Cara Keluarkan Duit Tabung Haji Secara Online Dan Mesin Atm



Untuk membuat pengeluaran duit daripada Tabung Haji (TH), anda boleh lakukan dengan beberapa cara iaitu sama ada secara manual atau boleh dilakukan di rumah sahaja iaitu secara online.
Wang yang ada di dalam akaun Tabung Haji kita, boleh dibawa keluar pada bila-bila masa sahaja. Akan tetapi hanya anda perlulah mengikut saluran serta kaedah yang ditetapkan sahaja.
Cara pertama yang juga merupakan kaedah yang diguna pakai sejak dari dulu lagi iaitu secara manual dimana anda atau pendeposit perlu datang ke mana-mana cawangan Tabung Haji, pergi beratur dan mohon pengeluaran di kaunter.
Dengan kaedah ini, pengeluaran boleh diperoleh pada masa yang sama tetapi perlu menunggu atau beratur. Jadi ianya pastinya mengambil masa dan pastinya ada kos pengangkutan yang perlu ditanggung.
Tetapi kini tidak lagi, ini kerana, anda boleh lakukan pengeluaran duit Tabung Haji dimana-mana pada bila-bila masa sahaja iaitu dilakukan secara online.

Cara Keluarkan Duit Tabung Haji Secara OnlineDengan adanya kaedah ini, anda tidak lagi perlu beratur panjang di kaunter Tabung Haji dan anda tidak perlu lagi membuang masa menunggu giliran. Kini anda boleh lakukan di hujung jari anda sahaja menggunakan smartphone atau komputer.
Terdapat 2 cara pengeluaran online yang anda boleh lakukan iaitu menerusi perbankan online dan juga pengeluaran terus daripada mesin ATM.
Tetapi sebelum itu, anda perlulah sambungkan (link) akaun Tabung Haji dengan bank yang terpilih iaitu Maybank, Bank Islam, Bank Rakyat, CIMB dan Ambank sahaja. Untuk buat sambungan, anda boleh rujuk cara pengaktifan (link) akan TH disini.
Untuk langkah dibawah adalah menggunakan Maybank iaitu transfer menerusi Maybank2u dan juga pengeluaran di mesin ATM Maybank.
CARA : Cara Link Tabung Haji Dengan Maybank
Transfer Menerusi Maybank2uKaedah ini, anda perlu terlebih dahulu transfer duit dalam akaun Tabung Haji ke dalam akaun Maybank anda menggunakan perbankan online Maybank2u. Jika anda sudah link akaun TH dan Maybank, secara automatik akan terpapar akaun Tabung Haji anda dalam Maybank2u.

Selesai buat pemindahan, kemudian barulah anda boleh keluarkan duit tersebut menerusi mana-mana mesin ATM. Untuk pengetahuan, setiap transaksi pengeluaran akan dikenakan caj RM1 termasuk caj pemindahan (transfer).

Login Maybank2u anda seperti biasa menggunakan username dan passwordKemudian pada bahagian Tab, pilih "Pay & Transfer" dan pilih "Tabung Haji"Pada "Transfer From, pilih akaun Tabung Haji" anda dan pada "Transfer To, pilih Other Accounts (within Maybank)" jika anda ingin transfer ke akaun Maybank dan sebagainyaSeterusnya masukkan "nombor akaun", "jumlah" yang ingin dipindahkan dan letakkan reference. Akhir sekali klik "Transfer"Buat pemindahan seperti biasa sehingga selesai.

Secara terus, duit di dalam akaun Tabung Haji anda kini sudah dipindahkan ke dalam akaun Maybank anda. Jadi bolehlah anda withdraw duit tersebut di mesin ATM.
Keluarkan Duit Tabung Haji Di Mesin ATMAnda juga boleh keluarkan terus duit dalam akaun Tabung Haji di mesin ATM tanpa perlu pindahkan duit ke akaun Maybank. Juga dikenakan caj RM1 bagi setiap pengeluaran.

Kaedah ini juga memerlukan anda untuk sambungkan akaun TH dengan akaun Maybank anda.

Pergi ke mana-mana mesin ATM Maybank dan masukkan no pin seperti biasa.Pada menu utama, pilih "Tabung Haji (TH) / ASNB" dan kemudian pilih "Tabung Haji"Jadi untuk keluarkan duit, pilih "Pengeluaran Tunai"Pilih wang segera atau masukkan lain-lain amaun yang anda mahukan. Akhir sekali, jika sudah lengkap, tekan "Ya". Selesai pengeluaran melalui mesin ATM.
Jadi diharapkan perkongsian ini bermanfaat untuk anda terutamanya bagi mereka yang ingin keluarkan duit dari akaun Tabung Haji tanpa perlu pergi ke kaunter TH. Boleh lakukan secara online dan pengeluaran di mesin ATM.
Kaedah yang sama anda boleh gunakan jika menggunakan Bank Islam, Bank Rakyat, Ambank atau CIMB.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.aimanabdullah.com/2022/05/cara-keluarkan-duit-tabung-haji-secara-online.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
S4yu Adegan Di Mesin Atm Anak Belum Masuk Duit Bapa Tetap Berulang Kali Cvcuk Kad Walau Baki Dalam Akaun Cuma Rm11

S4yu Adegan Di Mesin Atm Anak Belum Masuk Duit Bapa Tetap Berulang Kali Cvcuk Kad Walau Baki Dalam Akaun Cuma Rm11

papar berkaitan - pada 17/5/2022 - jumlah : 339 hits
LAIN orang lain rezeki dan ujiannya Begitulah juga kisah perkongsian wanita ini mengenai seorang lelaki warga emas yang ditemui secara tidak sengaja di sebuah bank baru baru ini Menerusi kapsyen yang ditulis wanita itu pada perkongsian vide...
Keluar Duit Atm Dengan Imbas Kod Jadi Ciri Baharu Mae Ini Cara Aktifkannya

Keluar Duit Atm Dengan Imbas Kod Jadi Ciri Baharu Mae Ini Cara Aktifkannya

papar berkaitan - pada 17/5/2022 - jumlah : 129 hits
Ciri untuk mengeluarkan wang ATM tanpa kad telah diperkenalkan Maybenk beberapa tahun dahulu di mana SMS pengesahan akan dihantar pada pengguna Terbaru Maybank perkenalkan sebuah lagi ciri melalui MAE di mana pengguna hanya perlu mengimbas ...
Cara Ambil Uang Tanpa Kartu Di Atm Bni Untuk Hindari Skimming Dan Modus Lain

Cara Ambil Uang Tanpa Kartu Di Atm Bni Untuk Hindari Skimming Dan Modus Lain

papar berkaitan - pada 17/5/2022 - jumlah : 379 hits
SISTEM perbankan kian canggih Kini kita bisa mengambil uang tunai di ATM tanpa harus menggunakan kartu ATM Di Bank BNI namanya Mobile Tunai Berikut ini Cara Ambil Uang Tanpa Kartu di ATM BNI Cara Baru Tarik Tunai Tanpa Kartu di ATM Tarik Tu...
Cara Activate Card Atm Maybank Yang Baru

Cara Activate Card Atm Maybank Yang Baru

papar berkaitan - pada 17/5/2022 - jumlah : 177 hits
Assalamualaikum wbt Selepas dapat ATM Card Maybank yang baru sudah tentu kita perlu aktifkan kad tersebut supaya boleh digunakan keluarkan duit membeli belah dan sebagainya Jadi hari ini wawa akan kongsikan langkah demi langkah cara mengakt...
Cara Buka Akaun Sspn Online Untuk Anak 2022

Cara Buka Akaun Sspn Online Untuk Anak 2022

papar berkaitan - pada 11/5/2022 - jumlah : 159 hits
Tidak tahu bagaimana cara untuk menyimpan duit raya anak anak anda Lebih baik sekiranya anda menyimpan duit raya anak anda dalam SSPN kerana terdapat banyak manfaat yang korang akan terima Kami kongsikan kepada anda manfaat dan cara untuk m...
Sistem Baru Menunaikan Ibadah Haji Dan Umrah Tanpa Melalui Tabung Haji Atau Travel Agent

Sistem Baru Menunaikan Ibadah Haji Dan Umrah Tanpa Melalui Tabung Haji Atau Travel Agent

papar berkaitan - pada 20/5/2022 - jumlah : 204 hits
MASA DEPAN SISTEM MENUNAIKAN IBADAH HAJIDunia teknologi semakin laju dan sukar untuk ditahan Semalam dah tular dokumen dokumen berkaitan kuota haji 1443H hari ini baru YB Menteri umumkan secara rasmi Pelaksanaan pelbagai projek berteknologi...
Hahh Tabung Haji Belum Selesai

Hahh Tabung Haji Belum Selesai

papar berkaitan - pada 11/5/2022 - jumlah : 105 hits
Saya hanya tampal dan unjurkan Pengenalan Saya adalah antara jutaan majoriti yang diam Kebiasaannya berdasarkan berita yang saya baca saya hanya geleng kepala mengucap dan menguatkan azam untuk memilih parti yang mengutamakan atau pentingka...
Pria Merampok Sopir Taksi Online Karena Dikira Banyak Duit Ternyata Cuma Rp100 Ribu

Pria Merampok Sopir Taksi Online Karena Dikira Banyak Duit Ternyata Cuma Rp100 Ribu

papar berkaitan - pada 25/5/2022 - jumlah : 117 hits
AA pemuda pengangguran 21 tahun di Samarinda akhirnya mendekam dalam penjara usai merampok sopir taksi online Masrukhi Motifnya AA terbelit utang cicilan motor dan biaya hidup
Polri Ungkap Cara Pendukung Isis Galang Dana Secara Online Dan Offline

Polri Ungkap Cara Pendukung Isis Galang Dana Secara Online Dan Offline

papar berkaitan - pada 27/5/2022 - jumlah : 124 hits
Hal ini terungkap setelah penangkapan IA mahasiswa Universitas Brawijaya yang menggalang dana untuk Islamic State of Iraq and Syria
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Insider Tricks Stylists Use To Make Clothes Fit Perfectly

Mobile Friendly Free Money The Community Has You Covered

Pelajar Lelaki 14 Tahun Meninggal Dunia Ketika Merentas Desa

Umur 7 Tahun Sudah Bergelar Tunangan Orang

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang