Campak Stress Jom Kita Bawak Family Bercuti Di Sunway Velocity Hotel Kuala Lumpur




BERCUTI DI SAAT KITA RASA STRESS MEMANG OK SANGAT-SANGAT.WALAUPUN PERCUTIAN TERSEBUT SINGKAT.TAK SAMPAI 3 ATAU 4 HARI, BAGI SIS IA SANGAT EFEKTIF UNTUK MENGHILANGKAN RASA BOSAN ATAU STRESS YANG MELANDA. TAK PERLU SAMPAI NAK KE KELUAR NEGARA ATAU BERJALAN JAUH MELANGKAU BEBERAPA NEGERI. STAYCATION DI HOTEL DEKAT-DEKAT PUN NO HAL! 

Masuk bilik jer, terus ber-selfi hihii....Dah pernah sampai ke Sunway Velocity Hotel Kuala Lumpur? Sis pun baru first time menginap di situ. Biarpun baru sekali, tapi kenangan manisnya masih melekat di hati sampai ke hari ini tau.Apatah lagi bercuti bersama keluarga.Banyak perkara-perkara menarik yang boleh dijadikan kenangan dalam percutian singkat itu. Very nice hotel to stay! Nanti karang Sis cerita ya apa yang bestnya kat hotel nih.


Perjalanan dari Shah Alam ke Sunway Velocity Hotel Kuala Lumpur tak lah jauh mana. Dalam tempoh 45 minit,kita orang dah sampai ke situ.Kalau korang nak tahu,hotel nie bercantum dengan Velocity Mall.So senanglah nak kalau rasa nak beli apa-apa keperluan, nak window shopping ke ataupun tengok wayang. 
Apa-apa hal, kita check in dulu. Sila beratur ya!
Lepas isi borang daftar masuk, dah boleh naik bilikRuang lobi yang luas dan cukup selesBagi korang yang bercuti lama, nak jalan-jalan… cuci-cuci mata ataupun bershopping sakan.Tak puas jalan-jalan dalam Velocity Mall nie, boleh jer ke Pusat Beli-belah AEON Taman Maluri ataupun ke MyTown dan IKEA Cheras.




Minum petang dan sarapan pagi di sini - Kaffeinate


Bersantai sambil minum petang. Makan ajerlah apa yang ada hihihi...
BILIK SUPERIOR PREMIER Memandangkan kami ‘check in’ agak lewat, jadi lepas dapat kunci bilik di aras 14 dan berehat seketika, kemudian kami terus menikmati minum petang di Kaffeinate, aras 5.Pilihan menu untuk minum petang tak banyak. Tapi bolehlah untuk mengalas perut yang kosong.



Bercakap pasal bilik, perggh… memang terbaik.Kebetulan Sis bawak family, dua anak Sis ikut sekali jadi Bilik Superior Premier tu memang just nice untuk kami anak beranak.


Katil sofa yang cukup selesa buat anak-anak


Meja kerja pun ada...memang sempoi!


Suka-suka...  sebab ada hair dryer 

Bilik air kemas, bersih dan cukup selesa untuk mandi dan juga 'memerut' huhuu...




Satu katil double yang besar dan satu katil sofa yang Sis rasa besar jugak. Bilik pun luas, cantik, kemas susun aturnya serta bersih. Tak ada bau-bauan yang kurang menyenangkan. Begitu juga dengan toilet. Walaupun tak ada bath tub, tapi bilik mandinya cukup selesa dengan pancuran mandian. 
Hair dryer pun turut disediakan selain daripada peralatan mandian percuma. WiFi pun ok, percuma di seluruh kawasan penginapan.Kot-kot ada yang mahu jimat mobile data hahhaha…. 
Ouch! Viewnya memang lawa


VIEW YANG SUPER AWOSOME! 
Kami tak ambil masa yang lama bersantai di Kaffeinate kerana masing-masing dah tak sabar nak terjun kolam! View dari kolam renang infiniti di atas bumbung, aras 16 ini ini memang superb.Korang boleh berendam sambil menyaksikan pemandang yang cantik sampai jam 9 malam. 

Sis sendiri pun cukup teruja bermain air di kolam renang infinity nie
Mana boleh tak rakamkan segala kenangan di sini.... Cantik wooo...

Kalau ikutkan anak-anak, masih lagi seronok bermain air walaupun senja sudah berlabuh. Hampir azan Maghrib baru kami keluar dari kolam renang.Itupun jenuh memujuk Dea Marissa yang tidak mahu berganjak keluar dari kolam tersebut. 


Jacuzzi pun ada tau...giler tak syok!
Dea Marissa paling syok main air... Kalau boleh nak sampai malam berendamnya.. huh..uh

Inilah orang yang paling susah nak naik ke darat... ))
Pemandangan malam yang menawan hati

AKTIVITI MALAM HARI
Sebenarnya sudah cukup selesa untuk merehatkan diri di dalam bilik hotel nih. Kena pulak aircond, rasa nak tarik selimut jer hahhaa… Tapi, memandangkan hotel ini bersambung dengan Sunway Velocity Mall, rugi pulak rasanya kalau tak keluar berjalan-jalan, mencuci mata. Hahaah…. 



Bila dah keluar ke mall tu, nampak pulak McDonalds. Hissh… bukan anak-anak yang tak dapat tahan, momma dan papanya sekali lah. Port makan, dalam mall nie boleh tahan jugaklah, ada banyak juga pilihan.

Lepas makan, jalan-jalan kejap sambil melayan Dea Marissa, kemudian kita kembali semula ke hotel.Ingat nak tengok wayang, tapi bila tengok Dea Marissa macam nak tidur jer terus tak jadi. Lebih baik lepak kat bilik jer, TV pun ada.


Bercuti pun kita masih boleh 'work out' sebab gym nie bukak 24 jam


Dah puas relaks, anak-anak pun dah terlena. Kita orang berdua apa lagi, cabutlah pergi ke gym. Syoknya gym kat Sunway Velocity Hotel nie dibuka 24 jam.Bila-bila masa jer korang boleh pergi. Equipment-nya pun ok, nampak bersih.


Awal pagi dah menjamu selera






SARAPAN PAGI DIKAFFEINATE
Sekitar 8 pagi, kita orang turun ke aras 5 untuk menikmati Sarapan Pagi Di Kaffeinate.
Sarapan pagi bermula pada jam 7 pagi sehingga 10.00 pagi.Menu dihidangkan secara buffet.Selain local breakfast, macam 
American breakfast pun ada,sosej. Telur separuh masak, roti dan lain-lain lagi

Sebelum check out, bergambo dululah .. buat kenang-kenangan
RASA NAK DATANG LAGI!Memandangkan percutian ini singkat, 2 hari 1 malam sahaja, sekitar jam 12 tenghari kiter orang pun check out.Kalau ada rezeki memang nak datang staycation kat hotel nie lagi. Pendek kata, asyikkkkkkk! 

Okay, itu serba sedikit catatan yang dapat Sis kongsikan.Lepas nie kalau rasa nak jalan-jalan kat IKEA Cheras, boleh sangatlah menginap di Sunway Velocity Hotel J
Muka-muka hepi masa baru masuk bilik 
Lurve,Sis Anie Mohamed



 















Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://aniemohamed.blogspot.com/2019/05/campak-stress-jom-kita-bawak-family.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Gabungan Citarasa Malaysia Di Restoran Aroma D Ancasa Ancasa Hotel Spa Kuala Lumpur

Gabungan Citarasa Malaysia Di Restoran Aroma D Ancasa Ancasa Hotel Spa Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 22/4/2019 - jumlah : 673 hits
Gabungan Citarasa Malaysia di Restoran Aroma D AnCasa AnCasa Hotel Spa Kuala Lumpur Assalamualaikum selagi tak masuk bulan Ramadhan selagi itu lah review bufet Ramadhan akan dikongsikan di blog aku Harap pembaca tak bosan Kali ni aku nak ko...
Buffet Ramadan 2019 Jom Singgah Relish Berbuka Di Fraser Residence Kuala Lumpur

Buffet Ramadan 2019 Jom Singgah Relish Berbuka Di Fraser Residence Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 1/5/2019 - jumlah : 835 hits
Assalamualaikum hai korang Ada tak kawan kawan BBL kerja area KLCC Jalan Sultan Ismail Bukit Bintang Sentul atau Kg Baru senang cerita kerja tengah tengah KL Atau stay sekitar pusat bandaraya KL tu Incase anda tercari cari lokasi nak berbuk...
Hotel Mana Nak Stay Jika Ke Sri Petaling Kuala Lumpur

Hotel Mana Nak Stay Jika Ke Sri Petaling Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 27/4/2019 - jumlah : 484 hits
Kalau korang pengunjung setia di blog picisan ana ni pasti pernah terbaca dua tiga entri ana bercuti di sekitar Kuala Lumpur ni sahaja Bukan apa selalunya bila adik beradik datang dari kampung depa suka jalan jalan makan angin makan makan d...
Himpunan Perpaduan Ummah Umno Pas Wajar Dibuat Di Bandaraya Kuala Lumpur

Himpunan Perpaduan Ummah Umno Pas Wajar Dibuat Di Bandaraya Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 28/4/2019 - jumlah : 540 hits
Ukhuwah merupakan satu konsep Islam yang menyatakan bahawa setiap Muslim dengan Muslim yang lain adalah bersaudara Banyak ayat ayat al Quran mahupun hadis hadis Rasulullah s a w yang memperkatakan dan mempertegaskan landasan konsep ini Bahk...
Penjual Madu Kelulut Selangor Dan Kuala Lumpur

Penjual Madu Kelulut Selangor Dan Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 27/4/2019 - jumlah : 765 hits
Penjual Madu Kelulut Selangor Dan Kuala Lumpur Pembekal Madu Kelulut Asli Di Selangor Kuala Lumpur Penjual Madu Kelulut Asli Seluruh MalaysiaKepada penduduk di sekitar negeri Selangor dan Kuala Lumpur boleh dapatkan madu kelulut asli dari s...
Jualan Ramadan Dan Bazaar Raya Di Lulu Hypermarket Kuala Lumpur

Jualan Ramadan Dan Bazaar Raya Di Lulu Hypermarket Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 30/4/2019 - jumlah : 725 hits
Hi Korang Kak lily ni tak abis abis citer pasal bulan puasa dan raya ni ek Eh biasalah ni kan musim ni hehehhe sempena kedatangan bulan puasa dan raya yang akan datang menjelma ni Lulu Hypermarket Kuala Lumpur bakal mengadakan promosi juala...
Jom Berbuka Puasa Di Shah S Village Hotel Petaling Jaya

Jom Berbuka Puasa Di Shah S Village Hotel Petaling Jaya

papar berkaitan - pada 6/5/2019 - jumlah : 804 hits
Hi korang Esok kita semua umat islam seluruh dunia dah mula berpuasa alhamdulillah berjumpa lagi dengan Ramadhan Al Mubarak Sana sini hotel dah rancak mempromosikan buffet ramadhan dengan pelbagai tarikan berkesempatan berkunjung ke Shah s ...
Senarai Bazar Ramadan Sekitar Kawasan Kuala Lumpur Tahun 2019

Senarai Bazar Ramadan Sekitar Kawasan Kuala Lumpur Tahun 2019

papar berkaitan - pada 8/5/2019 - jumlah : 649 hits
Alhamdulillah kini umat Islam sekali lagi dipertemukan dengan bulan yang mulia iaitu Bulan Ramadan Umat Islam khususnya di Malaysia telah memulakan 1 Ramadan pada hari Isnin iaitu bersamaan dengan 6 Mei 2019 setelah diumumkan secara rasmi p...
Jom Makan Kembali Semula Di Rangkaian Hotel Hilton Sempena Ramadan

Jom Makan Kembali Semula Di Rangkaian Hotel Hilton Sempena Ramadan

papar berkaitan - pada 30/4/2019 - jumlah : 577 hits
Jika anda ingin menikmati pengalaman berbuka dengan sajian autentik dan tradisional serantau di Hilton Garden Inn Desa Millenia Puchong Selangor tersedia hidangannya Bermula 13hb Mei hingga 31hb Mei Hilton Garden Inn menjemput pelanggan unt...
Pengerusi Dap Pahang Dakwa Tutup Kasino Genting Jejaskan Ekonomi Mata Pencarian Umat Islam

5 Best Electric Pickup Trucks That Will Break The Market In 2025

Gsk Lancar Shingrix Vaksin Kayap Untuk Rakyat Malaysia

Saifuddin Lepas Jawatan Setiausaha Agung Pkr Fuziah Ambil Alih

Kereta Bergoyang Di Kawasan Parkir Rupanya Janda Dan Suami Orang Sedang Bercucuk Tanam Didalamnya

Zulries D Pojok

Wanita Makan Kucing Hidup Hidup

Wanita Diuji Bila Lelaki Tak Punya Apa Apa Lelaki Diuji Bila Punya Segalanya Betul Ke


echo '';
10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral

Senarai Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Info Dan Sinopsis Filem How To Make Millions Before Grandma Dies 2024 Kini Di Platform Online Netflix Malaysia

10 Fakta Biodata Reedzwann Penyanyi Lagu Tercipta Satu Senyuman Cinta Pandang Pertama Yang Terpalit Kemalangan


Menteri Dap Buat Hal Lagi M Sia S Pura Israel

Taquari House By Est Dio Empena In Brasilia Brazil

Malaysia Day Message From Sam The Ceo

Emulate The Spirit Of Social Cohesion Of Sabah And Sarawak

Man Cendol Outing

Generating Boutique Names