Cara Memilih Kasut Yang Sesuai Untuk Digayakan




Kasut merupakan suatu elemen pakaian yang penting dan memberi kesan besar terhadap ketrampilan diri seseorang . Pemilihan kasut yang sesuai merupakan perkara yang wajib diperhatikan bagi sesiapa sahaja yang ingin mengenakan kasut . Pemakaian kasut mestilah bersesuaian dengan suatu event atau tempat yang hendak kita kunjungi agar kita tidak kelihatan pelik . Terdapat pelbagai jenis kasut yang biasa digayakan seperti sneakers , high cut , slip on dan kasut kulit . Di sini kami sertakan beberapa tips pemilihan kasut yang sesuai untuk anda gayakan .

1) Sneakers
Sneakers merupakan jenis kasut yang paling popular dan menjadi trend bagi golongan muda masa kini di seluruh dunia . Syarikat pakaian sukan popular seperti nike, adidas dan puma lebih menitikberatkan pengeluaran sneakers berbanding pakaian sukan yang lain kerana permintaannya yang tinggi . Sneakers sesuai digayakan ketika hendak ke tempat-tempat tertentu seperti pusat membeli-belah , kelas , tempat bersiar dan lain-lain . Pemilihan sneakers juga perlu diberi perhatian agar kita kelihatan lebih bergaya apabila mengenakannya .

Sneakers yang berwarna putih kelihatan lebih stylo untuk digayakan bersama jeans yang bewarna gelap , dan baju yang terang kerana lapisan tona warna antara baju , seluar dan kasut menghasilkan penampilan yang menarik dan abstrak . Sneakers yang bewarna gelap pula sesuai untuk digayakan  dengan pelbagai jenis tona warna pakaian mengikut citarasa masing-masing . Nike Airmax , Adidas Aplhabounce , Adidas Yeezy ,Adidas Neo, Puma nxt merupakan antara sneakers yang popular pada masa ini . Sneaker terbahagi kepada beberapa jenis gred , iaitu original , coy ori , premium dan triple A . Bagi mereka mementingkan barangan original , anda perlu mengeluarkan modal melebihi Rm500 kerana kebanyakkan harga sneakers original sangat mahal kerana pengeluarannya yang terhad . Bagi mereka yang kurang berkemampuan , kualiti premium mungkin pilihan yang tepat kerana harganya yang murah dan kualitinya tetap tinggi.


2) Slip On
Sama seperti sneakers , kasut jenis slip on juga sesuai digayakan di mana-mana sahaja . Kasut jenis ini disukai oleh ramai orang kerana mudah untuk dikenakan dan tidak perlu membuang masa untuk mengikat tali kasut . Kebiasaanya kasut jenis ini mempunyai rangka yang rendah dan kelihatan seperti selipar yang tertutup . Vans merupakan jenama yang terkenal dalam pengeluaran kasut jenis ini dan harga kasut sebegini tidaklah semahal sneaker walaupun kualiti original . Dibandingkan dengan sneakers , kasut jenis ini kelihatan lebih simple dan pemakainya akan kelihatan lebih cool . Bagi golongan perempuan , kasut jenis slip on sudah tidak asing lagi dan kebanyakkan kasut yang direka khas bagi wanita adalah bercirikan slip on .

3) High Cut
Kasut jenis high cut juga tidak ketinggalan untuk menjadi pilihan bagi sesetengah mereka di luar sana . Kasut jenis hi cut mempunyai rangka yang tinggi dan menutupi paras bukulali pemakainya . Kasut jenis ini sesuai untuk diapakai oleh mereka yang memiliki badan yang besar kerana ia boleh mewujudkan imej yang menarik dan dope . Kasut jenis ini menjadi trend paras selebriti dan atlet-atlet terkenal di luar negara kerana ia kelihatan unik dan lebih menonjol .

4) Kasut Kulit
Kasut kulit dikenali sebagai kasut formal dan sering digayakan ketika ke tempat kerja atau menghadiri majlis-majlis tertentu .  Kasut kulit merupakan kasut yang dipakai bersama-sama baju kemeja, seluar slack atau suit . Jangan sesekai memakai baju kemeja ataupun suit bersama kasut lain seperti sneakers kerana ia akan membuatkan anda kelihatan sangat pelik  . Pemilihan warna kasut kulit juga memainkan peranan penting dalam menyerlahkan lagi personaliti anda dan membuatkan anda kelihatan lebih bergaya . Warna kasut mestilah samah dengan warna tali pinggang ataupun jam yang dikenakan bagi memberikan tona warna yang seimbang terhadap pemaiakan anda . Oleh itu pilihlah warna kasut yang sesuai agar anda kelihatan lebih elegent ketiga bergaya bersama kemeja mahupun suit.


Jadi setakat inilah perkongsian dari kami berkaitan tentang cara pemilihan kasut yang sesuai untuk dijadukan panduan kepada mereka di luar sana , Terima kasih kerana sudi membaca artikel ini dan jangan lupa utnuk terus mengunjungi website kami untuk lebih informasi menarik .




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.flit-media.com/2020/01/cara-memilih-kasut-yang-sesuai-untuk.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Penjagaan Gigi Susu Anak Dan Kuantiti Ubat Gigi Yang Sesuai Untuk Mereka

Cara Penjagaan Gigi Susu Anak Dan Kuantiti Ubat Gigi Yang Sesuai Untuk Mereka

papar berkaitan - pada 21/2/2020 - jumlah : 489 hits
Cara Penjagaan Gigi Susu Anak dan kuantiti ubat gigi yang sesuai untuk mereka Rentetan dari kisah Dak Fiyah sebelum ni tentang gigi dia tu Umi share tentang penjagaan gigi The post appeared first on
Tata Cara Mengkafani Jenazah Dengan Tepat Sesuai Sunnah

Tata Cara Mengkafani Jenazah Dengan Tepat Sesuai Sunnah

papar berkaitan - pada 25/2/2020 - jumlah : 211 hits
Mengkafani jenazah perlu dilakukan karena memiliki hukum yang sama dengan memandikannya yakni fardhu kifayah wajib dikerjakan tetapi bila sudah ada muslim lain yang menunaikannya berarti kewajiban menjadi gugur
Cara Daftar Sign Up Mymaxis App Cara Dapatkan Maxis Id

Cara Daftar Sign Up Mymaxis App Cara Dapatkan Maxis Id

papar berkaitan - pada 17/2/2020 - jumlah : 1615 hits
Cara daftar sign up MyMaxis App Cara dapatkan maxis ID di mobile phone Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua Sebelum sebelum ni saya selalu guna Apps Hotlink Red je Topup situ beli pakej internet pun situ Tapi bermula dari bulan lepas...
4 Cara Membuat Cilok Sederhana Dari Yang Berkuah Hingga Berbahan Nasi

4 Cara Membuat Cilok Sederhana Dari Yang Berkuah Hingga Berbahan Nasi

papar berkaitan - pada 17/2/2020 - jumlah : 348 hits
Makanan yang terbuat dari tepung ini sangat mudah untuk dibuat sendiri di rumah
Cara Update Instagram Di Pc Laptop Desktop

Cara Update Instagram Di Pc Laptop Desktop

papar berkaitan - pada 17/2/2020 - jumlah : 296 hits
1 Search laman web dan log in seperti biasa 2 Klik 3 dot menu di sebelah kiri atas 3 Pilih More tools 4 Pilih Developer tools 5 Pilih paparan smartphone yang diinginkan 6 Klik refresh page dan pastikan paparan menu Instagram muncul 7 Kini a...
Cara Mudah Mengajari Anak Rawat Kesehatan Gigi Dengan Baik

Cara Mudah Mengajari Anak Rawat Kesehatan Gigi Dengan Baik

papar berkaitan - pada 17/2/2020 - jumlah : 230 hits
Berikut merdeka com mencoba memberikan cara cara mudah yang bisa diterapkan kepada anak
Minum Air Masak Sejuk Selepas Bangun Tidur Cara Mudah Untuk Sentiasa Awet Muda

Minum Air Masak Sejuk Selepas Bangun Tidur Cara Mudah Untuk Sentiasa Awet Muda

papar berkaitan - pada 17/2/2020 - jumlah : 391 hits
Nak dapat kesan awet muda memang macam macam petua boleh kita ikuti Namun ada satu petua yang paling mudah untuk kita buat setiap hari selepas bangun daripada tidur Doktor Perubatan Blogger Penceramah Kesihatan dan Penasihat Pemakanan Dr Zu...
Cara Mahathir Berpolitik Adalah Dengan Main Semua Orang

Cara Mahathir Berpolitik Adalah Dengan Main Semua Orang

papar berkaitan - pada 17/2/2020 - jumlah : 250 hits
Kalau kita kaji sejarah politik Tun Dr Mahathir Mohamad kita akan dapati bahawa cara dia berpolitik adalah dengan main semua orang Jadi Umno dan PAS perlu awas yang mereka juga tidak dimainkan oleh Mahathir dalam isu undi percaya yang dicad...
Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

3 Sebab Kenapa Kashmir Menjadi Pilihan Traveler Malaysia

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Tak Sekolah

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024

Tolak Autopsi Keluarga Bawa Jenazah Anggota Polres Manado Bunuh Diri Ke Sulut



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3


Bila Pak Arab Main Heli

Do You Know About Bakul Sia

Le Costil House Renovation By Anatomies D Architecture In Normandy France

Melawat Abang Di Asrama

Tular Gambar Di Atas Pelamin Berpegang Tangan Suami Irma Hasmie Dah Berkahwin Dengan Wanita Lain

When Will Govt Stop Abusing Cma Abolish Sedition Act Chegubard S Lawyer