Cara Tingkatkan Jualan Dan Produktiviti



Setiap peniaga mengimpikan jualan yang banyak setiap hari. Jualan yang bertambah besar membawa erti pulangan untung yang bertambah banyak kepada bisnes. Namun langit tak selalunya cerah. Ada masa sales turun. Ada masa sales statik ditahap yang sama. Haih macam mana nak pulihkan sales ni. Baiklah harini min kongsikan beberapa tips untuk tingkatkan hasil jualan.
Kenapa sales turun? Kenapa sales gagal naik?
Itu antara soalan yang kami selalu dengar daripada para usahawan atau pemilik bisnes kecil. Nak tahu cara meningkatkan sales bisnes anda? Jom baca selanjutnya
Berikut adalah tips untuk tingkatkan hasil jualan bisnes anda

1) Sasarkan pelanggan sedia ada
Ramai bisnes owner hanya fokus untuk mencari pelanggan baru. Tetapi hari demi hari, kos untuk mendapatkan pelanggan baru semakin tinggi. Daripada menumpukan semua usaha anda pada pemerolehan pelanggan baru, anda harus meningkatkan strategi untuk menjual kepada pelanggan sedia ada.
Jelas sekali itu bagus untuk perniagaan anda jika anda boleh terus mendapat pelanggan baharu. Strategi ini lebih murah untuk mendapatkan pelanggan sedia ada.
Mengapa?
Orang-orang ini sudah biasa dengan jenama anda. Mereka sudah mempercayai anda dan pernah membuat belian dengan anda. Jadi fokus pada cara untuk meningkatkan hubungan anda dengan mereka.
2) Content marketing

Gunakan content marketing untuk jual secara “soft sell”.Kenapa? Sebab, penggunaan ad tidak begitu berkesan seperti dulu. Kini, orang ramai selalunya tidak memberi tumpuan kepada ad yang dipaparkan kepada mereka. Malah, mereka juga mempunyai kuasa untuk tutup iklan yang dipaparkan di komputer dan phone mereka.
Jadi, content marketing telahpun menjadi strategi banyak bisnes untuk menguatkan branding dan meningkatkan sales mereka.
Jenis-jenis content yang anda boleh buat adalah seperti FB post, video, infografik, blog dan sebagainya.
Sebagai contoh, jika anda menjual produk makanan seperti Coastal Dim Sum, anda boleh membuat dan post content santai seperti tips pemakanan yang sihat, infografik mengenai cara hidup sihat, dan lain-lain. Itu akan dapat menarik perhatian audiens untuk membaca, seterusnya dapat menarik minat mereka untuk mengetahui tentang produk yang anda jual.

3) Jual Ikut Keperluan Pelanggan

Selalu beranggapan yang pelanggan hanya akan beli perkara yang mereka perlukan. Bagaimana anda ingin yakinkan pelanggan yang mereka perlukan produk atau servis anda?
Sentiasa fokuskan pada kelebihan produk atau servis anda yang boleh mengurangkan kos perbelanjaan mereka atau menyelesaikan masalah pelanggan.
Mungkin produk anda kosnya agak mahal tetapi bahan yang digunakan tahan lama, berkualiti dan memberi manfaat kepada pelanggan dalam jangka masa panjang. Sentiasa kreatif dalam mencari nilai tambah produk anda yang berguna untuk pelanggan semasa membuat jualan.

4) Follow up pelanggan
Anda juga boleh follow up pelanggan yang sedia ada. Disamping itu boleh dapatkan feedback, apa kata pelanggan yang telah membeli produk anda. Testimoni ini boleh digunakan sebagai ‘senjata’ untuk meyakinkan lagi pelanggan untuk membeli produk anda.
Untuk menunjukkan penghargaan kepada pelanggan setia contohnya boleh berikan special offer seperti diskaun, baucer atau free gift untuk mereka repeat order. Apabila dah ada kepercayaan dan keyakinan daripada pelanggan, In shaa Allah pelanggan sendiri yang akan mencari produk anda.

5) Buat servis Cash On Delivery (COD)

Anda juga boleh membuat servis COD pada customer anda. Peluang yang sangat bagus kerana sekarang ramai customer yang tak dapat keluar membeli makanan dan mereka buat pilihan beli makanan dengan cara menempah dan menerima makanan di tempat mereka. Cara ini juga membantu tingkatkan TRUST dan CREDIBILITY bisnes anda.
Contoh anda boleh menjual dim sum ready to eat. Boleh buat pakej seperti pakej combo makan tengahari, pakej buffet dan sebagainya.
Kesimpulannya, berniaga bukan sekadar membuat duit tetapi ianya adalah satu proses seni memujuk pelanggan untuk mengambil tindakan. Nak dapat hasil jualan yang baik bukan satu perkara yang senang.

Perlu kena banyak trial and error. Cara orang lain berniaga mungkin belum tentu sesuai untuk kita gunakan dengan produk atau servis kita. Oleh itu lakukan dan bertindaklah sekarang sehingga anda mendapat hasil yang anda impikan. Bagi peniaga, paling penting adalah konsisten. Harap dengan tips yang diberi dapat membantu anda meningkatkan jualan anda.
Anda dah baca tips ini? Tunggu apa lagi terus buat dan bertindak. Jangan BERTANGGUH lagi! Mulakan langkah tanpa ragu-ragu.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://simkadluarbiasa.blogspot.com/2021/10/cara-tingkatkan-jualan-dan-produktiviti.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Semak Status Vaksinasi Sekolah Online Melalui Covidnow

Cara Semak Status Vaksinasi Sekolah Online Melalui Covidnow

papar berkaitan - pada 12/10/2021 - jumlah : 285 hits
Assalamualaikum dan salam sejahtera Kementerian Kesihatan hari ini melancarkan ciri baharu perincian vaksin bagi peringkat sekolah melalui laman sesawang COVIDNOW Melalui ciri baharu ini ibu bapa atau penjaga boleh membuat semakan mengenai ...
Cara Masak Paru Goreng Yang Betul Betul Rangup Sedap

Cara Masak Paru Goreng Yang Betul Betul Rangup Sedap

papar berkaitan - pada 12/10/2021 - jumlah : 287 hits
goreng yang rangup seakan memang enak Lebih membuka selera jika ia dimasak atau pelbagai jenis masakan lain yang menaikkan lagi keenakannya Walaupun menu menggunakan paru ini nampak mudah namun untuk menyediakan yang sedap rangup dan tidak ...
Cara Convert Video Youtube Menjadi Mp3

Cara Convert Video Youtube Menjadi Mp3

papar berkaitan - pada 12/10/2021 - jumlah : 202 hits
Sesuai judulnya maka yang akan Saya bahas kali ini adalah Cara Convert Video Youtube menjadi Mp3 Sebenarnya fungsi youtube adalah tempat para pengguna untuk mengunggah menonton dan berbagi video kepada khalayak umum Akan tetapi dengan terus...
Cara Semakan Dan Pembayaran Bil Air Kelantan Sdn Bhd

Cara Semakan Dan Pembayaran Bil Air Kelantan Sdn Bhd

papar berkaitan - pada 13/10/2021 - jumlah : 979 hits
Masih punya masalah untuk buat semakan dan pembayaran bil air Kelantan Di sini kami sediakan beberapa cara untuk menyemak atau membuat pembayaran bil air Kelantan kepada Air Kelantan Sdn Bhd Semoga artikel ini dapat membantu anda untuk memb...
Ini Bekalan Setahun Ke Vide0 Ramai Gelak Sakan Tengok Cara Lelaki Ini Simpan Air

Ini Bekalan Setahun Ke Vide0 Ramai Gelak Sakan Tengok Cara Lelaki Ini Simpan Air

papar berkaitan - pada 13/10/2021 - jumlah : 510 hits
Umum ketahui bahawa banyak kawasan di Selangor akan mengalami g4nggu4n bekalan air berjadual berikutan kerja kerja penambahbaikan dan penyenggaraan aset aset krit1kal seperti yang diumumkan pihak Air Selangor Menurut notis pemberitahuan ter...
Nasi Goreng Sardin Masak Cara Mudah Je

Nasi Goreng Sardin Masak Cara Mudah Je

papar berkaitan - pada 13/10/2021 - jumlah : 229 hits
Kali terakhir masak nasi goreng sardin bulan Julai haritu Itupun check entry lama Lepas tu tengok gambar eh macam sama pulak gambarnya Pinggan pun sama beralaskan tikar mengkuang Kejadian nasi pun lebih kurang sama cuma props gambar je berb...
Perut Anda Semakin Membuncit Sejak Kebelakangan Ini Ini 6 Cara Efektif Atasinya Segera

Perut Anda Semakin Membuncit Sejak Kebelakangan Ini Ini 6 Cara Efektif Atasinya Segera

papar berkaitan - pada 13/10/2021 - jumlah : 130 hits
MASALAH perut buncit seringkali dikaitkan dengan kebahagian Salah tau Sebenarnya keadaan itu boleh jadi faktor risiko masalah kesihatan terutamanya jantung dan kencing manis Pada masa sama ia juga dikaitkan dengan individu yang mempunyai ya...
Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Continuous Learning

Embark On The Journey Of Family Togetherness With Sharp This Parents Day

Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Meneladani 3 Nilai Semangat Ki Hajar Dewantara Sebagai Bapak Pendidikan Indonesia

Beyond The Buzz Exploring The Science Behind Mushroom Gummie

Senandung Buruh Kasar

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi

Pertahan Keharmonian Bagi Mengukuhkan Ekonomi Negara Mohamad Sabu

Jangan Nanti Plot Twist Didakwa Ambil Barang Terlarang Sarah Yasmine Tak Takut Buat Ujian Air Kencing