Cikgu Anak Murid Serentak Nafi Jajaran Baharu Bn Ph Lepas Pru


agendaily.com04/11/2022
Apakah janji Datuk Seri Anwar Ibrahim kepada anak muridnya, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi jika dapat jadi Perdana Menteri?
Datuk Seri Anwar Ibrahim dan anak muridnya Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, hari ini (Jumaat, 4 November 2022) berkata mereka tidak pernah merancang bekerjasama untuk membentuk kerajaan selepas Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15) pada 19 November ini.

Bagaimanapun, ramai yang tidak percaya kepada kenyataan yang dikeluarkan kedua-dua mereka, jika melihat sejarah persahabatan mereka sejak zaman Pemuda UMNO lalu, selain kedua-duanya sanggup melakukan apa sahaja untuk mencapai matlamat.

Anwar dilihat sanggup melakukan apa sahaja untuk menjadi Perdana Menteri yang dicita-citakannya sejak menyertai UMNO, manakala Zahid akan melakukan apa sahaja untuk bebas daripada 87 pertuduhan jenayah, termasuk rasuah yang sedang dihadapinya sekarang.

Dalam kenyataan hari ini, Presiden PKR yang juga Pengerusi Pakatan Harapan (PH) itu berkata jika adapun rundingan sedemikian, UMNO pastinya akan menuntut kerusi menteri tertentu atau mengenakan syarat dan kontrak.

Anwar berkata banyak lagi pemimpin PH yang telah lama memberi sokongan kepadanya tetapi tidak pernah meminta atau menuntut sebarang jawatan menteri.

“Buat apa kita nak runding dengan UMNO dan jika buat rundingan, UMNO akan tanya (minta jawatan) menteri tertentu.

“Mohamad Sabu (Presiden Parti Amanah Negara) dan Anthony Loke (Setiausaha Agung DAP) sudah berapa lama beri sokongan kepada saya, tetapi tidak pernah sebut mahu tuntut menteri itu dan ini.

“Anda ingat kalau UMNO yang runding, mereka takkan tuntut sebarang jawatan atau kontrak?” katanya dalam Siri Jelajah Mega Harapan di Alor Setar, malam tadi, menurut BH.

Beberapa jam selepas Anwar membuat kenyataan itu, Zahid yang juga Presiden UMNO serta Pengerusi Barisan Nasional (BN) menyusul sambil turut menafikan kedua-dua gabungan itu akan bekerjasama selepas PRU-15.

Dalam kenyataan petang ini, Zahid bertanya dari mana maklumat mengatakan BN dan PH akan bergabung selepas PRU-15 sekiranya langkah itu boleh mencapai jumlah kerusi bagi membentuk kerajaan.

“Atau (maklumat itu dapat) dari satu dua ‘gunting dalam liputan’ dalam UMNO?,” soal Zahid.

Kedua-duanya membuat kenyataan itu sebagai mengulas dakwaan Presiden PAS Tan Sri Abdul Hadi Awang bahawa UMNO akan memastikan kemenangannya pada PRU-15 ini lebih rendah daripada PH, supaya dapat menubuhkan kerajaan bersama selepas pilihan raya.

Hadi semalam, mendakwa strategi berkenaan bertujuan memudahkan proses penggabungan antara BN dan PH untuk membentuk Kerajaan Persekutuan selepas PRU-15 ini.

Zahid dan Anwar sebelum ini memang sudah diketahui umum rapat sejak zaman Pemuda UMNO lagi. Malah, media pernah mendedahkan Anwar menghubungi Zahid ketika Perhimpunan Agung UMNO 2020, tahun lalu sambil berbincang strategi politik.

Perbualan antara Presiden PKR dengan Presiden UMNO itu sangat mesra dengan kedua-dua mereka saling bertukar-tukar pandangan berhubung ucapan para perwakilan UMNO ketika PAU berlangsung.

“Saya dah 22 tahun baru saya follow (mengikuti) Perhimpunan Agung UMNO,” kata Anwar sambil ketawa semasa awal perbualan.

Zahid kemudiaan menjelaskan kepada Anwar tentang ucapannya semasa PAU itu adalah sebahagian daripada strategi, ia dipercayai merujuk kepada kenyataan “No Anwar, No DAP, No Bersatu” dalam ucapan dasarnya semasa PAU.

“Don’t worry that is only tactical ok (jangan risau, itu hanya strategi),” balas Zahid kepada Anwar.

Tahun lalu, BN yang dipimpin UMNO turut bekerjasama dengan PH menggulingkan Kerajaan Perikatan Nasional (PN), malah Zahid sendiri menandatangani surat kepada Yang di-Pertuan Agong menyokong pelantikan Anwar sebagai Perdana Menteri kesembilan, selepas Tan Sri Muhyiddin Yassin


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2022/11/cikgu-anak-murid-serentak-nafi-jajaran.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pemimpin Umno Pkr Setuju Bakal Wujud Jajaran Baharu Selepas Pru

Pemimpin Umno Pkr Setuju Bakal Wujud Jajaran Baharu Selepas Pru

papar berkaitan - pada 23/10/2022 - jumlah : 128 hits
agendaily com22 10 2022Nurul Izzah Anwar dan Datuk Seri Azalina Othman Said muncul pada program Astro Awani malam tadi Dua pemimpin Barisan Nasional dan Pakatan Harapan mewakili wanita dilihat tidak yakin parti masing masing akan memenangi ...
Selepas Anwar Takut Lawan Anak Murid Kit Siang Gesa Ph Sokong Tawfik Jadi Calon

Selepas Anwar Takut Lawan Anak Murid Kit Siang Gesa Ph Sokong Tawfik Jadi Calon

papar berkaitan - pada 24/10/2022 - jumlah : 166 hits
agendaily com24 10 2022Lim Kit Siang menyokong Dr Mohamed Tawfik Tun Dr Ismail untuk bertanding di kerusi Bagan Datuk Hasrat pengasas bersama Gerak Independent Dr Mohamed Tawfik Tun Dr Ismail untuk bertanding di kerusi Bagan Datuk mendapat ...
Dr Amalina Bawa Anak Jalan2 Lepas 4 Hari Bersalin Ada Pula Tanya Tak Berpantang Ke

Dr Amalina Bawa Anak Jalan2 Lepas 4 Hari Bersalin Ada Pula Tanya Tak Berpantang Ke

papar berkaitan - pada 24/10/2022 - jumlah : 148 hits
Sudah menjadi adat tradisi Melayu bagi ibu selepas bersalin untuk berpantang Bukan sahaja untuk menjaga diri malah berpantang juga dapat mengembalikan rasa segar setelah bersusah payah berjuang demi melahirkan seorang insan
Tuan Ibrahim Dedah Pas Akan Bekerjasama Dengan Umno Lepas Pru Pas Akan Khianati Bersatu

Tuan Ibrahim Dedah Pas Akan Bekerjasama Dengan Umno Lepas Pru Pas Akan Khianati Bersatu

papar berkaitan - pada 25/10/2022 - jumlah : 116 hits
Pas beri bayangan kerjasama dengan UMNO tidak akan berlaku menjelang Pilihan Raya Umum ke 15 Kata timbalan presidennya Datuk Seri Tuan Ibrahim Tuan Man ini kerana UMNO mendakwa parti itu tidak ada pendirian tetap Kata Tuan Ibrahim parti itu...
Adam Shahz Nafi 4 Tahun Tak Beri Nafkah Anak Dakwa Bekas Isteri Putar Cerita

Adam Shahz Nafi 4 Tahun Tak Beri Nafkah Anak Dakwa Bekas Isteri Putar Cerita

papar berkaitan - pada 29/10/2022 - jumlah : 139 hits
Baru baru ini pelakon Fatin Afeefa dilihat mengamuk di ruangan komen TikTok dengan mendedahkan bahawa bekas suaminya Adam Shahz tidak memberi nafkah buat anak mereka selama 4 tahun Perkara berkenaan menjadi perdebatan ramai sehingga ada yan...
Anak Najib Antara 42 Orang Calon Dun Barisan Nasional Pahang Pru 15

Anak Najib Antara 42 Orang Calon Dun Barisan Nasional Pahang Pru 15

papar berkaitan - pada 2/11/2022 - jumlah : 204 hits
KUANTAN Anak sulung bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak antara 42 calon BN Pahang yang akan bertanding di kerusi Dewan Undangan Negeri pada Pilihan Raya Umum ke 15 Pengerusi BN negeri Datuk Seri Wan Rosdy Wan Ismail berkata Dat...
Daddy Ke Yang Salah Mula Mula Setuju Bapa Serba Salah Anak Menangis Lepas Potong Rambut

Daddy Ke Yang Salah Mula Mula Setuju Bapa Serba Salah Anak Menangis Lepas Potong Rambut

papar berkaitan - pada 8/11/2022 - jumlah : 75 hits
Memujuk anak memotong rambut tak mudah Rambut umpama harta kesayangan bagi anak perempuan Apa lagi yang menyimpan rambut yang panjang mengurai bak puteri kegemaran mereka Perkongsian seorang pengguna Tik Tok turut membuatkan wargamaya rasa ...
Selepas Kj Kata Pak Syeikh Kawan Baik Zahid Anak Murid Tertekan

Selepas Kj Kata Pak Syeikh Kawan Baik Zahid Anak Murid Tertekan

papar berkaitan - pada 9/11/2022 - jumlah : 212 hits
agendaily com08 11 2022Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dan Datuk Seri Anwar Ibrahim Pengerusi Barisan Nasional Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi semakin tertekan susulan peningkatan sokongan termasuk daripada ahli UMNO sendiri kepada Perikatan Na...
Pelanggan Tertinggal Sepapan Telur Dekat Homestay Lepas Seminggu Telur Menetas Jadi Anak Itik

Pelanggan Tertinggal Sepapan Telur Dekat Homestay Lepas Seminggu Telur Menetas Jadi Anak Itik

papar berkaitan - pada 8/11/2022 - jumlah : 188 hits
SITI NUR ZAWANI MISCONTular satu video mencuit hati apabila sepapan telur yang didakwa ditinggalkan seorang pelanggan di sebuah homestay di Kedah tidak disangka telah menetas menjadi anak itik Perkara lucu itu dikongsikan pemilik homestay Z...
Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Polis Cari Waris Lelaki Maut Kemalangan

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Ceo Badan Berkanun Ditahan Sprm Disyaki Seleweng Dana Projek Rm1 2 Bilion

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph

Langkawi Welcomes The World Residences At Sea And Celebrates Tourism Resurgence

Hadiah Hari Guru



Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia


Kelebihan Berpuasa Hari Putih

Ppim Sedia Bantu Cari Penyelesaian Harian Metro 17 05 2024

Kes Akhyar Rashid Faisal Halim Diharap Adalah Yang Terahir

Telefilem Disgrafia

Nicol David Wanita Asia Pertama Digelar Ratu Skuasy Dunia

Mari Berbuat Bid Ah Duniawi Dan Ilmu Rekayasa