Cara Nak Kelihatan Cantik Semulajadi Amalkan Sapu Vaseline Sebelum Tidur


Cara Nak Kelihatan Cantik Semulajadi, Amalkan Sapu Vaseline Sebelum Tidur.Setiap orang mempunyai pengalaman yang berbeza-beza dalam menjaga kesihatan diri, dari penjagaan rambut sehinggalah kaki. Bagi sesetengah orang, untuk memiliki rupa yang cantik dan kulit yang sihat, anda perlu mengeluarkan kos yang banyak.Tetapi jika anda tahu bagaimana untuk manfaat sesuatu produk, ataupun daripada bahan semulajadi, anda tidak perlu habiskan ribuan ringgit pun untuk mendapatkan kulit yang cantik.
Penjagaan Kulit
Kita semua tahu Vaseline merupakan produk penjagaan kulit yang mengagumkan dan sememangnya boleh dipercayai, ianya mampu merawat pelbagai jenis masalah kulit. Sesi 10 minit sebelum tidur sediakan bahan-bahan ini. 1 bekas Vaseline Petroleum Jelly.1 losyen badan Vaseline. Sebenarnya bahan-bahan ini mampu menyelesaikan beberapa masalah yang kerap menganggu anda. Jom kita lihat.
Anda Kerap pakai maskara?
Jika anda seorang wanita yang sangat gemar memakai maskara, apa yang paling merimaskan adalah apabila anda mahu mencucinya, jika tersalah cuci, mata anda akan menjadi hitam. Dengan Vaseline masalah itu boleh datasi. malah dengan Vaseline akan membuatkan bulu mata anda akan menjadi lebih lebat dan cantik secara semulajadi. Solusi: Sebelum tidur, ambil sedikit Vaseline Petroleum Jelly dan sapu nipis di helaian bulu mata. Jangan terlalu tebal, nanti melekit pula disekitar kelopak dan bawah mata. Hasil: Bulu mata semakin lebat, tebal dan bila tanggalkan maskara memang jarang bulu mata tercabut. Paling best, helaian bulu mata semakin lebat.
Masalah siku hitam
Solusi: Seperti biasa, sapukan Vaseline Petroleum Jelly di kedua-dua belah siku anda. Sapu sehingga kulit menyerap produk. Hasil: Bila bangun tidur esok paginya, memang rasa kulit dibahagian siku lebih lembut dan licin. Setelah dua minggu, anda akan dapat lihat kulit siku pun lebih cerah.
Lipstik lebih tahan lama
Solusi: Seperti biasa sapu Vaseline Petroleum Jelly di bibir selepas selesai semua rutin penjagaan wajah. Hasil: Bila anda hendak pakai lipstik keesokannya memang mudah sahaja, bibir lebih lembut dan licin. Kesan pemakaian lipstik pun tahan lebih lama. Selamat mencuba!
Sumber: Ciklee.club
Artikel Lain

Khasiat Limau Kasturi Kepada Seluruh Badan Anda Limau kasturi sememangnya terkenal dengan rasanya yang sangat sedap apabila dicampurkan dalam minuman, malah mampu memberi aroma yang sangat sedap dalam masakan. Antara menjadi kegemaran orang melayu adalah laksa, jika tiada perahan limau, ianya seperti tidak lengkap dalam hidangan laksa tersebut. Dalam minuman pula, ianya mampu memberi rasa segar kepada sesiapa sahaja yang meminumnya, antara minuman yang boleh dicampurkan dengan perahan limau kasturi adalah Teh. Sesiapa yang gemar akan minuman itu pasti sudah tahu akan rasanya. Pokok limau kasturi ini lebih dikenali melalui batang dan cabangnya yang berduri, buahnya berbentuk seperti limau namun saiznya lebih kecil. Baunya yang sangat harum boleh menyegarkan sesiapa sahaja yang menghidunya.
Kandungan Vitamin
Limau kasturi juga terkenal dikalangan mereka yang sangat mementingkan kesihatan, kerana Ia juga mengandungi kandungan vitamin C dan merupakan salah satu sumber antioksidan yang baik. Jika anda mahu hilangkan rasa tertekan, dan mahu rasa segar sepanjang hari, anda boleh cuba minum air perahan limau kasturi ini. Pasti ianya akan memberikan anda rasa yang lebih tenang dan segar. Mengandungi sebatian antibakteria yang bagus, limau kasturi juga mampu berfungsi sebagai deodoran semula jadi kerana boleh menyelesaikan masalah bau badan dengan beberapa cara. Berikut merupakan beberapa khasiat dan kegunaan limau kasturi yang mampu menyelesaikan beberapa masalah kesihatan.
Ubat kurus
Perah limau nipis dicampur bersama teh tanpa gula dan minum setiap hari. Sebaik-baiknya biarlah teh itu suam. Amalkan meminum air ini dan InsyaAllah perut yang buncit akan menjadi kempis.
Ubat demam
Petik 2-4 genggam daun limau nipis, rebus dengan 2 hingga 4 gelas air. Gunakan air rebusan itu untuk menuam pesakit yang demam dengan merendam kain dengan air rebusan dan diperah, lalu diletakkan didahi.
Ubat hilang bau ketiak
Siapkan limau nipis yang telah dicampur dengan kapur sireh. Setelah mandi, sapukan campuran ini pada ketiak dan biarkan beberapa waktu sebelum dibasuh. Lakukan dengan kerap pagi dan petang.
Ubat pening kepala
Ambil sebiji limau kasturi dan potong sedikit dibahagian atasnya. Kemudian, picit kulit limau kasturi tadi sehingga mengeluarkan air. Pastikan anda menghalakan cecair itu kearah hidung semasa ia terpancut.
Ubat lelah
Ambil satu sudu madu (kalau boleh madu asli). Kemudian, campurkan dengan 5 titik jus limau kasturi. Anda boleh meminumnya bila-bila masa ketika mengalami lelah. Cukuplah diamalkan seminggu sekali.
Ubat batuk
Campurkan limau, kicap dan garam. Amalkan minum setiap pagi dan malam.
Ubat kelemumur
Biasakan mencuci rambut dengan beberapa helai daun rambutan yang diramas bersama setengah cawan air hingga mengeluarkan lendir. Kemudian bancuh sebati lendir daun rambutan bersama dua cawan santan dan sebiji limau nips. Lumur pada kepala dan balut menggunakan tuala lembap. Biar sebentar sebelum dibilas bersih. Lakukan seminggu sekali.

Hilangkan kesan minyak pada baju Perah sebiji limau kasturi kedalam piring. Campur perahan limau dengan sedikit garam. Kemudian, gosokkan campuran diatas pada bahagian pakaian yang terkena minyak. Lepas digosok, biarkan selama 5 hingga 10 minit. Kesan minyak akan hilang. Akhir sekali basuh pakaian tadi dengan pakaian lain seperti biasa.
Ubat wangi rambut
Ambil beberapa biji limau nipis dan hiris. Kemudian gosok seluruh kepala, biarkan beberapa minit dan barulah dicuci bersih.
Mengilatkan cermin mata
Cuci dan gosok sedikit limau pada kaca cermin mata. Bilas sebersihnya kemudian lap dengan kain bersih atau tisu. Hasilnya cemin mata nampak jelas dan tahan lebih lama.
The post Cara Nak Kelihatan Cantik Semulajadi, Amalkan Sapu Vaseline Sebelum Tidur appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/cara-nak-kelihatan-cantik-semulajadi-amalkan-sapu-vaseline-sebelum-tidur/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
4 Cara Nak Tahu Tembikai Manis Sebelum Pilih Untuk Beli

4 Cara Nak Tahu Tembikai Manis Sebelum Pilih Untuk Beli

papar berkaitan - pada 26/12/2018 - jumlah : 558 hits
Tembikai memang ramai yang suka samada dijadikan jus dimakan begitu saja pun enak Tapi kadangkala rasa tembikai ni ikut musim belum cuba belum tahu rasanya bagaimana Jadi ini tips nak tau tembikai tu manis ke tak dari segi luaran Merah je w...
Hotel Berhantu Di Malaysia Ni Cara Nak Elak Terkena Gangguan Bila Bercuti

Hotel Berhantu Di Malaysia Ni Cara Nak Elak Terkena Gangguan Bila Bercuti

papar berkaitan - pada 11/1/2019 - jumlah : 546 hits
Rasanya sudah biasa kita dengar tentang kisah kisah hantu yang bermaharajalela di hotel dan resort penginapan Maklumlah tempat tempat penginapan ini biasanya cuma akan disewa ketika musim cuti dan hujung minggu sahaja Hari lain memang koson...
Cara Nak Kira Dan Buat Pinjaman Perumahan Kali Pertama

Cara Nak Kira Dan Buat Pinjaman Perumahan Kali Pertama

papar berkaitan - pada 11/1/2019 - jumlah : 401 hits
Cara Nak Kira dan Buat Pinjaman Perumahan Kali Pertama Dah hampir lapan tahun perkhidmatan memang tengah survey rumah untuk dijadikan aset masa depan Tapi sebenarnya memang nak mencari rumah yang lebih besar sebab anak 4 kan Bila dah makin ...
Cara Buat Puding Marble Koko Cantik Berlapis

Cara Buat Puding Marble Koko Cantik Berlapis

papar berkaitan - pada 4/1/2019 - jumlah : 393 hits
Ermm sedapnya minum petang bersama kuih muih yang disukai Puding yang satu ini juga tidak kurangnya enaknya bila dimakan sejuk sejuk Puding yang dilapis lapis dengan rasa asli adan koko menghasilkan lapisan yang cantik Ikut cara Marina baga...
5 Cara Nak Bahagia Dan Maju Hidup Di Tahun Baru 2019

5 Cara Nak Bahagia Dan Maju Hidup Di Tahun Baru 2019

papar berkaitan - pada 3/1/2019 - jumlah : 966 hits
BAHAGIA DALAM HIDUP BAHAGIA DI TAHUN BARU 2019 SIAPA YANG TAK MAHU SEMUA INSAN DI DUNIA MAHUKAN HIDUP YANG BAHAGIA BAHKAN RAMAI DI ANTARA KITA YANG SUKA MEMBANDINGKAN KEBAHAGIAAN HIDUP KITA SENDIRI DENGAN ORANG LAIN Begitulah ragam manusia ...
Tak Perlu Lagi Beratur Semata Mata Nak Tengok Dividen Dan Baki Ini Cara Senang Untuk Semak Penyata Asb Secara Online

Tak Perlu Lagi Beratur Semata Mata Nak Tengok Dividen Dan Baki Ini Cara Senang Untuk Semak Penyata Asb Secara Online

papar berkaitan - pada 28/12/2018 - jumlah : 506 hits
Bagi penyimpan dan pelabur Amanah Saham Bumiputera atau singkatannya ASB hujung tahun begini tentulah masa yang ditunggu tunggu untuk menuai hasil pelaburan Bila masuk tahun baru ramailah yang akan beratur untuk tengok penyata kewangan masi...
Nak Tahu Cara Menang Hadiah Rm225 Ribu Dari San Francisco Coffee

Nak Tahu Cara Menang Hadiah Rm225 Ribu Dari San Francisco Coffee

papar berkaitan - pada 28/12/2018 - jumlah : 616 hits
Assalamualaikum hi korang Al kisah petang tadi hujan lebat nak balik rumah jam sangat sebab waktu peak hour memang confirm ramai orang guna train Tambah tambah lagi time hujan lagi sesak la gerabak dengan penumpang Mulanya nak cuci mata jal...
Ini Hasil Riset Diberikan Ke Gubernur Longki Sebelum Tsunami Sapu Donggal Palu

Ini Hasil Riset Diberikan Ke Gubernur Longki Sebelum Tsunami Sapu Donggal Palu

papar berkaitan - pada 6/1/2019 - jumlah : 141 hits
Sebelum terjadi gempa bumi 7 4 skala richter di Donggala Palu dan Mamuju Perkumpulan SKALA telah memberikan antisipasi cegah bencana pada Gubernur Sulawesi Tengah Longki Djanggola Pada 30 Juli 2018 pihaknya telah bertemu Longki memaparkan h...
Cuba Lakukan Ini Sebelum Tidur Seluruh Racun Di Dalam Tubuh Anda Akan Terkuras Habis Begini Caranya

Cuba Lakukan Ini Sebelum Tidur Seluruh Racun Di Dalam Tubuh Anda Akan Terkuras Habis Begini Caranya

papar berkaitan - pada 25/12/2018 - jumlah : 335 hits
Cara mengeluarkan racun racun jahat dari dalam tubuh sangatlah mudah cukup lakukan cara ini sebelum tidur maka seluruh racun yang ada didalam tubuh Anda bisa keluar serta terkuras habis hanya dalam waktu satu malam Anda bisa melihat pada ga...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


M U S M

Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools