Cara Buat Ex Menyesal Tinggalkan Kita


AssalamualaikumBismillah
Aku sebenarnya dah lama nak kongsi tentang Cara Buat Ex Menyesal Tinggalkan Kita sebab selalu keywords ini yang keluar di blog aku. Jadi aku berbesar hati nak sharing pengalaman sendiri lah macam mana nak move on. 
Cara ini tidak semestinya berkesan untuk semua orang sebab proses untuk move on itu mengambil masa yang lama. Apatah lagi kalau hubungan itu dah bertahun-tahun. Kalau rasa tak sesuai boleh cari tips daripada orang lain. 


1. Jangan Hubungi
Biasanya apabila putus cinta ini kita rasa sedih sangat dan mencari sebab kenapa dia tinggalkan kita kan. So, we keep on calling, whatsapp, stalking, and begging. Tak boleh hidup tanpa dia. Dia sajalah yang kita sayang. Banyak memori yang kita bina bersama and so on. 
Jadi apa yang kita perlu buat? Jangan hubungi dia sama sekali. Buang contact dia. Dah dia nak putuskan hubungan kan. Dah dia tak sudi dengan kita. Buat apa diteruskan lagi hubungan dengan orang yang jelas dah buang kita? Move on sahaja lah. Any contact with him or her will hurt you even more. 
Kadang dia ingat apabila dia dah putuskan hubungan dengan kita dia rasa kita ini tak boleh hidup tanpa dia. Of course akan ambil masa untuk move on. Apatah lagi hubungan yang dah terbina bertahun. But you need to move forward and slowly forget it. 
Biar dia sendiri rasa menyesal. Kalau nak lagi cool, jawablah dengan penuh yakin "Dah lama saya tunggu peluang ni. Terima kasih banyak-banyak kerana telah memudahkan kerja saya."  Pasti dia akan sakit hati haha~
2. Jangan Jadikan Dirinya Sebagai Rakan
Sekiranya ada cebisan rasa sayang. Elakkan diri untuk berkawan dengan dia selepas break up. Sebab ia tidak akan berkesan. Ini adalah pengalaman aku sendiri. Apatah lagi kalau dah ada penganti. Kalau boleh janganlah contact lagi dengan ex dengan alasan "kami hanya berkawan sahaja". Ia akan merosakkan hubungan yang baru. 
Alasan untuk jadikan ex korang sebagai kawan akan menyukarkan diri sendiri untuk move on. Lagi-lagi kalau ex korang dah ada pengganti. Nanti diri sendiri yang akan sakit hati. 
3. Luangkan Lebih Banyak Masa Dengan Keluarga/Kawan
Kalau sebelum ini lebih banyak luangkan masa dengan kekasih. Apa kata luangkan masa dengan keluarga dan kawan-kawan. Kekasih boleh tukar ganti tetapi keluarga kita tiada siapa pun boleh ganti. Kalau sebelum ini asyik dating. Lepas break up tu cuba bercuti dengan keluarga ataupun kawan-kawan. 
Jangan duduk sendiri kerana ia akan menyebabkan anda teringat dengan kenangan lama. Luahkan dengan ibu bapa, adik-beradik mahupun kawan-kawan tentang kekecewaan yang dihadapi. Nikmatilah hidup sebagai seorang yang bergelar single dan bebas kerana tidak terikat dengan mana-mana hubungan. Apabila anda sihat dan bahagia ex pasti akan rasa menyesal haha~


4. Pulangkan Gambar/Hadiah 
Kalau boleh tak payahlah simpan benda yang boleh menyakitkan hati sendiri. Kita sedih dan meratapi hubungan yang tak pasti. Dia dah bahagia bersama orang lain. Pulangkan ja gambar atau hadiah yang ex pernah bagi. Jangan lupa selitkan sekali gambar lelaki kacak atau perempuan lawa. Pasti dia rasa menyesal sebab bukan dia sorang ja yang lelaki atau perempuan di dunia. Hehe~ 
5. Cuba Tampil Dengan Gaya Baru
Kalau sebelum ini anda seorang yang selekeh, cuba tampil lebih bergaya selepas putus hubungan. Pasti ex anda akan menyesal tinggalkan korang. Sebelum ini mungkin tak pernah bermekap, cuba belajar mekap. Tak payah lah mekap. 
Paling simple pun potong rambut ke, pakai baju yang tidak pernah korang dating dengan ex ke. Apabila kita ubah penampilan diri, ia akan membuatkan diri kita lebih berkeyakinan. Bagi yang muslim, gayakan penampilan yang menutup aurat ya. 
6. Remain Silent
Cara ini sangat berkesan dengan aku. Menyesal tau tinggalkan orang yang kita sayang. Sakit tu Tuhan ja yang tau. Syukurlah sebab masih disayang juga. When you just keep on silent. Tiada angin, tiada bunyi dia akan ingat bahawa kita telah kehilangan dia. 
Jadi sebaiknya biar dia fikir bahawa "kita telah kehilangan dia dan terima dengan hubungan yang diputuskan".  Let him or her experience the life without you. If it meant to be, pasti dia akan menyesal dan cari balik. 
Apabila korang hanya senyap, pasti ex akan fikir yang kita ini sebenarnya tidak peduli pun pasal dia dah. Biar dia tahu bahawa kita boleh hidup tanpa ex. 


7. Just Accept The Breakup And Move on
Terima sahaja kenyataan bahawa anda mungkin tiada jodoh dengan dia. Apa yang berlaku pasti ada hikmahnya. Mula-mula memanglah payah. Aku pun dulu hari ini putus bukannya besok dah move on. Biar ex korang tahu bahawa anda telah cukup matang dan kuat untuk hadapi perkara seperti ini. 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.siinurul.com/2020/02/cara-buat-ex-menyesal-tinggalkan-kita.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Menyesal Bubuh Nama Panjang Sangat Ini Cara Ubah Nama Anak Di Jpn

Menyesal Bubuh Nama Panjang Sangat Ini Cara Ubah Nama Anak Di Jpn

papar berkaitan - pada 8/2/2020 - jumlah : 652 hits
Akhir akhir ni memang nama anak yang panjang dan moden menjadi trend ibu ayah Sekali dengar memang sedap unik dan lain daripada yang lain Hmmm Tapi bila difikirkan semula ada juga ibu ayah yang rasa menyesal sebab bubuh nama anak terlalu pa...
Pada Yang Menyesal Letak Nama Anak Panjang Panjang Ibu Ini Kongsi Cara Mudah Ubah Nama

Pada Yang Menyesal Letak Nama Anak Panjang Panjang Ibu Ini Kongsi Cara Mudah Ubah Nama

papar berkaitan - pada 8/2/2020 - jumlah : 520 hits
Seorang ibu berkongsi pengalaman memendekkan nama anak anaknya kerana terlalu panjang dan sukar untuk dieja oleh anaknya Keputusan tersebut dibuat setelah berbincang dengan suaminya turut berkongsi di facebook miliknya bagaimana pengalaman ...
10 Cara Menyikapi Teman Yang Suka Nebeng Kendaraan Tapi Nggak Tahu Diri Dijamin Manjur Banget

10 Cara Menyikapi Teman Yang Suka Nebeng Kendaraan Tapi Nggak Tahu Diri Dijamin Manjur Banget

papar berkaitan - pada 5/2/2020 - jumlah : 359 hits
Sabar ya kalau kamu punya temen yang kayak gini Tapi jangan langsung dihakimi dikasih tahu pelan pelan biar dia sadar
Cara Memasang Arch Linux Dan Mate Desktop Dual Boot Dengan Windows 10

Cara Memasang Arch Linux Dan Mate Desktop Dual Boot Dengan Windows 10

papar berkaitan - pada 5/2/2020 - jumlah : 423 hits
Ramai yang menganggap Arch Linux sebagai satu distro yang sukar untuk didekati apatah lagi difahami Seperti mencari jodoh pula di zaman ini Bagai jinak jinak merpati Makin didekati makin dia lari Ehh Tetapi untuk diri saya sendiri setelah b...
Cara Keluarkan Duit Adsense Guna Western Union

Cara Keluarkan Duit Adsense Guna Western Union

papar berkaitan - pada 5/2/2020 - jumlah : 515 hits
Alhamdulillah hasil menabung di Adsense bertahun tahun Bulan lepas dah cukup amount untuk keluarkan Yeay Rezeki Rezeki Google Adsense Medium PengiklananDulu masa mula mula blog k fiezz tak tahu pun dari blog ni boleh jana income Bila dah la...
Begini Cara Art Belanjakan Rp 4 25 Miliar Yang Dicuri Dari Majikan

Begini Cara Art Belanjakan Rp 4 25 Miliar Yang Dicuri Dari Majikan

papar berkaitan - pada 5/2/2020 - jumlah : 171 hits
Kabid Humas Polda Metro Jaya Kombes Pol Yusri Yunus menerangkan salah seorang pelaku mendapatkan jatah lebih besar dibanding teman teman yang lain Dia adalah YUL dalang dari pencurian
6 Cara Membuat Susu Kedelai Enak Yang Mudah Dan Praktis

6 Cara Membuat Susu Kedelai Enak Yang Mudah Dan Praktis

papar berkaitan - pada 5/2/2020 - jumlah : 305 hits
Susu kedelai sudah lama dipercaya sebagai minuman yang penuh nutrisi dan banyak khasiat Biji kedelai mudah ditemukan di pasaran dan harga yang terjangkau
Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Jadilah Wanita Yang Mahal Thalia Baiduri Harap Wanita Jaga Darjat Jangan Bergaduh Kerana Buaya

Jpsm Mengesahkan Kegiatan Pembalakan Di Bukit Beserah Berlaku Dalam Kawasan Tanah Persendirian

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Baby Car Seat Malaysia Safety Standards What Parents Need To Know

Antara Momen Yang Umi Akan Rindu

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Leave Pang Alone Skjcs Aren T Illegal Umno Man Tells Fadhli

Titah Hasrat Dan Pandangan Tuanku