Cara Mudah Mendapat Sijil Dengan Epsa


EPSA adalah sistem pembelajaran secara online untuk pekerja sektor awam secara PERCUMA di mana-mana sahaja. Bahan pembelajaran EPSA ini adalah dalam bentuk multimedia yang menarik yang bukan sahaja boleh diakses menggunakan komputer, malah anda juga boleh mengakses lamanweb EPSA ini menggunakan smartphone. Paling penting anda akan diberikan sijil jika berjaya menamatkan kursus dalam tempoh masa yang ditetapkan. Menarik bukan?

Kursus online EPSA

Jika anda pertama kali mengakses EPSA ini, pastikan anda mendaftar menggunakan email rasmi seperti email YES supaya anda tidak diminta untuk sertakan surat pengesahan majikan. 
Baiklah, disini CN kongsikan cara-cara untuk mendapatkan sijil dengan EPSA. 
E-Pembelajaran Sektor Awam (EPSA)
1. Buka lamanweb rasmi EPSA >> http://epsa.gov.my/
Log Masuk : No. ICPassword : eps@(6 nombor ic belakang)

2. Gambar di bawah merupakan interface setelah anda log masuk. Untuk bahagian Profil Saya, masukkan gambar anda yang awesome tu sebagai pemangkin untuk kerap log in ! Hehehe.

3. Okay, sekarang lihat di kiri anda terdapat menu Dashboard, myELearning, Katalog Kursus, Kursus Komuniti & Sijil. Klik Katalog Kursus untuk mendaftar kursus. 

4. Terdapat pelbagai kategori kursus yang ditawarkan oleh EPSA. Anda cuma pilih kursus mana yang berkenan di hati. Macam CN sudah tentu akan pilih kursus berkaitan dengan ICT dan pembangunan kendiri. 
Untuk kategori pembangunan kendiri ni, ada pelbagai jenis kursus yang menarik seperti pengurusan emosi, pengurusan masa, pengurusan stress, personaliti dan pekerjaan serta pelbagai lagi kursus yang menarik. 

5. Okay, kali ini CN memilih kursus >> Pengenalan Asas Juruteknik Komputer. Apabila anda klik kursus tersebut, akan keluar popup seperti gambar di bawah. Klik butang yang berwarna hijau >> Daftar. 

6. Setelah itu, akan keluar >> Operasi berjaya. Kemudian klik >> Masuk Kursus

7. Masa minimum untuk kursus Pengenalan Asas Juruteknik Komputer adalah 0.5 jam atau 30 minit. Bermaksud anda perlu menjalani kursus ini minimum adalah 30 minit. Jika anda tercepat, atau masa kurang dari 30 minit, maka anda perlu belajar semula. 
Tips : Disebabkan CN biasanya ambil masa sekejab je untuk kursus, jadi biar je tab untuk EPSA ini terbuka sambil layan facebook atau update entry ! Hehehe.


8. Klik >> Bahan kursus untuk mulakan pembelajaran anda. Disini terdapat 3 bahagian yang perlu anda selesaikan iaitu Asas Juruteknik Komputer, Assessment (10 soalan) dan Penilaian Kursus EPSA. 

9. Petanda aras jika anda sudah tamat kursus adalah simbol berwarna hijau penuh yang bermaksud selesai. Selagi anda tidak mendapat simbol selesai, maka anda perlu mengulang kembali kursus tersebut sehingga selesai. 

10. Okay, jika keluar simbol hitam penuh yang bermaksud selesai atau pun keluar garisan panjang hijau yang menyatakan 3 daripada 3 selesai. Itu bermaksud anda telah berjaya menamatkan kursus. Pastikan jumlah masa adalah sama atau lebih dari masa minimum. 

Cara mendapatkan sijil EPSA setelah tamat kursus
Setelah menamatkan kursus pilihan anda, kini anda boleh mendapatkan sijil untuk disimpan di dalam fail peribadi anda. Oh ya, jangan lupa untuk update kursus anda di >> SPLKPM >> sebagai salah satu Pembelajaran Kendiri(PK) untuk anda yang berkhidmat di bawah KPM. Kursus ini dikira sebagai salah satu aktiviti LDP anda. Best kan? 
Untuk mendapatkan sijil EPSA, klik >> Sijil di menu bahagian kiri untuk menjana sijil. Kemudian klik > Jana Sijil dan >> Muat Turun Sijil. 

Taraa! SURAT TAMAT KURSUS EPSA ataupun senang cakap sijil sebagai bahan bukti anda telah menjalankan pembelajaran kendiri. Cantik kan sijil ni?

Sijil tamat kursus EPSA

~ Sharing is caring from Cikgu Norazimah ~


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.cekgunorazimah.com/2019/01/cara-mudah-mendapat-sijil-dengan-epsa.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Buat Youtube Thumbnails Mudah Dan Pantas Dengan Canva

Cara Buat Youtube Thumbnails Mudah Dan Pantas Dengan Canva

papar berkaitan - pada 9/1/2019 - jumlah : 431 hits
Cara Buat Youtube Thumbnails Mudah dan Pantas Dengan Canva Tonton video untuk lihat cara mudah pantas dan percuma hasilkan Youtube thumbnails Youtube player tak load 1 Beri sedikit masa untuk Youtube load dan boleh tap untuk tonton video at...
Cara Membuat Donat Yang Mudah

Cara Membuat Donat Yang Mudah

papar berkaitan - pada 11/1/2019 - jumlah : 428 hits
Siapa sih di sini yang nggak suka makan kue donat Kue yang terkenal dengan lubang di tengahnya ini memang sudah jadi makanan favorit rakyat Mulai dari anak muda dan dewasa pasti nggak ada yang nggak suka makanan ini Resep untuk membuat dona...
Cara Mudah Masak Pulut Kuning Guna Rice Cooker

Cara Mudah Masak Pulut Kuning Guna Rice Cooker

papar berkaitan - pada 1/1/2019 - jumlah : 942 hits
Bercadang nak masak pulut kuning tetapi tercari cari resipi yang mudah untuk dicuba Ha Kalau macam tu resipi pulut kuning perkongsian saudarai Nazra Queen ni anda boleh cuba Sangat mudah dan tak perlu kukus pun Dalam masa 30 minit pulut kun...
Kakak Kongsi Cara Mudah Buat Tart Telur Kulit Paratha Anda Pun Boleh Cuba

Kakak Kongsi Cara Mudah Buat Tart Telur Kulit Paratha Anda Pun Boleh Cuba

papar berkaitan - pada 1/1/2019 - jumlah : 466 hits
Kakak Kongsi Cara Mudah Buat Tart Telur Kulit Paratha Anda Pun Boleh Cuba Mak mak penggemar tart telur tak perlu susah susah dah nak buat kulit tart ni Cara yang paling mudah boleh guna kulit paratha yang dibeli di kedai
Cara Mudah Dan Jimat Buat Nasi Impit Sendiri Di Rumah

Cara Mudah Dan Jimat Buat Nasi Impit Sendiri Di Rumah

papar berkaitan - pada 5/1/2019 - jumlah : 1891 hits
Sebenarnya tak susah kalau tahu cara buat nasi impit sendiri Kami tertarik dengan perkongsian super jimat daripada melalui salah satu post Facebook beliau Saja nak share cara saya buat nasi impit super jimat 2 3hari lepas Terjadinya nasi im...
Cara Mudah Jemput Rezeki Suami Isteri Tak Susah Mana Pun Tetapi Ramai Yang Tak Buat

Cara Mudah Jemput Rezeki Suami Isteri Tak Susah Mana Pun Tetapi Ramai Yang Tak Buat

papar berkaitan - pada 9/1/2019 - jumlah : 580 hits
Ini cerita betul bukan mitos Cerita dongeng ke apa Saya suami isteri kawin muda lepas belajar Lepas kawin kosong duit zero Kawan kawan lain kerje kami taknak kerje Nak niaga Kami naik smpai sekarang dengan berpaksi kan hidup nak berubah dem...
Cara Mudah Hidup Sehat

Cara Mudah Hidup Sehat

papar berkaitan - pada 9/1/2019 - jumlah : 491 hits
mempunyai badan yg bugar dan sehat tentu bisa mendukung kegiatan anda sehari hari terlebih bila berat badan anda terpelihara dgn baik maka anda juga dapat menjadi makin percaya diri Namun terkadang karenakan kebiasaan ketika berolahraga dan...
5 Cara Buat Kacang Salut Tepung Yang Sedap Mudah Sangat Boleh Cuba Ni

5 Cara Buat Kacang Salut Tepung Yang Sedap Mudah Sangat Boleh Cuba Ni

papar berkaitan - pada 4/1/2019 - jumlah : 1338 hits
Kacang Tanah Salut Tepung antara kudapan menjadi kegemaran ramai terutamanya Apabila tiba musim perayaan seperti Hari Raya permintaannya menjadi tinggi sehingga kehabisan di pasaran Pun begitu ada juga sesetengah kacang yang dijual tidak ra...
Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Kuih Lopes

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

Panduan Menjalankan Sujud Sahwi Dalam Solat Dan Sebab Sebab Perlu Sujud Sahwi

April 18 2024 Pesan Orang Alim

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven