Checkup 15 Weeks Apa Yang Dilakukan Oleh Klinik Kesihatan



Checkup ke 15 weeks mengandung Ina bertukar appointment ke Klinik Kesihatan kepada hari Khamis dan pada jam 2 petang. Rasanya bila tukar ke petang,barulah tak rushing pun.

Kali ni checkup berjumpa dengan doktor. Walaupun petang appointment di klinik kesihatan.Yang peliknya, seperti checkup pagi pula dahhh. Alahaiii~ penuh weii orang di klinik. Ermmm,mungkin batch sama Ina ni ramai yang pregnant kot. Musim ibu-ibu mengandung katakan.Ahaks!
Hantar anak-anak ke Rumah Mak
Terpaksa hantar ke rumah mak anak-anak untuk appointment klinik ni. Suami pula kerja, kena masuk site haritu.Jadinya memang lah tak boleh bawa anak-anak masuk ke site. NAsib baik ada mak ayah yang duduk berdekatan,dalam Kuantan juga.Hihihi~ syukur sangat. Mereka alhamdulillah, masih sihat walafiat lagi.
Sampai ke klinik dah jam 2.15 petang.Huhuhu~ Bertolak dari rumah mak (batu hitam) ke Beserah.Fuhhh~ letih lah sedikit.
Cepat penat semasa mengandung
Tengahari tu memang tak memasak lah,sebab risau penat.Maklumlah, sejak mengandungkan yang ke-4 ni.Memang cepat letih. Erm, jika menjemur kain pun dah mula mengah,terbongkang atas kerusi dah. Tu belum lagi melipat pakaian.Yang itu, memang dah surrender awal.Memang tak melipat. Kadang-kadang suami yang tolong. Kandungan ke-4 ni jer nampak macam weak sikit dari kandungan sebelum-sebelum ni. .

Checkup 15 weeks Pregnancy Macam biasa, ambil nombor di kaunter pendaftaran terlebih dahulu. Kemudian barulah masuk ke bahagian Ibu dan anak-anak iaitu tempat rawatan bagi ibu mengandung , bersalin dan kanak-kanak bawah 5 tahun.
Agak ramai appointment petang ni. Hahahahadoi lah. Sabar lah. Kali ni lama juga nak tunggu giliran dipanggil tu. Bahagian sini pula bagi nombor bilik rawatan untuk appointment .
Seperti biasa, rutin ibu mengandung ni kena ambil urin test,. Bilik makmal ni jauh ke belakang dari bahagian Ibu dan anak-anak.Keluar lah sekejap. Makmal ni bercampur dengan pesakit lain.Ada warga emas juga yang datang untuk check urin dan darah di bahagian makmal ni.Itu yang kadang kala agak lambat menunggu giliran disini.

Check up kali ni, tak payah ambil darah untuk cek HB. Sebab masih baru lagi ambil itu hari. Jadinya, ambil urin jerlah.Proses ini bagi mengesan samada protein ada atau tidak didalam urine ibu mengandung.

Selesai ke makmal, giliran masuk ke bilik 15 pula, Nurse kat bilik ni baik sangat.Mesra pelanggan. Rasanya nama dia Nor Zaihan. Timbang disini, berat tak naik mendadak. pada 15 weeks checkup, berat Ina ialah 51kg sahaja. Berat terkawal bagi ibu mengandung.Sebelum ni ada nurse tanya, kot-kot Ina ni ada tiroid.Iyerlah Ina ni kurus dan tinggi. Dan alhamdulillah, memang tiada tiroid. Kandungan ke-3 dulu dah pernah buat ujian Tiroid.
Bilik Doktor
Kali ini bilik doktor yang ambil appointment Ina adalah doktor India perempuan. Soft spoken orangnya. Ada juga doktor tanya mengapa buka buku lewat.Hihihihiks~ Bukan sengaja tau. Sebab di a wal kehamilan dulu, macam nak alami keguguran sebab ada bleeding dan spotting. Jadinya 12 weeks baru buka buku merah .

Adehh, sekarang ni pula doktor mintak kertas yang Ina scan perut tu semasa 10 weeks di Klinik Wyko pula. Mana lah nak cari kan? Sebab haritu excited tunjuk pada 3 orang anak-anak Ina.Entah kemana simpan dan sorok.
Appointment 15 weeks ni, doktor scan bagi memeriksa kesihatan baby.Doktor ukur panjang janin, kaki ,tangan dan kepala janin. Bukanlah nak tengok jantina. Bagi doktor kerajaan, yang menjadi keutamaan mereka adalah kesihatan janin yang dikandung. Kalau korang nak tau jantina, baik pergi scan di Klinik private jer. Haritu scan dan ubatan adalah RM 120 Sahaja.Dibekalkan bersama 3 jenis ubat.

Sebelum pulang, doktor KK ni bekalkan ub at tahan muntah kepada Ina.Sebab alahan tu kerap juga datang.Kalau dah start muntah, memang tak berhenti. Jadi doktor bekalkan ubat tahan muntah.Dan ubat ini memang mengantuk.Huhuhuhu~ Sedar-sedar dah subuh.Tak sedar langsung nak bangun malam.

Okaylah, itu sahaja pengalaman Ina checkup 15 weeks di Klinik Kesihatan untuk kandungan ke-4. Next appointment adalah pada 17 Oktober pula dan kena minum air gula pada kandungan 6 bulan.

Buku merah ni wajib di bawa semasa appointment artikel lain
Checkup 15 weeks | Apa yang dilakukan oleh Klinik Kesihatan SlotAkasia | Lelakimu Yang Dulu Bercuti di Rompin. Resort yang mempunyai banyak kemudahan di Lanjut Beach & Golf Resort 12 Minggu kehamilan baru buka buku Merah di Klinik Kesihatan Ulek Beach Resort,Dungun | Resort Selesa dan Menenangkan
The post Checkup 15 weeks | Apa yang dilakukan oleh Klinik Kesihatan appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://nurimanqhaisara.com/mengandung-dan-checkup/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tak Payah Risau Muncung Itik Lagi Ujian Hpv Dna Kini Ditawarkan Di Klinik Kesihatan Kl Kedah Amp Kelantan

Tak Payah Risau Muncung Itik Lagi Ujian Hpv Dna Kini Ditawarkan Di Klinik Kesihatan Kl Kedah Amp Kelantan

papar berkaitan - pada 30/9/2019 - jumlah : 554 hits
Berita baik bagi wanita yang takut dengan muncung itik iaitu spekulum yang digunakan untuk pemeriksaan pap smear Bukan sekadar rasa tak selesa kan malah rasa malu dengan doktor atau jururawat yang membuat pemeriksaan Kini dengan kaedah HPV ...
Cvskl Dan Klinik Qualitas Jalin Usahasama Bagi Meningkatkan Tahap Kesihatan Jantung Rakyat Malaysia

Cvskl Dan Klinik Qualitas Jalin Usahasama Bagi Meningkatkan Tahap Kesihatan Jantung Rakyat Malaysia

papar berkaitan - pada 24/9/2019 - jumlah : 439 hits
Ujian Elektrokardiogram PERCUMA Kepada 3 000 Orang Hingga DisemberBersempena dengan Hari Jantung Sedunia 2019 pada 29 September ini Cardiac Vascular Sentral Kuala Lumpur telah melancarkan Kempen Kesihatan Jantung CVSKL yang menawarkan ujian...
Insurans Kesihatan Rm10 Sebulan Telah Dilancarkan Oleh Deum

Insurans Kesihatan Rm10 Sebulan Telah Dilancarkan Oleh Deum

papar berkaitan - pada 26/9/2019 - jumlah : 542 hits
Insurans Kesihatan RM10 Sebulan Telah Dilancarkan Oleh DEUM Dewan Ekonomi Usahawan Malaysia hari ini melancarkan Keahlian Skuad Kasih atau kad perubatan serendah RM120 setahun terbuka kepada semua terutama golongan berpendapatan rendah Yang...
Stres Yang Dialami Oleh Ibu Hamil Bisa Timbulkan Masalah Kepribadian Pada Buah Hati

Stres Yang Dialami Oleh Ibu Hamil Bisa Timbulkan Masalah Kepribadian Pada Buah Hati

papar berkaitan - pada 11/9/2019 - jumlah : 237 hits
Tekanan yang muncul secara ringan hingga sedang bisa meningkatkan risiko masalah pada anak ini hingga tiga kali lipat Masalah yang dialami oleh anak ini mungkin mereka alami sebelum berusia 30 tahun
Ainul Aisyah Tunjuk Dada Kena Kutuk Oleh Netizen

Ainul Aisyah Tunjuk Dada Kena Kutuk Oleh Netizen

papar berkaitan - pada 11/9/2019 - jumlah : 2215 hits
Buah Kecik Pun Nak Tayang Nampak Tulang Je Ainul Aishah Belanja Foto Seksi Dikecam NetizenSebelum ini pelakon Ainul Aishah pernah ditegur oleh warganet mengenai buah dadanya yang tiada mempunyai belahan menyebabkan dia tidak berpuas hati Ka...
Tuah Video Ucapan Untuk Tuanku Arrian Andra Dijemput Ke Istana Oleh Permaisuri

Tuah Video Ucapan Untuk Tuanku Arrian Andra Dijemput Ke Istana Oleh Permaisuri

papar berkaitan - pada 11/9/2019 - jumlah : 516 hits
Masuk sahaja bulan September ibu bapa kebanyakannya tarik nafas lega disebabkan bulan ini mendapat cuti umum selama tiga hari berturut turut pada hari isnin Cuti umum yang dimaksudkan adalah cuti Awal Muharram Hari Keputeraan Agong dan Hari...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


The Evolution Of Adult Entertainment

Drama Projek Exit

Surah Al Ikhlas Bacaan Rumi Terjemahan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb

Berjalanlah Di Atas Jalan Kebenaran