Cara Mendaftar Akaun Developer Google Play Store


Mengikut sumber statitik jumlah APK di Google Play Store dari tahun 2009 sehingga hujung 2018 dianggarkan telah mencapai 4 juta aplikasi yang berjaya dimuat naik oleh pembangun dari seluruh dunia.

Telefon android hari ini semakin memiliki spesifikasi yang sangat maju dan memuaskan berbanding dengan peranti model jenis lama dimana kita dapat merasakan ia semakin perlahan dan tidak lagi menyokong kemaskini dari kebanyakkan aplikasi.

Google Android juga telah melakukan banyak perubahan dari segi undang-undang Play Store diperketatkan lagi supaya developers tidak memuat naik aplikasi yang berbahaya kepada sistem android pengguna.



Kepada developers yang baru nak berjinak dan ingin memuat naik aplikasi APK anda ke Google Play Store amatlah kami sokong kerana anda mempunyai minat terhadap dunia programing secara tidak langsung memajukan lagi industri IT.

Jika diberi peluang, kami turut ingin menceburi bidang pembangun APK di Play Store dan lain namun belum tiba masa yang sesuai tapi tidak mengapa kerana dalam posting ini sedikit sebanyak review berkaitan pendaftaran developers android akan dikongsikan.

Pemilik android pasti tidak pernah terlepas untuk memuat turun apk dari Google Play Store tujuan untuk percubaan seperti mainan video untuk anak kecil, peta atas talian dan lain-lain namun pernah tak kita terfikir untuk membuat sebuah apk milik sendiri dimana ia boleh dimanfaatkan oleh seluruh pengguna android yang lain.

Tapi oleh kerana ada diantara kita tidak memiliki kemahiran programing maka ia telah membatalkan niat untuk mencuba. Sebelum cerita panjang mengenai ini kita teruskan topik cara mendaftar akaun developer google play store dahulu supaya anda tahu apakah yang perlu kita sediakan sebelum memerah otak untuk mencipta APK.

https://play.google.com/apps/publish/signup/
Pautan untuk mendaftar telah disatukan pada gambar diatas ini dimana korang cuma perlu klik pada gambar Google Play Console itu sahaja dan ia akan membawa anda ke ruang pendaftaran. Oleh kerana sebelum ini kita dapati banyak APK sampah telah dimuat naik kedalam Google Play Store termasuklah dengan APK yang memiliki malware maka play store telah menaik taraf keselamatan dengan mencipta alat pengimbas untuk mengesan apk mana yang sedang membuat cubaan penyebaran MALWARE.

Google Play Store juga telah mengenakan yuran pendaftaran sebanyak $25 USD untuk setiap akaun developers sebelum memuat naik apk. Di Malaysia jika cerita tentang USD memang macam nak nangis maklumlah matawang sedang merudum walaupun kita lihat $25 USD jumlah yang kecil tapi jika convert ke Malaysia Ringgit mahal tau.

Dah alang-alang daftar 25usd tu korang kenalah sentiasa mengemaskini APK ya jangan pula lupa sebab Google Play Store ada terma dan syarat tersendiri. Jadi lepas sahaja korang membuat pembayaran yuran tu pihak Play Store Console tu akan meminta sedikit butiran peribadi contoh nama Syarikat atau individu.

Google kenakan yuran $25 usd korang kata mahal? Kami turut mencari maklumat yang lain syarikat Apple mengenakan yuran kepada developers sebanyak $99 usd manakala syarikat Microsoft pula mengenakan yuran sebanyak $55 usd pada kami play store masih paras yang berpatutan untuk dicuba.


Dengar khabar individu yang berjaya maintain APK di Play Store telah berjaya membuat keuntungan dengan hasil kreativiti masing-masing dimana ada yang telah dibayar oleh iklan Ad-mob milik Google Adsen dan ada yang berjaya menjual APK serta buku novel digital menarik melalui Google Play Store.

Jangan tanya kenapa tiada gambaran cara mendaftar dari A - Z kerana kami khuatir gambaran yang kami beri sekarang tidak sama dengan gambaran yang akan datang. Maka minta korang rajinkan diri untuk explore dan ikut cara-cara yang diberi oleh laman web Google Play Console tu.

Jika ada diantara anda tidak berkemampuan untuk membayara yuran Google Play, sila manfaatkan pasaran gelap seperti Uptoide , Apkpure dan lain-lain. Mereka mungkin menyediakan tempat percuma untuk anda memuat naik APK kepada pengguna Android dan lain-lain.

Cuma kekurangan yang ada di pasaran gelap adalah ramai pengguna risau peranti mereka dijangkiti Malware oleh kerana itu jika APK anda sudah femes seperti yang lain disarankan juga mendaftar di Google Play Console supaya dapat kepercayaan yang tinggi oleh pengguna seluruh dunia.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.sekejung.com/2019/04/cara-mendaftar-akaun-developer-google.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tiktok Diharamkan Di India Aplikasi Dipadam Dari Google Play Dan App Store

Tiktok Diharamkan Di India Aplikasi Dipadam Dari Google Play Dan App Store

papar berkaitan - pada 17/4/2019 - jumlah : 218 hits
Aplikasi TikTok adalah amat tular dan digunakan untuk menghasilkan video pendek berunsur muzik komedi dan tarian Di Malaysia penggunaannya semakin meningkat dengan institusi pengajian tinggi menganjurkan pertandingan pencari bakat menggunak...
Wanita Ini Tunjuk Cara Mudah Kesan Handphone Tercicir Atau Hilang Guna Akaun Google

Wanita Ini Tunjuk Cara Mudah Kesan Handphone Tercicir Atau Hilang Guna Akaun Google

papar berkaitan - pada 20/4/2019 - jumlah : 304 hits
WANITA INI TUNJUK CARA MUDAH KESAN HANDPHONE TERCICIR ATAU HILANG GUNA AKAUN GOOGLE Rupanya jika handphone kita tercicir atau hilang ada cara mudah untuk mengesan kembali lokasi handphone tersebut iaitu dengan menggunakan Akaun Google Perka...
Google Menguji Kemaskini Sistem Android Melalui Play Store

Google Menguji Kemaskini Sistem Android Melalui Play Store

papar berkaitan - pada 11/4/2019 - jumlah : 224 hits
Sejak Project Treble diperkenalkan Google berhasrat untuk semua pengeluar mengedarkan kemaskini sistem operasi Android dengan lebih pantas Walau bagaimanapun kemaskini yang pantas dilihat hanya diedarkan oleh pengeluar peranti yang mengguna...
Cara Cara Untuk Link Kad Atm Bank Anda Ke Akaun Tabung Haji

Cara Cara Untuk Link Kad Atm Bank Anda Ke Akaun Tabung Haji

papar berkaitan - pada 15/4/2019 - jumlah : 1493 hits
Di sini saya akan tunjukkan kepada anda cara cara bagaimana untuk hubungkan atau link Kad ATM Bank anda ke akaun Tabung Haji Di sini saya akan sertakan cara bagi 4 buah jenis Bank iaitu Maybank CIMB Bank Islam dan Bank Rakyat Melalui perhub...
Cara Buka Akaun Pelaburan Emas Patuh Syariah

Cara Buka Akaun Pelaburan Emas Patuh Syariah

papar berkaitan - pada 29/4/2019 - jumlah : 579 hits
Anda nak buka akaun pelaburan emas patuh syariah tapi tak tahu di mana Adakah anda patut mulakan samada di bank atau syarikat pelaburan emas Bukan mudah nak cari dan buka akaun pelaburan emas patuh syariah sebab jika tersilap langkah boleh ...
Pembangun Aplikasi Android Kini Boleh Mengaktifkan Ikon Dalam Bentuk Membulat Pada Halaman Google Play

Pembangun Aplikasi Android Kini Boleh Mengaktifkan Ikon Dalam Bentuk Membulat Pada Halaman Google Play

papar berkaitan - pada 22/4/2019 - jumlah : 329 hits
Google pada Mac lalu telah memperkenalkan spesifikasi ikon baru untuk kegunaan di Google Play Store dan Chrome OS Bermula hari ini pembangun Android boleh memanfaatkan spesifikasi ikon baru ini dengan mengaktifkannya pada Google Play Consol...
Cara Terbaru Agar Posting Blog Cepat Terindeks Google

Cara Terbaru Agar Posting Blog Cepat Terindeks Google

papar berkaitan - pada 20/4/2019 - jumlah : 274 hits
Salah satu cara kerja mesin pencari Google adalah pengindeksan selain perambahan dan pemeringkatan Sistemnya dikenal dengan sebutan Algoritme Posting blog yang cepat terindeks Google akan cepat pula diperingkat dan muncul di halaman depan h...
Cara Set Google Chrome Dark Mode

Cara Set Google Chrome Dark Mode

papar berkaitan - pada 11/4/2019 - jumlah : 321 hits
Cara Set Google Chrome Dark Mode Jika anda kerap menggunakan komputer atau melayari internet pada waktu malam dan dalam keadaan gelap anda mungkin patut menggunakan Google Chrome Dark Mode Ini kerana penggunaan Google Chrome dark mode akan ...
Aplikasi Es File Manager Dikeluarkan Daripada Play Store Didapati Mengandungi Perisian Hasad

Aplikasi Es File Manager Dikeluarkan Daripada Play Store Didapati Mengandungi Perisian Hasad

papar berkaitan - pada 29/4/2019 - jumlah : 335 hits
ES File Manager merupakan antara aplikasi Android yang popular untuk memudahkan pengguna dalam menguruskan sesuatu fail Ia telah dipasang oleh jutaan pengguna namun kini ia mengalami sedikit isu apabila telah bertukar ganti oleh pembangun y...
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination

Honor Lancar Empat Peranti Baharu Honor Pad 9 5g Honor X7b 5g Honor Magicbook X 16 Honor Band 9

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Persatuan Hotel Bajet Sarankan Penggunaan Pekerja Asing Untuk Industri Perhotelan

Kkb Polls Respect Mca S Decision To Boycott Campaign



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Update Daftar Link 50 Anggota Aktif Komunitas Blogger Pontianak

Time Crunched Car Care How Mobile Washes Save The Day

Semakin Ramai Kanak Kanak Masuk Hospital Akibat Vape E Rokok

Home Detention Najib Keputusan Lembaga Pengampunan Atau Bukan