercakap tentang kes RM90 juta itu, kononnya jumlah yang bekas perdana menteri Najib Tun Razak telah menderma kepada beberapa pemimpin PAS.
Betul. Memang Minah Saleh itu berhak bercakap tentang isu RM90 juta yang kononnya Najib telah menderma kepada PAS. Tetapi, apabila orang lain becakap tentang dia, dia  hantar surat saman, buat laporan polislah, dan suruh polis tangkap sesiapa sahaja yang bercakap tentang dia atau pun menunjukkan gambar rumahnya.
Kenapa Minah Saleh ini hendak polis tangkap sesiapa sahaja yang menunjukkan gambar rumah dia? Sebab rumah dia dianggarkan bernilai lebih dari RM10 juta dan dia tidak mahu orang tahu yang dia ni kaya-raya.

Tuduhan RM90 juta itu bermula dari dua betina ini Dan bagaimana pula dia boleh jadi jadi kaya-raya? Itu satu persoalan yang Minah Saleh ini perlu jawab sebab syarikat dia bukannya ada duit. Jadi bagaimana dia mampu miliki rumah yang bernilai lebih dari RM10 juta dan kos guaman yang lebih dari RM3 juta?
Perbelanjaan Sarawak Report dan kos penerbangan seluruh dunia serta penghinapan di hotel lima bintang bukannya murah. Bagaimana Clare mampu menanggung semua itu sedangkan syarikatnya papa-kedana?
Tunggu apa lagi Clare, jawablah jangan tak jawab pulak!
Minah Saleh ini bekata dia berhak bercakap tentang isu RM90 juta itu. Betul. Memang dia berhak. Masalahnya dia seorang saja yang masih bercakap tentang isu ini. Yang lain semua sudah diam dan tidak berani lagi buka mulut.
Ambiga Sreenevasan, Rafizi Ramli, Husam Musa, Saifuddin Abdullah, Tun Dr Mahathir Mohamad, Anwar Ibrahim, Dr Wan Azizah Wan Ismail, Mat Sabu, Mujahid Yusof Rawa, Mohamed Hanipa Maiden, dan ramai lagi dari Pakatan Harapan yang dahulunya lantang menuduh PAS atau pemimpin-pemimpin parti terima RM90 juta dari Najib hari ini sudah senyap dan membisu.
Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sudah pun siasat tuduhan ini dan terbukti tuduhan itu tidak benar. Jikalau ianya benar, hari ini pasti sudah kecoh. SPRM akan serbu atau raid pejabat PAS dan rumah-rumah pemimpin PAS.

Husam berkata ada sekeping cek bernilai RM90 juta PAS telah serah semua dokumen termasuk buku kira-kira dan penyata bank kepada SPRM dan tidak ada bukti yang PAS atau pemimpin parti terima RM90 juta. Husam berkata ada sekeping cek bernilai RM90 juta. Ini bermakna senang saja untuk dikesan sekiranya sekeping cek bernilai RM90 juta itu wujud. Tetapi tidak ada pun.
Memanglah Clare perlu terus bercerita tentang isu ini. Sebab dia sudah malu. Tetapi dia seorang saja yang masih bercakap. Orang lain sudah senyap. Dan mereka senyap sebab mereka sudah sedar yang orang Melayu sudah tidak percaya tentang tuduhan RM90 juta ini. Dan sekiranya mereka terus mengfitnahkan PAS, maka orang Melayu akan bertambah meluat.
Kita tengok di PRK Semenyih nanti, samada mereka berani ataupun tidak berkempen menggunakan isu RM90 juta ini. Lagi mereka tuduh PAS atau pemimpin parti terima RM90 juta dari Najib, lagi ramai Melayu akan boikot Pakatan Harapan.
Hampir 70% pengundi Semenyih terdiri dari orang Melayu. Dan sekiranya Pakatan Harapan cuba menggunakan isu RM90 juta ini di Semenyih, pengundi Melayu akan hukum Pakatan Harapan. Jangan tuduh. Tunjuk bukti. Dan sekiranya tidak ada bukti lebih baik tutup mulut. Biarkan Minah Saleh ni berseorangan menyalak macam anjing betina kempunan anjing jantan.

RM1 juta itu diberi kepada Saifuddin Abdullah dan bukan kepada Nasharudin Mat Isa Kalau betul Najib bagi PAS atau pemimpin PAS RM90 juta sudah lama SPRM bertindak. Yang sebenarnya bukan RM90 juta. Yang sebenarnya hanya RM1 juta. Dan RM1 juta itu diberi kepada Saifuddin Abdullah dan bukan kepada Nasharudin Mat Isa seperti apa yang Minah Saleh itu tak habis-habis menyalak. Itu hakikat sebenarnya.


Syarikat ini boleh dikatakan sudah muflis
Berapa agaknya harga rumah ini?  


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysia-today.net/2019/02/15/clare-rewcastle-brown-sorang-saja-yang-masih-bercakap-tentang-rm90-juta/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
By Withdrawing The Defamation Suit Against Clare Rewcastle Brown Hadi Awang Admits Guilt

By Withdrawing The Defamation Suit Against Clare Rewcastle Brown Hadi Awang Admits Guilt

papar berkaitan - pada 10/2/2019 - jumlah : 361 hits
Tok Guru Hj Hadi Awang initiated the Defamation Suit in London against Clare Rewcastle Brown of Sarawak Report over her article that Hadi and some PAS leaders had received RM90 Million from former premier Najib Razak Hadi Awang has now with...
Mengejutkan Lokman Noor Adam Dakwa Maklumat Diubah Clare Rewcastle Brown Memalsukan Maklumat

Mengejutkan Lokman Noor Adam Dakwa Maklumat Diubah Clare Rewcastle Brown Memalsukan Maklumat

papar berkaitan - pada 12/2/2019 - jumlah : 360 hits
Mengejutkan Lokman Noor Adam Dakwa Maklumat Diubah Clare Rewcastle Brown Memalsukan Maklumat
Clare Rewcastle Brown Pays Tribute To The Kamarudin Brothers

Clare Rewcastle Brown Pays Tribute To The Kamarudin Brothers

papar berkaitan - pada 7/2/2019 - jumlah : 274 hits
Sarawak Report Raja Idris Kamarudin who is distantly related to the royal family of Selangor and holds a public position in the PAS state of Terengganu is the brother of the infamous blogger Raja Petra Kamarudin who has been the subject of ...
Mengapa Sarawak Report Masih Panjangkan Isu Rm90 Juta

Mengapa Sarawak Report Masih Panjangkan Isu Rm90 Juta

papar berkaitan - pada 13/2/2019 - jumlah : 312 hits
KOTA BHARU PAS menyifatkan editor Sarawak Report Clare Rewcastle Brown tidak jujur apabila masih lagi memanjangkan isu berkaitan penyaluran dana RM90 juta daripada Umno kepada parti itu Naib Presiden Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berkata Rew...
Sarawak Report Kata Rm90 Juta Husam Kata Lebih Dari Itu

Sarawak Report Kata Rm90 Juta Husam Kata Lebih Dari Itu

papar berkaitan - pada 11/2/2019 - jumlah : 282 hits
Naib Presiden Amanah Datuk Husam Musa berkata beliau melihat sendiri bukti PAS menerima wang daripada Umno dan jumlahnya lebih daripada RM90 juta angka yang diberikan oleh portal Sarawak Report THE CORRIDORS OF POWER Raja Petra Kamarudin Hu...
Kes Dana Rm90 Juta Siapapun Terlibat Akan Dipanggil Kata Sprm

Kes Dana Rm90 Juta Siapapun Terlibat Akan Dipanggil Kata Sprm

papar berkaitan - pada 11/2/2019 - jumlah : 295 hits
Diterbitkan Hari ini 3 12 petangMenurut sumber siasatan akan dibuat mengikut Akta SPRM 2009 dan Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil Aktiviti Haram 2001 Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia tidak...
Husam Musa Saksi Utama Kes Kontroversi Rm90 Juta

Husam Musa Saksi Utama Kes Kontroversi Rm90 Juta

papar berkaitan - pada 11/2/2019 - jumlah : 426 hits
Amanah mengarahkan Husam Musa untuk memberi keterangan dan melaporkan kepada SPRM bahawa dialah yang memberitahu Ambiga yang Najib menderma RM90 juta kepada PAS dan beberapa pemimpin parti Itulah sebab kenapa tiga hari lepas SPRM mengumumka...
Dana Rm90 Juta Cubaan Ph Lemahkan Kerjasama Umno Pas

Dana Rm90 Juta Cubaan Ph Lemahkan Kerjasama Umno Pas

papar berkaitan - pada 10/2/2019 - jumlah : 352 hits
Puteri UMNO minta teruskan perjuangan sehingga PH tumbang 10 02 2019KUALA LUMPUR 5 Jamadilakhir 1440H Ahad Dakwaan PAS menerima dana RM90 juta daripada UMNO hanyalah cubaan Pakatan Harapan untuk melemahkan kerjasama kedua dua parti itu dala...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Patut Tak Boleh Daftar

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Data Analytics In Business Decisions

Lirik Lagu Berdamai Ghea Inderawani

Drama Sebiru Hujung Borneo

Iddah Bercerai Panduan Pengiraan Tempoh Iddah Untuk Wanita Bercerai

Tvet Tahfiz Mara Bidang Pengajian Syarat Kemasukan

Den Manjo Feat Eda Ezrin Adik Jando Abe Dudo Raya Chord