Celebrate Birthday Airis Lima Tahun Kalendar Hijriah


Semalam sepatutnya keluar celebrate birthday Airis yang ke lima tahun. Kami berjaya keluar tapi tak berjaya celebrate seperti yang dirancang. 
Berjaya keluar bermaksud semua orang meninggalkan rumah dengan perasaan gembira dan muka yang ceria tanpa ada tangisan mahu pun suara petir mama yang keluar. 
Semenjak anak-anak meningkat usia banyak betul cabaran perlu diharungi sebelum berjaya keluar dari rumah. 
Merengek tak suka pakai baju mama abah pilih, tak nak ikat rambut nak biar je rambut lepas lurus. Nak bersolek macam mama dan banyak lagi senarai.
Begitu ya cabaran. 





Celebrate Birthday Airis Lima Tahun Kalendar HijriahBerbalik pada cerita celebrate birthday. Kisahnya minggu lepas naik notifikasi dekat handphone pemberitahuan hari lahir Airis mengikut bulan Islam, kalendar Hijriah. 
Kalau ikut kalendar Gregori tarikh lahir dia jatuh pada bulan Januari. Kebetulan dia terdengar perbualan aku dan suami waktu aku bercakap di telefon. 
Airis melompat kegembiraan bila dapat tahu. Untuk kanak-kanak sebaya Airis, sambutan hari lahir adalah hari dia diberikan hadiah, menjadi tumpuan dan pendek kata hari dia paling gembira.
Seperti dijangka dia tak henti-henti ingatkan abah dia supaya bawa pergi makan dan nak beli kek. Sebelum ni dia dah merajuk dengan abah dia sebab tak belikan kek. 





Makan Di Gula Cakery café KL East Mall. Kami layankan saja permintaan dia nak keluar makan dan cari kek. Suami ajak makan di Gula Cakery café dalam KL East Mall. 
Dah lama teringin nak makan dekat sini disebabkan dessert yang memukau mata kami sekeluarga. Ada banyak pilihan, cantik dan semua kelihatan sedap. Meriah hiasan, tak kedekut langsung bahan-bahan dia guna. 
Kebetulan waktu kami makan ada keluarga yang sambut hari jadi. Staff café bawa kek dan lagu birthday dimainkan. Semua orang nyanyi bersama-sama sambil tepuk tangan. 
Meriah dan sporting masing-masing termasuk pelanggan. Waktu ni Airis dah tarik muka. Nak mula merajuk la kononnya. 
Tapi yang kelakarnya memang awal-awal plan nak makan dessert tapi berlaku sebaliknya. Oleh sebab nak elak pembaziran, kami tangguhkan nak pesan kek. Risau membazir. 
Ternyata semuanya benar belaka. Lepas masing-masing selesai makan semua tersandar kekenyangan. Jadi memang tak pesan kek dan kami terus keluar lepas selesai makan. 
Barisan orang beratur panjang dekat depan kedai. Orang datang untuk minum petang dan terus dinner agaknya. 
Keputusan bijak datang ke sini sekitar jam tiga petang, waktu orang dah kurang berebut waktu lunch. Pengalaman makan di Gula Cakery café amat menyenangkan kecuali disebabkan beberapa perkara. 
Muzik mereka mainkan aku rasa agak kuat. Lagu yang dipasang pula bukan taste kami jadi agak menggangu. Pelanggan pula full house dan masing-masing berborak macam tak ingat dunia. 





Ada pasangan berhampiran kami, selang sebuah meja dengan kami, lelaki tu berborak macam borak dekat pasar. Kuat sangat dia bercerita dan bila gelak memang kuat sangat. 
Tapi kami fahamlah sebab cuti hujung minggu. Semua orang teruja nak keluar bergembira. Suami kata sebab tu orang yang ada duit dia bayar dan pilih tempat makan yang aman, tempat makan yang dia selesa boleh enjoy food dan persekitaran. 
Sedar kami golongan yang sedang-sedang je jadi baiklah kita fokus apa yang kami ada. Anak-anak memang enjoy makan dekat sini. 
Sumpah makanan dekat Café Gula Cakery sedap mengikut tekak aku. Ini berdasarkan menu yang aku pilih dan pastinya aku nak repeat lagi di masa hadapan. 
Menu dekat Café Gula Cakery lengkap sebab ada main, starter, dan juga dessert. Dari segi pilihan memang lengkap. Bijak otak owner dia. Nanti aku ceritakan di entri khas. 




Beli Kek Celebrate Birthday Di RumahBerbalik pada cerita celebrate birthday Airis, untuk tidak mengecewakan dia sebelum balik kami bawa dia pergi beli kek. 
Sengaja tak beritahu nak buat kejutan tapi dia cam jalan ke kedai kek selalu kami beli. Kedai kek viral di Wangsamaju. Budak kecil tu teruja sangat. 
Airis request supaya kami nyanyikan lagu Happy Birthday dan dia nak potong kek sendiri. Dia rasa dia dah besar agaknya. 
Simple je tapi beri kenangan manis untuk dia. Bila anak-anak gembira automatik ibu ayah pun gembira. Sampai je rumah terus ajak dia potong kek sementara masing-masing pakai baju elok. 
Untuk Airis anak mama abah. Membesar jadi anak solehah, jadi harta keluarga dunia akhirat. Berjaya capai segala impian dan senantiasa berada di bawah rahmat Allah. 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.rodiahamir.com/2022/12/celebrate-birthday-airis-lima-tahun.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Airasia S 21st Birthday Sale Fares On Sale From Rm21 To Celebrate 21 Years As Asia S Low Fare Leader

Airasia S 21st Birthday Sale Fares On Sale From Rm21 To Celebrate 21 Years As Asia S Low Fare Leader

papar berkaitan - pada 28/11/2022 - jumlah : 217 hits
AirAsia is celebrating 21 years of flying with an all in one way fare on sale from just RM21 less than the cost of movie tickets and dining in The sale which launches today runs until 4 December with a travel period between 1 March 2023 to ...
Pn Bakal Telan Asap Kerjasama Ph Bn Jika Dijaga Baik Mampu Berkuasa 100 Tahun Tadbir Malaysia

Pn Bakal Telan Asap Kerjasama Ph Bn Jika Dijaga Baik Mampu Berkuasa 100 Tahun Tadbir Malaysia

papar berkaitan - pada 4/12/2022 - jumlah : 99 hits
Sedar tak sedar selain di peringkat pusat di mana Anwar Ibrahim daripada PH yang mengetuai kerajaan perpaduan sekarang disokong oleh BN yang dipimpin Ahmad Zahid Hamidi kerjasama PH dengan BN juga turut wujud di dua negeri yang lain Negeri ...
Mantan Mb Pahang Tok Nan Menerima Ijazah Undang Undang Di Usia 72 Tahun

Mantan Mb Pahang Tok Nan Menerima Ijazah Undang Undang Di Usia 72 Tahun

papar berkaitan - pada 5/12/2022 - jumlah : 84 hits
GOMBAK Minat pada ilmu pengetahuan menjadi pendorong utama kepada bekas Menteri Besar Pahang Tan Sri Adnan Yaakob sehingga berjaya menggenggam segulung Ijazah Sarjana Muda Undang Undang dari Universiti Islam Antarabangsa Malaysia Bekas Ahli...
Tahun Depan Masuk Darjah 1 Pastikan Anak Dah Lepas Ready List Ni Lagi Bersedia

Tahun Depan Masuk Darjah 1 Pastikan Anak Dah Lepas Ready List Ni Lagi Bersedia

papar berkaitan - pada 5/12/2022 - jumlah : 208 hits
Anak bakal melangkah ke alam baru Darjah Satu tahun depan pastinya buat mak mak semakin berdebar Mana tidaknya terlalu banyak yang dirisaukan ibu untuk melepaskan anak ke sekolah yang lebih besar cabarannya Jika sebelum ini hanya di tadika ...
Bantulah Kakitangan Awam Yang Dah Hampir 15 Tahun Tak Dinaikkan Gaji

Bantulah Kakitangan Awam Yang Dah Hampir 15 Tahun Tak Dinaikkan Gaji

papar berkaitan - pada 6/12/2022 - jumlah : 107 hits
Belanjawan baharu sedang dirumus kata Rafizi December 6 2022 Menteri Hal Ehwal Ekonomi Rafizi Ramli berkata beliau sedang sibuk merumuskan belanjawan baharu PUTRAJAYA Pentadbiran Anwar Ibrahim sedang merumuskan suatu belanjawan mampan untuk...
Genap 23 Tahun Intip Potret Transformasi Amanda Manopo Yang Makin Memesona

Genap 23 Tahun Intip Potret Transformasi Amanda Manopo Yang Makin Memesona

papar berkaitan - pada 6/12/2022 - jumlah : 88 hits
Tepat pada 6 Desember ini Amanda Manopo genap berusia 23 tahun Di usianya yang masih terbilang muda ini Amanda Manopo sudah memiliki karier yang sukses Selain itu Amanda juga dikenal dengan paras cantiknya Genap 23 tahun intip potret transf...
Jonathan Si Kura Kura Hewan Darat Tertua Di Dunia Rayakan Ulang Tahun Ke 190

Jonathan Si Kura Kura Hewan Darat Tertua Di Dunia Rayakan Ulang Tahun Ke 190

papar berkaitan - pada 4/12/2022 - jumlah : 122 hits
Pulau St Helena di Atlantik Selatan merayakan ulang tahun ke 190 hewan darat tertua di dunia kura kura darat raksasa Seychelles bernama Jonathan
Hiburan Gagal Bayar Tunggakan Rm4 96 Juta Untuk Pesanan Pelitup Muka Jovian Apparel Disaman Pembekal

Bayaran Balik Ptptn Tarikh Pengecualian Penangguhan

Proses Pengubahsuaian Malaykord Baru

Stay Fashionably Fit With Huawei Fit 3 Now Available From Rm559

Pekerjaan Firma Prop Dalam Mencari Pedagang Terbaik

Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan

Drama Anggun Mikayla Lakonan Alya Iman Nabil Aqil

Kelahi Selepas Kemalangan Lelaki Bawa Kereta Lawan Arus



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Apa Jadi Serangan Balai Polis Johor S Pura Ini Komen Pas

Peminat Sayu Klopp Melangkah Pergi

Isu Isteri Cikgu Buang Hadiah Rm2 Pemberian Murid

Sambutan Ulang Tahun Vivo Malaysia Yang Ke 10 Dan Berpeluang Untuk Menang Perjalanan Ke Shenzhen China

Tahniah Izzat Upkk

Lawrence Wong Mengangkat Sumpah Sebagai Perdana Menteri Keempat Singapura