Chicken Royale Buka Cawangan Ke 8 Di Senawang Negeri Sembilan


Hai pembaca kesayangan,
Rasanya ramai yang dah tau tentang keunikan Chicken Royale, hidangan ayam peri-peri kegemaran seisi keluarga yang diberi sentuhan selera tempatan, paling cepat menambat hati rakyat Malaysia termasuklah Misz-ella dan keluarga dek kerana keunikan resepinya. 
Chicken Royale mula viral pada tahun 2020 di media social kerana hidangannya diselimuti cheese leleh yang menggiurkan hati dan terus terbuka selera sesiapa sahaja yang memandangnya (belum cuba dah tergoda)!



Chicken Royale telah membuka cawangan ke 8 baru-baru ini di Senawang dan Misz-ella.com telah dijemput ke upacara pembukaannya. Terima Kasih di atas jemputan. Saya sangat berbesar hati dapat berkenalan lebih rapat dengan jenama Chicken Royale ini.


Kedatangan  kami dialu-alukan oleh Pengarah Urusan Chicken Royale Encik Mohd Nazri dan Cik Fizlee Hafiz, Pengarah Perhubungan Awam & Komunikasi.  
Buat Misz-ella, ini betul-betul  sessi suai kenal. Banyak yang saya pelajari tentang Chicken Royale. Memulakan operasi dengan konsep “food truck” pada tahun 2015, Chicken Royale mengorak langkah lebih besar dengan membuka restoran Chicken Royale di lokasi-lokasi yang strategik. 
             
Kalau nampak ayam pakai tanjak, itulah Chicken Royale!
Setiap cawangan Chicken Royale mempunyai identiti tersendiri. Di cawangan Senawang, dialek Negeri Sembilan digunakan untuk menyambut dan  mengalu-galukan kedatangan pelanggan.
Pihak Chicken Royale juga sangat mementing serta berusaha untuk menjaga warisan iaitu dengan cara menamakannya di dalam menu Chicken Royale.



Misz-ella tertarik dengan menu-menu hebat di Chicken Royale. Ini adalah Burger Parameswara. Macam-macam ada diantara dua keping roti ini. Meriah dan sumpah sedap!Menu-menu yang ditawarkan adalah hasil idea Encik Nazri sendiri dan diperbaharui dari semasa ke semasa mengikut maklumbalas pelanggan. 

 Selain dari itu, ada juga Set Banang iaitu set seekor Ayam Peri Peri bersama nasi Royale dan didatangkan khas dengan Sup Kambing. Ada ayam dan ada sup kambing! Best, kan! Sesuai untuk mereka yang mahu menikmati variasi di dalam makanan. 

Set Bersiong ... menggiurkan! Misz-ella dah cuba set ni. Ayam tu lembut dan sangat 'juicy' ... bila dicicah dengan sos peri-peri .. padu!

Mungkin ada di antara kita yang tak suka “cheese”. Tak apa. You all boleh nikmati Set Bersiong ni begitu sahaja. Misz-ella dah cuba. Sedap jugak


Chicken Royale turut mempunyai set untuk dinikmati atau dimasak sendiri di rumah. Di dalam kotak tu dah lengkap dengan beras, rempah untuk masak Nasi Royale, Sos peri-peri, sos perap ayam .. semuanya dah ada. Tinggal nak masak je. Jangan bimbang tak sedap sebab segalanya telah disukat dengan terperinci oleh krew dapur Chicken Royale. Confirm jadi! 


Misz-ella turut tertarik dengan set ni kerana mengandungi kambing goreng yang disalut rempah khas. Lembut, sedap dan sangat “juicy” sedap gila ni! I don’t mind to repeat kambing tu!


Dan buat penggemar makanan ber “cheese”, tak lengkaplah kalau tak nikmati hidangan di Chicken Royale bersama cheese leleh yang mewah, lemak berkrim dan disukai ramai ni. Ini baru lah Chicken Royale, kan.


So pembaca-pembaca setia blog Dari Jari-Jari Halusku, jangan tunggu lagi. Mari kita plan rombongan ke Chicken Royale berdekatan untuk menikmati set Ayam peri-peri versi tempatan. Opss bukan ayam je, saya nak ajak korang cuba Kambing goreng dan Burger Parameswara tu jugak. Dijamin sedap tak nyesal punyalah!
Untuk maklumat lanjut tentang Chicken Royale, layari :https://www.chickenroyale.com.my/

Instagram Chicken Royale





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://misz-ella.blogspot.com/2023/02/chicken-royale-buka-cawangan-ke-8-di.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pernah Viral Kerana Susunan Tempat Duduk Unik Cafe Takdak Nama Buka Cawangan Keempat Di Jb

Pernah Viral Kerana Susunan Tempat Duduk Unik Cafe Takdak Nama Buka Cawangan Keempat Di Jb

papar berkaitan - pada 2/2/2023 - jumlah : 239 hits
SELEPAS mendapat sambutan hangat di tiga lokasi 8216 Cafe Takdak Nama 8217 mengorak langkah setapak ke hadapan dengan melancarkan cawangan terbaharu di Johor Lebih tepat lokasi cawangan tersebut berada di Jalan Kebun Teh 1 Johor Bahru dan t...
T17a29 Mosquito Hill Bukit Melati Nilai Negeri Sembilan Malaysia

T17a29 Mosquito Hill Bukit Melati Nilai Negeri Sembilan Malaysia

papar berkaitan - pada 4/2/2023 - jumlah : 179 hits
Mendaki Bukit MelatiPagi ini kami meluangkan masa untuk mendaki Bukit Melati di Nilai Negeri Sembilan Selamat sampai di Mosquito Hill salah satu puncak yang ada di Bukit Melati Bukit Melati Nilai ni adalah satu pilihan yang ada bagi mereka ...
Senarai Cawangan Pejabat Ptptn Negeri Melaka

Senarai Cawangan Pejabat Ptptn Negeri Melaka

papar berkaitan - pada 11/2/2023 - jumlah : 193 hits
Untuk anda yang memerlukan perkhidmatan berkaitan dengan PTPTN dan anda berada di kawasan Melaka sudah pasti anda mahu tahu alamat lokasi cawangan pejabat PTPTN di Melaka dan juga waktu beroperasi Di setiap cawangan PTPTN anda boleh membuat...
Macc Probing Alleged Graft In Negeri Sembilan Religious Council

Macc Probing Alleged Graft In Negeri Sembilan Religious Council

papar berkaitan - pada 9/2/2023 - jumlah : 177 hits
Negeri Sembilan menteri besar Aminuddin Harun confirmed that the MACC and police were investigating the Negeri Sembilan Islamic Religious Council PETALING JAYA The Negeri Sembilan state government is leaving it to the Malaysian Anti Corrupt...
Aminuddin Bimbang Kj Mungkin Tanding Prn Negeri Sembilan

Aminuddin Bimbang Kj Mungkin Tanding Prn Negeri Sembilan

papar berkaitan - pada 9/2/2023 - jumlah : 108 hits
Menteri Besar Pakatan Harapan Negeri Sembilan Datuk Seri Aminuddin Harun mencadangkan Khairy Jamaluddin bertanding di Kelantan pada Pilihan Raya Negeri akan datang Bimbang dengan populariti Khairy Jamaluddin yang boleh menumbangkan kerajaan...
Mb Ship No Biggie Negeri Sembilan Bersatu Offers Post To Kj

Mb Ship No Biggie Negeri Sembilan Bersatu Offers Post To Kj

papar berkaitan - pada 11/2/2023 - jumlah : 125 hits
Negeri Sembilan Bersatu is willing to offer the menteri besar position to Khairy Jamaluddin if the latter decides to contest in the state polls under the party s logo State Bersatu chief Eddin Syazlee Shith said the party does not have a pr...
Negeri Sembilan Cadang Bubar Dun 1 Jun

Negeri Sembilan Cadang Bubar Dun 1 Jun

papar berkaitan - pada 3/2/2023 - jumlah : 200 hits
BernamaMenteri Besar Negeri Sembilan Aminuddin Harun mencadangkan DUN negeri itu dibubarkan pada 1 Jun ini bagi memberi laluan kepada Pilihan Raya Negeri Dia yang juga naib presiden PKR bagaimanapun berkata cadangan itu akan dibincangkan te...
Pejuang Intai Peluang Kerjasama Dengan Pakatan Di Pilihan Raya Negeri Kata Sumber

Pejuang Intai Peluang Kerjasama Dengan Pakatan Di Pilihan Raya Negeri Kata Sumber

papar berkaitan - pada 6/2/2023 - jumlah : 90 hits
Pejuang intai peluang kerjasama dengan Pakatan di pilihan raya negeri kata sumber
State Polls N Sembilan Proposes Dissolving Legislative Assembly On June 1 Mb

State Polls N Sembilan Proposes Dissolving Legislative Assembly On June 1 Mb

papar berkaitan - pada 4/2/2023 - jumlah : 182 hits
Menteri Besar Datuk Seri Aminuddin Harun has proposed that the Negeri Sembilan legislative assembly be dissolved on June 1 to pave the way for the 15th state election Aminuddin who is also PKR vice president however said the proposed date w...
Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Aku Ceraikan Isteri Ikut Kehendak Dia Sebab Dia Tak Pandai Buat Air Ikut Tekak Keturunan Kami

Nostalgia Bedak Sejuk

Buah Ciku 10 Khasiat Pelbagai Jenis Penyakit

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Hiburan Saya Rasa Mereka Ada Masa Depan Yang Baik Abby Abadi Dedah Aslam Kini Bawa Grab Dan Berniaga



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


How To Choose A Patent Lawyer In New York For Your Invention

Ai Text Humanizer Bridging The Gap Between Ai And Human Writing

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Khaled Loyal Umno Voter Base Is Shrinking

Perkampungan Sunnah Ke 9 Kangar Perlis

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas