Ceo Air Asia Group Tony Fernandes Di Sebut Bakal Gantikan Hamidin Sebagai Presiden Mfl


 

KUALA LUMPUR - Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) AirAsia Group Tan Sri Tony Fernandes yang namanya disebut-sebut sebagai calon Presiden Liga Bola Sepak Malaysia (MFL) bersedia memikul tanggungjawab itu, namun tertanya-tanya sama ada komuniti sukan tersebut sudi menerimanya.
Pemilik kelab bola sepak Inggeris, Queens Park Rangers (QPR) tersebut berkata beliau tidak gentar dengan cabaran dan akan memberikan komitmen 100 peratus dalam menjalankan tanggungjawabnya terhadap sukan kegemarannya itu.
Bagaimanapun berikutan imejnya sebagai pemain industri penerbangan, Fernandes menyerahkan kepada komuniti bola sepak dan Lembaga Pengarah MFL untuk menilai sama ada beliau mempunyai ciri-ciri yang diperlukan bagi mengisi kekosongan yang bakal ditinggalkan oleh presiden semasa MFL Datuk Hamidin Mohd Amin.
"Bolehkah komuniti bola sepak menerima saya? Saya mengendalikan MFL, bunyinya menakutkan tetapi apa yang saya tahu ialah saya akan berikan sepenuh tenaga terhadap tugas itu. Terserah kepada komuniti bola sepak untuk memutuskan sama ada mereka mahu 'orang penerbangan' menyertai mereka.
"Saya tidak tahu sama ada MFL mahukan saya sebagai orang nombor satunya, tetapi jika saya diminta menjadi pengurus pasukan Malaysia, saya teringin melakukannya, segala yang berkaitan dengan sukan serasi dengan saya, saya sukakan persaingan dan saya mahu Malaysia mencipta kejayaan," katanya kepada pemberita baru-baru ini.
Berikutan cabaran yang dihadapi MFL sepanjang penularan pandemik COVID-19, Fernandes dilihat sebagai calon yang dapat menyuntik dimensi baharu dalam menarik lebih ramai penaja, sekali gus meningkatkan pendapatan serta nilai komersial Liga Malaysia.
Beliau bagaimanapun enggan membuat sebarang janji yang keterlaluan terlalu awal, sebaliknya berkata penyokong memainkan peranan penting dalam menyumbang kepada peningkatan nilai komersial liga itu.
"Memang saya sukakan sukan, saya boleh lakukannya namun saya tidak tahu sama ada saya mampu meningkatkan aspek kewangan MFL.
"Untuk dikomersilkan, bola sepak memerlukan wang, justeru adakah orang ramai bersedia membayar untuk menonton bola sepak? Bagi membolehkan MFL berubah, rakyat Malaysia harus sedar bahawa mereka perlu berbelanja lebih sedikit jika mahu produk berkualiti, selain stesen televisyen juga harus terlibat," katanya.
Khamis lepas, Fernandes yang merupakan tokoh korporat, meluahkan kesediaannya untuk mengisi kerusi nombor satu MFL selepas Hamidin menyatakan hasrat untuk melepaskan jawatan itu susulan kejayaannya mempertahankan jawatan Presiden Persatuan Bola Sepak (FAM) untuk penggal kedua tanpa bertanding pada Sabtu lepas. #sumber
http://www.pahangdaily.blogspot.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://pahangdaily.blogspot.com/2021/03/ceo-air-asia-group-tony-fernandes-di.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+blogspot/LWFdy+(Pahang+Daily+Online)

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
5 Sebab Tony Fernandes Layak Terajui Mfl

5 Sebab Tony Fernandes Layak Terajui Mfl

papar berkaitan - pada 17/3/2021 - jumlah : 149 hits
Ahli perniagaan dan tokoh koporat terkenal negara Tan Sri Tony Fernandes dilaporkan bersedia untuk memegang jawatan Presiden Liga Bola Sepak Malaysia sekiranya ditawarkan jawatan tersebut Beliau berkata demikian dalam satu majlis menandatan...
Awani Ringkas Presiden Fam Pertama Dipilih Sebagai Cdm

Awani Ringkas Presiden Fam Pertama Dipilih Sebagai Cdm

papar berkaitan - pada 10/3/2021 - jumlah : 175 hits
Ikuti rangkuman berita utama yang menjadi tumpuan sepanjang hari di Astro AWANI menerusi AWANI Ringkas SUBSCRIBE now Astro Awani https www youtube com c astroawani sub confirmation 1 Astro AWANI LIVE https www astroawani com video ter
Tony Fernandes To Be Malaysian Football League Supremo

Tony Fernandes To Be Malaysian Football League Supremo

papar berkaitan - pada 17/3/2021 - jumlah : 212 hits
FAM chief Hamidin Mohd Amin and MSC chairman Tony Fernandes at the press conference today KUALA LUMPUR Tony Fernandes the co owner of English Championship side Queens Park Rangers could be running the Malaysian Football League soon I am up ...
Berjaya Corp Shares Surge 17 Pct On Jalil S Appointment As Group Ceo

Berjaya Corp Shares Surge 17 Pct On Jalil S Appointment As Group Ceo

papar berkaitan - pada 17/3/2021 - jumlah : 281 hits
Shares in Berjaya Corporation Bhd jumped 17 percent following the appointment of former president and group chief executive officer of Permodalan Nasional Bhd Abdul Jalil Abdul Rasheed as its new group CEO At 11 25am the stocks increased th...
Ex Pnb Chief Jalil Rasheed Joins Berjaya Corp As Group Ceo

Ex Pnb Chief Jalil Rasheed Joins Berjaya Corp As Group Ceo

papar berkaitan - pada 17/3/2021 - jumlah : 217 hits
Abdul Jalil Rasheed is to relook Berjaya Corp s corporate structure optimise financial and human resources and improve efficiencies among others KUALA LUMPUR Berjaya Corporation has appointed Abdul Jalil Rasheed as its new group chief execu...
Dr Xavier Jayakumar Umum Letakkan Jawatan Sebagai Naib Presiden Dan Ahli Pkr Hari Ini

Dr Xavier Jayakumar Umum Letakkan Jawatan Sebagai Naib Presiden Dan Ahli Pkr Hari Ini

papar berkaitan - pada 13/3/2021 - jumlah : 294 hits
KUALA LUMPUR Dr Xavier Jayakumar hari ini mengumumkan peletakan jawatan sebagai Naib Presiden dan ahli PKR parti yang dianggotainya sejak 1998 Menerusi satu kenyataan beliau menyatakan rasa kecewa dengan beberapa perkara yang terjadi sejak ...
Kenyataan Cukai Jalan Oleh Bjak

Kecewa Makanan Potluck Sekolah Anak Tak Disentuh Ikutlah Apa Budak Suka Makan Bukan Kita

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

218 Fibonaci

Don T Let Renovations Ruin Your Home And Your Budget Or Some Tips For Choosing A Contractor

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat

Faisal Halim Kini Di Icu Tangan Kiri Tiada Tindak Balas

Persediaan Awal Haji



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Pusing Jalan

Pentingnya Muhasabah Diri

Huawei Announce Upcoming Launch Two Products On 13 May 2024

777 3 67 Slot777 Pg Slot777 Top 10 By Debora Punpro777 Us

Kisah Pemuda Bani Tamim Di Akhir Zaman

Strategic Alliances For Business