Calon Pm Tiba Masanya Lihat Kepada Muka Baharu Mukhriz


 


Betul juga apa yang dikatakan oleh Datuk Seri Mukhriz .. sepatutnya muka muka baru atau generasi baru pula ditampilkan sebagai Calon untuk Perdana Menteri yang seterusnya.. 
Bukannya terus berlegar antara nama-nama orang-orang lama yang dah terlalu lama berkecimpung dalam persada politik negara.. tak kiralah siapa pun.

BUkan tak ada.. ada banyak contohnya seperti KJ, Nurul Izzah, Rafizi dan lain-lain yang seangkatan dengannya.

KUALA LUMPUR: Sudah tiba masanya negara melihat kepada tokoh baharu sebagai pemimpin masa depan, kata Datuk Seri Mukhriz Mahathir. 
Demikian pendapat Presiden Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang) itu, bercakap mengenai isu calon Perdana Menteri, yang melihat ramai lagi tokoh sedia ada yang berpotensi mengubah polemik politik. 
“Bagi saya, sudah tiba masanya kita lihat tokoh-tokoh baharu pula. Kalau tidak, nama-nama sama juga yang disebut-sebut. Saya tidak pasti dari segi daya tarikan rakyat yang memilih. 
“Ini termasuklah anak-anak muda yang akan mengundi dalam Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) nanti. Ia akan membuatkan satu pihak itu boleh memenangi pilihan raya ataupun tidak. 
“Jadi, saya rasa, inilah masanya untuk kita mengubah paradigma ataupun polemik politik yang sedang kita alami ketika ini dan kita lihat pada contoh-contoh baik yang telah ditunjukkan di banyak negara di dunia ini.
“Yang mana, kadang-kadang muka baharu langsung orang tidak kenal pun, boleh ditonjolkan dan menyebabkan satu gelombang baharu,” jelasnya.
Selain itu, menjawab soalan sama ada bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad masih lagi memainkan peranan atau tidak dalam arena politik masa depan, ini penjelasan beliau: 
“Saya berpendapat dia (Dr Mahathir) masih lagi mempunyai banyak pengalaman yang boleh dikongsikan, dan minda strateginya yang begitu hebat, kalau boleh saya sendiri mengakui.
“Ada perkara-perkara yang tidak terfikir oleh orang muda, yang berdasarkan kepada pengalaman yang begitu lama yang ada padanya.
"Jadi, dia boleh kongsikan dengan kita untuk kita melakar strategi untuk melawan saingan politik kita,” kata Mukhriz dalam sesi Dialog Pembangkang dikendalikan penyampai Astro AWANI, Luqman Hariz pada Selasa.
Dialog itu turut disertai tiga panel lain iaitu Setiausaha Organisasi Kebangsaan DAP, Anthony Loke; Ketua Wirawati Warisan, Isnaraissah Munirah Majilis dan Naib Presiden PKR, Tian Chua.
Sementara itu, Mukhriz menjelaskan, pihaknya hanya bersetuju untuk membentuk percaturan politik baharu atau grand coalition jika gabungan itu tidak melibatkan kluster mahkamah. 
“Kita ingin tahu, kalau ada grand coalition, adakah ia akan melibatkan pihak kluster mahkamah, kalau ada puak puak sebegitu, maka kita tidak akan bersamalah.
“Setakat yang kami dengar daripada rakan-rakan dari Pakatan Harapan (PH), mereka pun tidak mahu mendekati golongan ini dan itu satu berita baik bagi kita.
“Jadi daripada situ, bolehlah kita bincang apa bentuk kerjasama yang boleh kita pupuk menjelang PRU15,” jelas Ahli Parlimen Jerlun itu lagi

LAporan dipetik dari AstroAwani

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://darisungaiderhaka.blogspot.com/2020/12/calon-pm-tiba-masanya-lihat-kepada-muka.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tiba Masanya Untuk Tonjolkan Tokoh Baru Mukhriz

Tiba Masanya Untuk Tonjolkan Tokoh Baru Mukhriz

papar berkaitan - pada 30/12/2020 - jumlah : 323 hits
malaysiakini comDiterbitkan Hari ini 9 31 amDr Mahathir Mohamad memainkan peranan penting dalam menumbangkan kerajaan BN pada pilihan raya umum ke 14 namun sudah tiba masanya tokoh politik lebih muda diketengahkan pada PRU akan datang kata ...
Tiba Masanya Ph Utamakan Kualiti Daripada Kuantiti

Tiba Masanya Ph Utamakan Kualiti Daripada Kuantiti

papar berkaitan - pada 18/12/2020 - jumlah : 222 hits
Ezam Mohd Moor 1 GERAK98 mengalu2kan sebarang usaha dan langkah memperkukuh PH termasuk menambah bilangan anggota parti dan individu 2 Mempunyai 108 ahli parlimen lebih baik daripada 92 ahli parlimen Ya dalam perkiraan politik tanpa nilai T...
Safa Umum Pelantikan Beberapa Muka Baharu

Safa Umum Pelantikan Beberapa Muka Baharu

papar berkaitan - pada 21/12/2020 - jumlah : 274 hits
Datuk Seri Bung Moktar Radin mempengerusikan Mesyuarat Jawatankuasa Eksekutif dan Ahli Majlis Tertinggi SAFA di pejabat persatuan di Kompleks Sukan Likas SAFA Lantik Setiausaha Bendahari Agung Baharu Persatuan Bola Sepak Sabah hari ini meng...
Tiga Pemain Import Baharu Terengganu Fc Telah Tiba

Tiga Pemain Import Baharu Terengganu Fc Telah Tiba

papar berkaitan - pada 22/12/2020 - jumlah : 268 hits
Kuala Lumpur Tiga orang pemain import baharu Terengganu FC dikhabarkan sudah tiba dan sedang menjalani kuarantin Mengikut sumber diperolehi mereka akan diperkenalkan dan menjalani latihan tidak lama lagi Apabila ditanya tentang pemain terse...
Isteri Ditidurkan Hingga Stabil Suami Ambil Keputusan Rahsiakan Kehilangan Anak Hingga Tiba Masanya

Isteri Ditidurkan Hingga Stabil Suami Ambil Keputusan Rahsiakan Kehilangan Anak Hingga Tiba Masanya

papar berkaitan - pada 19/12/2020 - jumlah : 248 hits
loading Ternyata inilah keputusan yang terbaik buat masa ini mengenangkan keadaan isterinya belum stabil Kini isteri ditidurkan hingga stabil dan suami pula ambil keputusan untuk rahsiakan kehilangan anak hingga tiba masanya
Polis Surai Orang Ramai Himpun Sambut Tahun Baharu

Polis Surai Orang Ramai Himpun Sambut Tahun Baharu

papar berkaitan - pada 1/1/2021 - jumlah : 205 hits
Oleh Anggota polis menyuraikan orang awam yang berkumpul pada ambang tahun baharu 2021 NSTP ASYRAF HAMZAH KUALA LUMPUR Polis terpaksa menyuraikan orang ramai yang berhimpun untuk menyaksikan pertunjukan bunga api dan countdown sambutan tahu...
Covid 19 2 068 Kes Dilaporkan Pada Hari Pertama Tahun Baharu

Covid 19 2 068 Kes Dilaporkan Pada Hari Pertama Tahun Baharu

papar berkaitan - pada 2/1/2021 - jumlah : 242 hits
Oleh KUALA LUMPUR Sebanyak 2 068 jangkitan baharu COVID 19 dilaporkan pada hari pertama 2021 sekali gus membawa kepada jumlah kumulatif 115 078 kes di negara ini dengan 23 433 kes aktif Ketua Pengarah Kesihatan Tan Sri Dr Noor Hisham Abdull...
Tolak Pakatan Baharu Pelbagai Jenama Presiden Pas

Tolak Pakatan Baharu Pelbagai Jenama Presiden Pas

papar berkaitan - pada 2/1/2021 - jumlah : 169 hits
Sebarang usaha membentuk pakatan baharu dengan pelbagai jenama perlu ditolak dalam keadaan Muafakat Nasional dan Perikatan Nasional baru ditubuhkan Ibarat menyemai benih baharu Presiden PAS Datuk Seri Hadi Awang berkata apa yang diharapkan ...
Tahun Baharu Jajaran Politik Baharu

Tahun Baharu Jajaran Politik Baharu

papar berkaitan - pada 2/1/2021 - jumlah : 274 hits
Hari pertama tahun 2021 artikel ini panjang dan tidak sesuai untuk bacaan mereka yang tiada political wisdom Situasi negara masih tidak stabil kerana kita mempunyai kerajaan lemah sebab bilangan majoriti yang tipis Sekiranya Tan Sri Muhyidd...
Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Cara Memasarkan Homestay Anda

Samsung Knox Empowering Consumer Security In The Galaxy A55 5g

Dr Zaliha Terus Kunci Mulut Berkaitan Titah Adendum Minta Rujuk Ulasan Pm

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Pengalaman Kerja Sambil Belajar

Buah Ciku 10 Khasiat Pelbagai Jenis Penyakit

Terkejut Dr M Rakib Sampai Di Pelabuhan Udara Bandung

Cara Atasi Rambut Gugur Dengan Mudah

Medical Follow Up With Dato Dr Marina Di Kpj Seremban

Sarapan Di Kacang Pool Haji Larkin