Cara Mudah Daftar Asb Online Myasnb Kini Lebih Mudah Semak Baki Akaun


Cara Mudah Daftar ASB Online MyASNB| Kini Lebih Mudah  Semak Baki Akaun

Assalamualaikum. Rata-rata orang yang Cik Rose kenali dah ada akaun ASB. Menyimpan di akaun ASB, hujung tahun tunggu dividen dalam debaran. Hihi. Betul tak?

Dunia semakin maju. Korang tak perlu bersesak ke pejabat ASB lagi untuk semak baki atau nak tambah pelaburan. Tak payah juga berkunjung ke bank, ambil nombor dan tunggu lama untuk masukkan duit.



ASB dah ada online! Senang kan. Semuanya di hujung jari. Boleh terus guna portal MyASNB. Cik Rose sendiri dah daftar. Dan Cik Rose nak kongsi dengan korang caranya. Memang mudah. Cuma, untuk pengeluaran, korang masih perlu ke pejabat ASB atau bank lah. Setakat nak semak baki, nak penyata atau nak tambah pelaburan, guna online je. Senang, jimat masa!

Portal MyASNB ini boleh digunakan semua pelabur ASNB bagi urusan-urusan tertentu berkaitan 12 dana amanah yang dikendalikan ASNB, seperti Amanah Saham Bumiputera (ASB), Amanah Saham Bumiputera 2 (ASB 2), Amanah Saham Wawasan 2020, Amanah Saham Malaysia dan lain-lain dana yang dikendalikan.

Nak tahu tak,  segala urusan berkaitan dana amanah ASNB tidak lagi menggunakan  buku akaun pelaburan, sebaliknya hanya menggunakan Kad Pengenalan MyKad sahaja . Senang tau. Cik Rose pun pernah buat pengeluaran, bawa kad pengenalan jer.

Oleh kerana dah tak ada buku, memang penting untuk korang mendaftar online. Tengok baki kat situ jer. Boleh semak penyata juga.






Persediaan sebelum daftar portal MyASNB

Sebelum daftar dalam portal ini, apa yang korang kena buat dulu? Korang kena kemaskini maklumat peribadi seperti nama, alamat, emel dan yang paling penting, nombor telefon.



Kat mana nak kemaskini?


Boleh kemaskini maklumat peribadi ni di mana-mana 30 cawangan ASNB di seluruh negara atau ejen ASNB iaitu Maybank, Maybank Islamic, CIMB Bank, RHB Bank, Pos Malaysia, Affin Bank, Bank Simpanan Nasional, Alliance Bank, AmBank dan AmBank Islamic.


TAC number

Nombor telefon ni penting sebabnya akan digunakan untuk mendapatkan nombor Transaction Authorisation Code, TAC (Kod Pengesahan Transaksi) semasa daftar portal MyASNB nanti. Macam online banking juga.

Bila dah  siap kemaskini maklumat peribadi, maka bolehlah korang mula daftar portal MyASNB.



CARA DAFTAR ONLINE ASB

Pergi ke laman portal MyASNB di https://www.myasnb.com.my/, klik pada “Daftar di sini”.Baca nota yang diberikan, klik “TERUSKAN”.Klik pada kotak yang disediakan, klik “SETUJU”.Klik maklumat asas yang diperlukan seperti jenis kad pengenalan, nombor kad pengenalan dan pilih satu produk ASNB yang dilanggani (walaupun langgan banyak produk ASNB, hanya perlu pilih salah satu sahaja di sini). Klik “SETERUSNYA”.Korang akan diminta untuk buat pengesahan TAC. Klik pada “PERMINTAAN TAC”. Nombor TAC (6 digit) akan dihantar ke nombor telefon yang didaftarkan. Isi nombor TAC yang diberi. Klik “SETERUSNYA”. Itulah pentingnya nombor telefon tadi.Kemudian, masukkan maklumat pendaftaran. Isikan ID pengguna (ID untuk login nanti), alamat emel dan frasa rahsia. Pilih juga 3 soalan keselamatan berserta jawapan. Klik “TAMAT”.

Yeayy korang dah berjaya daftar portal MyASNB! Password sementara akan diberikan. Sila salin (copy) terlebih dahulu password sementara yang diberikan.Sebab panjang tau password sementara tu. Tak salin, nanti tak ingat. hihi.  Klik “LOG MASUK”.

·  Masukkan ID pengguna yang korang dah daftarkan tadi, klik “TERUSKAN”·  Frasa rahsia yang korang daftarkan tadi akan dipaparkan. Pastikan sama. Masukkan password sementara yang diberikan. Klik “TERUSKAN”·   Korang kena tukar  password sementara yang diberi kepada password pilihan anda sendiri. Pastikan password tersebut memenuhi ciri-ciri yang dinyatakan. Kena ingatlah yer. Jangan lupa pula.


Selesai!

Senang kan. Korang dah boleh mula guna portal MyASNB.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://inilahrealitibukanfantasi.blogspot.com/2019/09/cara-mudah-daftar-asb-online-myasnb_12.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Mudah Untuk Cari Duit Poket Lebih Untuk Jadi Kaya Cara No 7 Paling Win

Cara Mudah Untuk Cari Duit Poket Lebih Untuk Jadi Kaya Cara No 7 Paling Win

papar berkaitan - pada 9/9/2019 - jumlah : 449 hits
Cara Mudah Untuk Cari Duit Poket Lebih Cara No 7 Paling Kacang Duit duit di mana kau duitttt Tetiba teringat lagu Duit Duit nyanyian arwah Sudirman Hj Arshad Mana taknya zaman sekarang ni semua perlukan duit Nak buang air kencing kat tandas...
Cara Semak Ccris Online

Cara Semak Ccris Online

papar berkaitan - pada 19/9/2019 - jumlah : 522 hits
Laporan CCRIS ni bukannya selalu diperlukan pun Tapi bila diperlukan memang ianya akan jadi sangat penting Sebab dalam laporan tersebut akan tercatat segala rekod pembayaran pembayaran hutang kita kepada institusi kewangan perbankan Daripad...
Myasnb Login Online Semakan Baki Myasnb

Myasnb Login Online Semakan Baki Myasnb

papar berkaitan - pada 9/9/2019 - jumlah : 323 hits
MYASNB Login Online Semakan Baki MYASNB Mendaftarlah dengan myASNB untuk mula melabur dan mengurus pelaburan anda dengan lebih mudah Disini kami kongsikan cara membuat Semakan ASB Online beserta dengan cara Daftar MyASNB untuk panduan pelab...
Apa Itu Bigpay Cara Cara Untuk Daftar Bigpay Dengan Mudah

Apa Itu Bigpay Cara Cara Untuk Daftar Bigpay Dengan Mudah

papar berkaitan - pada 24/9/2019 - jumlah : 379 hits
APA ITU BIGPAY BIGPAY KELEBIHAN BIGPAY BIGPAY MALAYSIA CARA MUDAH DAFTAR BIGPAY Apa itu Big Pay Bigpay adalah e wallet yang membolehkan kita semua membuat transaksi dengan mengunakan kad dan juga apps di telifon pintar kita sahaja Kad big p...
Cara Mudah Nak Semak Nilai Ipu Tempat Anda Guna Smartphone

Cara Mudah Nak Semak Nilai Ipu Tempat Anda Guna Smartphone

papar berkaitan - pada 19/9/2019 - jumlah : 821 hits
Ramai yang nak tahu mengenai Indeks Pencemaran Udara di kawasan masing masing namun tak tahu cara paling mudah dan pantas untuk melakukannya Sebenarnya memang ada cara mudah untuk menyemak dan mengetahui kadar IPU di kawasan masing masing S...
Samsung Galaxy Note 10 Kini Boleh Didapati Dengan Diskaun Lebih Rm500

Samsung Galaxy Note 10 Kini Boleh Didapati Dengan Diskaun Lebih Rm500

papar berkaitan - pada 27/9/2019 - jumlah : 316 hits
Samsung Galaxy Note 10 merupakan salah satu telefon pintar mercu terbaru daripada Samsung untuk tahun 2019 ini Ia hadir dengan sejumlah ciri ciri baru termasuk kamera berkuasa untuk rakaman gambar dan juga video Dari segi spesifikasi Galaxy...
Cara Mudah Untuk Allah Tunaikan Hajat

Cara Mudah Untuk Allah Tunaikan Hajat

papar berkaitan - pada 15/9/2019 - jumlah : 316 hits
YAA GHANIYYU YAA MUGHNII Untuk menjadi kaya kita di wajipkan berusaha usaha apa saja asal melalui jalan yang diredhai oleh Allah Namun begitu terdapat juga orang yang telah giat berusaha namun usahanya itu sia sia saja Tidak menambah kebaik...
Cara Untuk Upload Video Yang Lebih Panjang Di Igtv

Cara Untuk Upload Video Yang Lebih Panjang Di Igtv

papar berkaitan - pada 9/9/2019 - jumlah : 473 hits
Pada 26 Jun 2018 instagram telah melancarkan instagram tv atau lebih dikenali dengan nama IGTV dimana korang boleh memuatnaik video yang lebih panjang berbanding instagram stories Ciri terbaru dari instagram ini sangat menarik untuk digunak...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

What You Should Know About New Construction Plumbing



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Masak Lemak Ikan Bawal Cermin Dengan Belimbing Buluh

Utilizing Crowdfunding For Business

Pemandu E Hailing Pengguna Muslim Wajiib Abaikan Grab Kenyataan Media Ppim 26 04 2024

Selamat Bersara Contoh Ucapan Hari Persaraan Poster

Juyaya Semun Ngintu Gawai Chord