Caci Lgbt Tak Bantu Usaha Pemulihan Kata Jakim


Predeep NambiarOctober 29, 2018 Izwan Md Yusof mendakwa progam Mukhayyam membantu lebih 1,450 orang LGBT kembali ke jalan yang betul.GEORGE TOWN: Satu seminar kesedaran tentang lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) anjuran Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) mendedahkan populasi gay berganda dalam tempoh 5 tahun yang lalu.
Penolong Pengarah Kanan Bahagian Keluarga, Sosial dan Komuniti Jakim Mohd Izwan Md Yusof berkata hari ini terdapat kira-kira 310,000 gay berbanding 173,000 gay pada 2013.
Dalam seminar Peradaban dan Kecelaruan Gaya Hidup Kontemporari, Izwan berkata populasi transgender juga menunjukkan peningkatan daripada kira-kira 30,000 hari ini berbanding 10,000 pada 1988.Beliau berkata kebanyakan mereka adalah pekerja seks. Izwan berkata peningkatan itu boleh dikaitkan dengan peningkatan bahan lucah dalam talian, kurang pemantauan oleh ibu bapa dan mencaci golongan keperempuan-perempuanan.Beliau berkata cacian seperti “sotong” perlu dielakkan sama sekali kerana ia mendorong golongan LGBT bertindak melampau kerana sakit hati.
Izwan menggesa ibu bapa supaya memerhatikan anak-anak mereka kerana kecenderungan gay selalunya terpupuk di usia kecil.Beliau juga menyeru kerajaan memansuhkan sekolah-sekolah asrama kanak-kanak bagi mengelakkan mereka terdedah kepada sentuhan-sentuhan tidak wajar.
“Pada pendapatan saya asrama hanya disediakan bagi mereka yang berada di Tingkatan 4 ke atas kerana mereka akan lebih sedar tentang sentuhan-sentuhan yang tidak wajar,” katanya.Izwan berkata Jakim tidak menyokong LGBT tetapi ia akan terus santuni dan mendekati golongan itu dengan tujuan kaunseling.
“Jangan caci mereka. Dekati mereka, bercakap dengan mereka, berdoalah untuk mereka. Sebagai seorang Islam, kita benci dosa itu dan bukannya membenci pelakunya.
“Kita tak setuju dengan perbuatan berdosa dan kita mahu menasihati mereka. Dalam Islam tiada ruang untuk membolehkan perbuatan homoseksual.“Jadi di pihak Jakim, kami mencari cara untuk membantu mereka yang tersimpang menyelaraskan kepercayaan mereka kepada Islam dan membawa mereka ke jalan yang betul.
“Kami sentiasa menyokong mencegah lebih baik dari merawat, jadi kami membawa pendekatan itu melalui pelbagai program di Jakim,” katanya.Izwan berkata 1,450 daripada golongan LGBT sudah dipulihkan melalui program Mukhayyam yang dijalakan di pusat-pusat pemulihan.
Seorang lagi speaker, Dr Janizah Abdul Ghani daripada Jabatan Kesihatan Pulau Pinang berkata perbuatan seks sesama lelaki banyak menyumbang kepada peningkatan kes penyakit kelamin seperti kes-kes HIV di negara ini.Beliau berkata kajian menunjukkan perbuatan seks sesama wanita mencatatkan kes penyakit kelamin paling rendah setakat ini.
Dr Janizah berkata berdasarkan kajian tersendiri, hampir 80% pesakit gay yang mendapatkan rawatan penyakit kelamin di hospital menggunakan aplikasi janji temu untuk golongan homoseksual.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://idahsalam.blogspot.com/2018/10/caci-lgbt-tak-bantu-usaha-pemulihan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Siapa Kata Kerajaan Tak Bantu Peniaga Tengkuadnanreal Najibrazak Ismailsabri60

Siapa Kata Kerajaan Tak Bantu Peniaga Tengkuadnanreal Najibrazak Ismailsabri60

papar berkaitan - pada 19/10/2018 - jumlah : 227 hits
Selama beberapa hari Perhimpunan Agung UMNO 2017 berlangsung kemeriahan ini juga turut dirasai oleh peniaga peniaga makanan yang telah menyediakan makanan secara percuma yang baru diperkenalkan oleh kerajaan melalui sistem FoodTruck dan dis...
Quot Lgbt Meningkat Pemuda Pas Sedia Bantu Tangani Quot

Quot Lgbt Meningkat Pemuda Pas Sedia Bantu Tangani Quot

papar berkaitan - pada 3/11/2018 - jumlah : 169 hits
Oleh YB USTAZ MUHAMMAD KHALIL ABDUL HADIKetua PemudaDewan Pemuda PAS MalaysiaAdun Batu Buruk1 Perkembangan pesat golongan gay yang kini berjumlah 310 000 berbanding 173 000 pada 5 tahun dahulu menuntut langkah waspada dan serius semua pihak...
Usaha Bantu Cari Jho Low Bukanlah Untuk Elak Disiasat Sprm

Usaha Bantu Cari Jho Low Bukanlah Untuk Elak Disiasat Sprm

papar berkaitan - pada 31/10/2018 - jumlah : 226 hits
KUALA LUMPUR Ahli Parlimen Sembrong Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein menafikan usahanya untuk membantu kerajaan bagi mencari serta membawa pulang Low Taek Jho atau Jho Low adalah kerana ingin mengelak daripada disiasat Suruhanjaya Penceg...
Hukum Anak Meragam Guna Teknik Time Out Memang Berkesan Terus Dengar Kata

Hukum Anak Meragam Guna Teknik Time Out Memang Berkesan Terus Dengar Kata

papar berkaitan - pada 24/10/2018 - jumlah : 460 hits
Anak anak dan karenah yang pelbagai memang tidak dapat dipisahkan Rungsing bukan jika si anak suka membuat perangai tidak tentu masa Sehubungan itu pasti anda sudah biasa mendengar tentang penggunaan kaedah Time Out atau Naughty Corner untu...
Malaysia Pengantara Ikhlas Proses Rundingan Damai Selatan Thai Kata Duta

Malaysia Pengantara Ikhlas Proses Rundingan Damai Selatan Thai Kata Duta

papar berkaitan - pada 24/10/2018 - jumlah : 258 hits
Malaysia pengantara ikhlas proses rundingan damai selatan Thai kata duta Dikemas kini 2 jam yang lalu middot Diterbitkan pad
Kelantan Mampu Bayar Gaji Kata Najib

Kelantan Mampu Bayar Gaji Kata Najib

papar berkaitan - pada 23/10/2018 - jumlah : 297 hits
KUALA LUMPUR Bekas Perdana Menteri Dato Seri Najib Razak meminta Menteri Kewangan Lim Guan Eng memberi fakta yang jelas mengenai kemampuan Kerajaan Kelantan untuk membayar gaji kepada kakitangannya Sebaliknya Ahli Parlimen Pekan itu memberi...
Zahid Tak Salah 45 Tuduhan Sila Tunjuk Bukti Kata Dr Mahathir

Zahid Tak Salah 45 Tuduhan Sila Tunjuk Bukti Kata Dr Mahathir

papar berkaitan - pada 24/10/2018 - jumlah : 251 hits
Dr Mahathir menafikan Zahid Hamidi yang pernah menghina beliau sebagai keturunan Kutty didakwa atas alasan balas dendam Foto FMT Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini menyelar pihak yang mendakwa pertuduhan ke atas Presiden Umno ...
Penyokong Umno Buta Tuli Kata Tun M

Penyokong Umno Buta Tuli Kata Tun M

papar berkaitan - pada 23/10/2018 - jumlah : 243 hits
SHAH ALAM Penyokong Umno sedia ada bukan menaruh kepercayaan kepada pemimpin mereka sebaliknya memberi sokongan secara buta tuli Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata mereka adalh golongan yang fanatik terhadap parti itu biarpun p...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Repair Kereta Terus Ke Rumah Anda Untuk Penduduk Di Sekitar Kuantan

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Apakah Semua Musik Itu Haram

Motivating Remote Teams

Mengenali Ciri Individu Toksik Tempat Kerja Toksik

Pertiwi Trending Boikot Bangkit Usahawan Bumiputera Tv Pertiwi 23 04 2024