Cara Daftar Sign Up Mymaxis App Cara Dapatkan Maxis Id


Cara daftar/ sign up MyMaxis App | Cara dapatkan maxis ID di mobile phone (2020) | Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua~! Sebelum sebelum ni saya selalu guna Apps Hotlink Red je (logo warna merah). Topup situ, beli pakej internet pun situ. Tapi bermula dari bulan lepas.. saya bertukar 'arah' kepada yang lebih baik tawarannya. Bertukar dari prepaid ke postpaid sebab saya tengok pakej internet nya lebih murah dan lebih banyak data tenet GB (giga bait). Saya buang HotlinkRed, saya install MyMaxis App (logo warna hijau). Tapi untuk permulaan, bila first time nak masuk my maxis tu, dia kena isi dulu maxis ID.
Macam mana cara nak dapatkan maxis id tersebut? Macam mana cara untuk daftar mymaxis app untuk kali pertama? Selepas dah sign up, macam mana nak log in?
Saya akan ajar di sini how to sign up mymaxis app & how to get maxis ID step by step.. Moga bermanfaat!
Cara daftar/ sign up MyMaxis App | Cara dapatkan maxis ID
1. Install MyMaxis App di Playstore (for android) / Appstore (for iphone). Kemudian, open it.
2. Must login with maxis ID (mobile no. or email). Tapi... untuk first time user, you must get that id first. How?

Klik SIGN UP. cara daftar sign up mymaxis app maxis id3. Isi ruangan kosong. Nama & nombor phone.

Then, klik CONTINUE.cara daftar sign up mymaxis app maxis id4. TAC Verification.

Klik Request TAC. Pihak Maxis akan beri 6 digit TAC melalui message. Masukkan 6 nombor tersebut. Then, klik CONTINUE.cara daftar sign up mymaxis app cara dapatkan maxis idcara daftar sign up mymaxis app maxis idcara daftar sign up mymaxis app maxis id5. Congratulations! Your Maxis ID has now been created!
Okay bila nampak atas ni, jangan duk excited klik 'Log in now' pula. Sabau sabau. Isi bahagian email & password kat bawah tu dulu. Then, klik CONTINUE.cara daftar sign up mymaxis app maxis idcara daftar sign up mymaxis app maxis id6. A confirmation email has been sent to you. Please check you inbox to complete your account creation.
Okay then, tinggalkan page sign up tu sat. Pergi ke email kita. Akan ada 'Maxis ID - Email Verification' mail. Klik VERIFY EMAIL.cara daftar sign up mymaxis appmaxis id email verification7. After dah verify, akan keluar benda alah macam bawah ni. ID Type & ID number bagai. Just ignore that and click ADD LATER.cara login my maxis app8. Buka balik MyMaxis App. Request TAC and masukkan 6 digit code yang telah dihantar pada kita.
Then, klik LOG IN yeahh!cara daftar sign up mymaxis app9. Allow MyMaxis to access photos, media, and files on your device?
Saya dah try klik DENY tapiii.. selagi tak klik ALLOW, selagi tu tak boleh masuk hahaha. So saya dengan paksa rela nya klik ALLOW.cara log in mymaxis app mobile phone10. Maxis Privacy Statement.

Scroll scroll scroll scroll scroolllllllll SCCCRROLLLLLLLLL (kalau rajin boleh baca hahaha)..
Then, klik 'I have read and understood these terms (acah acah kan hahaha). Then, klik AGREE.what this privacy statement explains'cara login mymaxis appcara log in mymaxis app 2020cara log in mymaxis app 2020cara log in mymaxis app 2020cara log in mymaxis app 2020cara log in mymaxis app 2020cara log in mymaxis app 2020cara log in mymaxis app 2020cara log in mymaxis app 2020cara log in mymaxis app 2020cara log in mymaxis app 2020cara log in mymaxis app 2020cara log in mymaxis app 2020cara log in mymaxis app 2020DONE!
Tap here to view details of your service, buy Internet passes, and more.GOT IT!cara log in mymaxis app 2020See details about your service here, check roaming rates, and manage your Share Lines' DataPool allocation.GOT IT!cara log in mymaxis app 2020cara log in mymaxis app 2020Kat situ boleh la tengok berapa baki gig tenet kita tinggal. Berapa data yang kita dah guna. Berapa hari lagi yang tinggal. Berapa bil kena bayar semua. Hehee.
p/s: saya ambil package MaxisONE plan 98. Maxis postpaid RM98/month for total 30GB (20GB weekdays + 10 GB weekend) + unlimited free call + unlimited free message. RM98 tapiiii ada promosi bulan lepas sempena tahun baru 2020, bayar RM88 je untuk pendaftaran mula-mula (for the internet).

InshaaAllah lebih berbaloi baloi berbanding sebelum ni (sebulan RM70 10GB + unlimited free call & message).

p/s lagi: jangan minta saya tukar ke Celcom, Digi, umobile dan rangkaian lain sebab kat rumah Seremban saya ni paling laju line maxis hahaha.
Till next time, daa~ wassalam! :)


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.sayidahnapisah.com/2020/02/cara-daftar-sign-up-mymaxis-app-cara-dapatkan-maxis-id-2020.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
5 Cara Membuat Daftar Isi Bisa Jadi Referensi Saat Bikin Karya Tulis

5 Cara Membuat Daftar Isi Bisa Jadi Referensi Saat Bikin Karya Tulis

papar berkaitan - pada 21/2/2020 - jumlah : 272 hits
Daftar isi merupakan sebuah bagian penting dari sebuah karya tulis Tanpa adanya daftar isi orang akan kebingungan mencari halaman atau bab pada halaman yang mereka perlukan
Cara Daftar Rfid

Cara Daftar Rfid

papar berkaitan - pada 4/2/2020 - jumlah : 332 hits
Apa itu RFID yang membawa maksud Radio Frequency Identification yang merupakan alternatif baru untuk pembayaran tol Umumnya sejak azali lagi tol di Malaysia menggunakan sistem touch n go smart tag dan bayaran tunai Jadi wujundya RFID ini me...
Terbeban Nak Beli Baby Car Seat Jangan Risau Ini Cara Untuk Dapatkan Secara Percuma

Terbeban Nak Beli Baby Car Seat Jangan Risau Ini Cara Untuk Dapatkan Secara Percuma

papar berkaitan - pada 19/2/2020 - jumlah : 392 hits
Boleh dikatakan masih ramai ibu bapa yang belum memiliki car seat baby terbaik untuk anak anak mereka kerana harganya yang terlalu mahal dan tidak tahu saiz yang bersesuaian dengan anak Sampaikan ada ibu bapa yang rasa terbeban dengan keada...
5 Cara Membuat Odeng Menggiurkan Jajanan Korea Lezat Yang Mudah Dibuat

5 Cara Membuat Odeng Menggiurkan Jajanan Korea Lezat Yang Mudah Dibuat

papar berkaitan - pada 7/2/2020 - jumlah : 263 hits
Odeng sangat cocok dinikmati di kala musim dingin apalagi ditemani hujan pasti lebih nikmat lagi dalam menghangatkan tubuh Makanan ini mirip dengan masakan Jepang Oden dengan berbagai bahan yang direbus dalam dashi kuah yang terbuat dari ka...
Cara Memasak Nasi Goreng Kampung

Cara Memasak Nasi Goreng Kampung

papar berkaitan - pada 6/2/2020 - jumlah : 606 hits
Original Content Tidak salah saya katakan jika nasi goreng kampung adalah antara menu masakan panas paling top dan popular di Malaysia Ianya juga sangat digemari oleh yang bujang disebabkan kosnya yang murah namun tetap sedap dimakan Jika d...
Cara Membuat Gudeg Nangka Cokelat Pekat Dan Legit

Cara Membuat Gudeg Nangka Cokelat Pekat Dan Legit

papar berkaitan - pada 7/2/2020 - jumlah : 184 hits
Tips membuat gudeg nangka muda yang berwarna coklat dan legit
Cara Pakai Mask Untuk Yang Bertudung

Cara Pakai Mask Untuk Yang Bertudung

papar berkaitan - pada 6/2/2020 - jumlah : 3436 hits
Sekarang ni kan tengah hot dengan CoronaVirus kan virus ni di kesan mula mula di Wuhan China pada awalnya Tapi sebab rakyat rakyat yang berada di kelompok orang yang berpenyakit tersebut di Wuhan sakan pergi bercuti travel ke sana sini di l...
Cara Membasuh Tangan Dengan Betul

Cara Membasuh Tangan Dengan Betul

papar berkaitan - pada 7/2/2020 - jumlah : 467 hits
Tangan anda mungkin kelihatan bersih tetapi ini tidak bermakna ianya bersih Tangan anda boleh menjadi tempat persembunyian pelbagai jenis kuman seperti bakteria dan virus yang membawa penyakit penyakit berbahaya Untuk memastikan tangan anda...
Reviving Abandoned Housing Projects Is Turning Nightmare To Hope

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Afidivit Sokong Tahanan Rumah Najib Razak Ada Kesilapan

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Fam What Happened To The World Cup Tickets

Perjanjian Allah Swt Dengan Kaum Bani Israil

Filem Reversi



Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix


Kad Hari Raya Koleksi Idea Dan Rekabentuk Menarik

Masum 2024 Senarai Sukan Dan Tarikh Pertandingan

Tanda Tanda Kolesterol Tinggi Dan Cara Cara Mengurangkan Kolesterol Ke Paras Normal

Paling Kejam Bawa Mayat Ke Bank Untuk Apply Loan 3400 Walaweeiii

Pak Ngah Balik

Selamat Jalan Ke Negeri Abadi Kak Zah