Cara Pengubat Rindu Khas Untuk Anda Yang Menjalinkan Hubungan Cinta Jarak Jauh


Cara Pengubat Rindu Khas Untuk Anda Yang Menjalinkan Hubungan Cinta Jarak Jauh! Hubungan cinta jarak jauh pasti membebankan bagi sesetengah pasangan. Rasa rindu yang cukup mendalam antara satu sama lain amat mendalam kerana jarang sekali untuk bertemu atas urusan yang tidak dapat dielakkan.
Perasaan jadi tidak menentu dan ada kalanya menimbulkan persoalan adakah si dia disana setia dan masih mencintai. Mungkin anda sendiri pernah mengalami perasaan ini hingga menjadi tidak keruan akibat rindu yang berlebihan.

1. TERUS BERHUBUNG  
Biar hanya seketika pastikan anda berdua akan terus berhubung setiap kali sebelum menamatkan hari-hari anda. Skype, Google Talk atau panggilan sekadar lima minit pun memadai mahupun hanya ucapan selamat malam. Ini bukti cinta anda masih utuh buatnya.
Namun usah lakukan kerana terpaksa dan pastikan anda sentiasa ada setiap kali si dia mahu berkongsi cerita. Selagi pasangan anda masih mahu berhubung maknanya si dia masih lagi serius untuk meneruskan hubungan yang dijalin walau jarak waktu dan masa memisahkan anda berdua.
2. EKSPRESIKAN PERASAAN BUAT SI DIA  
Sedangkan pasangan yang sering bersama pun kadang sukar untuk menyatakan perasaan sebenar apatah lagi mereka yang bercinta jarak jauh. Namun ada cara bagaimana anda boleh memperbetulkan situasi ini. Dr. Gary Chapman menerusi artikelnya ‘The Five Love Languages for Singles’, menyatakan cara terbaik meluahkan perasaan adalah dengan pemilihan kata dan ayat yang betul kepada pasangan anda.
Usah mudah terlarut emosi ketika menyatakan sayang atau rindu kerana itu belum tentu akan membuat pasangan anda selesa malah lebih teruk merimaskan. Apa yang boleh dilakukan, hantarkan kiriman kata-kata pujangga cinta melalui e-mel berserta lagu yang tepat dengan perasaan anda ketika itu. Hal ini merupakan salah satu saluran yang boleh anda lakukan untuk mengekspresikan perasaan kepada si dia.

3. TULUS DAN SETIA  
Syarat pertama harus jujur dan telus. Tiada apa yang boleh kekal lama tanpa ketulusan juga ketelusan dalam mengukuhkan sesuatu perhubungan. Jika syarat ini tidak berjaya dipegang kedua-dua belah pihak maka kasih dijalin hanya sekadar di permukaan, sama ada kerana takut putus atau sekadar bermain tarik tali.
Dr. Greg Guldner, pengarang ‘Long Distance Relationship : The Complete Guide‘ menyatakan 70% daripada pasangan yang mengalami epidemik cinta sebegini selalunya gagal dalam mempertahankan perhubungan kerana tidak mampu membiasakan diri dengan perubahan yang berlaku bila berhadapan dengan situasi baru ini.
4. BERIKAN KEJUTAN  
Kejutan manis buat si dia adalah perkara yang sentiasa boleh anda fikirkan. Tidak salah wang yang anda laburkan setiap kali keluar bersama dulu dikumpul dan gunakan untuk memberi kejutan dengan mengunjungi si dia yang jauh. Hal ini pasti saja akan memberi keterujaan kepada pasangan selain menjadi bukti sayang kepada si dia.
Jika masih belum mampu untuk melakukan perkara tersebut banyak kejutan lain boleh diberi seperti mengirimkan CD band tempatan kegemarannya atau membuat kolaj memori, kompilasi komunikasi anda berdua di media sosial seperti Yahoo Messenger dan jadikannya satu himpunan seakan cerpen. Pasti akan membuat si dia tersenyum kembali ketika membacanya.

5. RAIKAN MASA SENDIRI Cipta hobi serta minat baru agar masa lapang yang selalunya anda habiskan bersama si dia terisi. Dekatkan diri dengan aktiviti kesukaan anda seperti membeli-belah, bersukan atau meluangkan masa bersama keluarga dan rakan-rakan anda.
Aktiviti begini mampu menukar duka sendiri anda selain memberi pengalaman berbeza ia juga pasti akan membikin si dia ingin tahu lebih lagi tentang aktiviti yang anda lakukan. Elakkan dari bersendirian dan ia boleh menyebabkan anda sentiasa teringatkan si dia. Penuhi hari demi hari anda dengan aktiviti berfaedah dan boleh menceriakan hari anda!
Sumber: Pesona Pengantin
The post Cara Pengubat Rindu Khas Untuk Anda Yang Menjalinkan Hubungan Cinta Jarak Jauh! appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/cara-pengubat-rindu-khas-untuk-anda-yang-menjalinkan-hubungan-cinta-jarak/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hubungan Jarak Jauh Mereka Sahaja Yang Faham Perasaan Itu

Hubungan Jarak Jauh Mereka Sahaja Yang Faham Perasaan Itu

papar berkaitan - pada 27/2/2019 - jumlah : 361 hits
Hubungan Jarak Jauh Mereka Sahaja Yang Faham Perasaan Itu Langit tidak selalu cerah berpanjangan lebih lebih lagi semasa anda sedang dilamun cinta Baru saja kahwin anda dan pasangan terpaksa menghadapi satu cabaran apabila si dia terpaksa d...
8 Cara Bagaimana Rasulullah Meraikan Cinta

8 Cara Bagaimana Rasulullah Meraikan Cinta

papar berkaitan - pada 14/2/2019 - jumlah : 499 hits
Jika ditanya siapakah lelaki yang paling romantis dan contoh teladan terbaik dalam hidupmu Lalu siapa yang berada dalam fikiranmu duhai wanita Suami saya Dialah hero dan penyejuk hati saya Ayah tiada siapa yang boleh menggantikan tempatnya ...
Vivo Bekerjasama Dengan Energous Untuk Menggunakan Teknologi Pengecasan Nirwayar Jarak Jauh Frekuensi Radio

Vivo Bekerjasama Dengan Energous Untuk Menggunakan Teknologi Pengecasan Nirwayar Jarak Jauh Frekuensi Radio

papar berkaitan - pada 4/3/2019 - jumlah : 180 hits
Hampir lima tahun yang lalu sistem pengecasan WattUp yang dibangunkan oleh Energous diperlihatkan kepada umum Ianya amat unik kerana sebuah peranti boleh dicas secara nirwayar tanpa sebarang sentuhan fizikal pada dermaga khas seperti yang d...
Cara Solat Jamak Sewaktu Dalam Perjalanan Jauh Rileks Media

Cara Solat Jamak Sewaktu Dalam Perjalanan Jauh Rileks Media

papar berkaitan - pada 25/2/2019 - jumlah : 529 hits
Tentu ramai yang sedar diri mereka berstatus musafir ketika berhenti di Hentian R R Lebuhraya untuk menunaikan solat namun tak tahu tatacara dan panduan yang betul tentang Solat Jamak dan Qasar Biasanya di R R juga ada sediakan panduan ini ...
Seperti Ini Cara Mandi Rasulullah

Seperti Ini Cara Mandi Rasulullah

papar berkaitan - pada 16/2/2019 - jumlah : 421 hits
Mandi tidak hanya untuk menghilangkan bau badan atau menyegarkan badan tapi mandi juga bisa menjadi ibadah Mandi seperti ini yang diajarkan oleh baginda Nabi Muhammad Bermula dari segayung siram di telapak kaki Segayung di betis Segayung di...
Cara Memasang Tombol Share Linkedin Di Bawah Postingan Blog

Cara Memasang Tombol Share Linkedin Di Bawah Postingan Blog

papar berkaitan - pada 16/2/2019 - jumlah : 432 hits
Media sosial Linkedin menjadi salah salah satu sumber sinyal sosial untuk SEO blog selain Facebook Twitter dan Youtube Karenanya blogger dianjurkan memiliki akun LinkedIn untuk share posting blog Setelah membuat akun pasang pula tombol berb...
Cara Melihat Tweet Terbaru Berdasarkan Kronologi

Cara Melihat Tweet Terbaru Berdasarkan Kronologi

papar berkaitan - pada 16/2/2019 - jumlah : 249 hits
Mulai sekarang kamu sudah bisa menggunakan cara melihat tweet terbaru berdasarkan kronologi di Twitter seperti yang akan kita bahas kali ini Dari dulu sebenarnya dee nesia penasaran mengapa Twitter lebih memilih untuk maksa banget menampilk...
Cara Dapat Pahala Sedekah Tanpa Guna Wang

Cara Dapat Pahala Sedekah Tanpa Guna Wang

papar berkaitan - pada 15/2/2019 - jumlah : 379 hits
Biasa kita mengaitkan pahala sedekah hanya milik orang kaya yang mampu memberi sesuatu yang berharga kepada orang miskin atau yang memerlukannya Sedangkan hakikatnya sesiapa saja mampu memperoleh pahala sedekah Perkara ini ditegaskan oleh R...
Bayi Kerap Menangis Mungkin Kembung Perut Cara Ini Boleh Legakannya

Bayi Kerap Menangis Mungkin Kembung Perut Cara Ini Boleh Legakannya

papar berkaitan - pada 15/2/2019 - jumlah : 227 hits
Bayi yang baru berusia tiga bulan memang kerap menangis Jika tangisan terlalu kerap dan berlanjutan bayi mungkin mengalami kembung perut Bagaimanakah cara yang betul untuk menghilangkan masalah kembung Masalah kembung perut sememangnya suat...
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Continuous Learning

Embark On The Journey Of Family Togetherness With Sharp This Parents Day

Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Beyond The Buzz Exploring The Science Behind Mushroom Gummie

Senandung Buruh Kasar

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi

Pertahan Keharmonian Bagi Mengukuhkan Ekonomi Negara Mohamad Sabu

Jangan Nanti Plot Twist Didakwa Ambil Barang Terlarang Sarah Yasmine Tak Takut Buat Ujian Air Kencing

Cina Pun Main Sihir David Teo Hampir Mat Disantau Keluarga Terdekat Jumpa Ustaz Untuk Berubat