Cadangan Program Buat Duit Online Yang Tidak Menipu


Kalau anda belum pernah ada pengalaman sertai mana-mana program buat duit secara online, anda terdedah kepada kemungkinan untuk sertai program buat duit yang menipu ahlinya.
 
Perkara ini bukan sahaja akan berlaku kepada orang baru, malahan untuk orang yang sudah berpengalaman dalam bidang ini juga masih lagi tidak terlepas dan selamat daripada penipuan di internet.
 
Justeru, sebagai langkah berjaga-jaga, saya kebiasaannya akan mengehadkan penyertaan dalam mana-mana program buat duit di internet kepada tiga jenis program ini sahaja.
 
Pertama, program pengiklanan.
Kedua, program affiliate.
Ketiga, program dropship.
 
Selain daripada tiga jenis program buat duit ini, biasanya saya akan ambil langkah berhati-hati dengan tidak menyertainya langsung.
 
Anda mungkin akan atau pernah temui laman web yang mengajak anda untuk melakukan pelaburan dengan pihak mereka. Jika anda labur sekian jumlah duit, dalam masa beberapa bulan, anda akan dapat pulangan duit beberapa peratus.
 
Jika anda ajak orang lain untuk join sama, anda juga akan dapat pendapatan yang berganda. Program pelaburan diinternet seperti ini, saya kurang percaya, dan dari pengalaman saya, lifespan atau jangka hayat program seperti ini seolah-olah tidak panjang.
 
Dalam masa kurang dari setahun, ia akan hilang lenyap dalam dunia siber. Justeru, jika ianya adalah pelaburan, saya tak akan sertai.
 
Selain program buat duit berbentuk pelaburan, terdapat juga program buat duit berbentuk multilevel marketing. Laman web seperti itu menjual produk dan pada masa yang sama turut mempromosikan sistem buat duit yang mereka perkenalkan.
 
Anda hanya perlu cari 3 orang, dan selepas itu 3 orang yang anda cari itu nanti perlu cari lagi 3 orang hinggalah ke peringkat tiada lagi manusia untuk sertai program seumpama ini.
 
Saya bukan anti ataupun benci dengan program MLM. Ada program MLM yang memang bagus, dengan produk serta sistem ganjaran yang sangat baik untuk ahlinya.
 
Namun begitu, kita perlu berhati-hati sebabnya program MLM di internet ada lagi banyak yang tak bagus berbanding yang betul-betul bagus. Risiko join program yang tak bagus ini ialah, anda mungkin sukar untuk dapatkan pelanggan di kemudian hari.
 
Program MLM seperti ini tidak akan berjaya, dan tidak mungkin akan berkembang kalau cuma satu atau dua sahaja yang yakin dengan program dan produk yang ditawarkan.
 
Saya agak skeptikal dengan program MLM yang menggunakan produk kesihatan, serbuk kopi, software, ataupun koleksi ebook sebagai produk untuk menjalankan program MLM tu.
 
Setelah membuat penyingkiran terhadap beberapa jenis program yang saya kira agak meragukan, maka tiga program yang masih tinggal itu sahajalah yang saya berikan tumpuan.
 
Disini saya juga ingin membuat beberapa cadangan dan nama program yang mungkin anda patut pertimbangkan untuk sertai.
 
Program Pengiklanan Dalam program pengiklanan, kita perlu mempunyai laman web untuk kita siarkan iklan dari program tersebut. Saya syorkan anda pilih jenis laman web yang dinamik, iaitu laman yang memang anda akan sentiasa kemaskini, seperti laman blog.
 
Kalau anda rasa yang anda tak tahu macam mana nak mulakan projek laman web atau laman blog yang boleh hasilkan pendapatan, saya syorkan anda ikuti tutorial yang saya tulis disini. Mula dengan membaca artikel ini: Memilih topik yang sesuai bagi memulakan projek buat duit dengan blog
 
(1) Google Adsense
Penyertaan adalah percuma. Setelah pendaftaran anda diterima dan disahkan, anda hanya perlu dapatkan kod iklan dari pihak google untuk ditampal pada laman web anda. Secara automatik, iklan-iklan dari Google akan dipaparkan pada laman web milik anda.
 
(2) Bidvertiser
Ini merupakan alternatif bagi Adsense. Tidak sebaik iklan google, namun kalau anda telah kena banned dari menyertai program adsense, bolehlah pertimbangkan untuk siarkan iklan bidvertiser.
 
(3) Nuffnang
Ini adalah program tempatan. Boleh buat duit, tapi dari pengalaman saya sendiri sebagai publisher, income dari nuffnang ni sangat slow.
 
Dalam program pengiklanan ini, pendapatan kita akan dikira berdasarkan berapa banyak jumlah klik pada iklan yang kita siarkan dan juga berapa banyak pelawat yang masuk ke laman web kita. Kalau banyak klik, banyak pelawat, maka pendapatan dari program ini juga akan jadi banyak.
 
Kalau laman web kita tak banyak pelawat, memang agak sukar nak dapatkan pendapatan yang baik menerusi program ini. Untuk laman web yang tak banyak pelawat, saya syorkan anda sertai program affiliate.
 
Program Affiliate Saya ada beberapa laman web yang jumlah trafiknya tak begitu tinggi. Bagi menampung perbelanjaan untuk renew domain dan hosting, serta lain-lain perbelanjaan, saya sertai program affiliate bagi menghasilkan sedikit pendapatan menerusi laman web tersebut.
 
Disini ada beberapa cadangan laman web yang anda boleh sertai.
 
(1) Klikjer
Klikjer merupakan sebuah portal yang menjual pelbagai jenis rujukan dalam bentuk ebook.

Setiap jualan yang berjaya anda hasilkan, komisen yang bakal anda perolehi adalah sekitar 50% – 70%. Anda boleh ke laman web ini untuk menyertai program ini.
 
(2) Involve Asia
Melalui Involve Asia, kita boleh promosikan ribuan jenis produk dan jenama di alam maya ini. Ada banyak syarikat terkenal yang kita boleh promosikan melalui Involve Asia, misalnya Lazada, Shopee, MAS dan banyak lagi.

Saya juga dah beberapa kali cerita mengenai program ini dalam blog ini. Anda boleh sertai Involve Asia dengan mengisi borang di laman web ini.
 
(3) Maukerja
Menerusi program maukerja ini, kita akan promosikan iklan-iklan kerja yang terdapat dilaman web milik mereka.

Apabila ada orang yang membuat permohonan kerja melalui laman web maukerja ini, kita akan dibayar sejumlah komisen. Anda boleh sertai program maukerja melalui pautan ini.
 
(4) Program affiliate persendirian
Kalau masih tak cukup dengan program-program affiliate yang dianjurkan oleh syarikat besar, kita masih lagi ada pilihan untuk sertai program affiliate yang dianjurkan oleh individu yang menjual produk diinternet.
 
Program dropship Program dropship adalah salah satu program buat duit diinternet yang diperakui boleh buat duit. Namun, kita kena berhati-hati dalam memilih pembekal untuk bekalkan barangan untuk kita.
 
Kalau dapat pembekal yang tak berapa jujur, kita juga perlu tanggung risiko dan sebarang kerugian yang bakal terjadi.
 
Untuk memilih pembekal yang boleh dipercayai ini juga kita kena ada pengalaman dan setidak-tidaknya tanya pada orang lain yang biasa guna khidmat pembekal tersebut.
 
Ada kelebihan bila kita kenal pembekal dropship. Kita boleh beli sesuatu barang dengan harga yang lebih murah berbanding harga pasaran, walaupun pada hakikatnya barang tu kita nak pakai untuk kegunaan sendiri. Bukannya untuk menjual.
 
Senarai pembekal dropship ini sangatlah bernilai dan sesetengah orang memang tak akan bocorkan nama pembekal mereka. Kalau kita tak nak berniaga sekalipun, kita masih lagi boleh buat untung dengan membeli barang dengan harga murah dari pembekal.

Semasa saya masih aktif buat kerja-kerja sambilan melalui laman web erezeki, saya diperkenalkan dengan laman web Kumoten ini.
 
Untuk pengetahuan anda, Kumoten ini merupakan salah satu laman web pembekal yang anda boleh gunakan untuk jual barang di laman web Shopee, Lazada dan lain-lain laman web ecommerce popular yang lain.
 
Alang-alang cerita pasal shopee ini, kalau anda minat nak belajar macam mana nak berbisnes di shopee, bolehlah belajar dari panduan ini.
 
 
 
The post Cadangan program buat duit online yang tidak menipu appeared first on Sabree Hussin Dot Biz.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://sabreehussin.biz/cadangan-program-buat-duit-online-yang-tidak-menipu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Miss Pinklady Program Realiti Online Pertama Di Malaysia

Miss Pinklady Program Realiti Online Pertama Di Malaysia

papar berkaitan - pada 1/12/2018 - jumlah : 654 hits
MISS PINKLADY Program Realiti Online Pertama Di Malaysia Assalammualaikum semua Ya hari ini 1 Disember 2018 bakal berlangsung program realiti online pada jam 9 malam Ruby teruja sangat nak tengok realiti online seperti America s Next Top Mo...
Tips Cara Buat Duit Online Tanpa Modal

Tips Cara Buat Duit Online Tanpa Modal

papar berkaitan - pada 1/12/2018 - jumlah : 407 hits
Untuk kali ini aku nak buat posting tentang Cara Mudah Buat Duit Online Tanpa Modal atau Wang Sendiri Mesti ramai antara kita sudah pun mendengar ramai orang atau blogger mahupun trader dapat side income dari dunia internet ini Ramai yang s...
Ini Cara Untuk Tuntut Duit Yang Ditipu Oleh Peniaga Online Jangan Bagi Muka

Ini Cara Untuk Tuntut Duit Yang Ditipu Oleh Peniaga Online Jangan Bagi Muka

papar berkaitan - pada 9/12/2018 - jumlah : 2113 hits
Ini Cara Untuk Tuntut Duit Yang Ditipu Oleh Peniaga Online Jangan Bagi Muka Penipuan dan peniaga online memang tak dapat dipisahkan Ya bukan semua tetapi memang banyak penipuan yang dilakukan melalui online kerana ianya cara yang paling mud...
10 Langkah Mudah Bina Kedai Online

10 Langkah Mudah Bina Kedai Online

papar berkaitan - pada 5/12/2018 - jumlah : 234 hits
Matlamat utama yang ingin disampaikan di dalam ebook 10 Langkah Mudah Bina Kedai Online ini adalah kita boleh bermula dengan apa yang ada modal minima kemahiran dan minat sedia ada Kita bagi lebih lagi 3 naskhah pada harga rm50 promosi bula...
Polisi Tangkap Tiga Perampok Taksi Online Di Tangerang

Polisi Tangkap Tiga Perampok Taksi Online Di Tangerang

papar berkaitan - pada 4/12/2018 - jumlah : 164 hits
Ketiganya diamankan di tempat persembunyian mereka di wilayah Sukabumi tak jauh dari tempat penemuan mobil Toyota Avanza yang ditinggal pelaku setelah berhasil dikuasai dari tangan korbannya
4 Bandar Judi Online Beromzet Miliaran Diringkus Polisi

4 Bandar Judi Online Beromzet Miliaran Diringkus Polisi

papar berkaitan - pada 4/12/2018 - jumlah : 194 hits
Dari hasil penyidikan antar pemain dan bandar saling mengenal Sehingga dengan modal percaya mereka memberikan uang untuk dipertaruhkan
Kadir Credits Ph S Election Win To Online Media Social Media Campaign

Kadir Credits Ph S Election Win To Online Media Social Media Campaign

papar berkaitan - pada 3/12/2018 - jumlah : 217 hits
Veteran newsman A Kadir Jasin KOTA KINABALU Veteran newsman A Kadir Jasin today attributed Pakatan Harapan s victory in the May 9 polls to the online media and the success of the coalition s social media campaign Kadir who is special advise...
Abdul Hadi Sangkal Konflik Dengan Mb Politik Utusan Online

Abdul Hadi Sangkal Konflik Dengan Mb Politik Utusan Online

papar berkaitan - pada 5/12/2018 - jumlah : 375 hits
Abdul Hadi sangkal konflik dengan MB Politik Utusan Online Abdul Hadi sangkal konflik dengan MB04 Disember 2018 7 06 PM ABDUL HADI AWANG KUALA TERENGGANU 4 Dis Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang menolak dakwaan kononnya wujud pergeser...
Dukcapil Ungkap Penjualan Blanko E Ktp Secara Online

Dukcapil Ungkap Penjualan Blanko E Ktp Secara Online

papar berkaitan - pada 6/12/2018 - jumlah : 176 hits
Zudan meminta kepada semua toko online yang masih menawarkan penjualan blangko e KTP untuk menghentikan praktik praktik yang berindikasi pidana ini Mengingat ancaman pidana yang berat dan dapat mengganggu kondusifitas dan stabilitas negara
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Datuk Beraksi Di Pentas Peragaan Pada Usia 88 Tahun

Pemilik R R Didenda Rm30 000 Jual Petrol Bersubsidi Kepada Rakyat Thailand

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Tak Cukup Tangan Caprice Terkejut Terima Lebih 900 Aduan Baru

Benci Kesalahan Jangan Benci Orang Yang Salah Ig Ibu Lesap Aisyah Aziz Kongsi Quote Nasihat

Apa Yang Perlu Anda Tahu Tentang Penstrukturan Semula Kwsp 2024