Checklist Barang Ke Labour Room Bawa Yang Perlu Sahaja


Menantikan saat kelahiran bayi adalah detik terindah yang ditunggu oleh setiap pasangan suami isteri dan juga seluruh ahli keluarga.
Disamping kegembiraan serta perasaan yang bercampur-baur, pastikan anda sudah menyiapkan barang ke labour room yang perlu dibawa apabila tiba masanya nanti. 
Letakkan semua barang keperluan tersebut di dalam sebuah beg dan  terus simpan di dalam bonet kereta yang sering digunakan oleh ibu yang sedang mengandung.
Hal ini akan memudahkan apabila berlakunya detik-detik kecemasan dan boleh mengelakkann barang penting terlupa bawa. Lagipun, ketenangan ibu turut mempengaruhi proses kelahiran yang lebih mudah. Kalau ibu dah stress, bayi pun susah nak keluar!
Checklist Barang Ke Labour Room Sebenarnya untuk ibu, anda hanya perlu membawa diri dan kandungan serta doa yang banyak apabila hendak masuk ke labour room. Pastikan anda sudah menanggalkan semua perhiasan ataupun barang kemas yang dipakai. 
Manakala untuk bayi yang bakal dilahirkan pula,  anda perlu menyediakan beberapa item ketika masuk ke labour room. Antaranya ialah: 
1. Baju Bayi Newborn Sediakan satu helai baju dengan saiz sesuai untuk bayi baru lahir untuk dipakaikan kepada anak anda kelak. Sebaiknya, pilih baju yang berlengan panjang untuk mengelakkan bayi anda kesejukan.
Baju newborn: https://shopee.com.my/fancybaby.os/6949493827 
2. Kain Bedung Seterusnya, sehelai kain bedung. Pilih kain bedung yang diperbuat daripada bahan yang berkualiti dan tidak sensitif untuk kulit bayi. Anda boleh dapatkan pelbagai pilihan kain bedung yang comel-comel di Shopee, contohnya seperti di bawah.
Kain bedung: https://shopee.com.my/xiewenmin/837491953
3. Pampers  Jangan lupa juga sediakan sekeping pampers new born untuk bayi anda. Pilih saiz yang betul agar sesuai untuk bayi anda yang baru lahir. 
Pampers newborn: https://shopee.com.my/petpetofficialstore/19912373537
4. Mitten & Booties Mitten adalah sarung tangan bayi manakala booties adalah sarung kaki bayi. Untuk memudahkan anda, sebaiknya beli satu set yang sama warna seperti baju, topi dan kain bedung. Barulah ada menarik, kan. 
Mittern & booties: https://shopee.com.my/omoochi/8711353467
5. Topi bayi Lindungi kepala bayi anda yang baru dilahirkan dengan sebuah topi bayi. Untuk pengetahuan anda, kepala bayi yang baru lahir biasanya lebih besar berbanding saiz badannya. Ini menyebabkan haba tubuh bayi mudah hilang melalui kulit kepala.
Pemakaian topi kepada bayi yang baru lahir adalah untuk menjaga bayi agar tetap suhu badannya kekal hangat seperti berada di rahim ibu.
Topi newborn: https://shopee.com.my/ichibansheng/6743632288
Barang Keperluan Ibu Di Wad Apabila sudah selamat melahirkan, biasanya para ibu akan ditahan di wad untuk melihat perkembangan kesihatan mereka. Oleh itu, jangan lupa sediakan juga barang keperluan untuk ibu semasa berada di wad. 
1. Tuala Sediakan sebuah tuala untuk ibu gunakan apabila berada di dalam wad. Biasanya pihak hospital tidak ada menyediakan tuala untuk pesakit. 
Tuala: https://shopee.com.my/yellow_shark2020/12274072054
2. Kain Batik/Skirt Walaupun biasanya Ibu akan diminta untuk memakai pakaian hospital, namun ada baiknya anda menyediakan sehelai kain batik ataupun segan untuk dipakai apabila ibu keluar daripada hospital kelak ataupun semasa diperlukan ketika berada di dalam wad.
Kain batik: https://shopee.com.my/qq_shopping/9645674822
3. Maternity Pad Sediakan juga pad bersalin ataupun pad ‘overnight’ untuk mengelakkan darah yang keluar selepas bersalin bocor. Sekiranya perlu, sediakan beberapa keping tambahan pad untuk persediaan. 
Maternity pad: https://shopee.com.my/pureenmalaysia/256938944
4. Baju Mesra Menyusu Untuk memudahkan ibu menyusukan bayi semasa berada di dalam wad, sediakan beberapa helai baju yang berzip hadapan ataupun baju yang mesra-menyusu. Baju ini juga boleh dipakai semasa keluar daripada wad kelak. 
Baju menyusu: https://shopee.com.my/summerglitzfashion/14507587047
5. Tudung Sarung Untuk tekan menjaga aurat, pastikan anda membawa tudung sarung untuk digunakan sepanjang berada di wad. Tudung sarung sangat praktikal kerana ia sangat mudah dipakai dan tidak perlu digosok. Sesuai untuk ibu yang baru bersalin dengan pergerakan terbatas. 
Tudung sarung: https://shopee.com.my/zeesoo/9415248061
6. Stokin Tebal Sekiranya kaki anda mudah kesejukan, pastikan anda membawa beberapa helai stokin tebal. Ada banyak pilihan stokin tebal dan comel-comel yang anda boleh dapatkan di Shopee. Harganya pun sangat mampu milik. 
Stokin: https://shopee.com.my/ecobb.os/8333597776
7. Pakaian Dalam Pakai Buang Anda boleh membawa pakaian dalam yang perlu dibasuh namun dinasihatkan untuk membawa pakaian dalam pakai buang sahaja. Apabila menggunakan pakaian dalam pakai buang, ia boleh terus dibuang setelah anda memakainya tanpa perlu bersusah-payah perlu mencucinya lagi.  
Maternity panties: https://shopee.com.my/welovebb/16019591737
8. Selipar Selipar juga item yang penting untuk ibu semasa berada di wad. Pastikan selipar yang dibawa tidak licin. Sebaiknya beli selipar baru macam dekat bawah ini pun okay. 
Selipar: https://shopee.com.my/frfactoryretail/10462648260


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ecentral.my/checklist-barang-ke-labour-room/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=checklist-barang-ke-labour-room

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Checklist Barang Ke Taska 15 Item Wajib Bawa

Checklist Barang Ke Taska 15 Item Wajib Bawa

papar berkaitan - pada 18/1/2023 - jumlah : 284 hits
Sekiranya diberi peluang sudah pasti setiap ibu bapa ingin menjaga anak mereka sendiri Namun tidak semua ibu bapa mempunyai peluang sedemikian Justeru itu ramai ibu bapa yang memilih untuk menghantar anak ke ataupun taska Sebelum menghantar...
Dua Maut Lori Bawa Barang Lusuh Terbakar

Dua Maut Lori Bawa Barang Lusuh Terbakar

papar berkaitan - pada 20/1/2023 - jumlah : 142 hits
Dua Maut Lori Bawa Barang Lusuh Terbakar Kerja bawa lori adalah kerja yang boleh dikatakan amat berisiko Terbaru sebuah lori meletup setelah berlaku kemalangan Dua maut lori kontena bawa barang lusuh terbakar SEREMBAN N9 Dua individu mening...
Dah Hujung Hujung Peritnya Rasa Bawa Perut Datin Shahida Tunggu Masa Bersalin

Dah Hujung Hujung Peritnya Rasa Bawa Perut Datin Shahida Tunggu Masa Bersalin

papar berkaitan - pada 9/1/2023 - jumlah : 134 hits
Fasa kehamilan bagi setiap ibu adalah pengalaman yang menyeronokkan Bermula saat mengetahui diri berbadan dua perubahan hormon alahan perut membesar hinggalah kepada tendangan kecil dan pergerakan aktif bayi Bagaimanapun tidak semua wanita ...
Geng Motor Bawa Sajam Serang Unisba Dua Mahasiswa Luka Luka

Geng Motor Bawa Sajam Serang Unisba Dua Mahasiswa Luka Luka

papar berkaitan - pada 10/1/2023 - jumlah : 78 hits
Aksi penyerangan terekam CCTV dan diunggah oleh berbagai akun media sosial Dalam keterangannya rombongan bermotor itu datang dari arah bawah Jalan Tamansari menuju utara sekira pukul 22 00 WIB
Hiburan Tular Video Pel Cur Dihantar Ke Kapal Pekerja Offshore Netizen Tak Sangka Balik Rumah Bawa Penyakit

Hiburan Tular Video Pel Cur Dihantar Ke Kapal Pekerja Offshore Netizen Tak Sangka Balik Rumah Bawa Penyakit

papar berkaitan - pada 9/1/2023 - jumlah : 208 hits
Satu perkongsian di media sosial dan TikTok baru baru ini telah mencetuskan perdebatan dalam kalangan netizen di mana sebuah video menunjukkan beberapa orang wanita dipercayai pelacur dibawa naik ke kapal pekerja offshore Dalam video itu se...
Round Up Euro Ousmane Dembele Bawa Barcelona Menang Atas Atletico Madrid Berita Sepak Bola

Round Up Euro Ousmane Dembele Bawa Barcelona Menang Atas Atletico Madrid Berita Sepak Bola

papar berkaitan - pada 9/1/2023 - jumlah : 148 hits
Barcelona unggul tiga poin di puncak La Liga pada hari Minggu dengan kemenangan tandang 1 0 di Atletico Madrid berkat gol babak pertama dari Ousmane Dembele Saingan dan urutan kedua Real Madrid menderita kekalahan 2 1 di Villarreal pada har...
Madame Pang Berminat Bawa Stuart Wilkin Dan Darren Lok Ke Liga Thailand

Madame Pang Berminat Bawa Stuart Wilkin Dan Darren Lok Ke Liga Thailand

papar berkaitan - pada 8/1/2023 - jumlah : 319 hits
Wilkin Darren Lok pikat pasukan Liga Utama Thailand Madam Pang idam Stuart Wilkin dan Darren Lok di Port FC PENGERUSI kelab Port FC Nualphan Lamsam mengidamkan tonggak tengah Harimau Malaya Stuart Wilkin untuk beraksi bersama kelabnya di Th...
Tukar Pemimpin Jika Mahu Bawa Perubahan Umno Diberitahu

Tukar Pemimpin Jika Mahu Bawa Perubahan Umno Diberitahu

papar berkaitan - pada 6/1/2023 - jumlah : 106 hits
freemalaysiatoday com January 5 2023 12 15 PMUmno akan mengadakan perhimpunan agung pada 11 hingga 14 Januari namun jawatan presiden dan timbalan presiden mungkin tidak dipertanding PETALING JAYA Ahli Umno perlu bersikap berani mengubah kep...
Hiburan Demi Views Income Youtube Influencer Dikecam Bawa Bayi Naik Jetski

Hiburan Demi Views Income Youtube Influencer Dikecam Bawa Bayi Naik Jetski

papar berkaitan - pada 6/1/2023 - jumlah : 105 hits
Baru baru ini tular di laman mengenai sebuah hantaran video memaparkan sepasang ibu bapa yang bertindak membawa bayi mereka menaiki Jetski di sebuah perairan pantai Menerusi video berdurasi 32 saat itu seorang bapa dilihat membawa Jetski de...
Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Polis Cari Waris Lelaki Maut Kemalangan

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Ceo Badan Berkanun Ditahan Sprm Disyaki Seleweng Dana Projek Rm1 2 Bilion

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph

Kerajaan Lulus Pemanjangan Landasan Ltsip

Langkawi Welcomes The World Residences At Sea And Celebrates Tourism Resurgence



Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix


Kelebihan Menggunakan Paperbag Berbanding Plastik Pilihan Lebih Mesra Alam

Bufet Buka Puasa Kat Hotel Excelsior Ipoh

Hasil Tanaman Dalam Pasu

More Than Genetics How Life Experiences Shape Our Health

Disyaki Seleweng Rm8 Juta Dalam Akaun Amanah 2 Firma Guaman Disiasat

Agc Rejects Sanusi Bid To Dismiss Sedition Charges