Calon Pakai Baju Logo Ph Dikompaun Rm4 000



Peraturan kempen dalam Pilihan Raya Negeri (PRN) Melaka perlu dikaji semula apabila calon DUN Machap Jaya, Law Bing Haw yang memakai jaket Pakatan Harapan dikenakan kompaun.
Menurut Naib Presiden KEADILAN, Chang Lih kang, kompaun bernilai RM4,000 yang diterima salah seorang pimpinan tempatan parti itu mengejutkan PH Melaka, apatah lagi dikeluarkan di bawah Akta Pencegahan Pengawalan Penyakit Berjangkit.
“Semalam Datuk Seri Anwar telah datang dan ada satu sesi santai di Kampung Melaka Pindah bersama saudara Law dan kawan kawan lain. Ada gambar diambil pada masa itu. Ini di warung Kak Pah, kelihatan Anwar, Law dan kawan kawan lain.
“Pada malam semalam anggota kita, Cikgu Alias terima satu kompaun yang bagi kami sangat memeranjatkan di bawah Akta Pencegahan Pengawalan Penyakit Berjangkit
“Kesalahannya menjalankan kempen pilihan raya DUN Melaka dengan cara calon memakai jaket berlambang parti PH.
“Bukan pasal pelitup muka, penjarakan fizikal tetapi menjalankan kempen PRN dengan calon memakai jaket berlambang PH. Ini kompaun dan nilainya RM4,000,” katanya dalam sidang media maya bersama Calon DUN Machap Jaya sebentar tadi.
Lih Kang seterusnya bertanya apakah apakah wujud SOP bertulis yang melarang calon memakai baju parti dan apakah Akta Kawalan Penyakit boleh digunakan dalam hal memakai baju parti?
“Saya terkejut, saya nak tanya pihak berkuasa adakah ini SOP baru di mana tidak ada seorang calon pun boleh pakai baju berlambang PH, atau logo parti lain? Kalau macam itu apa maknanya kita adakan PRN? Ini adalah kompaun di bawah Akta Pencegahan Pengawalan Penyakit Berjangkit. Adakah dengan pakai baju PH boleh menyebar penyakit berjangkit?
“Soalan kedua, adakah SOP ini akan dipakai atas semua orang? Kalau begitu saya mendesak pihak berkuasa keluarkan kompaun kepada setiap orang yang pakai baju berlambang logo parti mereka,” katanya.
Semetara itu, ADUN Rawang, Chua Wei Kiat turut bertanya adakah SOP tersebut dikenakan kepada PH sahaja atau kepada parti-parti lain yang bertanding, kerana terdapat bukti calon BN dan PH turut memakai baju parti ketika bertemu pengundi atau bersama pimpinan parti.
“Kita mendapati ada beberapa bukti double standard berlaku waktu kuatkuasa. Inilah buktinya di DUN Machap yang mempunyai persaingan antara PN dan BN yang mana mereka merupakan calon dalam kawasan Machap.
“Gambar saya pegang ini baju PN, ditangan YB ini pula adalah gambar BN. Soalan kita nak tanya, adakah SPR dan pihak berkuasa mengamalkan double standard? Adakah pakai PH satu kesalahan tetapi PN dan BN tidak menghadapi masalah?” tanyanya.
Dalam sidang media sama, Calon DUN Machap Jaya, Law Bing Haw mengambil kesempatan menjawab isu pelitup muka yang ditimbulkan MCA, kononnya petugas kempen PH melanggar SOP.
Menurut Law, petugas dan calon PH sangat berhati-hati dalam isu SOP. Mereka diwajibkan melakukan ujian saringan Covid 19 sebelum turun ke program.
“Isu yang berlaku dalam beberapa hari ini, mereka bercakap tentang kita tidak mematuhi SOP, pemakaian face mask. Saya terima kasih kepada pihak lawan saya MCA atas peringatan bahawa kita kena jaga SOP.
“Sebenarnya setiap kali sebelum bermula program kita akan buat ujian antigen Covid, selepas itu barulah kita bergerak ke program kita
“Saya beri tahu pengndi di DUN Machap Jaya, jangan risau, kita akan ikut SOP KKM untuk memastikan Covid tidak akan berlaku jangkitan,” katanya lagi.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suarapakatandaily.com/archives/33466

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Calon Ph Dikompaun Rm4 000 Kerana Berkempen Pakai Lambang Parti

Calon Ph Dikompaun Rm4 000 Kerana Berkempen Pakai Lambang Parti

papar berkaitan - pada 13/11/2021 - jumlah : 131 hits
SITI NUR ZAWANI MISCONCalon Pakatan Harapan didakwa telah dikompaun sebanyak RM4 000 kerana didapati berkempen dengan memakai lambang rasmi parti itu pada jaket yang digunakannya Kompaun yang dikeluarkanSurat kompaun tersebut dikongsi Ahli ...
15 Pengunjung Pulau Pangkor Dikompaun Rm23 000 Langgar Sop

15 Pengunjung Pulau Pangkor Dikompaun Rm23 000 Langgar Sop

papar berkaitan - pada 31/10/2021 - jumlah : 200 hits
Seramai 12 individu gagal mendaftar masuk premis menggunakan aplikasi MySejahtera dan tiga lagi tidak memakai pelitup muka menurut polis PETALING JAYA Lupa dan tidak tahu mengimbas kod QR MySejahtera antara alasan 15 pengunjung Pulau Pangko...
Pukul Anak Dengan Penyapu Bapa Didenda Rm4 000

Pukul Anak Dengan Penyapu Bapa Didenda Rm4 000

papar berkaitan - pada 18/11/2021 - jumlah : 156 hits
KUALA LUMPUR Seorang bapa didenda RM4 000 oleh Mahkamah Sesyen di sini hari ini kerana mengetuk kaki kiri anak perempuannya menggunakan telefon bimbit dan memukul kepalanya dengan penyapu serta memulas tangan kanak kanak itu sehingga lebam ...
Anak Saya Tak Nak Belajar Tengok Telefon Saja Bapa Pukul Anak Didenda Rm4 000

Anak Saya Tak Nak Belajar Tengok Telefon Saja Bapa Pukul Anak Didenda Rm4 000

papar berkaitan - pada 17/11/2021 - jumlah : 256 hits
Anak saya tak nak belajar tengok telefon saja Bapa pukul anak didenda RM4 000Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur mengenakan denda RM4 000 terhadap seorang bapa yang memukul anak perempuannya sehingga lebam Hakim Mahyon Talib menjatuhkan hukuman it...
Masa Kecil Dulu Hanya Dibuat Mainan Rupanya Bernilai Rm4 000 Sekilo Jika Dijual Di Luar Negara

Masa Kecil Dulu Hanya Dibuat Mainan Rupanya Bernilai Rm4 000 Sekilo Jika Dijual Di Luar Negara

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 687 hits
Apabila anda masih kecil anda mungkin sering mencari binatang bernama undur undur ini di kawasan berpasir Kemudian anda akan meletakkannya di tangan anda dan haiwan ini akan berjalan ke belakang sebagaimana namanya Biasanya haiwan ini hidup...
Wanita Warga Asing Dikompaun Rm3 000 Langgar Sop

Wanita Warga Asing Dikompaun Rm3 000 Langgar Sop

papar berkaitan - pada 31/10/2021 - jumlah : 239 hits
Wanita warga asing itu dikompaun sebanyak RM1 500 bagi setiap kesalahan selepas siasatan kes pelanggaran SOP selesai dijalankan menurut polis PETALING JAYA Tindakan seorang wanita warga asing yang enggan memakai pelitup muka dan mengimbas a...
Walau Ceramah Tanpa Kehadiran Penonton Keadilan Dikompaun Rm10 000

Walau Ceramah Tanpa Kehadiran Penonton Keadilan Dikompaun Rm10 000

papar berkaitan - pada 1/11/2021 - jumlah : 299 hits
Larangan berkempen secara berhimpun dikuatkuasakan pada Pilihan Raya Negeri Melaka adalah bagi mengelakkan kontak fizikal yang boleh menimbulkan kluster Covid 19 Namun malangnya percubaan KEADILAN menganjurkan ceramah bergerak malam tadi ta...
Video Penampakan Joddy Sopir Vanessa Angel Pakai Baju Tahanan

Video Penampakan Joddy Sopir Vanessa Angel Pakai Baju Tahanan

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 121 hits
Di dalam penjara Polres Jombang Joddy juga sudah membaur dengan tahanan kasus lain Pihaknya menegaskan tidak ada tempat khusus bagi Tubagus Joddy di tahanan Atas kasus ini Joddy terancaman hukuman maksimal 12 tahun penjara
Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Lumira Eka Heights Seremban Perumahan Gaya Hidup Moden

Plaza Premium Group Expands Flight Club Dining Brand At Kuala Lumpur International Airport Terminal 1

Splash Out Langkawi Awarded Gold Rating By Malaysia Tourism Quality Assurance

Kes Denggi Meningkat

Lahirkan Generasi Fasih Digital Kpm Mahu Guru Jauhari Digital Jadi Pembimbing

Plaza Premium Group Kembangkan Jenama Restoran Flight Club Di Terminal 1 Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur

Samsung Knox Vault Ciri Keselamatan Wajib Untuk Semua Pemilik Telefon Pintar



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Fiersa Besari April Chord

Moh Assures To Disclose Aefi Data Of Covid Vaccines

A Glimpse Into Malaysia S High Profile Graft Cases And Macc S Success Rate In Netting The Sharks

Sanusi Sesuai Semua Suasana

Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia

Filem Ngesot