Caf Malaysia 2019 Sedang Berlangsung Di Mitec


Café Malaysia 2019 Sedang Berlangsung Di MITEC. Assalammualaikum semua! Bermula 17 hingga 18 Januari 2019 sedang berlangsung acara Cafe Malaysia. Buat anda penggemar kopi, pemilik kedai kopi atau suka ke acara pameran seperti ini. Jom datang ke MITEC pada 19 Januari 2019 iaitu esok! Sebab 19 Januari ia akan dibuka kepada orang awam dari 10 AM – 5 PM sahaja!
Café Malaysia 2019 Sedang Berlangsung Di MITEC Siri Café Malaysia dianjurkan oleh Persidangan & Pameran CEMS (M) Sdn Bhd, dan dihoskan oleh Persatuan Kopi Khas Malaysia (MSCA) dan Café Owners Alliance Malaysia. MSCA adalah ahli ASEAN Coffee Federation (ACF). Pertunjukan ini juga disahkan oleh Perbadanan Pembangunan Perdagangan Luar Malaysia (MATRADE).
Pembukaan rasmi Café Malaysia 2019 petang ini menandakan sambutan selama tiga hari budaya dan industri kopi Malaysia yang mantap, termasuk kejayaannya yang baru-baru ini di tempat kejadian kopi antarabangsa. Pelancaran di Pusat Dagangan & Pameran Antarabangsa Malaysia (MITEC) yang dihadiri oleh pemimpin industri dan pemain utama industri kopi dan teh, telah dirasmikan oleh Guest-of-Honor, Y.B. Dr. Ong Kian Ming, Timbalan Menteri, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI).
Pertunjukan kopi tahunan yang dinanti-nantikan akan mencatatkan sejarah kerana ia menjadi tuan rumah pakar kopi terkemuka ASEAN yang berasal dari Malaysia, Indonesia, Filipina, Singapura dan Vietnam dari ASEAN Coffee Federation (ACF). Mereka berada di sini untuk mengumumkan pembangunan Standard Kopi ASEAN sendiri. Memfokuskan pada biji kopi yang ditanam di rantau ASEAN, set Standard akan meningkatkan pertumbuhan industri kopi serantau, yang memaparkan perbezaan utama dari standard sedia ada yang berasal dari barat.
Pertandingan Barista Rangkaian kejayaan baru-baru ini pada tahun 2018 yang dicatatkan oleh barista Malaysia dan artis latte di Kejohanan Seni Latte Dunia di Brazil (Irvine Quek, Juara Dunia), Kejohanan Piala Brewers Dunia di Brazil (Regine Wai, 1st Runner-Up) dan Kejuaraan Barista Dunia di Amsterdam (Keith Koay, kedudukan ke-10) adalah lebih banyak sebab untuk sambutan di Café Malaysia 2019. Kejayaan ini adalah petunjuk minat yang semakin meningkat dalam kopi istimewa di Malaysia yang didorong oleh minat pengguna muda untuk minuman terbaik. Kejayaan Malaysia di dalam adegan kopi antarabangsa turut disokong dengan peningkatan bilangan remaja muda yang berbakat di Malaysia yang mengasah kreativiti mereka dan mengekspresikan semangat mereka untuk kopi dengan menjadi artis kopi seperti barista, bir, roan kacang dan artis latte.
Acara tahunan yang juga merupakan perhimpunan terbesar pemain industri negara, baristas profesional dan artis latte, merekodkan penyertaan 180 peserta pameran dari 22 negara. Acara ini mempamerkan bekalan dan produk terbaru, pelbagai biji kopi dan daun teh dari seluruh dunia, peralatan, jentera, aksesori dan teknologi. Platform sehenti yang komprehensif juga akan menjadi tumpuan peluang perniagaan apabila pemain industri akan beralih dengan yang lain dalam perniagaan kopi dan teh serantau dan antarabangsa yang berkembang pesat. Acara itu diunjurkan untuk menyambut 10,000 profesional perdagangan kopi dan teh, perwakilan kongres, pemilik kafe.
Apa Sahaja Tentang Kopi & Bisnes Kopi Tersedia Disini Bagi pelawat yang berminat untuk memperoleh pengetahuan mengenai topik seperti campuran susu, penciptaan minuman, sumber kopi hijau, kopi herba, dan cara mengekalkan daya saing dalam perniagaan berjalan kafe, mereka akan berpeluang menghadiri Kafe Seminar Malaysia 2019 yang akan berlangsung pada hari Jumaat, 18 Januari 2019.
Lebih tiga hari, pelawat juga dapat menangkap buzz yang tidak berkesudahan di kawasan pentas di mana barris terbaik negara dan artis latte yang berjaya akan bersaing untuk merangkul gelaran kebangsaan di tiga kejohanan kopi kebangsaan iaitu 2019 Malaysia Barista Championship (Kejohanan Barista Malaysia 2019) MBC), 2019 Piala Malaysia Brewers (MBrC), dan Kejohanan Seni Latte KL Club Malaysia 2019 (MLAC). Juara bertahan bagi pertandingan masing-masing akan mendapat penghormatan untuk mewakili Malaysia di pentas dunia.
Menurut laporan Februari 2018 mengenai industri kopi di Malaysia oleh Euromonitor International, jualan volume jualan kopi tahun 2017 terus meningkat. Sebagai pengguna bandar dan muda menjadi lebih berpengetahuan tentang kopi khusus, mereka lebih bersedia untuk menggembirakan saluran perdagangan seperti kafe rantaian dan kedai kopi pakar untuk menikmati kopi yang baru dibancuh. Looking forward, kopi dijangka mencatatkan kadar pertumbuhan tahunan kompaun (CAGR) yang lebih tinggi daripada prestasi yang dilihat pada tahun 2017. Lebih ramai pemain dijangka melancarkan perisa unik dan premium yang mensasarkan segmen pengguna yang berbeza, seperti milenium dan pertengahan kepada pengguna berpendapatan tinggi , yang menuntut minuman keras yang berkualiti kerana peningkatan pendedahan kopi khusus seperti espresso berganda.
Kongres Lori Makanan Malaysia Café Malaysia 2019 akan diadakan serentak dengan Kongres Lori Makanan Malaysia yang pertama. Ia akan dibentangkan pada hari Sabtu, 19 Januari 2019 sebagai platform perniagaan bagi pembuat keputusan utama dan pemain industri untuk mengikuti perkembangan teknologi baru dalam sektor F & B Food Truck, serta untuk mengkaji perkembangan terkini dan trend pasaran. Delegasi di kongres akan diberikan peluang untuk bertemu, bertukar idea dan mengembangkan rangkaian profesional dan perniagaan mereka. Topik-topik yang diliputi dalam kongres ini termasuk pembelian borong, pemasaran, pelesenan, keselamatan trak makanan, dan peraturan industri yang pantas berubah.
Satu lagi acara serentak, edisi kedua Food Truck Show, akan berfungsi sebagai platform pendidikan komprehensif untuk membincangkan topik utama yang penting berkaitan dengan adegan trak makanan tempatan seperti perancangan, membenarkan, fabrikasi trak, keselamatan makanan, pengeluaran dan idea. Para profesional industri dan perniagaan juga akan hadir untuk bertukar idea dan pengetahuan.
Dalam dekad kebelakangan ini, trak makanan gaya moden menjadi pilihan bagi kebanyakan pencinta makanan di seluruh dunia. Disifatkan oleh millennials dan Gen Y, trak makanan yang berkembang pesat telah menjadi fenomena di sini di Malaysia dan industri Food Truck telah berkembang dalam beberapa tahun kebelakangan. Pada bulan Februari 2018, industri itu mengetahui bahawa Kerajaan telah menyiapkan untuk mengeluarkan kira-kira 1,000 lesen kepada pengendali menjelang akhir tahun itu. Kini, terdapat lebih daripada 1,000 truk makanan di seluruh negara yang menghidangkan selera makan yang semakin meningkat untuk budaya makanan mudah alih yang popular.
Web : www.cafe-malaysia.com
Facebook : www.facebook.com/cafemsia
Instagram : www.instagram.com/cafemalaysia_
The post Café Malaysia 2019 Sedang Berlangsung Di MITEC appeared first on RUBY.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://ruby.my/2019/01/cafe-malaysia-2019/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Some Ray Of Light For Malaysia Oil Prices To Trade In Us 60 Us 70 Per Barrel Range By Mid 2019 Apicorp

Some Ray Of Light For Malaysia Oil Prices To Trade In Us 60 Us 70 Per Barrel Range By Mid 2019 Apicorp

papar berkaitan - pada 8/1/2019 - jumlah : 243 hits
DUBAI Oil prices are likely to trade in the US 60 to US 70 per barrel range by mid 2019 the Arab Petroleum Investments Corporation said in a report on Tuesday Saudi Arabia based APICORP specialises in funding petroleum projects More to foll...
Jadual Dan Keputusan Liga Premier Malaysia 2019 Kedudukan Carta

Jadual Dan Keputusan Liga Premier Malaysia 2019 Kedudukan Carta

papar berkaitan - pada 18/1/2019 - jumlah : 792 hits
Jadual dan Keputusan Liga Premier Malaysia 2019 Kedudukan Carta BILAKAH tarikh perlawanan Liga Perdana Malaysia 2019 bakal dibuka Untuk makluman anda Liga Perdana Malaysia 2019 atau dikenali Liga Premier 2019 bakal membuka tirai mulai 1 Feb...
Kalendar Cub Prix Malaysia 2019

Kalendar Cub Prix Malaysia 2019

papar berkaitan - pada 8/1/2019 - jumlah : 499 hits
Kejuaraan Cub Prix AAM Malaysia PETRONAS bagi musim ke 26 akan bermula pada 23 24 Mac 2019 berlangsung di Jasin Melaka dan berakhir di Litar Sepang sebagai venue penutup tirai pada 7 dan 8 Disember Sama seperti musim terdahulu kejuaraan keb...
Keputusan Undian Dalam Kumpulan Liga Bola Sepak Kdm Malaysia 2019

Keputusan Undian Dalam Kumpulan Liga Bola Sepak Kdm Malaysia 2019

papar berkaitan - pada 9/1/2019 - jumlah : 1112 hits
KEPUTUSAN UNDIAN DALAM KUMPULAN LIGA BOLA SEPAK KDM MALAYSIA 2019Setelah mencari sana sini akhirnya admin jumpa juga draw dalam kumpulan Liga bola sepak KDM Terima kasi page facebook KDM Kota Marudu atas perkongsian photo ini Seramai 32 pas...
Jadual Dan Keputusan Piala Belia Malaysia 2019

Jadual Dan Keputusan Piala Belia Malaysia 2019

papar berkaitan - pada 17/1/2019 - jumlah : 1073 hits
Jadual dan Keputusan Piala Belia Malaysia 2019 BILAKAH tarikh perlawanan Piala Belia Malaysia bagi tahun 2019 bakal dibuka Untuk makluman anda tarikh perlawanan Piala Belia 2019 atau dikenali Liga Belia Malaysia 2019 bakal berlangsung mulai...
Malaysia Halal Expo 2019 Sediakan Peluang Untuk Produk Halal Ke Jepun

Malaysia Halal Expo 2019 Sediakan Peluang Untuk Produk Halal Ke Jepun

papar berkaitan - pada 7/1/2019 - jumlah : 351 hits
Salam dears Bila nak merantau ke luar negara salah satu benda yang Mama risaukan ialah bab nak mencari produk Halal Ye laa sebagai umat Islam ni tentulah nak pastikan yang Halal dan thoyib ja yang kita guna kan Tapi bila merantau ke negara ...
Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam Tahun 2019 Sumber Jabatan Akauntan Negara Malaysia

Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam Tahun 2019 Sumber Jabatan Akauntan Negara Malaysia

papar berkaitan - pada 6/1/2019 - jumlah : 1551 hits
Assalamualaikum Salam Sejahtera buat semua Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam Tahun 2019 Sumber Jabatan Akauntan Negara MalaysiaYuhuu bestnya bila buat entri pasal gaji Haha Tarikh gaji ni aku screenshot sendiri di website Jabatan Akaunta...
Malaysia Halal Expo 2019 Di Kl Convention Centre 24 26 Januari 2019

Malaysia Halal Expo 2019 Di Kl Convention Centre 24 26 Januari 2019

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 447 hits
Lepas ni boleh la jumpa produk halal Malaysia dekat Jepun haaa tak percaya Ni antara usaha kerjasama antara kedua dua negara Malaysia dan Jepun untuk produk halal tau selepas beberapa memorandum berkenaan halal ni Selaras Memorandum Kerjasa...
Permohonan Universiti Sains Malaysia Sesi 2019

Permohonan Universiti Sains Malaysia Sesi 2019

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 384 hits
Permohonan Kemasukan Ke Universiti Sains Malaysia Sesi 2019 2020 Perhatian dan buat panduan pelajar yang ingin melanjutkan pelajaran ke Universiti Sains Malaysia The post appeared first on
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Ultimate Guide To Ghibli Park

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Clear Air Over Najib S Supplementary Order Anwar And Ag Told

De Fam S Popular Local Raya Tune Alamak Raya Lagi Finds Its Way To Nippon Via Social Media

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Tips For Achieving Your Saving Goals

Gunung Ruang Meletus Ini Senarai Penerbangan Mas Airasia Yang Dibatalkan

The Spark Of Innovation