Cinta Hujung Nyawa Lagi Sebulan Kelahiran Anak Sulung Suami Isteri Maut Dalam Runtuhan


“Tolong… sakit.” Itu jeritan terakhir Wan Hasheliza Wan Ibrahim, 29, selepas tersepit apabila ditimpa runtuhan tangga separa siap rumah teres dua tingkat dalam pembinaan di Kampung Matang Pagar di sini, kelmarin.
Dalam kejadian jam 12.30 tengah hari itu, mangsa yang sarat lapan bulan bersama suaminya Shahril Apipie Mokhtar, 29, maut dipercayai akibat terkena renjatan elektrik.
Turut maut ialah Mohd Radzi Abdul Aziz, 35, dan warga Indonesia Bambang Sulisto, 39.
Saksi kejadian, Mohd Haziq Haikal Jamri, 15, berkata sebelum kejadian dia membersihkan kawasan terbabit dengan mengalihkan kayu sebelum pulang ke kediamannya di belakang rumah mangsa.

Katanya, tidak lama kemudian dia terkejut selepas terdengar bunyi dentuman dan terus bergegas ke luar untuk melihat apa yang berlaku.
Jerit Minta Tolong, Beritahu Sakit
“Ketika itulah saya terdengar kakak (Wan Hasheliza) menjerit meminta tolong dan memberitahu sakit.
“Suaminya pula ketika itu sedang cuba menyelamatkannya sebelum jiran lain juga datang membantu,” katanya ketika ditemui di lokasi kejadian di sini, kelmarin.
Bagaimanapun, katanya, keadaan kecoh itu tiba-tiba bertukar senyap dan mereka tidak bergerak serta kaku sebelum terlihat tangan jiran terkulai.
Sementara itu, ibu kepada Haziq, Norazila Saad, 34, berkata pasangan suami isteri terbabit menyewa di rumah berkenaan sejak Disember lalu.
“Saya memang rapat dengan pasangan ini dan wanita terbabit sedang mengandung anak sulung mereka.
“Dia juga kelihatan gembira mengemas barang untuk balik ke kampung di Kelantan bagi menyambut Hari Raya Haji dan bersalin di sana,” katanya.

Tak sempat makan pulut ikan masin
Katanya, jirannya berkenaan sempat meminta dia memasak pulut berinti kelapa dan ikan masin, kelmarin kerana berkemungkinan mengidam.
“Sepatutnya dia menjamah (pulut berinti kelapa dan ikan masin) petang ini (semalam), namun tidak kesampaian malah saya juga sudah siap memasak pulut itu.
“Sepanjang mengenali mereka, pasangan terbabit sangat baik dan tidak kedekut,” katanya ketika ditemui.
Pilu tak berdaya bantu abang ipar
Detik memilukan buat seorang lelaki apabila melihat abang ipar dan dua jirannya maut terkena renjatan elektrik ketika mahu menyelamatkan seorang wanita hamil, semalam.
Dalam kejadian jam 12.30 tengah hari itu, wanita berkenaan tersepit di bawah runtuhan tangga sebuah rumah teres dua tingkat dalam pembinaan di Kampung Matang Pagar di sini, semalam.
Malah, Rahmat Selamat, 33, berkata, dia bersama dua jiran lain hanya mampu menunggu sebaik menyedari abang iparnya, Mohd Radzi Abdul Aziz, 35, dan tiga jirannya berada dalam keadaan kaku.
Katanya, ketika kejadian dia bersama abang iparnya dan dua lagi lelaki sedang memotong rumput sebelum terdengar bunyi dentuman kuat selain suara wanita menjerit.
“Ketika kami sedang memotong rumput, tiba-tiba terdengar bunyi dentuman dan disusuli suara wanita menjerit.
“Kami berempat termasuk arwah abang ipar terus berlari ke arah bunyi berkenaan sebelum mendapati berlaku runtuhan di salah satu unit rumah yang terletak 20 meter dari lokasi kami,” katanya.
Katanya, sebaik mereka berempat sampai di rumah berkenaan, dia melihat jirannya, Shahril Apipie Mokhtar, 29, menyelinap masuk ke bawah runtuhan tangga konkrit bagi menyelamatkan isterinya Wan Hasheliza Wan Ibrahim, 29.
Katanya, mereka kemudian cuba mengangkat runtuhan berkenaan bersama jiran warga Indonesia Bambang Sulisto, 39, yang datang untuk membantu.
“Pada waktu itu, kami berlima cuba mengangkat runtuhan dari sebelah hadapan tangga, namun gagal sebelum Bambang dan abang ipar saya masuk ke dalam rumah untuk mengangkat runtuhan dari dalam.

“Namun, sebaik Bambang memegang batu, dia menjerit ‘karan’ (arus elektrik) sebanyak dua kali sebelum melihat lelaki itu serta abang ipar kaku terdiam, tidak bergerak,” katanya.
Rahmat berkata, pada waktu itu mereka menyedari terdapat arus elektrik di situ dan cuba memanggil nama Bambang dan Radzi beberapa kali, namun tidak berjawab.
“Kami hanya mampu melihat sahaja mereka, tanpa dapat membantu apa-apa kerana khuatir terkena arus elektrik berkenaan,” katanya.
Sumber: Metro
The post Cinta Hujung Nyawa. Lagi Sebulan Kelahiran Anak Sulung, Suami Isteri Maut Dalam Runtuhan appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/cinta-hujung-nyawa-lagi-sebulan-kelahiran-anak-sulung-suami-isteri-maut-dalam-runtuhan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Selepas Sebulan Membesarkan Anak Tanpai Suami Ini Yg Terjadi Kepada Bekas Isteri Pu Abu

Selepas Sebulan Membesarkan Anak Tanpai Suami Ini Yg Terjadi Kepada Bekas Isteri Pu Abu

papar berkaitan - pada 21/7/2019 - jumlah : 410 hits
Selepas Sebulan membesarkan anak tanpai suami Ini yg terjadi kepada Bekas Isteri PU AbuSelepas Sebulan membesarkan anak tanpai suami Ini yg terjadi kepada Bekas Isteri PU Abu
Mayat Suami Amp Isteri Sarat Hamil Berpelukan Maut Akibat Dihempap Tangga

Mayat Suami Amp Isteri Sarat Hamil Berpelukan Maut Akibat Dihempap Tangga

papar berkaitan - pada 22/7/2019 - jumlah : 531 hits
Betul bak kata pepatah yang menyatakan bahawa malang tidak berbau Kemalangan melibatkan nyawa pasti akan menimbulkan perasaan pilu bagi ahli keluarga mangsa yang terlibat Satu kejadian menyayat hati berlaku di Subang Selangor dimana empat m...
Tergamak Pasangan Suami Isteri Iklan Jual Anak

Tergamak Pasangan Suami Isteri Iklan Jual Anak

papar berkaitan - pada 9/7/2019 - jumlah : 617 hits
Tergamak ibu bapa dikatakan menjual anak lelakinya di sebuah laman web iklan pada harga kira kira A 50 Satu posting menunjukkan sekeping gambar budak lelaki itu bersama keterangan Budak ini untuk dijual lima puluh Boleh dihantar atau ambil ...
Motosikal Berlanggar Satu Sama Lain Pasangan Suami Isteri Dilaporkan Maut

Motosikal Berlanggar Satu Sama Lain Pasangan Suami Isteri Dilaporkan Maut

papar berkaitan - pada 24/7/2019 - jumlah : 292 hits
Kita semua tahu ajal maut ditangan Tuhan Kita sebagai seorang manusia tidak terlepas dengan berpisahan mahupun berpisahan hidup ataupun kematian Seseorang itu pasti akan menempuh ajal walau bagaimana cara sekalipun Paling menyedihkan apabil...
Boleh Nak Jadi Anak Mak Tapi Suami Kena Adil Baru Isteri Boleh Cool

Boleh Nak Jadi Anak Mak Tapi Suami Kena Adil Baru Isteri Boleh Cool

papar berkaitan - pada 14/7/2019 - jumlah : 581 hits
Suami seorang anak emak adalah pilihan yang tepat Apabila dia menjaga ibunya bermakna dia boleh menjaga isteri dengan baik Namun dalam keadaan tertentu ada jika tidak ditangani dengan baik boleh membawa masalah dalam perhubungan Lelaki anak...
Suami Isteri Maut Janin Terkeluar

Suami Isteri Maut Janin Terkeluar

papar berkaitan - pada 10/7/2019 - jumlah : 277 hits
WANITA mengandung lima bulan meninggal dunia bersama janin dan suaminya selepas motosikal ditunggang mereka bertembung dengan kereta Perodua Myvi di Lebuhraya Rantau Panjang Pasir Mas dekat Lubok Jong Pasir Mas hari ini Dalam kejadian 6 pag...
Isteri Pelik Suami Rajin Sangat Cebok Anak Anak Perempuan Tak Sangka Sisi Gelap Terbongkar

Isteri Pelik Suami Rajin Sangat Cebok Anak Anak Perempuan Tak Sangka Sisi Gelap Terbongkar

papar berkaitan - pada 20/7/2019 - jumlah : 403 hits
Bapa merupakan individu yang sepatutnya menjaga keselamatan anak anak dan keluarganya secara menyeluruh Perkara ini kerana seorang bapa telah dipertanggungjawabkan bagi memastikan kehidupan dan keselamatan anak anaknya berada dalam keadaan ...
Isteri Bawa Anak Masuk Jumpa Doktor Suami Tunggu Dalam Kereta Main Phone

Isteri Bawa Anak Masuk Jumpa Doktor Suami Tunggu Dalam Kereta Main Phone

papar berkaitan - pada 25/7/2019 - jumlah : 544 hits
Perkahwinan adalah janji suami isteri untuk sama sama susah dan senang Begitu juga dalam membesarkan dan mendidik anak anak Perlu ingat tugas ini bukan hanya terletak pada isteri sepenuhnya tetapi suami kena juga ambil tahu dan melaksanakan...
Suami Sekarang Romantik Tak Cakap I Love You Tapi Ikhlas Bantu Isteri Jaga Anak

Suami Sekarang Romantik Tak Cakap I Love You Tapi Ikhlas Bantu Isteri Jaga Anak

papar berkaitan - pada 11/7/2019 - jumlah : 919 hits
Sebut je bab romantik ada isteri rasa macam frust je Mana taknya tengok isteri lain dapat hadiah hati mesti rasa nak juga Tengok isteri lain dapat kata kata romantik rasa nak juga Bagi sesetengah perempuan kalau suami tak romantik tandanya ...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Ukraine Approaching Total Collapse

Police Probe Chaos Incident Outside Mosque In Penang

Budaya Pot Luck Jimat Kos Makanan Lebih Banyak Pilihan

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally