Cash Is King Gagal Beli Sokongan Pru 14




Cash is king gagal beli sokongan PRU 14Posted By: Redzuan RF8 Mediaon: May 14, 2022
ShareDebat Perdana antara Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Datuk Seri Najib Razak malam tadi sekali lagi mengungkapkan perkataan cash is king.
Najib yang mengubah erti ‘king’ sebagai rakyat bagaimanapun mendapat kecaman para warga maya kerana kebanyakan kewangan negara terbukti pergi ke kantung Jho Low yang menggelapkan dana 1Malaysia Development Berhad sepanjang pentadbiran beliau.
Bagi ADUN Kuala Perlis, Nor Azam Karap cash is king tidak selama lamanya mampu membeli sokongan rakyat.
Katanya terbukti dalam Pilihan Raya Umum ke 14 lalu BN kalah teruk biar pun menabur wang ke seluruh negara.
“Cash is king itulah naratif yang Najib bawa sebelum PRU 14, tetapi hasilnya kita semua sedia maklum tumbang juga kerajaan BN.
“Bagi saya cash is king ini tak boleh selama lamanya digunakan perkara tersebut untuk mendapat sokongan.
“Kita tidak boleh nafikan kita ada 4 PRN, saya sebutkan 2 PRN terakhir, Melaka dan Johor. Kita tahu dan sedar Umno dan BN cuba semampu mungkin untuk membeli, menawarkan kepada pengundi pelbagai perkara sebagaimana taktik sebelum PRU 14 tetapi mereka hanya dapat undi tak lebih 40%.
“Jadi cash is king tak banyak guna buat kita. Memang dalam pandemik kita perlukan duit tetapi duit bukanlah segalanya,” kata Nor Azam dalam bualbicara “Jangan Panas Bersama Sam” dimoderatorkan oleh Ketua Penerangan KEADILAN pusat Datuk Seri Shamsul Iskandar Mohd Akin, malam tadi.
Selain itu, calon Timbalan Ketua Cabang KEADILAN Kangar itu juga berkata, pengalaman beliau sebagai wakil rakyat menunjukkan perkhidmatan dan kebersamaan dengan rakyat itu penting untuk mendapatkan sokongan.
Malah cara itu kini telah terbiasa dan diiktiraf di DUN Kuala Perlis, berbanding amalan sebelum ini.
“Waktu saya cuba nak takle DUN Kuala Perlis, saya cuba ubah sikap masyarakat di sini. Pada awal dulu saya dibelar YB helmet (topi keledar) sebabnya bila saya tengok kawasan, ramai penduduk yang tak ambil peduli pakai helmet. Saya cuba beri penekanan dari tak pakai helmet kepada pakai helmet.
“Jadi bualan orang ketika itu. Ada yang marah ada yang positif. Jika ada yang datang pejabat saya minta tanda tangan saya intai di tingkap pejabat, saya tengok motor mana, sebab saya nak tanya mana helmet.
“Kedua, orang gelar YB sampah, bukan maksud sampah. Sebab saya mahu tukar minda rakyat daripada suka buang sampah merata. Kita ubah perkara itu sehingga pernah saya menjalankan program pertandingan memungut sampah di kampung nelayan Seberang Aman dan kita berjaya kumpul 25 tan sampah. Program ini dihadiri oleh Tuanku Raja Perlis.
“Sejak itu perkampungan itu mula berubah berwarna warni dan kampung ini jadi tarikan pelancong di Malaysia. Kita saksikan banyak page popular media sosial berkongsi kecantikan kampung nelayan ini,” katanya.
Mengenai pertanyaan Shamsul, siapakah yang lebih layak untuk memimpin Angkatan Muda KEADILAN Malaysia, Nor Azam berkata beliau menyokong kepimpinan Adam Adli kerana anak muda itu tiada beban kelemahan lampau berbanding calon lain.
“Adam adalah orang baru dalam parti yang saya rasa dia belum ternoda oleh kelompok. Jadi bila saya mengenali adam banyak idea dia yang membolehkan dia diangkat sebagai ketua AMK.
“Sebagai seorang aktivis yang amat dikenali sekitar Kuala lumpur, saya rasa Adam akan dapat membantu menarik sokongan ramai aktivis (kepada KEADILAN),” katanya lagi.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/05/cash-is-king-gagal-beli-sokongan-pru-14.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cash Bukan Lagi King Inikah Bahana Kerana Hilang Kuasa

Cash Bukan Lagi King Inikah Bahana Kerana Hilang Kuasa

papar berkaitan - pada 15/5/2022 - jumlah : 114 hits
Yang difahami sebelum ini mengenai cash is king yang dibudayakan oleh Najib Razak ia bererti dengan adanya banyak wang seseorang itu akan hidup atau boleh berlagak seumpama raja Raja di mana mana dunia sekali pun baik dulu atau sekarang mem...
Cash Is King King Itu Rakyat Najib

Cash Is King King Itu Rakyat Najib

papar berkaitan - pada 13/5/2022 - jumlah : 240 hits
Cash is king king itu rakyat Najib Datuk Seri Najib Razak mempertahankan pendekatan cash is king yang dibawanya dengan menyifatkan langkah itu lebih mudah untuk membantu rakyat ketika susah Sambil merujuk king itu adalah rakyat beliau berka...
Ahmad Mahathir Benci Cash Is King Tetapi Amalkan Kroni Is King

Ahmad Mahathir Benci Cash Is King Tetapi Amalkan Kroni Is King

papar berkaitan - pada 19/5/2022 - jumlah : 125 hits
malaysiakini comDiterbitkan May 19 2022 11 44 AMSetiausaha Agung Umno Ahmad Maslan hari ini memberikan tiga sebab mengapa rakyat sudah mula muak dan beranggapan pemimpin Pejuang Dr Mahathir Mohamad kini kurang relevan Antaranya kata Ahmad a...
Pengalaman Berurusan Dengan Cash Converter Bisnes Jual Beli Barang Terpakai

Pengalaman Berurusan Dengan Cash Converter Bisnes Jual Beli Barang Terpakai

papar berkaitan - pada 19/5/2022 - jumlah : 415 hits
Pernah dengar nama kedai Cash Converter Saya kenal nama tu sebab sering jumpa kawan dan minum di Nasi Kandar Pelita Plaza Shah Alam Kalau duduk di meja makan restoran tu di seberang jalan sana anda boleh nampak papan iklan Cash Converter Ke...
Jangan Beli Durian Melalui Aplikasi D4 Durian

Jangan Beli Durian Melalui Aplikasi D4 Durian

papar berkaitan - pada 6/5/2022 - jumlah : 106 hits
Jangan beli durian melalui aplikasi D4 Durian Polis meminta orang ramai berhati hati supaya tidak terpedaya dengan urusan jual beli durian menerusi aplikasi D4 Durian Polis Daerah Timur Laut berkata kes penipuan pembelian durian dalam talia...
Dasyat Malaysia Naik Heli Beli Nasi Pun Kecoh Bukan Dia Turun Ataih Bumbung Kedai Keh Keh

Dasyat Malaysia Naik Heli Beli Nasi Pun Kecoh Bukan Dia Turun Ataih Bumbung Kedai Keh Keh

papar berkaitan - pada 7/5/2022 - jumlah : 196 hits
Dakwa suspek kes beli nasi ganja guna helikopter ramai juruterbang bingung May 7 2022 Helikopter Bell 505 mendarat di Padang Ipoh pada 9 Julai untuk mengambil 36 paket nasi ganja PETALING JAYA Keputusan pendakwa raya untuk mendakwa seorang ...
Pengarah Urusan Guna Helikopter Beli Nasi Ganja Didakwa

Pengarah Urusan Guna Helikopter Beli Nasi Ganja Didakwa

papar berkaitan - pada 9/5/2022 - jumlah : 162 hits
Pengarah urusan guna helikopter beli nasi ganja didakwa Seorang pengarah urusan syarikat bergelar datuk yang menerbangkan sebuah helikopter untuk mengambil pesanan bungkusan nasi ganja di Padang Ipoh didakwa di Mahkamah Majistret Ipoh hari ...
Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan

Airasia Santan Menu Baru Harga

Kelahi Selepas Kemalangan Lelaki Bawa Kereta Lawan Arus

Koleksi Kad Pokemon Dilelong Rm330 000

Pas Dikecam Balun Polis Bukan Fahaman Ekstremis

Majlis Perkahwinan Anak Saudara

Yuka Kharisma Cinta Indah Buat Kanda Chord

Muslims Rebuke Rais Yatim S No No To Sarawak S Proposal Of Conducting Friday Sermons In English



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern

Durioo Cara Daftar Subscription

A Lone Wolf Does Not Materialise Naturally

Temui Onew Di Malaysia Dalam Guess Onew Fanmeeting 2024 Pada 27 Julai 2024

168slot 168slot Biz 13 Jun 2024 168slot 168 Top 35 By Christa

Puaka Cuti Semester