Cara Menaikkan Follower Facebook Page Dengan Mudah


Cara Menaikkan Follower Facebook Page Dengan Mudah | Salam semua, zaman sekarang ini, orang dah mula nampak buat duit secara online pun dah mudah dah sekarang. Asalkan ada mana - mana sosial media platform yang boleh menjana duit secara online. Sebab itu, ramai yang berlumba - lumba nak buat blog, nak buat facebook page, nak join youtube sebab dah nampak ke semua platform tersebut antara yang boleh jana duit secara online. Apatah lagi duit yang kita dapat tu dalam nilai USD. Siapa yang tak nak kan.


Jadi, siapa yang dah ada facebook page kat sini ?. Siapa yang rasa facebook page dia masih kurang follower. Tengah usaha nak naikkan follower, meh follow dekat. Sebab sis nak kongsi cara mudah nak naikkan follower facebook page. Walaupun, boleh buat iklan berbayar macam facebook ads. Tapi sis tak buat ya kiranya ini adalah zero marketing.

Tak payah fikir pasal duit nak kena labur. Tapi yang penting kena usaha. Siapa yang nak melabur duit nak buat iklan untuk dapatkan follower facebook pun boleh, itu salah satu usaha juga.

Baca : Cara Dapatkan Subscribers Letak Video Watermark

Facebook Page Dah Ada Sejak Tahun 2013
Sebenarnya ada kisah untuk facebook page sis ni, walaupun dah ada sejak dari 2013, facebook page memang sendu sangat, mungkin tak update sangat sebab tak tahu nak update apa. Kalau update pun sekali sekala semasa rajin.

Tapi bila dapat tahu yang facebook page pun boleh buat duit secara online mula lah rasa, facebook page dah ada kena ada usaha yang berterusan pulak sebab nak cukupkan syarat yang telah ditetapkan.

Facebook page sis memang sendu sampai bulan 3 tahun ini hanya cecah 3K lebih sikit follower saja. Lepas viral video yang sis kongsi pasal resepi kek sarang semut. Mula lah perlahan - lahan follower naik. Alhamdulillah, usaha menjadi juga. Sampa setakat ini sudah ada 7.7K followers.

Perit rasa nak naikkan follower ini, tapi dengan usaha yang konsisten dan jalan yang betul, orang akan kenal facebook page kita dan kita ada audience yang berminat dengan niche facebook page kita.

Syarat - Syarat Nak Buat Duit Dengan Facebook Page Facebook page kalau dulu hanya ada kotak like saja, tak perasan bila masa ada butang follower tu. Jadi sebelum itu mestilah kena ada facebook page. Buat sesiapa yang masih belum tahu nak buat duit dengan facebook page, ini ada  syarat yang perlu kalian kena ikut.

Kena buat video Video kena lebih dari 3 minitKena cukupkan 30K minit views Kena cukupkan 10K followers Itu syarat basic saja dulu, walaupun ada lagi syarat - syarat lain. 
Ya, nak buat duit dengan facebook page ini kena buat video ya awak - awak semua. Kalau perasan yang tengah kita tonton video di facebook ada iklan keluar, ya lah tu. Jangan lah pergi ambil video orang dan main ikut upload

Nak dapat berkat tak dari duit iklan kita tu, Elok lah buat video sendiri, biar ada usaha sikit. Macam sis, memang lepas upload video di youtube, lepas seminggu, sis memang akan upload di facebook page pulak. 
Dah facebook page pun boleh buat duit online. Tak rugi kalau kita post video yang dah kita buat di facebook page. Lagipun facebook page dan youtube ada audience tersendiri. 
Trafik facebook memang tinggi setiap hari, jadi peluang buat duit di facebook sangat mudah dengan adanya iklan di video anda. 
Baca : 5 Rahsia Cara Youtubers Naikkan Views Dengan Headline
Cara Naikkan Follower Facebook Page Dengan Mudah Kali ini sis nak ceritakan pengalaman sis, cara naikkan follower facebook page. Setakat ini, syukur lah hari - hari ada orang share, like dan komen. Kalau nampak tanda - tanda macam tu, kira ok dah sebab dah ada engagement.

1. Kenal Pasti Niche Untuk Facebook Page
Sebelum nak buka satu akaun untuk facebook page, kalian kena pastikan yang buat facebook page untuk apa. Nak buat duit dengan facebook page kena buat video dan post di facebook page. Setakat nak pos yang gambar ke, buat posting ke itu bukan buat duit namanya. 
Macam sis, dah pilih untuk buat niche masakan. Jadi, sis banyak pos berkenaan video masakan di sana. Dan antara video yang viral sampai sekarang orang masih komen, share dan like adalah video resepi kek sarang semut. Entah kenapa ada aura resepi kek sarang semut ni. Sekarang dah cecah 420K views lebih. Mengalahkan views di youtube channel sis. 
Sebab itu orang kata nak pos video, buat ikut hobi atau kepakaran kalian yang ada. Buat video dan post dekat facebook page. Sebab itu yang dapat puaskan hati kita, audience tu akan datang kemudian. Sebab apa yang kita minat mesti ada peminat tersendiri jugak kan. Cari apa yang kalian rasa apa kepakaran korang yang ada.  
2. Targetkan Audience
Selepas dah kenal pasti apa niche yang nak fokuskan di facebook page, baru boleh targetkan audience. Macam sis mesti nak cari audience yang berminat dengan konten video kita. Bila fokus untuk target audience ni, akan jadi lebih mudah sikit. 
3. Share Posting Video  Di Group - Group Yang Berkaitan Di Facebook 
Selepas kita buat posting video di facebook page, boleh lah mula untuk share posting video kita ke group - group yang berkaitan dengan video ya. Jangan melencong ke group yang tak berkaitan pulak. Kongsi seberapa banyak yang boleh ke group - group. 
Kadang - kadang sis kongsi dalam 2 kali atau dalam 4 kali ke group masakan. Cuma bab nak post video ni kena hati - hati, setiap group yang kita join tu ada admin. Admin ni kalau post yang tak berkaitan memang tak ada nak approve dah. jadi buat lah ayat cantik - cantik. Macam sis simple tak ada ayat panjang. Sebagai terus taip Resepi Jeli Kelapa Mudah 3 Bahan. 
Sebab di posting video kita tu, buat lah ayat yang meleret panjang ya. Jangan lupa letak segala social media akaun dekat bawah sekali. Mana tahu kebarangkalian orang nak klik link - link itu semua kan.  
4. Dapatkan Likes Seberapa Yang BolehBila dah post di group - group, doa - doalah biar ada yang like post kita, kongsi kan posting video kita ke. Itu lah yang nak sebenarnya, lagi banyak orang kongsi, like, komen semua tu lagi tinggi engagement. 
Target audience yang likes ni tak semestinya dia ada follow facebook page kita, Ada yang likes saja sebab suka dengan video kita. Ada yang komen saja. Ada yang share saja. Tapi semua tu memainkan peranan. Sebab mereka semua target untuk kita dapatkan follower. Ok faham. 
5. Klik Atas Simbol Emoji
Kemudian klik atas simbol emoji. Kat situ kalian akan nampak, nama - nama yang keluar. Sebelah tepi ada kotak yang ada perkataaan Invite. 

6. Klik Invite
Kemudian akhir sekali klik Invite seberapa banyak yang mampu, Di sini cuma kena ada semangat kerajinan saja. Ya lah nak kan sesuatu kena usaha dulu, baru ada hasil. Itu saja lah cara sis nak naikkan follower dengan mudah

Baca : Cara Block Iklan Yang Tak Sesuai Di Youtube

Bila dah invite, kalau ada yang sudi klik like and follow, insyaAllah ada yang follow nanti tu. Sebab kita dah ada target siapa audience kita. Sis ni sekali sekala buat macam ni, ada rezeki ramai yang like dan follow facebook page.


Jadi, macam mana mudah tak cara macam ni, cara nak naikkan follower di facebook page ni lebih kurang sama dengan cara nak tingkatkan subscribers di youtube. Cara macam ini jugak lah sis buat. Nak suruh orang kenal dengan facebook page kita atau pun channel youtube, mestilah kena share link ke group - group yang berkaitan. Macam itu lah otai - otai ajar ya. 
Lagipun zero marketing. Tak melabur duit hanya kudrat tangan menaip dan kongsi posting video kita. Diharapkan yang mana nak cuba cara macam ini, boleh lah kalian cuba dulu. Buat perlahan - lahan tak apa dulu, sikit - sikit, lama - lama jadi bukit

Ok macam tu lah cara sis nak dapatkan follower facebook. Walaupun ada banyak lagi tips lain yang boleh dibuat. Semuanya try and error, kalau menjadi cara macam ni, apa salahnya ikut cara macam ni kan. 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.wanisukarno.com/2020/09/cara-naikkan-follower-facebook-page-dengan-mudah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Mudah Menaikkan Limit Gopay Paylater

Cara Mudah Menaikkan Limit Gopay Paylater

papar berkaitan - pada 23/9/2020 - jumlah : 317 hits
PayLater hingga saat ini sudah banyak marketplace dan startup penyedia layanan transportasi yang menyediakan metode pembayaran PayLater Tujuan PayLater ini adalah untuk memudahkan proses penggunaan para user Kini Gojek juga hadir dengan lay...
6 Cara Mudah Buat Vision Board

6 Cara Mudah Buat Vision Board

papar berkaitan - pada 21/9/2020 - jumlah : 373 hits
Sebuah impian bermula dengan perkataan PERCAYA Percaya anda akan berjaya capai impian tersebut maka kepercayaan itulah yang menggerakan usaha anda Namun mengapa kepercayaan boleh hilang atau lenyap PERCAYA DENGAN VISUALISASI Bila tak mampu ...
Cara Mengetahui Id Blog Sendiri Dengan Mudah

Cara Mengetahui Id Blog Sendiri Dengan Mudah

papar berkaitan - pada 13/9/2020 - jumlah : 338 hits
ID blog adalah sebuah nomor identitas yang digunakan untuk memperkenalkan kepemilikan akun blog kamu Setiap blog yang ada di internet memiliki ID blog yang berbeda dan tidak akan bisa sama layaknya manusia yang hanya memiliki satu identitas...
Cara Buat Solok Lada Kukus Solok Lada Rebus Yang Sedap Mudah

Cara Buat Solok Lada Kukus Solok Lada Rebus Yang Sedap Mudah

papar berkaitan - pada 8/9/2020 - jumlah : 317 hits
Solok lada kelihatan renyah untuk dibuat namun ia tidak sesukar yang disangka Malah ada pelbagai versi solok lada yang boleh dicuba Hidangan ini adalah salah satu dari menu popular di Kelantan dan biasa dilihat di gerai gerai menjaul makann...
Cara Hilangkan Kesan Kunyit Pada Tangan Dan Blender Dengan Mudah Inilah Rahsianya

Cara Hilangkan Kesan Kunyit Pada Tangan Dan Blender Dengan Mudah Inilah Rahsianya

papar berkaitan - pada 14/9/2020 - jumlah : 794 hits
Kesan kunyit yang melekat pada tangan buatkan orang tak suka nak pegang kunyit hidup ataupun serbuk kunyit Betul tak Sebab kesan kunyit tu susah nak hilang Dulu ada juga lah rasa macam tu Rasa malas betul nak masak masakan yang ada kena men...
Cara Cara Buat Puding Karamel Mudah Pasti Jadi

Cara Cara Buat Puding Karamel Mudah Pasti Jadi

papar berkaitan - pada 8/9/2020 - jumlah : 400 hits
Ramai yang suka makan Puding Karamel Lembut lemak dan manis Memang sedap Namun ada ketika bila buat sendiri puding seakan tak menjadi Sedihnya Usah bimbang kerana resipi perkongsian saudara Saiful di bawah ni ada boleh cuba Mudah dan pastin...
Cara Pakai Stiker Avatar Facebook Di Chat Whatsapp

Cara Pakai Stiker Avatar Facebook Di Chat Whatsapp

papar berkaitan - pada 4/9/2020 - jumlah : 464 hits
Media sosial Facebook diramaikan dengan posting an gambar avatar wajah masing masing pengguna Sekilas fitur ini mirip Bitmoji milik Snapchat yang sudah ada lebih dulu tapi itu adalah fitur Facebook Avatar yang akhirnya diluncurkan di Indone...
Resepi Kuih Lopes Pulut Sedap Buat Cara Mudah Dan Cepat

Resepi Kuih Lopes Pulut Sedap Buat Cara Mudah Dan Cepat

papar berkaitan - pada 22/9/2020 - jumlah : 904 hits
Setelah lama jumpa dan tak makan kuih lopes pulut ini aku tergerak hati untuk membuatnya sendiri Taklah susah sangat untuk membuatnya tapi kalau ikut cara tradisional memanglah renyah sikit kerjanya Tak apa kita buat kuih lopes pulut sedap ...
4 Cara Mudah Buat Serbuk Roti Sendiri

4 Cara Mudah Buat Serbuk Roti Sendiri

papar berkaitan - pada 14/9/2020 - jumlah : 443 hits
4 Cara Buat Serbuk Roti Sendiri Ada dua plastik roti Gardenia tak termakan petang ni cadangnya nak buat projek roti la Ni Selain buat biskut jejari jelup coklat Terfikir nak buat serbuk roti sebagai simpanan Mana tau boleh guna untuk goreng...
Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Menjadi Kesalahan Dan Teladan Buruk Jika Kerajaan Tidak Akur Dekree Ydpa

Bicara Profesional Pengarah Pendidikan Negeri Johor Bersama Pengetua Sekolah Negeri Johor 2024

Beyond The Pew The Bridal Heart Guides Your Daily Walk With Christ

Wanita Cedera Diragut Ketika Menunggang Motosikal

Kes Lelaki Israel 10 Ditahan Semula Bawah Sosma

Pelbagai Cara Memakai Samping