Cara Cara Masak Dadih Secara Homemade Pencuci Mulut Yang Mudah Sedap


Protein dadih susu mempunyai nilai biologi yang tinggi, iaitu sama dengan telur, susu dan daging. Protein juga boleh didapati daripada sumber tumbuhan seperti kekacang, bijirin dan legum (tumbuhan kekacang). Bagaimanapun, secara amnya protein-protein ini adalah tidak sempurna kerana ia kekurangan salah satu atau lebih daripada asid amino asas. Namun demikian, asid amino yang tidak terdapat dalam sesuatu tumbuhan itu, boleh didapati daripada tumbuhan lain.
Oleh yang demikian, untuk mendapatkan set asid amino yang lengkap, kita perlu makan kombinasi beberapa jenis tumbuhan yang betul.
Apakah protein dadih susu?
Dadih susu adalah protein yang sempurna secara semula jadi dan berkualiti tinggi yang diperoleh daripada susu. Protein dadih susu boleh dihadam, diserap dan digunakan dengan mudah oleh tubuh kita. Ia juga memenuhi keperluan asid amino di dalam tubuh.
Apakah kesan protein dadih susu yang bermanfaat bagi tubuh kita?
Untuk tumbesaran dan kekuatan- Protein dadih susu membekalkan semua asid amino yang diperlukan untuk tumbesaran tisu tubuh dan ia juga menambah kekuatan otot.Untuk pembentukan antioksidan- Protein dadih susu adalah sumber sistein yang baik, iaitu sejenis asid amino yang diperlukan untuk pembentukan glutation, iaitu antioksidan utama tubuh kita.Glutation banyak didapati di dalam hati di mana ia menyahtoksikkan bahan yang memudaratkan. Glutation juga didapati di dalam darah, paru-paru dan saluran usus. Penyahtoksikan yang berkesan ini mempertahankan tubuh manusia daripada radikal bebas yang mungkin menyebabkan kanser atau penyakit pemerosotan saraf (neurodegenerative).
Bila usia kita semakin meningkat, paras glutation dalam tubuh akan berkurangan dan ini akan mempercepatkan proses penuaan. Justeru itu, pengambilan protein dadih susu akan dapat menghalang proses penuaan yang terlalu awal.
Mempertingkat fungsi imun (sistem ketahanan badan)- Protein dadih susu akan mempertingkatkan sistem imun kita dengan penambahan pembentukan glutation yang berupaya melindungi sel imun daripada radikal yang bebas.Glutation seterusnya akan merangsangkan sel imun untuk menghalang jangkitan. Lagipun, dadih susu mengandungi laktoferin, sejenis protein yang terikat dengan besi mineral. Ikatan ini menghalang besi daripada digunakan oleh bakteria usus yang bahaya untuk tumbesarannya. Dengan itu, dadih susu dapat melindungi tubuh daripada jangkitan bakteria.
Dadih susu untuk menambah kekuatan-Semua orang, termasuk warga tua ingin berseronok dan merasakan diri mereka bertenaga. Seperti yang kita maklum, otot dan tisu tubuh dapat dipulihkan dengan bersenam dan mengambil protein yang berkualiti baik. Ini juga akan membolehkan seseorang itu menjadi bebas dan lebih aktif secara fizikal.Secara alternatifnya, anda boleh mengambil pemakanan tambahan yang mengandungi protein dadih susu. Malah, ia adalah cara yang terbaik untuk menikmati manfaat dadih susu.
Dadih memang enak. Teksturnya yang lembut dan pelbagai rasa, menjadikan manisan ini kegemaran ramai terutamanya kanak-kanak. Di pasaran terdapat banyak serbuk-serbuk dadih segera yang diijual.
Namun, anda juga boleh hasilkannya sendiri di rumah. Lebih jimat, mudah serta sedap! Jom lihat dan cuba resipi perkongsian saudari Jafahana Sulaiman ini.
BAHAN-BAHAN:
20gm agar-agar tali4 liter air1 tin susu pekat manis1 tin susu cair400gm krimer coffeemate4 sudu makan gulaSedikit garamCARA MEMASAK:
Masak agar-agar bersama air hingga larut dan mendidih.Kemudian masukkan susu pekat dan susu cair diikuti krimer, gula dan garam. Kacau hingga sebati dan mendidih.Setelah bancuhan betul-betul mendidih, padamkan api, tapis dan tuang ke dalam acuan.Sejukkan dan bolehlah dinikmati.Info chef: Jika inginkan dadih yang berwarna-warni, tapis adunan ke dalam bekas dan masukkan pewarna kegemaran anda. Kacau hingga sebati dan barulah dimasukkan ke dalam acuan serta disejukkan.

Free IPTV @5tr0kk +500 Channel
Jualan Baju Raya Dah Bermula!!!

Baju Kanak-Kanak Harga Murah

Jubah raya cantik dan murah !!

Green Hijab memang Ohsem memang cair.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ohsemput.blogspot.com/2019/02/cara-cara-masak-dadih-secara-homemade.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Inilah Cara Mudah Buat Pearl Bubble Homemade Yang Penting Ianya Sedap Sangat Dan Halal

Inilah Cara Mudah Buat Pearl Bubble Homemade Yang Penting Ianya Sedap Sangat Dan Halal

papar berkaitan - pada 19/2/2019 - jumlah : 514 hits
Kami pasti ramai antara kita yang suka sangat minum air teh yang ada pearl buble ini bukan Tapi nak beli kat kedai risau dengan status halal Jangan risau lagi anda kini boleh buatnya sendiri dirumah Puan Fara Bakri dengan bermurah hati pert...
Resipi Buat Dadih Homemade Nak Sedap Jangan Kedekut Susu

Resipi Buat Dadih Homemade Nak Sedap Jangan Kedekut Susu

papar berkaitan - pada 12/2/2019 - jumlah : 925 hits
Dadih boleh dijadikan sebagai snek ketika menonton televisyen bersama keluarga Buat sendiri dadih homemade memberikan peluang untuk kita pantau kandungan gula dan pewarna Jadi lebih sihat untuk anak anak kan DADIH HOMEMADEBahan bahan150 gra...
Cara Masak Sambal Bilis Tumbuk Yang Ringkas Tapi Sedap

Cara Masak Sambal Bilis Tumbuk Yang Ringkas Tapi Sedap

papar berkaitan - pada 12/2/2019 - jumlah : 434 hits
Sedapnya lauk Sambal Bilis Tumbuk ni Lauk yang ringkas je tapi boleh membuatkan kita jadi berselera Nak buat bukan susah mana pun Hanya beberapa bahan ringkas yang dicampur dan ditumbuk sekata Paling penting kena guna lesung batu Barulah po...
Cara Paling Mudah Buat Telur Separuh Masak Macam Dekat Kedai Tak Keras Tak Cair Gebu Je

Cara Paling Mudah Buat Telur Separuh Masak Macam Dekat Kedai Tak Keras Tak Cair Gebu Je

papar berkaitan - pada 20/2/2019 - jumlah : 714 hits
Cara Paling Mudah Buat Telur Separuh Masak Macam Dekat Kedai Tak Keras Tak Cair Gebu Je Mesti ramai yang suka makan telur separuh masak untuk sarapan kan Perasan tak kalau kita makan yang di kedai tu teksturnya memang elok Gebu je tak cair ...
Cara Buat Daging Burger Homemade Sedap Tiada Lemak Tanpa Msg

Cara Buat Daging Burger Homemade Sedap Tiada Lemak Tanpa Msg

papar berkaitan - pada 12/2/2019 - jumlah : 1199 hits
Makanan segera sejuk beku seperti nuget ayam daging burger sosej dan sebagainya memang tak sihat Kalau diambil selalu boleh mendatangkan masalah kesihatan Malah kandungan lemak yang terkandung juga boleh menyebabkan berat badan anda naik TI...
Tak Payah Beli Lagi Ini Cara Buat Nutella Homemade Yang Sedap Jimat

Tak Payah Beli Lagi Ini Cara Buat Nutella Homemade Yang Sedap Jimat

papar berkaitan - pada 18/2/2019 - jumlah : 536 hits
Budak budak ni sekali hadap Nutella tu boleh habis sebotol Aku nak makan tengok tengok dah habis je Kalau pandai buat sendiri kan bagus Dapat juga adjust bagi kurang manis sikit Mau rosak gigi budak budak tu nanti Chocolate spread atau Nute...
Cara Buat Bebola Ayam Homemade Sedap Digoreng Buat Sup

Cara Buat Bebola Ayam Homemade Sedap Digoreng Buat Sup

papar berkaitan - pada 9/2/2019 - jumlah : 669 hits
Budak budak ni suka betul makan bebola ayam tu Kalau sekali goreng atau buat sup kejap je licin Tapi asyik makan bebola frozen tu je tak elok pulak kan Agaknya susah tak nak buat resepi bebola ayam sendiri dekat rumah Bukan anak anak saja m...
Cara Mudah Jimatkan Minyak Masak Di Dapur Rileks Media

Cara Mudah Jimatkan Minyak Masak Di Dapur Rileks Media

papar berkaitan - pada 21/2/2019 - jumlah : 332 hits
Sebelumnya rakyat malaysia tidak pernah bising dengan Harga minyak masak kerana kerajaan memberikan subsidi untuk minyak masak sehingga 2 billion setahun Disebabkan harga yang bersubsidi minyak masak ini lesap dalam pasaran tempatan harga m...
Towards More Comprehensive Pension Reform

3 Sebab Kenapa Kashmir Menjadi Pilihan Traveler Malaysia

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Sungai Muda Sempadan Pulau Pinang Kedah

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Tak Sekolah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3


Drama Racun Rihanna Lakonan Intan Najuwa Rita Rudaini

Bunga Paling Seram Di Dunia

Logo Autentik Untuk Produk Asli Madu

Ucapan Hari Jadi Ucapan Lawak Untuk Kawan Islamik

Hadiah Hari Guru 40 Idea Hadiah Yang Menarik

Gara Gara Al Bani Menuduh Iamam Bukhari Kafir Karena Takwil