Cara Mudah Cancel Subscription Disney Hotstar Malaysia



Nampaknya anda berniat untuk cancel subscription atau membatalkan langganan Disney+ Hotstar Malaysia selepas 3 bulan 'merasai' pengalaman menonton filem dan siri Marvel ye. Boleh ikut langkah seperti dibawah.
Jika anda merupakan antara individu yang telah melanggan Disney+ Hotstar ketika pelancaran rasmi pada 1 Jun yang lalu, tarikh akhir langganan anda adalah pada 1 September 2021. Aku antara salah seorangnya.
BACA : Cara Melanggan Disney+ Hotstar Malaysia
Bagi pengalaman aku sendiri, sepertinya kandungan Disney+ Hotstar Malaysia ini tidak terlalu banyak dan menarik untuk aku strim selama tempoh 3 bulan ini. Jadi kini aku decide untuk cancel langganan selepas habis 1 September nanti.

Selain itu, aku rasakan RM54.90 untuk 3 bulan atau lebih kurang RM18.30 sebulan ini terlalu mahal jika dibandingkan dengan kandungan disediakan.
Mungkin aku akan kumpul duhulu beberapa siri atau filem yang menarik seperti What If...? dan kemudian barulah langgan semula kemudian hari.
Cara Membatalkan Langganan Disney+ Hotstar MalaysiaMenerusi perkongsian Help Hotstar, anda hanya perlu cancel subcription secara manual jika anda membayar dengan kad Kredit atau Kad Debit beserta membayar guna Apple App Store. Jika tidak, ianya akan auto-renew setiap 3 bulan.
Manakala jika anda membayar guna Perbankan Internet seperti Maybank2u, ianya akan tamat secara automatik dan tidak perlu cancel secara manual.

#1 - Cara Batal Langganan Jika Bayar Guna Kad Kredit / Kad DebitAnda boleh membatalkan langganan sama ada menerusi aplikasi telefon atau di website www.hotstar.com/my

Klik pada 3 garisan di sudut kiri atas skrinKlik pada nama dan nombor telefon andaKlik pada 'Cancel Subcription dan kemudian pada 'Confirm Cancelltion'Anda akan dibawa semula ke halam akaun dengan menunjukkan langganan anda telah tamatJika anda membatalkan langganan pada bila-bila masa dalam waktu 3 tersebut, anda masih lagi boleh nikmati kandungan Disney+ Hotstar sehingga tarikh akhir. Sekurang-kuranya dalam tempoh 24 jam sebelum tamat langganan. Kalau tidak dia auto-renew.

#2 - Cara Batal Langganan Jika Bayar Guna Perbankan InternetSeperti yang diberitahu pada awalnya, jika menggunakan perbankkan internet, anda tidak perlu 'cancel subscription'. Ianya akan tamat sendiri jika sudah masa nanti.
Seperti yang dimaklumkan, bermula 17 Ogos 2021, tiada lagi kaedah bayaran menggunakan Perbankan Internet. Hanya kaedah bayaran guna Kad Kredit, Kad Debit atau Pengebilan Apple App Store.
#3 - Cara Batal Langganan Jika Bayar Guna Pengebilan Apple App StoreJika sebelum ini anda langgan menerusi pengebilan Apple App Store, sila ikuti langkah-langkah seperti di halaman Apple App Store tersebut. Mestilah sekuran-kurangnya 48 jam sebelum tarikh akhir langganan sebelum auto-renew.
Jadi diharapkan ini membantu. Buat masa ini, aku juga buat keputusan untuk stop sekejab langganan Disney+ Hotstar Malaysia. Jika rasa dah banyak filem atau siri baru yang menarik, boleh langgan semula.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.aimanabdullah.com/2021/08/cara-cancel-subscription-disney-plus-hotstar.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
5 Cara Paling Mudah Mengatasi Tulang Ikan Tersangkut Di Tenggorokan Anak

5 Cara Paling Mudah Mengatasi Tulang Ikan Tersangkut Di Tenggorokan Anak

papar berkaitan - pada 28/8/2021 - jumlah : 282 hits
Mengatasi duri yang tersangkut di tenggorokan anak itu susah tapi bisa diatasi dengan cara cara ini
Cara Mudah Renew Domain Menerusi Netkl Www Missazwarsyuhada Com

Cara Mudah Renew Domain Menerusi Netkl Www Missazwarsyuhada Com

papar berkaitan - pada 28/8/2021 - jumlah : 257 hits
Salam to all readers Cara Mudah Renew Domain Menerusi NetKL www missazwarsyuhada com Diam tak diam dah nak masuk setahun aku pakai domain www missazwarsyuhada com Tahun ini tak dan nak tukar template lagi tak ada masa nak survey maybe next ...
Elak Stres Marah Marah Anak Jadilah Mak Ayah Mudah Terhibur Ini Cara Belajar Bersyukur

Elak Stres Marah Marah Anak Jadilah Mak Ayah Mudah Terhibur Ini Cara Belajar Bersyukur

papar berkaitan - pada 27/8/2021 - jumlah : 273 hits
Bukan mudah ya kita nak bekerja dan anak anak dengan kelas online mereka Macam macam hal kalut setiap hari Fitrahnya anak anak mereka suka bebas untuk bermain Suka explore dan buat perkara baharu setiap hari Apabila pergerakan mereka terbat...
Elak Whatsapp Kena Hack Atau Di Hijack Pegawai Polis Ni Tunjuk Cara Paling Selamat Mudah Buat

Elak Whatsapp Kena Hack Atau Di Hijack Pegawai Polis Ni Tunjuk Cara Paling Selamat Mudah Buat

papar berkaitan - pada 23/8/2021 - jumlah : 348 hits
Mustahak Kemaskini 2 langkah pengesahan dalam aplikasi Whatsapp untuk langkah langkah pencegahan daripada Whatsapp anda dihack Boleh dikatakan semua antara kita menggunakan aplikasi Whatsapp untuk berhubung dengan ramai orang Malah tidak di...
Cara Mudah Tanam Salad Dalam Botol Mineral

Cara Mudah Tanam Salad Dalam Botol Mineral

papar berkaitan - pada 30/8/2021 - jumlah : 211 hits
Tanam dalam botol mineral dan tinggalCaranya 1 Semai dulu anak benih dalam try semaian atau guna sarang teluratau kulit telur 2 Semai guna cocopeat atau sabut kelapa3 Bila dah tumbuh dah naik 4 helai daun 2 3 minggu alih ke dalam botol mine...
7 Cara Memikat Hati Wanita Dengan Mudah

7 Cara Memikat Hati Wanita Dengan Mudah

papar berkaitan - pada 31/8/2021 - jumlah : 678 hits
Assalamualaikum 7 Cara Memikat Hati Wanita Dengan Mudah Tips nie ditujukan khas kepada anak anak yang masih bujang duda untuk memikat anak dara janda atau bahasa mudahnya perempuan masih bujang Bukan untuk memikat isteri atau tunangan orang...
Cara Kopek Telur Puyuh Paling Mudah

Cara Kopek Telur Puyuh Paling Mudah

papar berkaitan - pada 3/9/2021 - jumlah : 224 hits
Cara Kopek Telur Puyuh Paling Mudah Telur puyuh memang sedap makan sebiji dua mana cukup sebab saiznya yang kecil Tetapi ada masalah sikit nak kopek kulit dia tu yang nipis Dan biasanya kulitnya akan melekat di tangan selepas mengopeknya Pr...
Cara Mudah Resipi Laicikang

Cara Mudah Resipi Laicikang

papar berkaitan - pada 2/9/2021 - jumlah : 298 hits
Menu laici kang semakin menjadi pilihan Biasanya penggemar laici kang akan menikmatinya di restoran atau kedai makan Sebenarnya tidak susah hendak sediakan laici kang Apa yang penting mesti ada bahan untuk membuatnya Bahan membuat laici kan...
Manisan Unik Orang Thai Ini Cara Buat Luk Chup Yang Mudah

Manisan Unik Orang Thai Ini Cara Buat Luk Chup Yang Mudah

papar berkaitan - pada 2/9/2021 - jumlah : 592 hits
Luk chup atau juga dieja look choop adalah sejenis pencuci mulut Thailand yang diperolehi daripada marzipan sebuah resipi dari Portugal yang panggil massapao Orang Portugis gunakan badam sebagai bahan utama namun Thailand menggantikannya de...
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Honor Lancar Empat Peranti Baharu Honor Pad 9 5g Honor X7b 5g Honor Magicbook X 16 Honor Band 9

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination

Persatuan Hotel Bajet Sarankan Penggunaan Pekerja Asing Untuk Industri Perhotelan

Kkb Polls Respect Mca S Decision To Boycott Campaign



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Update Daftar Link 50 Anggota Aktif Komunitas Blogger Pontianak

Time Crunched Car Care How Mobile Washes Save The Day

Semakin Ramai Kanak Kanak Masuk Hospital Akibat Vape E Rokok

Home Detention Najib Keputusan Lembaga Pengampunan Atau Bukan

Mainkan Peranan Anda Dan Gunakan Semangat Pasukan Untuk Menaikkan Piala Thomas